Body kapot, heel maken

ikrobot

Rookie
1 jul 2018
16
0
Hallo Allen,

helaas al weer een hele tijd geleden door een dom valletje heb ik een scheurtje in de body bij mijn knipperlicht daarzo, maar goed met mijn vorige motor hielp iemand mij die in de spuiterij branche werkt(e)
om destijds de scheur weg te werken en spuiten enzo, ik weet nog wel het proces alleen weet niet waar ik de eerste kan krijgen het proces

1 een soort van verhitbare nietmaschine, dit brand je in de plastic zodat de scheur bij elkaar word gehouden. dit is ook gelijk het eerste probleem waar haal ik zo´n ding??

2 langs de scheur kleine gaatjes boren, dan met epoxy lijm/hars (grijs/donker grijs) lekker smeren en klodderen laten uitharden, achterkand lekker laten zitten eventueel wat wegschuren omdat het ergens tegen aan komt, voorkant schuren met de lijnen en dikte goed derr uit zien dan spuiten enzo.

dus na dit hele verhaals is dus eogenlijk de vraag wie weet waar ik zo´n soort van verwarme nietmaschine ding kan halen, sorry voor de eventuele onduidelijkheid maar ik kan het niet op een andere manie beschrijven.

Mvg,
ikrobot
 
3680d95c357fb2e1e92765fe75c69ca6.jpg
 
zoals ik het deed...
scheur met dremel een v groef van maken..
Binnenkant met glasvezelmatje en polyester hars scheur afdekken met een aantal laagjes . ik weet niet of het nodig is, maar ik schuur het grof op voor dat ik de tweede en derde laag polyester hars zet.
als binnenkant hard is...uitgedremelde scheur opvullen met polyester hars..eventueel ook dunne laagjes. dan schuren..met verschillende grofheid van grof naar fijn tot het glad is. Dan bijspuiten en afwerken.. Is nooit meer gaan scheuren
 
Terug
Bovenaan Onderaan