Stella Alpina Treffen

Tripje staat bij mij inmiddels een beetje op losse schroeven. Maatje waar ik mee zou gaan heeft gezeik met de motor, waarschijnlijk bobine. Die kan morgen pas besteld worden en is dan pas vrijdag binnen. We zouden morgenochtend vertrekken maar dat wordt hem dus sowieso niet, hopelijk kunnen we in de loop van de dag iets regelen, maar als we hem niet op tijd aan de praat krijgen dan gaat het voor dit jaar waarschijnlijk niet door :(

Dus mocht iemand nog een bobine voor een XT1200Z hebben of weten te liggen dan hou ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
ik mag het ook laten varen , ben van gisteren terug uit het ziekenhuis en wou morgen vertrekken maar dit komt nu een weekje te vroeg , spijtig hier had ik al gans de winter naar uitgekeken , ik zal wel eind deze maand gaan dan als ik groot verlof heb maar dan mag je helaas niet kamperen op die berg zelf .
 
maar dan mag je helaas niet kamperen op die berg zelf .


Is dat eigenlijk een meerwaarde, dat wildkamperen op die berg? Is daar eigenlijk iets te doen zaterdagavond? Zou toch graag een pintje drinken eigenlijk. :+

Ik ben het kamperen niet gewend, dus al helemaal niet op een plek waar niets voorzien is...
Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Meerwaarde is gewoon gezelligheid en de sfeer van het evenement, beetje rondkijken wat er allemaal voor motoren staan, een uitzicht wat je in de bewoonde wereld niet snel zal hebben en als je geluk hebt een prachtige sterrenhemel. Verder is er niks te doen, en alles wat je nodig hebt zal je zelf mee naar boven moeten slepen. Dus echt een meerwaarde op zich niet, ik heb ook wel eens beneden in het dorp gekampeerd omdat het al donker was toen we aangekwamen en we weinig zin hadden om nog in het pikdonker naar het basecamp te rijden en dan ook nog de tent op te moeten zetten. Als je dus niks met kamperen hebt kan je op zich net zo goed beneden overnachten, maar voor mij hoort het er wel een beetje bij.
 
@allan : ik hou net zo veel van kamperen als van motorrijden en vind het dus prachtig om dit te kunnen combineren , en zoveel gelegenheden zijn er niet om echt vrij te kunnen kamperen met het meerendeel gelijk gezinden , op zo'n plek (geen wegen, huizen, moderne toestanden ) voel je je savonds effe ver weg van de drukke wereld . Zo ervaar ik persoonlijk zo'n weekend.
Op een camping is leuk maar zo vrij op een berg is de factor leuk x 10 voor mij , ook al heb je buiten een riviertje en een ijskoude waterval totaal 0,0 voorzieningen.
 
Laatst bewerkt:
Hoop vanavond aan te komen :] vannacht op een camping in de buurt van anacy gestaan, was noodweer hier :( ,maartentje heeft het goed gehouden, :t
 
Goed nieuws, dealer heeft 2 bobines uit een demo gehaald, dus we kunnen toch :}

Ietsje vertraagd, maar de schade lijkt mee te vallen *O*
 
Bedankt!

Nieuwe bobine en bougie verder en we konden om half 12 op pad. Omwille van de tijd gekozen om op de snelweg te blijven en kilometers te gaan maken, toch nog 750km gemaakt vandaag. Zitten we morgen tenminste meteen in een mooie omgeving en kunnen we gaan genieten *O* Had ik om eerlijk te zijn niet verwacht vanochtend.
 
Bedankt!

Nieuwe bobine en bougie verder en we konden om half 12 op pad. Omwille van de tijd gekozen om op de snelweg te blijven en kilometers te gaan maken, toch nog 750km gemaakt vandaag. Zitten we morgen tenminste meteen in een mooie omgeving en kunnen we gaan genieten *O* Had ik om eerlijk te zijn niet verwacht vanochtend.


Niet veel Nederlanders gezien daar... zijn jullie tot in het basecamp gereden?


Ik vond het TOP. Volgend jaar wellicht een keer terug.

Vanmorgen m'n tent opgeruimd, om half elf koffie gedronken in Briancon en om 22u15 was ik thuis... 1050km op de dagteller gezet vandaag. 8-)
 
Iemand van hier?

2rgma9u.jpg
 
En tot de top kunnen komen?

Lijkt me wel tof om is mee te doen, hopelijk volgend jaar is.
 
Succes mannen met de trip. Ik ben jaloers. Een verslagje in dit topic zou super zijn.


Mijn verslagje staat --> Op en af naar het Stella Alpina treffen 2018



Kom er nu pas achter dat er ook stickers en T-shirts van het event zijn.... daar heb ik zondag niets van gemerkt , of ik ben te vroeg vertrokken misschien?
Ga toch een poging ondernemen om alsnog een sticker van deze editie in mijn bezit te krijgen.
 
Mijn verslagje staat --> Op en af naar het Stella Alpina treffen 2018



Kom er nu pas achter dat er ook stickers en T-shirts van het event zijn.... daar heb ik zondag niets van gemerkt , of ik ben te vroeg vertrokken misschien?
Ga toch een poging ondernemen om alsnog een sticker van deze editie in mijn bezit te krijgen.

Leuk verslag Allen, een kleine tip voor het abs probleem, ik heb dit ook maar dan met de xt660za.
Heel simpel de zekering uittrekken, duurt een minuut en je vetrekt eens zo gemakkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag Allen, een kleine tip voor het abs probleem, ik heb dit ook maar dan met de xt660za.
Heel simpel de zekering uittrekken, duurt een minuut en je vetrekt eens zo gemakkelijk.


thx



Achteraf gezien had ik 'm ook op de middenbok kunnen zetten en in tweede een aantal minuten laten draaien. Schijnt een trucje te zijn om de ABS uit te schakelen...


Maar goed, het ging stevig naar beneden, dus gas geven was niet nodig. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn verslagje staat --> Op en af naar het Stella Alpina treffen 2018

Kom er nu pas achter dat er ook stickers en T-shirts van het event zijn.... daar heb ik zondag niets van gemerkt , of ik ben te vroeg vertrokken misschien?
Ga toch een poging ondernemen om alsnog een sticker van deze editie in mijn bezit te krijgen.

Leuk verslag en fijn veel foto’s. Top.
Inderdaad weinig Nederlanders gezien daar. Zelf heb ik met de bus “beneden” gestaan bij de skilift in het dorp en heb ik daar pas de motor uit de auto gehaald.

Mbt de souvenirs:
Ik ben zelf redelijk op tijd omhoog gereden, was tegen 10u denk ik boven bij de sneeuw. Op de terugweg stond er zo halverwege een normale 4x4, zonder reclame oid, naast het pad. Daar kon je de shirts enzo kopen. Je kreeg er een broodje bij als je wat kocht :)
 
Iemand van hier?

[afbeelding]


Mijn motor niet, maar mijn tentje staat precies voor de ruit van die Triumph, dat lichtgroene tentje. Wij stonden op dat eilandje samen met een groepje NL’ers. Daar zijn die motoren van. Kende ze vooraf niet hoor, maar we kwamen toevallig gelijk aan. We waren er zaterdag rond 17:00 en maandag rond 9 uur zijn we vertrokken. Zondag naar boven (top was niet haalbaar) in de middag nog de Jafferau (top ook niet haalbaar). Maandag de Finestre en Assietta gedaan. Verslag volgt nog, ik ben nog niet thuis.
 
Laatst bewerkt:
thx



Achteraf gezien had ik 'm ook op de middenbok kunnen zetten en in tweede een aantal minuten laten draaien. Schijnt een trucje te zijn om de ABS uit te schakelen...


Maar goed, het ging stevig naar beneden, dus gas geven was niet nodig. :)

Dat werkt idd ook, al ben ik er geen fan van. Als de motor niet stabiel staat of iemand raakt hem dan terwijl je wiel staat de draaien is je motor weg zonder jezelf erop.
 
Inderdaad weinig Nederlanders gezien daar. Zelf heb ik met de bus “beneden” gestaan bij de skilift in het dorp en heb ik daar pas de motor uit de auto gehaald.

Viel mij vergeleken bij voorgaande edities nog mee. Wij waren met 4 man, en stonden bij toeval naast een groep van 8 NL'ers. Kwam ergens verderop in het kamp nog een groepje van een man of 5/6 tegen, en ook nog wat losse rijders. Stond ook nog een Nederlandse bus boven. Ik vond het wel een redelijke score. Sprak ook nog een Nederlandse gozer die onderweg terug naar het dorp om boodschappen te doen was aangereden door een quad. Zelf gelukkig niks, maar van de motor waren de vorkpoten en de kroonplaat krom, dus dat was einde rit. Motor op repat, en hij was boven op zoek naar iemand die hem met zijn spullen (want dat stond allemaal nog boven), naar beneden kon brengen. Erg sneu verhaal, ik had wel met hem te doen.


Ik ben inmiddels weer veilig thuis, motor deed het perfect en ook de motor van mijn reismaatje is na de reparatie op de dag van vertrek gelukkig vrij gebleven van problemen. Van de 4 edities die ik heb meegemaakt was dit denk ik wel de mooiste. Super mooi weer, heerlijk gereden, leuke mensen in het kamp ontmoet, mooie plekken gekampeerd. Aanloop was ruk, maar de hele week was perfect, super genoten! Zal eerdaags even een verslagje maken.
 
Klopt inderdaad. We hadden niet echt een vaste planning, behalve dat we op zaterdagmiddag aan wilden komen in het basecamp, en dan op zondagochtend de Sommeiller op wilden. Het idee vooraf was om op zondagmiddag weer te vertrekken, dan snel beneden in Bardonecchia op de camping de tent weer op te zetten en de Jafferau doen, en maandag weer verder te trekken. Zo hebben we dat vorig jaar ook gedaan. Dit keer hadden we een mooie plek in het basecamp, en gezellige buren (die van de motoren op jou foto hier boven) die ook nog tot maandag bleven staan, dus hebben we besloten dat ook te doen. We zijn op zondagochtend de Sommeiller op gegaan, tentjes laten staan en in de middag de Jafferau gedaan. In het dorp snel nog wat inkopen gedaan, want we hadden niet gepland om 2 nachten boven te blijven, en daarna weer terug naar het basecamp. Ik schat dat er nog zo'n 20 tot 30 tentjes over waren. Onze buren hadden inmiddels een mooie kampvuurplek geclaimd en hout gezocht, wij in het dorp nog een tray bier gescoord, dus we hebben ons wel vermaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan