*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Lijkt wel een verkooptopic hier😉😁😁😁 Heb ook nog wel een strak 2001 model
 
Kreeg vandaag een herinnering van Facebook. Dit is vandaag 5 jaar geleden;
1040011_519501071437075_1036736679_o.jpg

Laatste keer dat ik met MF-ers gereden heb... Was wel een leuke dag, toch Rense en Sjon?
Eerst de Eifel in en daarna hebben Rense en ik nog een heel stuk Ardennen gedaan met z'n tweeën...
 
Laatst bewerkt:
Het leek mij wel eens leuk om alle 9s uit dit topic bij elkaar te brengen ! Alleen ik denk dat afstanden een groot probleem zijn ?! Ik ga namelijk niet naar de ardennen rijden :P
 
Gewoon de avond van tevoren al een nachtje op de camping komen staan hier in Z-limburg. Tentje en luchtbed kan ik alvast voor je opzetten...
 
Inmiddels een proefrit gemaakt op een Yamaha Tracer 900 :X
En dat viel even tegen; de zithouding is zo extreem rechtop dat het voor mij onnatuurlijk is.
Maar erger is het slappe frame. Ik had er al over gelezen dat als je op de snelweg het gas opendraait dat de motor dan gaat pendelen. Maar pas als je er zelf op rijdt merk je hoe ernstig dit is.
Bizar. Anyway voor mij dus geen Yamaha.

Toen onderhandelt over de Z1000 SX. Inruilprijs (inclusief melden van olie lek) viel nog mee.
Het zit me echter niet lekker om straks met een nieuwe motor door de pekel te rijden.

Maar gelukkig kreeg ik na voldoende alcohol inname een helder idee. :P
Ik heb de onderkant nog eens netjes schoongemaakt en een dikke doek om het linker onderste ophangpunt gedaan. Daar waar het blok in het frame hangt.
En deze met een tie-wrap eromheen vast gezet. Je ziet het op de foto achter de versnellings stang.

full


Daarna een rit gemaakt en flink door de toeren heen gejaagd.
En bij thuiskomt was alles nog helemaal schoon en droog. *D
Dat maakt duidelijk dat ik de schuldige een stuk hoger moet zoeken. En dan blijft er maar één gegadigde over; de oliekeerring achter het voorste tandwiel.

Dat wil ook dan nog wel proberen. Echter, om het tandwiel los te krijgen heb je een luchttol nodig.
Van de week bij de dealer langs om te vragen wat het kost.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de avond van tevoren al een nachtje op de camping komen staan hier in Z-limburg. Tentje en luchtbed kan ik alvast voor je opzetten...


Tijd is voornamelijk het probleem ;) Moet op zaterdag werken omdat het dan altijd druk is , daarbij vind ik het behoorlijk saai om " even" 250 km snelweg te rijden.
Oplossing is dan in de bouwvak en er meteen een paar dagen blijven ;)
 
@ Kabouter Puntmuts, het "bekende"probleem met de Tracer is dus wel serieus heftig ! Toch schijnen er mensen , modellen of wat dan ook te zijn die er geen - minder last van hebben ?

Waarom pak je geen Versys voor de pekel ? fijne fiets hoor
 
Heb ik ook als eens voor gesteld , maak eens een proefrit op een versys 1000 , super fiets om mee te rijden , comfort en ook vermogen .
Zelfs de Versys 650 schijnt super te zijn , hier op het forum en op internet gelezen bij testen dat er veel zwaardere in vermogen veel moeite hebben om de 650 bij te benen vooral met bochten werk .
 
Waarom pak je geen Versys voor de pekel ? fijne fiets hoor
Ik wil eerst weten of een nieuwe oliekeerring het probleem oplost. Zo ja, dan blijf ik zeker op de 9 rijden; rijdt namelijk erg fijn. Ook vandaag weer met veel plezier op gereden.
Afspraak met de dealer is gemaakt (reparatie duurt 2 uur) maar kan pas eind augustus.
 
Heb ik ook als eens voor gesteld , maak eens een proefrit op een versys 1000 , super fiets om mee te rijden , comfort en ook vermogen .
Zelfs de Versys 650 schijnt super te zijn , hier op het forum en op internet gelezen bij testen dat er veel zwaardere in vermogen veel moeite hebben om de 650 bij te benen vooral met bochten werk .


Toen ik nog voor een Kawa dealer werkte werd de baas uitgenodigd om de nieuwe modellen te gaan proberen ( ik meende in andorra ) Versys was toen nieuw model, en volgens mij ook de zzr1400 , zx10 etc.
om de zoveel tijd moesten ze verplicht wisselen van fietsen en in de middag mochten ze keuzes maken, iedereen wou natuurlijk op de race modellen en ze stonden allemaal te kijken toen de mensen op een versys ( 650) ze de baas waren in krappe bochten etc.

Smiddags wou haast iedereen op zo n versys ;)

En toch.. hebben we die dingen maar zeer weinig verkocht !! Ik gok dat het iets "te vroeg "was voor zo n aparte fiets

@ Kabouter puntmuts, dat is natuurlijk geen probleem ! Zx9 gaat boven een versys :P
 
ik heb me 3 maandjes geleden ook een nieuwe versys 650 aangeschaft voor erbij , speciaal omdat ik op kampeervakantie ga , moet toch echt wel zeggen dat zo'n versys Top is hoor
 
Kreeg vandaag een herinnering van Facebook. Dit is vandaag 5 jaar geleden;
[afbeelding]
Laatste keer dat ik met MF-ers gereden heb... Was wel een leuke dag, toch Rense en Sjon?
Eerst de Eifel in en daarna hebben Rense en ik nog een heel stuk Ardennen gedaan met z'n tweeën...

Is dat al weer 5 jaar geleden. Ja was een leuke dag/rit ik was daar toen met m'n motor maatje William op de strom. Ik rij de laatste jaren veel solo en niet meer in groeps verband. Ik heb wel buurmannen die een motor hebben maar die schrikken altijd als ik met een ritje kom van 200+ die dag had ik er ruim 600 weggetrapt geloof ik
 
Goede middag,

Nieuw lid hier maar zeker niet onbekend met de Kawa zx9r, na 8jaar motor loos te zijn geweest vorig jaar maar weer eentje aangeschaft.
Gestart op een van de eerste Zx9r maar nu in bezit van het laatste model zx9r.
full
 
Zocht hier nog iemand een duozitje voor het laatste model 9?
Ik weet er een paar te koop, neem maar eff contact op.
Zelf ben ik op zoek naar een de achterkant Kuip deel maar die is helemaal niet te vinden
 
Die kleurstelling op dat B model is zo gaaf :) Ziet er beter uit dan een groene van die jaren naar mijn mening.

Mocht je een seatcover weten voor mijn C model dan hoor ik het graag , kleur groen

Verder nog op zoek naar een rechter zijpaneel , groen met een paarste sticker

eerste 500 km met de nieuwe bak er weer op zitten, ding loopt heerlijk ! Volgende week maandag het circuit op en dan maar eens zien of hij echt heel blijft
 
Gister de 9 weer eens uitgelaten op het TT circuit, liep weer prima ! Was eigenlijk wel iets te warm voor t beestje en het baasje en daarom ook niet mega hard doorgeknald maar juist wat dingen geprobeerd.. begin augustus gaan we alweer en ga ik dan zorgen dat ik binnen de 2.10 kom

Was al lang blij dat alles heel bleef en dat ik zelfs een uitstap door de grindbak heb overleefd zonder schade
 
Ga er maar wel vanuit ;) Heb de bandenspannign 3 x laten zakken omdat ik steeds begon te glijden.. maar hadden er veel meer last van in de 3de en 4de sessie maar die gingen er bij liggen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan