Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Je kan een 2015 model volgens mij erg goed inruilen omdat een nieuwe gewoon schrikbarend duur geworden is. Hierdoor is er een behoorlijk gat ontstaan tussen nieuwe en tweedehands. Dit maakt dat een tweedehands NC redelijk makkelijk te verkopen is.

Dat is mij ook opgevallen,

Heb mijn NC'17 gekocht rond Januari.. Nu is hij ineens 2000euro+ duurder als je hetzelfde wilt.
 
Dat is mij ook opgevallen,

Heb mijn NC'17 gekocht rond Januari.. Nu is hij ineens 2000euro+ duurder als je hetzelfde wilt.

idd ze zijn best wat prijziger geworden in een jaar tijd.

Zit er zelf ook aan te denken de NC weg te doen maar weet niet of ik er goed aan doe.

Het rijden in NL is steeds minder leuk, niemand let meer op het autorijden iedereen zit met de telefoon te spelen, ook hebben ze in Schiedam mijn werkplek veel wegen opnieuw ingedeeld waardoor er meer groen is maar minder weg, de rijbanen zijn dus een stukje smaller en zeer hoge stopranden, je kunt dus niet meer tussen de auto's door en mag dus gewoon achteraan sluiten, al gaan de meeste toch niet opzij mocht het wel gaan.

Vele automobilisten zijn gewoon niet meer met rijden bezig, dus denk dat ik richting het brom/fietspad ga.

Maar ja eens kijken wat je kan vragen voor een NC750X 2016 met adventure kit, hyperpro voor veren, stalen remleidingen brembo pomp, extra woon werk topkoffer en wat meer extra's
 
idd ze zijn best wat prijziger geworden in een jaar tijd.

Zit er zelf ook aan te denken de NC weg te doen maar weet niet of ik er goed aan doe.

Het rijden in NL is steeds minder leuk, niemand let meer op het autorijden iedereen zit met de telefoon te spelen, ook hebben ze in Schiedam mijn werkplek veel wegen opnieuw ingedeeld waardoor er meer groen is maar minder weg, de rijbanen zijn dus een stukje smaller en zeer hoge stopranden, je kunt dus niet meer tussen de auto's door en mag dus gewoon achteraan sluiten, al gaan de meeste toch niet opzij mocht het wel gaan.

Vele automobilisten zijn gewoon niet meer met rijden bezig, dus denk dat ik richting het brom/fietspad ga.

Maar ja eens kijken wat je kan vragen voor een NC750X 2016 met adventure kit, hyperpro voor veren, stalen remleidingen brembo pomp, extra woon werk topkoffer en wat meer extra's

Niet doen Mick .. krijgt je spijt van!!!!
Ik snap wat je bedoeld aar zijn zat andere wegen. Het ligt er ook aan of je elke dag op de motor rijd.
Ik heb dat wel gehad, reed elke dag maar het 'Motorgevoel"ebde totaal weg.
Nu met de fiets of auto naar het werk en als ik nu de motor pakt in het weekend alst mooi weer is............. :t :} :]
 
Niet doen Mick .. krijgt je spijt van!!!!
Ik snap wat je bedoeld aar zijn zat andere wegen. Het ligt er ook aan of je elke dag op de motor rijd.
Ik heb dat wel gehad, reed elke dag maar het 'Motorgevoel"ebde totaal weg.
Nu met de fiets of auto naar het werk en als ik nu de motor pakt in het weekend alst mooi weer is............. :t :} :]

Rij elke werkdag weer en wind, heb geen auto, fietsen is net te ver en saai, 20km over dijk en industrie veeeel wind :/.

Weekenden heb ik vaak niet eens meer zin om een rondje te rijden, soms een rondje op de SV van me vrouw omdat het weer eens wat anders is maar je moet je dan best inhouden voor je het weet rij je veel te hard en moet je met de fiets naar je werk
:+ .

Ga van de week eens een paar keer proef rijden met de snor brommer naar me werk kijken of dat bevalt.
 
Ik ga binnenkort proefrijden op een NC750X bj 2018. Hebben jullie nog tips waar ik speciaal op moet letten?
 
Ik ga binnenkort proefrijden op een NC750X bj 2018. Hebben jullie nog tips waar ik speciaal op moet letten?

Nieuw of tweedehands?

Kan me niet voorstellen dat er veel mis is aan een 2018 model, Ligt ook aan de kilometerstand.

Onderhoudshistorie, slijtageonderdelen etc..
 
Ik ga binnenkort proefrijden op een NC750X bj 2018. Hebben jullie nog tips waar ik speciaal op moet letten?

Weet niet op welke banden die geleverd wordt? maar de standaard dunlop banden zou ik gelijk laten verwijderen voor een ander type.

rest geen bijzonderheden, kijk alleen goed met welke opties je hem koopt, standaard zijn de meeste motoren helemaal kaal, nog geen middebok of wat dan ook.
 
Splinternieuw. Gaat mij om bepaalde eigenaardigheden van deze motor waar ik speciaal op moet letten. Ik weet bv. wel dat het een laagtoerige motor is, dus tijdig overschakelen. Dat soort dingen bedoel ik.

Je zult merken dat: Waar bij andere motoren het koppel begint eindigt het bij de NC.

En dat is geen slecht iets, rijdt zeer fijn vind ik zelf, zoveel koppel en laagtoerig :)
 
Laatst bewerkt:
@ mick85: volgens mij worden ze nu met Bridgestone TrailMax geleverd.
Een middenbok toevoegen lijkt me ook wenselijk.

@ Chris ofc: de bottom-power vanwege het lage koppel lijkt me juist ook heel fijn. In de praktijk haal ik toch nooit door in de versnellingen.

Bedankt voor de tips.
 
@ mick85: volgens mij worden ze nu met Bridgestone TrailMax geleverd.
Een middenbok toevoegen lijkt me ook wenselijk.

@ Chris ofc: de bottom-power vanwege het lage koppel lijkt me juist ook heel fijn. In de praktijk haal ik toch nooit door in de versnellingen.

Bedankt voor de tips.

Daarom heb ik hem ook gekocht, in de praktijk gebruik je nooit de volledige power van motoren.
De NC heeft juist alle power zitten waar je het het meeste gebruikt, laag in de toeren.

Voor mij geen andere motor meer.. tenzij er ooit een NC1200X komt :)
 
Daarom heb ik hem ook gekocht, in de praktijk gebruik je nooit de volledige power van motoren.
De NC heeft juist alle power zitten waar je het het meeste gebruikt, laag in de toeren.

Voor mij geen andere motor meer.. tenzij er ooit een NC1200X komt :)

De nc1200x is er inprenciepe wel, de vfr1200x maar die is weer zo duur en zwaar ook in vermogen eigenlijk.

Een nc900x zou nog wel wat zijn :+
 
Als jullie een nc900x of nc1200x wensen, heb je misschien nu toch te weinig vermogen?

Soms wil ik wel eens wat meer vermogen om even snel in te halen enz, maar goed dan denk je wat beter na en haalt anders in en geniet van het rijcomfort, veelzijdigheid en zuinigheid van de bike.

Moet ook zeggen was een 600cc viercilinder en 1000cc 4 cyl gewend dat is echt wat anders.
 
De NC750 had voor mij ook voldoende vermogen maar ook niet meer dan dat. Dit geeft een bepaalde fun maar ik mis de rust die bijvoorbeeld een VFR1200X wel geeft.

IK snap daarom de opmerking dat sommigen een NC900 of 1200 wensen. Het concept van de NC is gewoon goed uitgedacht
Wellicht dat er in nabij toekomst iets van een Hybride komt. Met DCT is Honda uniek. Met Hybride kunnen het weer zijn.

Dit kan extra vermogen leveren voor o.a. inhalen of andere dingen waar meer vermogen gewenst is. Aan de andere kant het verbruik weer verder dalen.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de NC kocht, dacht ik dat het een relatief trage motor zou zijn (ik reed een FJR1300, 145 pk en 140 Nm koppel), maar dat viel me reuze mee. Alleen op de snelweg merk ik goed het verschil, hoge kruissnelheden (> 150 km/u) en "effe snel inhalen/accelereren" kost vooral meer tijd. Op alle andere wegen scoort de NC extra punten op stuurgedrag en souplesse. Tijdens het leiden van een groepje, hoor ik steeds dat de motor zo vlot van z'n plek gaat en dat ze iedere keer weer moeite moeten doen om weer aan te sluiten. En dat bij half gas nota bene, er zit dus ruim voldoende in het vat. Ik rij de DCT en heb het dus gemakkelijk.

Ik had nog even getwijfeld of ik voor een tweedehands VFR1200DCT zou gaan, maar die weegt hetzelfde als de FJR woog, en de hanteerbaarheid bij stapvoets/stilstand was (en is nog steeds) wel een dingetje.

Een groter/sterker blok heeft vooral voordeel als je vaak snelweg rijdt of regelmatig grotere afstanden rijdt. Nadeel is weer een hoger gewicht en minder lichtvoetig op bochtige trajecten. Met de FJR reed ik met twee vingers in de neus 200+ km/u, maar met de NC hou ikzelf het langer vol. Kosten van regulier onderhoud en banden zijn bij zware/krachtige motoren ook fors hoger (ik hou alles bij). De FJR was minimaal 4x duurder.

Alle voors en tegens op een hoop geveegd: ik vind de NC perfect voor het doel waarvoor ik 'm gebruik. Vooral ontspanning en lol hebben.
 
Vandaag proefgereden op een NC750X. Heb besloten om een DCT-versie te kopen. De motor rijdt heel gemakkelijk vergeleken met mijn huidige FJR1300. Uiteraard is het vermogen niet te vergelijken, maar het lichtere rij- en stuurkarakter heeft voor mij de doorslag gegeven. Je voelt ook meteen dat het een geslaagd concept is met het laagtoerige blok. De uitlaat geeft een leuke roffel en het acceleratievermogen viel me echt mee. De motor geeft genoeg rijdynamiek op de gebruikelijke snelheden. Ik was blij verrast, vandaar de aankoop. Ik heb niet de DCT-versie gereden, maar denk met een DCT wel de juiste keuze te maken. Heb ooit een motorscooter gehad en zal het schakelen dan ook vast niet missen.
 
de nc750 zou ik niet zonder dct kopen, met dct zit je nooit in de toerenbegrenser.
(en je bent 1 seconde sneller naar de 100km/h :Y *O* )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over het inrijden van een nieuwe motor met DCT.

Wat is verstandig: in D-modus met (te?) lage toerentallen of bijvoorbeeld in S1-modus met iets hogere toerentallen?

Ik weet: sowieso voorzichtig inrijden door het blok warm te laten worden voordat je meer gas gaat geven, maar omdat de DCT de toerentallen kiest, vraag ik me dit af. Mijn gevoel zegt dat S1 beter zou zijn dan D. Wat is jullie advies?
 
Ik heb een vraag over het inrijden van een nieuwe motor met DCT.

Wat is verstandig: in D-modus met (te?) lage toerentallen of bijvoorbeeld in S1-modus met iets hogere toerentallen?

Ik weet: sowieso voorzichtig inrijden door het blok warm te laten worden voordat je meer gas gaat geven, maar omdat de DCT de toerentallen kiest, vraag ik me dit af. Mijn gevoel zegt dat S1 beter zou zijn dan D. Wat is jullie advies?

Dealer adviseerde mij alleen de D te gebruiken de eerste 1000km daarna beetje spelen tussen D en S stand, denk dat de S1 stand ook prima is om in te rijden, ben zelf gelijk na de 1000km beurt naar de Ardennen/eifel geweest kon de motor eens lekker werken denk dat die er niet slechter van geworden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan