Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

In de originele demper zit volgens mij ook de katalysator ?
Dus deze is bij mij komen te vervallen met een compleet uitlaatsysteem.

Ik heb de originele uitlaat compleet met spruitstuk nog in de Laser door.
Dus die krijgen ze er ook bij als ze hem willen kopen.
 
Laatst bewerkt:
98 is tegenwoordig vrijwel alleen nog maar bij de BP (als ultimate) verkrijgbaar.
V-power van de shell is in Nederland 97, maar staat aangegeven als 95. Alsnog wel beter dan 95 natuurlijk.

95 of 98 kan ook zo 5-10pk schelen in de meting. Juist bij een motor als de k1200/1300 welke standaard een compressie heeft van 1:13 zou dit een behoorlijke impact moeten hebben.


@Saltfreak1969 zou je de uitlaat niet los verkopen? vang je er in totaal waarschijnlijk meer voor
 
98 is tegenwoordig vrijwel alleen nog maar bij de BP (als ultimate) verkrijgbaar.
V-power van de shell is in Nederland 97, maar staat aangegeven als 95. Alsnog wel beter dan 95 natuurlijk.

95 of 98 kan ook zo 5-10pk schelen in de meting. Juist bij een motor als de k1200/1300 welke standaard een compressie heeft van 1:13 zou dit een behoorlijke impact moeten hebben.


@Saltfreak1969 zou je de uitlaat niet los verkopen? vang je er in totaal waarschijnlijk meer voor

Ik tank altijd 102 voor mijn motoren. Woon vlak bij de Duitse grens, dus voor mij gemakkelijk verkrijgbaar. Bovendien heb ik altijd twee twintig liter jerrycans hier staan om na een langere rit de motoren af te tanken.
 
Je bedoelt de originele uitlaat met spruitstuk verkopen ?
Die is nog in nieuwstaat !! Bij aflevering is de Laser gelijk gemonteerd
bij Siem de Vos uit Goudriaan,....later overgenomen door Arie Molenaar.

Als er een liefhebber is voor een splinternieuwe demper en spruitstuk van een K1200S van BJ 2006 hoor ik het wel. Zie foto uitlaat !!!


@Saltfreak1969 zou je de uitlaat niet los verkopen? vang je er in totaal waarschijnlijk meer voor
full
 
98 is tegenwoordig vrijwel alleen nog maar bij de BP (als ultimate) verkrijgbaar.
V-power van de shell is in Nederland 97, maar staat aangegeven als 95. Alsnog wel beter dan 95 natuurlijk.
Texaco heeft volgens mij ook 98. Verder heeft de witte pomp die ik bijna naast de deur heb heeft ook 98 *O*. (Geen prijsvergelijk gedaan, maar de 95 is daar het goedkoopste van de hele omgeving)
 
Satfreak1969 bedoelde eigenlijk de laser :D

Eelco_ goed om te weten, jammer dat de texaco bij mij in de buurt geen 98 heeft, ik moet altijd minimaal 8km rijden naar de dichtsbijzijnde pomp met 98...
 
Tja dat is meestal zo !

Ik had hem gekocht om het meer een Tour-sport motor is.
Ik zit een stuk rechter dan op mijn vorige motor Honda CBR1000RR Fireblade.

Maar voor mijn vrouw is het nog steeds niet comfortabel.
Dus rij ik met haar op mijn 2e motor Honda VF700C Magna uit 1986

Ik wil dus beide verkopen,..en dan een sportieve wendbare fiets terug kopen waar zij ook heerlijk op zit.

De BMW K1200S heeft bij 18.000 km beurt gehad bij Arie Molenaar in ijsselstein waarbij alle vloeistoffen zijn vervangen (olie, remolie)
Wil je de K ruilen tegen mijne!?😉
Nou.. met bijbetaling misschien!?
 
Van ruilen komt huilen hebben mijn ouders me altijd geleerd.

Verkoop die van jou ! En doe mij via een prive bericht een bod.
Heb een nette prijs in mijn hoofd. Kijken of je erbij in de buurt zit
 
Zondag vertrek naar Andorra voor een 10 daagse.
Zal lekker bochten pikken worden in de Pyreneeën met de K1300S!
 
Weet iemand toevallig of er verschillende zadelhoogtes zijn voor een k1200s.

Ik rij dat ding nu al 5 jaar en zag laatst dat er zadels zijn met 1 of 2 "strepen" zijn.
 
Vorige week in de ochtend start ik mijn k1200s om naar het werk te rijden (rij dagelijks ermee) hoor ik een vreemde ratel uit het blok komen..
Soms ratelt hij wel iets maar dat verdwijnt na een paar seconden, deze niet...
Toch gaan rijden maar het geluid werd erger naar mate de toeren omhoog gingen..
MR Motoren (BMW Dealer) zit op steenworp afstand, toch maar even langsrijden...

De monteur begon al moeilijk te kijken bij het horen, zonder enige verder onderzoek dacht hij aan de big end lager of drijfstang..
Hij heeft de motor mee naar binnen genomen voor verder onderzoek maar kwam na overleg met andere monteurs tot de zelfde conclusie..

Wat ga ik doen, ga ik mijn 2006 k1200s met 108.000km open laten maken en dit laten repareren (ongeveer 1500 euro), een ander blok op de kop tikken.....
Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Heeft er iemand al eens zoiets meegemaakt?
 
Vorige week in de ochtend start ik mijn k1200s om naar het werk te rijden (rij dagelijks ermee) hoor ik een vreemde ratel uit het blok komen..
Soms ratelt hij wel iets maar dat verdwijnt na een paar seconden, deze niet...
Toch gaan rijden maar het geluid werd erger naar mate de toeren omhoog gingen..
MR Motoren (BMW Dealer) zit op steenworp afstand, toch maar even langsrijden...

De monteur begon al moeilijk te kijken bij het horen, zonder enige verder onderzoek dacht hij aan de big end lager of drijfstang..
Hij heeft de motor mee naar binnen genomen voor verder onderzoek maar kwam na overleg met andere monteurs tot de zelfde conclusie..

Wat ga ik doen, ga ik mijn 2006 k1200s met 108.000km open laten maken en dit laten repareren (ongeveer 1500 euro), een ander blok op de kop tikken.....
Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Heeft er iemand al eens zoiets meegemaakt?

Ik persoonlijk zou het laten reparen ander blok weet je ook niet wat je krijgt. Voor dat geld heb je geen andere motor. En verder zou ik m'n oogjes open houden voor een jongere fiets.
 
Vorige week... hoor ik een vreemde ratel uit het blok komen.
Soms ratelt hij wel iets maar dat verdwijnt na een paar seconden, deze niet...

Wat ga ik doen, ga ik mijn 2006 k1200s met 108.000km open laten maken en dit laten repareren (ongeveer 1500 euro), een ander blok op de kop tikken.....
Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Heeft er iemand al eens zoiets meegemaakt?

Verdorie, dat klinkt niet best. Ik heb dat ooit eens met een boxer gehad (big end) maar dat blok was veel toegankelijker en de diagnose was snel gesteld.
Het lastige bij de K-serie is dat je al een tijd bezig bent om het blok bereikbaar te maken voor inspectie van buitenaf, bijvoorbeeld door de bougies te verwijderen zodat je bij het tornen van de krukas de compressie niet hoeft te bevechten.

Lastige keus die je moet maken. Immers, hoe groot is de kans dat er daarna weer een duur defect zich meldt. En daarna weer en weer...
Echt balen.

PS: Het is een beetje een open deur, maar heel misschien is het alleen de nokkanaskettingspanner? Als dat zo is, ben je voor een paar tientjes gered.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week in de ochtend start ik mijn k1200s om naar het werk te rijden (rij dagelijks ermee) hoor ik een vreemde ratel uit het blok komen..
Soms ratelt hij wel iets maar dat verdwijnt na een paar seconden, deze niet...
Toch gaan rijden maar het geluid werd erger naar mate de toeren omhoog gingen..
MR Motoren (BMW Dealer) zit op steenworp afstand, toch maar even langsrijden...

De monteur begon al moeilijk te kijken bij het horen, zonder enige verder onderzoek dacht hij aan de big end lager of drijfstang..
Hij heeft de motor mee naar binnen genomen voor verder onderzoek maar kwam na overleg met andere monteurs tot de zelfde conclusie..

Wat ga ik doen, ga ik mijn 2006 k1200s met 108.000km open laten maken en dit laten repareren (ongeveer 1500 euro), een ander blok op de kop tikken.....
Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Heeft er iemand al eens zoiets meegemaakt?

Nog niet meegemaakt gelukkig.
Maar ik zou als ik jou was zeker nog ergens een second opinion / prijsopgave doen bij een niet bmw dealer...dat kan in manuren tarief al een slok op een borrel schelen.
 
Net terug van 6 dagen Andorra.
Tijdens deze 6 dagen telkens een andere rit gedaan langs Frankrijk en Spanje want in Andorra ben je vlug rond!

Hotel NORDIC in El-Tarter een echte aanrader!

Wat betreft de K1300S, zoals verwacht fenomenaal op autosnelweg en in lange bochten.
Korte haarspeldbochten vergen toch veel "werk". Ter info, was onderweg met een paar Nine-T's en een S1000RR. Voordeel van de power is wel dat je tussen de bochten alles kan goedmaken! ;-)

In de haarspelden wel al de schaamrandjes eraf gereden wat ook wel een voldoening geeft. Wel een groot verschil tussen het rijden zonder of met bagage
( 2 grijze BMW koffers )

Voor de rest heeft de K geen krimp gegeven, enkel wat olieverbruik na de 3500 km maar daar hadden de Nine-T's veel meer last van.
 
terug van tourtje noorwegen 2 weken, zal eens wat foto's posten als ze gesorteerd zijn.
fiets heeft zich top gehouden ook onverharde wegen:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan