Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dat ze bij BMW nu gewoon eens doen zoals bij Triumph en geef die F750GS gewoon hetzelfde vermogen dan de F850GS. Het is tenslotte hetzelfde blok. Zijn ze meteen af van het feit dat de F750GS de opstapper/vrouwenversie van de twee is.


.


Dan heeft het wellicht ook geen zin om de twee modellen nog naast elkaar te behouden.... twee GS-en, met dezelfde motor en vermogen ??? :?
 
:W

Ik heb vandaag proefgereden op de F750GS.
Dat is geen update van de 700, da's hele andere koek. Zeg maar gerust een upgrade.
Echt een hele fijne motor. Ik had ook echt het gevoel dat ik van de brommer ineens op een motor was gestapt. De zit is hetzelfde, maar het blok is heel anders. Hij lijkt ook wel krachtiger. Ik kreeg ook erg de neiging om hem flink door te trekken, hoog in de toeren, zoals op een supersport. Echt een tof ding.

Nu de offerte afwachten en dan gaan we eens serieus nadenken of ik het 5 jaar oude 700tje misschien toch maar ga inruilen ;)

Ik had een poosje geleden ook al gereden op de *kuch* Yamaha Tracer 900 *kuch*
Was een kort, niet representatief rondje, want de hemelsluizen gingen helemaal open toen ik net was weggereden. Dat ga ik dus nog een keertje over doen en dan ook de 700 Tracer proberen.

Maar ik moet bekennen dat ik héél erg prettig verrast was door de 750GS en tja, ik rij nu al 8 jaar heel fijn op de GS, dus ik neig nu eigenlijk erg naar de upgrade en minder naar de Tracer.
Maar je weet het nooit he...niets veranderlijker dan een mens en dan ben ik ook nog eens vrouw _O-


Ik ben erg benieuwd waar dit op uitloopt. ;)
 
1,5 jaar geleden?
Hij staat pas sinds maart 2018 in de showroom :?


was een 700.

Dan heeft het wellicht ook geen zin om de twee modellen nog naast elkaar te behouden.... twee GS-en, met dezelfde motor en vermogen ??? :?


ze zouden een pure off road met 21" en 18" spaakwielen voor de liefhebber
en eentje met een 19"en 17" giet wielen tube less ,, met vering die daar toch op gericht is,

de 650/700 was iets simpeler qua veren geen dure upside down voor vork , wat minder vermogen om iets goedkoper in de markt te kunnen zetten.

heb die nieuwe 750/850GS niet gereden,, ben ook wel benieuwd.

vind het jammer dat ze alleen nog een R 1200 maken en geen 850 meer, de F is een compleet andere motor met een andere doelgroep .
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft het wellicht ook geen zin om de twee modellen nog naast elkaar te behouden.... twee GS-en, met dezelfde motor en vermogen ??? :?


:?

Dezelfde motor, hetzelfde vermogen, maar toch twee totaal verschillende motoren....

De F850GS met meer veerweg, andere wielen, hogere zitpositie, de F750GS met meer weggerichte wielen, minder veerweg en een lagere zitpositie.

De concurrentie doet het anders al even voor...

Bij Triumph heb je de Tiger 800 XR en XC.
Bij KTM heb je de 1090 en 1090R, de 1290S en de 1290R...

Telkens een meer weggericht en een meer offroadgericht model, maar toch genieten degene die de wegvariant kiezen van hetzelfde vermogen. Helemaal geen overbodige keuze lijkt me...



Wat mij betreft een gemiste kans bij BMW... wil je nu een lagere zitpositie, of een GS die zich meer leent voor de weg kan je niet anders dan toegeven en moet je het met 20pk minder doen. -O-
Ben vrij zeker dat m'n vrouw de F750GS een kans had gegeven moest deze ook over 95pk beschikken.

Nu blijft de F750GS het instappertje... terwijl deze (met 95pk dan toch) eigenlijk voor velen de betere keuze zou zijn...
 
Laatst bewerkt:
De F850GS wordt toch ook in de Adventure-uitvoering aangeboden, met hogere zitpositie, enz.

Ik kan me niet voorstellen dat de enorme marketingafdeling van BMW hierover niet heeft nagedacht... die zal wel gekozen hebben voor hetgeen het beste is ...voor BMW. })
 
De F850GS wordt toch ook in de Adventure-uitvoering aangeboden, met hogere zitpositie, enz.

Die is er (nog) niet.

Maar zoals bij het vorige model gaat de Adventure versie wellicht dezelfde veerweg en wielset krijgen dan de F850GS.
De F800GS en F800GSA waren beide gericht op offroad met hun 21"-17" wielen met binnenbanden, hogere veerweg etc.

Eigenlijk zit daar weinig verschil in... veel minder dan tussen een F750GS en een F850GS waar heel het rijwielgedeelte anders is.

Ik heb meer dan eens in een vergelijkende test gelezen dat de F700GS eigenlijk de betere keuze is ONroad. En toch werd de F800GS meer verkocht... juist omdat de grootste groep niet met die vrouwen- of instapversie gezien wilde worden.

Bij de Tiger hebben ze dat anders aangepakt, daar krijgt de wegversie net zoveel pk's dan de offroadversie.. daar verkopen zowel de XR als de XC versie.



Ik kan me niet voorstellen dat de enorme marketingafdeling van BMW hierover niet heeft nagedacht... die zal wel gekozen hebben voor hetgeen het beste is ...voor BMW. })


Het beste voor BMW... daar zeg je iets.

Ze zullen liever die duurdere F850GS verkopen, het zal daar wel iets mee te maken hebben...
 

Volgens de dealer ging dit over de eerste serie die is uitgebracht en komt het niet meer voor bij de volgende uitleveringen.
:W

Ik heb vandaag proefgereden op de F750GS.
Dat is geen update van de 700, da's hele andere koek. Zeg maar gerust een upgrade.
Echt een hele fijne motor. Ik had ook echt het gevoel dat ik van de brommer ineens op een motor was gestapt. De zit is hetzelfde, maar het blok is heel anders. Hij lijkt ook wel krachtiger. Ik kreeg ook erg de neiging om hem flink door te trekken, hoog in de toeren, zoals op een supersport. Echt een tof ding.

Nu de offerte afwachten en dan gaan we eens serieus nadenken of ik het 5 jaar oude 700tje misschien toch maar ga inruilen ;)

Ik had een poosje geleden ook al gereden op de *kuch* Yamaha Tracer 900 *kuch*
Was een kort, niet representatief rondje, want de hemelsluizen gingen helemaal open toen ik net was weggereden. Dat ga ik dus nog een keertje over doen en dan ook de 700 Tracer proberen.

Maar ik moet bekennen dat ik héél erg prettig verrast was door de 750GS en tja, ik rij nu al 8 jaar heel fijn op de GS, dus ik neig nu eigenlijk erg naar de upgrade en minder naar de Tracer.
Maar je weet het nooit he...niets veranderlijker dan een mens en dan ben ik ook nog eens vrouw _O-


Ik ben erg benieuwd waar dit op uitloopt. ;)

Ik kan je verklappen dat de Tracer 700 afvalt. Prima fietsje hoor, ik zat er érg comfortabel op, het reed heel lekker en soepel, maar qua vermogen ga ik me er vermoedelijk op vervelen op den duur. In vergelijking met de 700GS en de 750GS is het inleveren qua koppel en vermogen in zijn geheel.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik bij de 750GS ook de 'dynamic' modus heb aangezet nadat ik de 'road' modus 2 km had uitgeprobeerd. En dynamic is duidelijk meer mijn ding. Dan is ie echt heel erg leuk 8-)

De Tracer 900 is voor mij te hoog. Er moet dus eerst even een verlaagd zadel worden besteld en dan ga ik daar ook nog op proefrijden. Maar ik moet bekennen dat ik nu toch al erg neig naar de 750GS.
Qua prijs wordt het dus sowieso een fikse investering. De Tracer 900GT of de 750GS, dan heb je het toch over meer geld dan de Tracer 700, die voor het bedrag echt wel een hele leuke motor is. Maar voor mij dus net even te weinig 'pittig'.
 
Geeft toch weer stof tot nadenken....

Ik was eigenlijk best geïnteresseerd in de aangekondigde R1250 GS, die dit najaar verwacht wordt.

Mijn R1200GS van 2010 was ook een van de eerste met de DOHC-motor en die was volkomen probleemloos... dus dacht ik dat het wel kon....

Nu, met dit verhaal van de Chinese F-motoren, zal ik maar best eerst een aantal batches van de 1250 laten passeren.... Pffffffff....... leren die Beiers nu echt nooit bij ?

Nog maar kort geleden werden ook alle nieuwe RT aan de kant gezet wegens een gevaarlijk defectueuze achterdemper.... en de BMW- koper... hij kocht voort..... -O-
 
Laatst bewerkt:
en de BMW- koper... hij kocht voort..... -O-


En daar komt volgens mij niet snel verandering in...



In de middenklasse allroads gaan ze niet meer tegen de concurrentie op kunnen denk ik. De prijs is te hoog, de benzinetank te klein, en de power (wat de 750 betreft) schiet tekort.
De tubeless spaakwielen alleen gaan van die 850 geen grote maken vrees ik.


Maar in de 1200cc klasse zal de GS volgens mij blijven heersen. Hoewel ik momenteel nog steeds heel tevreden ben met m'n Yamaha, en m'n vrouw overgestapt is naar Triumph zie ik op dit moment enkel bij BMW een opvolger voor mijn Supertenere...

Bij Yamaha zie ik ze nog niet dadelijk met een opvolger komen en de Tiger 1200 is m'n ding niet.
Schiet niet veel meer over dan, en ik vind de GSA zowieso de mooiste.
 
Laatst bewerkt:
De F850GS wordt toch ook in de Adventure-uitvoering aangeboden, met hogere zitpositie, enz.

Ik kan me niet voorstellen dat de enorme marketingafdeling van BMW hierover niet heeft nagedacht... die zal wel gekozen hebben voor hetgeen het beste is ...voor BMW. })


daar zeg je wat .
 
Geeft toch weer stof tot nadenken....

Ik was eigenlijk best geïnteresseerd in de aangekondigde R1250 GS, die dit najaar verwacht wordt.

Nu, met dit verhaal van de Chinese F-motoren, zal ik maar best eerst een aantal batches van de 1250 laten passeren.... Pffffffff....... leren die Beiers nu echt nooit bij ?

Zie, en daarom ben ik nu blij met m'n R1200RS. Wordt later geïntroduceerd dan de GS en zelfs nog later dan de GSA, dus zijn de problemen er wel uit. Jongens en Meisjes: Bedankt!

En nog even spammen omdat-ie zo mooi is:

2018-07-15-22-12-20.jpg
 
Eerlijk is eerlijk, ik moet bekennen dat ik de RS echt mooi vind en heerlijk soepel rijdt. Ik kan alleen geen vriendjes worden met de zithouding. Door de sportievere zit de hele tijd de helm in mijn nek om de weg te zien geeft mij overal uitvalverschijnselen.
 
Zie, en daarom ben ik nu blij met m'n R1200RS. Wordt later geïntroduceerd dan de GS en zelfs nog later dan de GSA, dus zijn de problemen er wel uit. Jongens en Meisjes: Bedankt!



[afbeelding]

En als ze hem dan EINDELIJK toch in elkaar beginnen schroeven, dan valt het eindresultaat toch weer dermate tegen, dat ze hem uiteindelijk toch de fabriek liever niet laten buitengaan.... hé TenCats...?


}) :P
 
Eerlijk is eerlijk, ik moet bekennen dat ik de RS echt mooi vind en heerlijk soepel rijdt. Ik kan alleen geen vriendjes worden met de zithouding. Door de sportievere zit de hele tijd de helm in mijn nek om de weg te zien geeft mij overal uitvalverschijnselen.


zou een paar van die stuur verhogers geen optie zijn ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan