Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

.
full
 
Laatst bewerkt:
Anyway, het zou zonde zijn als er een informatiebron zou verdwijnen. Ik heb zelf niet zo’n oud Amerikaans loeder, zal er voorlopig ook geen aanschaffen, maar toch vind ik het zonde.
Ik heb echter wel een beetje webruimte, en wil het hele zootje best online pleuren zodat het als database blijft bestaan. Forum bijhouden ed heb ik echter geen tijd voor. En geen kennis.
Ik ontbeer zelfs de kennis om alles online te kwakken. Maar wil het best tot in de eeuwigheid laten staan.
 
In 14 maanden tijd bijna 17.000 keer gelezen?
Wie zijn dat, die lezers/kijkers?
Een verzameling goedgelovigen?
Een stelletje zielepoten?
Ik weet bijna zeker dat het, het meest bekeken forum is van het hele W.W.HD internet gedoe.
Kijk rond, en verbaas je!
Bijna niemand weet een goede vraag te stellen en de antwoorden komen niet veel verder dan het morse alfabet en wat copiewerk.

P/s kijken mag, maar lachen ook.


[afbeelding]

Zitten jullie nog altijd aan de kipvleugels tijdens het sleutelen.. ;)
 
Is de HD krukas zwak, omdat beide drijfstangen op dezelfde tap zitten- die dus breder moet zijn, en dit, samen met de 'dubbele' belasting een zwakke constructie geeft?
 
Bij de meeste V-Motoren zitten twee drijfstangen op één kruktap en die blijven wel heel.
Het probleem is meestal veel te lang door produceren van oude constructies (niet alleen Harley ook de Engelsen konden er wat van) terwijl er bijna ieder jaar meer vermogen uit die blokken komt.
De Japanners en Italianen (guzzi en Ducati) doen dat een stuk beter.
 
Hmm, dus vooral de afwerking in maat en massa van de afz. delen zijn Het probleem?

Vreemd, ze hebben zo veel geld en verkopen zo veel.. waarom fixen ze het niet?
Hoeveel km. gaat een harley-krukas normaal ongeveer mee?
 
Wat ik al zei: doorborduren op oude constructies.
Bij Honda bijv. Die zijn meesters in het construeren van lichte krukassen. Maar die geven hun geheimen niet prijs. Zeker niet aan de chinezen, die hun blokken mogen namaken. Maar wel met een veel dikkere astappen en bigenden.
 
Levensduur bij een Harley weet ik niet. Zal erg afhankelijk van rijstijl en onderhoud zijn.
Bij AJS/matchless ergens tussen de 50 en 100 duizend kilometer ook afhankelijk van onderhoud en rijstijl.
Valt nog wel mee vind ik.
 
Nr3 is voor mij een hele bekende. Alpha heeft ze een tijd gemaakt uit één stuk dus met een vaste lagerbus.
Dat was geen succes, die braken allemaal meestal binnen 10000 kilometer.
Nu weer een lange pen met losse bus.

Het is ook wel een boel vermogen en koppel.
Wat bedoel je met een VVT krukas?
 
De problemen met de scheef gesneden moeren ken ik maar al te goed. Alleen lijkt het mij dat de voorspanning van die relatief dunne schroef/bout gezien zijn dikte nooit hoog genoeg kan zijn?
En het grote probleem bij het alpha bigend was juist die getapte biggendpen.
Een losse lagerbus met holle pen voldoet misschien wel beter.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de bigendpen niet meer op trek belast wordt.
Lastige materie.
 
Nou ik weet dat bij Mike op het moment drie v rods binnen staan
1 lekke koppakking
1 die uit de 2 versnelling springt ( is een vrod dingetje)
1 die een vastloper heeft gehad bij 220 , de ene lagerschaal was op de plek waar de andere al zat
Mike is er blij mee lekker veel werk , is een waardige opvolger van de shovel ( waar het een stuk lekkerder aan sleutelen is
 
Terug
Bovenaan Onderaan