onderkleding voor tijdens motorrijden

Mijn eerste gedachte bij 't lezen van de topictitel: euh, ik draag een onderbroek. :P
Maar ik draag nooit bijzondere kleding onder m'n motorpak. Werkt zoiets verkoelend? Ik heb wel eens aan zo'n coolvest zitten denken, voor hele warme dagen.
 
Mijn eerste gedachte bij 't lezen van de topictitel: euh, ik draag een onderbroek. :P
Maar ik draag nooit bijzondere kleding onder m'n motorpak. Werkt zoiets verkoelend? Ik heb wel eens aan zo'n coolvest zitten denken, voor hele warme dagen.
Juist andersom, goede onderkleding houdt je warm en laat je niet verkouden. Er is zo'n uitdrukking "katoen doodt". Het is minder belangrijk voor woon-werk, maar heel actueel voor dual-sport, waar je trage en moeilijke secties naast snelle verbindingsstukken hebt. Als je in een zeiknat katoenshirt daarna een paar uurtjes op de snelweg gaat rijden, is er een grote kans op long/nier/enz. -ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze in maat L en het past (strak)... Ik ben 1m92 en 95kg ;)
Ik heb ze wel nog niet gewassen, het zou wel eens kunnen dat ze nog wat krimpen en dan zijn ze wsl wel iets te strak.

Keb kennelijk 't labeltje eruit geknipt B|

Dat zou straf zijn want die hebben ze niet (iets met oncomfortabel zijn). De maat en de wasvoorschriften staat er in, op de rand onderaan de vest.
 
Laatst bewerkt:
Let wel op dat het woordje "motor" onderkleding meteen duurder maakt. Helemaal onterecht want wat je zoekt is gewoon een functionele shirt/onderbroek voor hikers en dat soort gasten met membrane.
Motor- hoeft het niet perse duurder te maken. Ik heb een revit onderpak uit 1 stuk en dat koste 89 euro. Ik heb onderkleding voor trailrunning en wintersport (merinowol) en die is voor een broek en shirt duurder dan mijn motoronderkleding. Ik heb ook synthetische die goedkoper en duurder zijn dan mijn motorpak, maar ook daarvoor geldt: alle waar naar zijn geld en qua slijtvastheid, pasvorm, draagcomfort etc is dat gewoon minder goed.
Voor een weekje weg is Merinowol wel handig want het stinkt niet als je het meerdere dagen draagt, voor een dag volstaat synthetisch ook. Het moet je vooral droog houden want dan blijft er een luchtlaagje om je lijf zitten: 's winters warm en 's zomers koeler.
 
het shirt plakt niet aan de jas als je die uit wil doen op een terras, vorige mand was dat wel het geval. ook bij de broek is dat het zelfde als je thuis komt. vind het wel prettig dat je niet de transpararatie van je lichaam vast plakt aan de jas of broek.er hebben meer personen de zelfde kleding en waren er positief over.
 
Dank voor de tip! Heb het ook besteld. :9

Wel zo fijn met warme dagen, en idd sexy (nu nog even m'n bierbuik kwijt zien te raken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan