S1000RR Deel 7

beste collega's!

ik ben sinds kort ook in het bezit van een S1000RR 2011.
helemaal weg van de motor en al diverse upgrade's gedaan na aanschaf.
Waaronder een puig jetstream donker smoke, maar wat een miskoop!

Ik ben vrij lang en krijg nu alle wind in mijn helm gepropt door de ruit, veel turbulentie nu..
Welke ruit kan ik nu het beste kopen?

OEM ruit is prima alleen vind het donker smoke een stuk mooier ogen, iemand suggestie's ? :?

inmiddels gedaan:
OEM BMW monoseat cover in kleur wit
voetsteunen eraf passagier
LED knippers voorzijde
andere hendels rem/koppeling
Valdoppen
philips diamond vision dimlicht
philips led stadslicht
Puig jetstream kuipruit wat dus niet zo ideaal is |(

plaatje bij het praatje, dit was direct na aankoop:
[~[url="https://farm2.staticflickr.com/1761/42672132884_46081f8368_c.jpg"]afbeelding~][/url]20180519_170925938_iOS by mark de witte, on Flickr

Dan zet je er toch gewoon een origineel ruitje op? Die zijn in vier smaken te krijgen; met en zonder tint, en laag of hoog.
 
Even een vraagje. Ik ga de motor langzaam ombouwen voor circuit gebruik. Het eerste wat er gaat gebeuren is een circuitkuip. Gaan die losliggende kabels van de verlichting , knipperlicht en achterlicht nog problemen cq storing veroorzaken of valt dat allemaal wel mee ?
 
Ja hoor 2de palletje was te lang dus microswitch kwam niet vrij, ff afgevijld en nu wel starten in de versnelling met koppeling in 👍🏻
 
Gebeurd zo zelden dat ik moet starten als hij in de versnelling staat maar als het dan moet is het altijd een situatie dat het snel moet en dan liep ik te kloten om hem eerst in zijn vrij te krijgen, nu dus niet meer 😁
 
Gebeurd zo zelden dat ik moet starten als hij in de versnelling staat maar als het dan moet is het altijd een situatie dat het snel moet en dan liep ik te kloten om hem eerst in zijn vrij te krijgen, nu dus niet meer 😁

Exact, ik kwam erachter door naar voren te piepen bij het stoplicht en m vervolgens af te laten slaan.. heel handig als ie dan ineens niet starten wil |(
 
Mannen, ik ben me aan het oriënteren voor een S1000RR circuit motor.
Nu weet ik dat het 2012 tov het 2010 model een andere geometrie heeft.
Maar is dit daadwerkelijk beter en ga je dit merken op het circuit, met het stuur gedrag?
En zijn er nog meer wijzigingen door gevoerd bij de jongere modellen? Want begreep als ik het goed heb gelezen dat vanaf 2012 het betere blok, heeft voor de motor op zijn zijkant ligt!

En zijn er nog dingen die erop moeten zitten wat wel een must is? En dan bedoel ik niet een circuit kuip en volledig instelbare vering! Maar bijvoorbeeld andere remklauwen of schijven? Iets met elektronica enzo.
Ik wil er graag een kopen met traction, launch wheelie controle!

Zou graag julllie mening willen weten.
Alvast bedankt
 
ligt eraan hoe snel je rijdt. ik had op Assen geen last met de originele schijven maar op zolder werd de remmerij te heet na een rondje of 3 /4.
dikkere schijven is dan geen overbodige luxe.
stuurgedrag heb ik niet erg in de gaten gehad tussen de modellen.
 
iemand die nog een set velgen zoekt. ter overname incl. schijven / abs-ringen en tandwieldrager en bussen.
kleur donkergrijs
 
ligt eraan hoe snel je rijdt. ik had op Assen geen last met de originele schijven maar op zolder werd de remmerij te heet na een rondje of 3 /4.
dikkere schijven is dan geen overbodige luxe.
stuurgedrag heb ik niet erg in de gaten gehad tussen de modellen.

Oké, ik rij een 1:48 op Assen en een 1:42 op zolder met een fireblade.
En dikkere schijven zijn met een must met zo een kanon en op het circuit
Hoe zit het met de koeling van het blok als je met water rijdt? Is het dan een must om een andere radiator of grotere olie koeler aan te schaffen?
 
Laatst bewerkt:
geen idee heb geen fan er nu op maar wel koelvloeistof erin. nog nooit last gehad
 
hi guys,

ik heb al een tijdje een S1000rr circuitmotor (2013), bevat erg goed! Ik lees hier wel eens mee, maar reageer normaal eigenlijk nooit. Heb de motor eruit gehad voor revisie, alleen nu heb ik 2 vragen:
1. ik/de gargage ben/is een uitlaatpakking kwijt geraakt, zijn er shops in NL die ze hebben?
2. Ik heb geen fotos gemaakt van alle stekkertjes van de kabelboom, heeft iemand dat toevallig ooit wel gedaan? Zit behoorlijk te zoeken met sommige stekkertjes:)

@hotnet46:
ik geloof dat sws de nokkenassen van harder materiaal zijn en de versnellingsbak iets is beter is van de 2012 + modellen. Ik vind het iig een erg fijne fiets, vooral vanwege de omvang is hij erg geschikt voor de wat langere circuitrijder. Ik rijd ook met koelvloeistof, maar word bij mij iig nooit heet.
 
hi guys,

ik heb al een tijdje een S1000rr circuitmotor (2013), bevat erg goed! Ik lees hier wel eens mee, maar reageer normaal eigenlijk nooit. Heb de motor eruit gehad voor revisie, alleen nu heb ik 2 vragen:
1. ik/de gargage ben/is een uitlaatpakking kwijt geraakt, zijn er shops in NL die ze hebben?
2. Ik heb geen fotos gemaakt van alle stekkertjes van de kabelboom, heeft iemand dat toevallig ooit wel gedaan? Zit behoorlijk te zoeken met sommige stekkertjes:)

@hotnet46:
ik geloof dat sws de nokkenassen van harder materiaal zijn en de versnellingsbak iets is beter is van de 2012 + modellen. Ik vind het iig een erg fijne fiets, vooral vanwege de omvang is hij erg geschikt voor de wat langere circuitrijder. Ik rijd ook met koelvloeistof, maar word bij mij iig nooit heet.

1: dealer bellen, die kunnen dat zeker leveren
2: zoek op internet naar de garage handleidingen. Van BMW zelf kan je een cd vinden waar de handelingen en onderdelen in beschreven worden. Waarschijnlijk biedt dat ruim voldoende info, plus dat de connectoren maar op één manier passen ;)
 
He mensen, een vraagje, ik weet dat een paar weken terug de hp4 Race te bewonderen was in Almere bij motoport.
Enig idee waar er op het moment 1 staat om even bij te kwijlen? :9~ :9~ :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan