NijmegenTopic e.o. part 33 : Deur rije mar niet te hert

Mezelf net wat overschat, net te hard de bocht in. Beetje op mijn grens willen rijden. Goede les voor de volgende keer..

Ik weet niet of ik deze motor nog wel ga oplappen (er moest nu naast reparatie ook nog onderhoud gebeuren).

Ironisch genoeg wil ik ook meer woon-werkverkeer gaan rijden met de motor en was ik zelfs van plan om vrijdag na werktijd bij Hoegee te gaan kijken naar een DL1000A uit 2014. Uiteindelijk niet gedaan en daarom dus maar stukje gaan sturen..

Ik heb overigens een gekneusd borstbeen en ribben. Tevens flinke spierpijn in rug en nek en knallende hoofdpijn. Gelukkig niets ernstigs dus :)
gelukkig zelf geen blijvend letsen/zwaar letsel. balen van je motor maarja dat is vervangbaar. kunt het zien als lesgeld, bijna iedereen schuift er wel een keer af die van doorrijden houdt.

O-) :X weet niet wat je voor de motor wilt hebben maar pb mijn kant op mag altijd.
 
gelukkig zelf geen blijvend letsen/zwaar letsel. balen van je motor maarja dat is vervangbaar. kunt het zien als lesgeld, bijna iedereen schuift er wel een keer af die van doorrijden houdt.

O-) :X weet niet wat je voor de motor wilt hebben maar pb mijn kant op mag altijd.
Ik ga vandaag even bekijken wat er mankeert en kom daarna wel even bij je terug. Kans is groot dat hij de verkoop in gaat in ieder geval.
 
Hey Erik,

Mooi kut. De meesten maken zoiets wel mee, bij mij won het klaverblad ooit |(

Kan me nog herinneren dat je een bocht niet haalde toen we een keer rondje Weeze deden.

Vaak zit het tussen de oortjes, je denkt; fuck ik haal die bocht niet en durf je de motor niet platter te gooien en te remmen. De huidige motoren en banden kunnen veel meer aan dan de gemiddelde motorrijder kan cq durft.

Ik kan je zeker een circuitdag aanraden waarbij de juiste bochtentechniek, remmen, kijken etc. aangeleerd wordt.
 
-O-

Dijk 1 - Erik 0

Gisteren avond van de dijk geschoten bij Echteld. Realiseerde me dat ik het niet ging redden dus wel gaan remmen maar had nog genoeg vaart om er vanaf te gaan.
Volgens een bewoner gebeurt het daar regelmatig.

Had net mensen ingehaald en die zijn gelukkig gestopt omdat ze dachten: “hij is wel heel snel weg”. Er is het e.e.a. Krom en hij schakelt niet meer. Dit laatste kokt vermoedelijk doordat de koppelingskabel een ruk heeft gehad waardoor hij niet meer lekker vrij loopt.

Voor zo ver mogelijk rustig over het fietspad naar familie gereden, daar staat ‘ie nu ook.

Zelf met Mn borst op de tank geklapt. Heb er flinke last van dus dadelijk even checkup bij de huisarts.

'(

[afbeelding]





EM a bit late than NEVER ouch nd reading forward your ok and still alive :]
 
Vandaag een aardig rondje :] in NL.
Wie weet waar ik o.a. geweest ben?

5PjwELT.jpg


8Ii4jYI.jpg

Jammer van dat groene schaftkeetje...

9LmdPaZ.jpg
 
Eerste foto is volgens mij in Schardam.

Maar je hebt weer een mooi ritje gemaakt met perfect weer :]

Schardam, klopt :Y

Wel grappig, die Eenhoorn bovenop de paal wijst naar de stad Hoorn.
Als vroeger iemand uit die stad verbannen werd was het duidelijk dat deze persoon niet voorbij deze paal mocht komen, daar golden de stadsrechten van Hoorn... aldus wikipedia...

Volgende foto is de Drommedaris, zuidelijke stadspoort aan de haven van Enkhuizen. Staat er ook al ff, de kelders dateren uit 1540, bevat cellen op de bovenverdieping en de cel boven de poort was de cel voor ter dood veroordeelden... wederom volgens wikipedia...

Derde foto is de molen bij de haven van Harderwijk...
Bij een visboer een paar palingen gescoord maar god wat zijn die aan de prijs... wel lekker... :)
 
Schopje :)

Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald. Ik wilde een motor die wat meer geschikt was voor woon-werkverkeer. Mezelf eerst blind zitten staren op een V-Strom, model 2008+. Toen mijn budget wat in moeten knijpen tot een punt waarop ik niet echt meer een fris exemplaar kon vinden :/

Toen ben ik verder gaan kijken en kwam tot de conclusie dat ik de all-roads die me aanspreken eigenlijk allemaal buiten budget zijn (die niet uitgeleefd zijn).

Dus verder gaan kijken en bedacht me eigenlijk: Mijn vorige Honda was ook wel leuk. Dus daar een beetje naar rond zitten kijken en toen kwam ik de GSX650F tegen. Sportieve looks met het comfort van sport-tour. Ik was op slag verliefd :j

Stond om de hoek een exemplaar met 18k op de teller, volledige historie en op wat extra's (meegespoten hugger en undertail, xenon) na helemaal origineel. Na een proefritje was ik verkocht. Ja, ik weet dat het maar een 650 is en dus een flinke stap achteruit ten opzichte van mijn Kawasaki, maar naar mijn idee heb ik het vermogen totaal niet nodig. Sterker nog: dit rijdt zelfs naar mijn idee wat leuker omdat je wat meer het gas open kan gooien. Alsnog snel zat :Y

Hij is echt piekgaaf, zelfs de radiator ziet er als nieuw uit. Blij mee :)

p.s. die dikke sigaar gaat er z.s.m. af, ben in afwachting van een Leovince LV One :9

t9e9uh.jpg
 
Vorige week mijn Tracer MT-09 Tracer in geruild voor een Tracer 900 GT.
Rijd lekker zit al weer boven de 600 km nog even en ik mag lekker door gassen.
37876135_1749831738466311_6157360249071206400_n.jpg
 
Schopje :)

Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald. Ik wilde een motor die wat meer geschikt was voor woon-werkverkeer. Mezelf eerst blind zitten staren op een V-Strom, model 2008+. Toen mijn budget wat in moeten knijpen tot een punt waarop ik niet echt meer een fris exemplaar kon vinden :/

Toen ben ik verder gaan kijken en kwam tot de conclusie dat ik de all-roads die me aanspreken eigenlijk allemaal buiten budget zijn (die niet uitgeleefd zijn).

Dus verder gaan kijken en bedacht me eigenlijk: Mijn vorige Honda was ook wel leuk. Dus daar een beetje naar rond zitten kijken en toen kwam ik de GSX650F tegen. Sportieve looks met het comfort van sport-tour. Ik was op slag verliefd :j

Stond om de hoek een exemplaar met 18k op de teller, volledige historie en op wat extra's (meegespoten hugger en undertail, xenon) na helemaal origineel. Na een proefritje was ik verkocht. Ja, ik weet dat het maar een 650 is en dus een flinke stap achteruit ten opzichte van mijn Kawasaki, maar naar mijn idee heb ik het vermogen totaal niet nodig. Sterker nog: dit rijdt zelfs naar mijn idee wat leuker omdat je wat meer het gas open kan gooien. Alsnog snel zat :Y

Hij is echt piekgaaf, zelfs de radiator ziet er als nieuw uit. Blij mee :)

p.s. die dikke sigaar gaat er z.s.m. af, ben in afwachting van een Leovince LV One :9

[afbeelding]


Well well i thought when i stept down from the 900 RF to the bike i have now a 650 gsf Bandit

and have had lots of fun on it since i got it nobody would understand

but you do !!!! so keep having fun on that nice looking Bike :] :] :] :]
 
zo te zien een schip met geld gestrand in op de Waal in Nijmegen, heeft vast te maken met lage waterstand haha.

Leuke fietsen mannen! veel plezier ermee.
 
Well well i thought when i stept down from the 900 RF to the bike i have now a 650 gsf Bandit

and have had lots of fun on it since i got it nobody would understand

but you do !!!! so keep having fun on that nice looking Bike :] :] :] :]
:t

Having loads of fun on it! Just received my new Leovince slip-on. Major difference, even with the silencer still inside. Did a quick test without too, oh man :9~ A little bit too much for a daily driver though, so I put it back in.
 
Wie is er in voor een ritje eender deze dagen? Of zit iedereen met een pilsje in de schaduw de fiets te bekijken?
 
Goedemorgen mannen,

Misschien kennen sommigen mij nog wel. Back in the day, in 2004, reed ik een groene ZX-6R bouwjaar 2000 en was ik heel actief op MF en vooral in het Nijmegen topic. Die Kawa is toen gestolen waarna er een RSV Mille R kwam.
Daarna in 2008 kwam er een ZX-6R 2003, die een paar maanden later ook gestolen werd.
Weer daarna kwam er een Yamaha R1, die ik een paar jaar later verkocht nadat ik bijna mijn rijbewijs kwijt was wegens te hard rijden :X

Nu ben ik zo'n 3 jaar motorloos, en heb ik lang getwijfeld of er weer een motor moest komen en zo ja, wat voor een. Eigenlijk wilde ik weer voor een R1 gaan, maar de ZX-6R is me zo goed bevallen en ziet er zo goed uit, en gaat iets minder hard dan een R1 O-) , dat ik besloten heb om weer een ZX-6R 2004 aan te schaffen. Morgen ga ik kijken en hem ophalen 8-)

Heb vroeger altijd leuk gereden met een aantal mensen uit dit topic, hopelijk zijn ze er nog. En anders kom ik vast een van jullie ooit tegen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan