Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik vind een FD ook mooier, maar m'n meissie zit veel lekkerder achterop een F... :)
 
Laatst bewerkt:
4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea

De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!

...

G00F.jpg

Mettet-3.jpg


Onboard Mettet

:W
 
Laatst bewerkt:
Regels voor newbies:
Om te beginnen: Stel je eens gewoon netjes voor. Wie/wat/waar , etc. Bij niet netjes voorstellen komen we er vanzelf wel achter wie je bent en wat je adres is.

Hi,
Ik ben Stephanie (AKA Full Throttle Twisty of FTT) uit Voorburg
Heb sinds 29-06 mijn A rijbewijs en ben verliefd geworden op de CBR 600 F4 van 99-00 in de kleurstelling rood/wit/blauw

Laat je niet afschrikken door de reacties op jou, de newbie. Je lekker afreageren op de newbies is natuurlijk altijd leuk om te doen. Gewoon stug volhouden en wie weet word je ooit geaccepteerd. Ga er trouwens maar niet van uit dat er ooit normaal tegen je wordt gedaan.
Als je dan toch vol houd: Vergeet niet de Quote-knop te gebruiken, anders kan je net zo goed meteen weer vertrekken.
Als je dan toch nog durft terug te komen: Leer dan ook netjes alles bij te lezen. We gaan niet alles 10x vertellen dus het heeft geen zin om te vragen hoe of wat. Heb je daar geen zin in, prima, maar ga dan niet zitten zeiken dat je iets niet volgt of snapt.
Ik heb dus inderdaad gelezen dat deze motoren last hebben van die NAKS & spanningsregelaar
Deze week ben ik reeds wezen kijken naar eentje bij een particulier en stond ook op het punt deze te kopen. De desbetreffende verkoper had namelijk al het onderhoud laten doen bij de dealer en kon dit allemaal aantonen, verder zag die er goed uit op een paar kleine krasjes na.
Maar voor de zekerheid had ik nog een aankoop check laten doen bij de dealer omdat ik nog twijfelde

Bleek dat inderdaad die NAKS vervangen moest worden en ze raadden aan om dan maar het geheel te vervangen wat 800 zou kosten. Zelf kon ik niet echt een ratel horen, maar ja ik heb er ook geen verstand van dus zou eigenlijk niet het verschil weten (heb wel op YouTube geluisterd naar het ratelen, maar dit kon ik niet zeggen dat ik het heb gehoord bij die motor). Heb ook niet gemerkt dat het toerental eventueel terugzakte, maar heb hier dan ook niet heel erg op gelet
De werkplaats kon echter wel een beginnend ratelen horen

De voorvorkkeeringen lekte ook olie wat nog eens 240 zou kosten

Dus ik heb afgezien van de koop en bedacht dat ik dan maar beter bij de dealers in het land (die een stukje verder weg zitten) langs zou gaan om dat type motor in die kleurstelling te bekijken. Sommigen bieden 3 maanden BOVAG garantie. Is dat uberhaupt nuttig? Ik las ergens namelijk dat dat alleen geldt voor het motorblok en alle andere problemen (zoals bijvoorbeeld die NAKS) gewoon via de reguliere weg opgelost moeten worden

Morgen heb ik ook een sleutelcursus (workshop eigenlijk) waarbij ik de basis onderhoud leer zelf te doen en tegelijkertijd ook gewezen op waar ik op moet letten bij aanschaf van een 2e hands motor

Echter, mocht iemand hier nog andere tips hebben wat betreft de aanschaf van die motor, dan hoor ik dat graag! Vind het namelijk nogal spannend zo'n eerste motor kopen.. :$

Als je ergens handig in bent (bijv.: bestraten, (motor)onderdelen regelen, reparaties, noem maar op) zal het inwijden (iets) soepeler kunnen verlopen.

Mogelijk dat ik na morgen al wat basis onderhoud zelf zou kunnen doen :t
 
Laatst bewerkt:
Ik ben terug van een weekje rijden door de Alpen,de haarspeldbochten zijn niet de favoriete bezigheid van een hoogtoerige 4 cilinder maar hij heeft het goed gedaan.

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Stephanie! Volgens mij was jij eerder ook in het rijbewijs topic te vinden, net als ik? :W

En gaaf hoor Hawk! Geen last van kramp op zo'n rit? Denk niet dat ik dat moet doen met m'n 1.92m :+

Mettet-0882.jpg

Nog eentje van afgelopen maandag, F2 x 2 :}
 
Laatst bewerkt:
Welkom Stephanie! Volgens mij was jij eerder ook in het rijbewijs topic te vinden, net als ik? :W

En gaaf hoor Hawk! Geen last van kramp op zo'n rit? Denk niet dat ik dat moet doen met m'n 1.92m


Nergens last van hoor maar we gaan ieder jaar met de motor de Alpen in. In mei ben op de cbr naar Spanje geweest dus ik ben al wat gewend.
 
