Francesco ''Pecco'' Bagnaia

Chris99

Die hard MF'er
12 jan 2010
341
13
Arnhem
Het topic over Francesco ''Pecco'' Bagnaia. De moto 2 rookie van het jaar 2017. Tot nu toe een sterk 2018 seizoen in moto 2 en vanaf 2019 op de Pramac Ducati in de Moto GP! Impeccable! *D

full


Achtergrond (Wiki)
Bagnaia was succesvol in de Minimoto-klasse, waarin hij de Europese MiniGP won in 2009. In 2010 maakte hij zijn debuut in de 125cc in het Mediterranean Championship en werd tweede in het kampioenschap. In 2012 werd hij derde in het CEV Moto3 Championship op een Honda. Bagnaia is onderdeel van het opleidingsprogramma van Valentino Rossi.
In 2013 maakte Bagnaia zijn debuut in het wereldkampioenschap wegrace in de Moto3-klasse op een FTR Honda. Hij wist echter gedurende het gehele seizoen geen punten te scoren met een zestiende plaats tijdens de Grand Prix van Maleisië als beste resultaat. In 2014 stapte hij over naar een KTM en zijn resultaten verbeterden flink. Met een vierde plaats tijdens de Grand Prix van Frankrijk als beste klassering werd hij zestiende in de eindstand met 50 punten.
In 2015 stapte Bagnaia over naar een Mahindra binnen de Moto3-klasse en behaalde in Frankrijk zijn eerste podiumplaats. Mede hierdoor werd hij veertiende in de stand met 76 punten. In 2016 behaalde hij podiumplaatsen in Qatar, Spanje en Italië alvorens tijdens de TT van Assen met een minieme voorsprong zijn eerste Grand Prix te winnen.

Moto 2
Hij is de 2017 Rookie van het jaar in Moto 2; Dit betekent dat hij de beste was onder de debutanten, dit zegt veel over zijn talent. 2018 is zijn tweede jaar met de SKY team VR46 Moto2 raceteam en zijn doel is om zo veel mogelijke te winnen en natuurlijk te gaan voor de eerste plek in het world championship. Pecco is van nature vrij nauwkeurig en doet alles rustig en vastberaden. Pecco, zijn historische bijnaam, bedacht door zijn zus die hem bij staat tijdens en na afloop van de races. (VR46 website, vrij vertaald)

Moto GP
Vanaf 2019 op de Pramac Ducati.

Fanclub
Home | Pecco Official FanClub

Plaatjes
full


full


full
 
Zo is het ! En op de ring gaat het in middels na een crash in Fp2 weer beter. Top 6 staat dicht op elkaar.

GoFree!
 
Titanenstrijd waarvan ik gister (verlaat) nog even genoten heb. Wauw, strijden om de hoogste plek. Met naar mijn mening de beste uitkomst :P :+

De moto2 kan ook spannend zijn gelukkig.

full
 
Titanenstrijd waarvan ik gister (verlaat) nog even genoten heb. Wauw, strijden om de hoogste plek. Met naar mijn mening de beste uitkomst :P :+

De moto2 kan ook spannend zijn gelukkig.

[afbeelding]
Hele toffe eind battle tussen deze 2, ik vind het sliden/backing it in van pecco echt super wreed en lijkt extremer dan zijn collega's (pasini en oliveira komen dichtbij)
 
Balda mag volgend jaar kampioen worden wat mij betreft, daarna snel naar de gp s !!
Dat hoop ik ook, maar denk niet dat Balda ooit kampioen wordt. Blijft toch te wisselvallig, aan het begin van het seizoen dacht ik dat hij eindelijk constant goed was. Maar hij laat weer veel punten liggen de laatste tijd -O- .
Maar goed het gaat hier over Pecco, die juist dat constante rijden als een van zn sterkste punten heeft. Het was een super mooie strijd in Oostenrijk tussen hem en Oliveira :} .
Echt 2 aanwinsten voor de MotoGP volgend seizoen, ook mooi om een Portugees in de MotoGP te zien.
 
Marco Bezzecchi mag hiervan mij ook bij staan. Weliswaar moto 3, maar van hetzelfde kaliber en zie ik ook graag terug in de toekomst op een ''grotere'' fiets. Mooi stelletje Italianen.
Verwacht ook veel van Bezzecchi, podiums in zn 1ste seizoen moto2 zie ik wel gebeuren.
 
2435485-50608470-2560-1440.jpg


Hoppa! Pecco voor de punten, maar Marini stal de show! Mooi duel met de KTM mannen. Werkelijk een toprace, en deed niet eens onder voor het spektakel in de klasse die er na kwam, ehhh...hoe heet t.... oja MotoGP :P
 
Er is een nieuwe kampioen met een motor die het na de race op gaf _O-... Maar wat was die livery vet :9~:9~. De OP pas ik nog wel aan. Nog ff Valencia en dan eindelijk de wintertesten. Rookie van t jaar in 2019 en vanaf 2021 de vervanger van Petrucci bij Ducati. Mss nog wel eerder, hoppaa :W

39778068-e341-4291-baeb-bd0fd79aeaba.jpg
 
De tijd zal het wel leren, zeggen ze dan zo mooi.
Ducati heeft iig een aantal leuke rijders klaar staan voor de toekomst
 
Precies. Komend jaar verwacht ik niet heel veel van het Ducati duo met dovi, maar wie weet. Tijd zal t uitwijzen.
 
:] Regelmatig in de top 10 tijdens de test was niet verkeerd. Testen zeggen niet veel zeggen sommige, maar de snelheid was er wel en opvallend hoe snel die aanpast en ook behoorlijk de sporen gaf. Ik kan niet wachten.

Weet iemand de gedachte achter nummer 63?
 
Terug
Bovenaan Onderaan