Welkom Stephanie! Volgens mij was jij eerder ook in het rijbewijs topic te vinden, net als ik? :W
Dank je :W
Ja klopt
Je kan mij daar nog steeds wel vinden hoor
Pas als ik mijn eerste motor eindelijk heb en behoorlijk wat Km's heb gereden en begin met het echte sleutelen dan zal ik vast in meer topics terug te zien zijn ;)
 
Weet iemand misschien wat meer over deze CBR600F 'grizzly' toevallig?
https://www.tweedehands.nl/motoren/motoren/honda/honda-sport-cbr-600-f-420752643.html

In 2015 al een YT video over gemaakt, zou dus al minstens 3 jaar daar staan en betreft een auto verkoper? :?
Maar hebben ook in 2018 weer een 'nieuw' filmpje ervan gemaakt

Vind het erg vaag en een beetje too good to be true idee krijg ik erbij

Zou het kunnen dat die KM stand eigenlijk niet klopt of dat die gereset is?
Of is het meer waarschijnlijk dat er motorisch iets niet in orde is?

Met de kleine kans dat wat er wordt gepresenteerd wel waar zou zijn, dan is die misschien wel de moeite waard voor mij om te gaan bekijken mits er over de prijs onderhandeld kan worden..
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij erg raar om een voertuig 3 jaar lang ongebruikt in je bedrijfsvoorraad te houden,dat kost geld en ruimte.
11100 km zou misschien kunnen maar dan is de kans op verdroogde rubbers en andere problemen wel groot.
Als de onderhoudsboekjes kloppen met het de km standen en meestal kan je checken bij de dealer in de computer.

Wat is een grizzly uitvoering?

Maar het kan natuurlijk wel.
Ik weet een 2013 hornet met 3400km gereden,de eigenaar heeft al 4 jaar niet gereden.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat dat grizzly zou moeten betekenen maar het staat er overal bij geschreven in die advertenties
Dat gepaard met dat het een auto verkoper is
En het al 3 jaar minimaal te koop staat..

Het werpt alleen maar meer vraagtekens op bij mij haha

Maar als het dan wel in zo'n 'goede' staat zou zijn, dan zou ik het stom vinden als ik het niet in ieder geval van dichterbij bekeken heb

Onderhoudsboekje checken is dan wel een goed idee inderdaad
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat kijken,vraag dan gelijk waarom het originele rode voorspatbord vervangen is voor een zwarte.

Ik vind het wel flink aan de prijs.
Voor minder heb mijne en die komt uit 2007 maar wel wat meer ervaring.
 
Ja dat spatbord zou kunnen duiden op schade inderdaad
Valt mij bij beter kijken nu ook op dat er een lange kras op de rechter achterkant lijkt te zitten (glijer gemaakt?)

De prijs is zeker flink
Daar zou zo'n €1200 af moeten wil ik het überhaupt overwegen sowieso

Blijft lastig dat 2ehands kopen :P
 
Als je gaat kijken,vraag dan gelijk waarom het originele rode voorspatbord vervangen is voor een zwarte.

Ik vind het wel flink aan de prijs.
Voor minder heb mijne en die komt uit 2007 maar wel wat meer ervaring.

Inderdaad flink aan de prijs, verder valt me op dat de wielen rood zijn ipv zwart en dat de vorkpoten erg ver door de kroonplaat steken.
 
De vorkpoten is volgens mij standaard dat die zo uitsteken als ik kijk naar foto's van hetzelfde type

Wel inderdaad apart dat de velgen geverfd/vervangen zijn

Misschien zal ik eens bellen en voorstellen een keuring te laten doen
Als ze daar eventueel moeilijk over doen weet ik ook genoeg en hoef ik niet helemaal naar gelderland te rijden
 
@Full Throttle Twisty, my 2 cents, ik vind hem behoorlijk prijzig.
Voor hetzelfde bedrag heb je een nette f4i of f sport met een km stand onder de 30.000
 
Ja het is wel prijzig maar als ze bereid zijn tot onderhandelen dan is het misschien de moeite waard om nader te bekijken in ieder geval

Morgen ga ik eerst in Maassluis en Zeeland kijken
Daar staan 2 van dezelfde F4's voor €1950 bij een dealer

Mocht daar een koop uit voortkomen dan hoef ik niet naar die "grizzly" (wat dat ook moge betekenen haha) te kijken
 
Maassluis bij Cama toevallig? Een rode..
Edit- sorry vergiste me in de f4i die er voor 2950 staat.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag in Maassluis geweest
Was er niet enthousiast over

Toen doorgereden naar Goes
En die zag er gewoon piekfijn uit op zowel de kappen en slijtageonderdelen
Enkel een klein gebruiksspoor krasje op de tank
Dus die ga ik zaterdag ophalen en dan ben ik officieel een CBR600F4 berijder *O*

Kan niet wachten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan