Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Maakt het ook makkelijker om die stalker achter je aan kwijt te rijden.
Was door de drukte meermaals de volgauto kwijt en wat ze niet zien kunnen ze ook niet beoordelen })

Geloofme, ze zien meer dan wij denken. Als ze je niet zien, rijden ze iets langer met je door. Als ze je kwijtraken, krijg je een stop opdracht... mijn examinator heeft 20min. achter me gereden en toen waren we klaar...

Ze geven echt geen rijbewijzen weg....
 
wat je absoluut niet moet doen: de examen-auto in de gaten houden: 'zitten ze nog wel achter me?' Daar ga je anders door rijden, met risico dat dat opvalt en dat je 'dus' zakt.

:]
 
Even een update van mij, het wachten tot 28 augustus is hopelijk niet nodig!
Er is een andere lesser uitgevallen aankomende maandag, dus ik mag maandag op voor mijn AVD examen :] :} .

Ik ben heel blij, maar ik vind het ook spannend O-) :o :o :o :o
Zo heb je nog 6 weken en zo nog maar 2 dagen.
 
[Lotje95]
Lessend rijbewijs: A met code 80 waarschijnlijk
Eerste rijles: 14-7-18
Theorie: ??
AVB: ??
AVD: ??
Rijbewijs aanvragen ??
Rijschool: Den Haag
Lesmotor: Yamaha MT-07

Net begonnen met een proefles, maar ik ben helemaal verkocht! Ik vond het zo gaaf! Even kijken wanneer ik mijn theorie ga halen en echt ga beginnen met lessen.
 
Dankje allemaal!

Ik mag om 11.40uur op, al ga ik om 9.30u inrijden en even een eet/drink pauze voor het examen.

Er klaar voor voelen, ja en nee. Ik voelde me er klaar voor twee weken terug, maar toen heb ik mij erbij neergelegd dat ik tot de 28e aug moest wachten. Dus ik heb nu wel even een kleine "oh mijn god ik heb nog maar 1 les en dan moet ik op gevoel" .

Maar mijn instructeur zou mij niet op laten gaan, als hij zou denken dat ik ga zakken. Dus beetje vertrouwen!

En ja.... rijbewijs afspraak maken bij de gemeente heb ik voor 29 aug gedaan. Maar helaas is er pas de 24e juli de 1e mogelijkheid :Y :N om een rijbewijs aan te vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ah, een redelijke tijd om af te rijden. Zit je ook niet in die bloedverziekende hitte.
Doe gewoon wat je geleerd hebt tijdens de lessen, misschien nog ietwat overdrijven. En dan moet het vast wel goed komen. Alvast veel succes!
 
Ah, een redelijke tijd om af te rijden. Zit je ook niet in die bloedverziekende hitte.
Doe gewoon wat je geleerd hebt tijdens de lessen, misschien nog ietwat overdrijven. En dan moet het vast wel goed komen. Alvast veel succes!

Dankje!
Ik weet van mijzelf dat ik vooral moet letten op vlotten bochten en misschien iets meer kijken op de rechte stukken. En verder komt het wel goed :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de sleutelcursus gedaan
Was heel erg leerzaam :Y

Heb nu wel redelijke kennis van het basis onderhoud. De eerste keer doen zal nog wel erg spannend zijn maar zal het zeker gaan proberen met de WPH erbij :)

Maar vooral ook belangrijk dat ik nu beter weet waar ik op moet letten bij aanschaf van een 2ehands motor

Het lezen erover of in een filmpje is toch anders dan als je er fysiek met je neus boven op staat wanneer het uitgelegd wordt dus echt een aanrader :t
 
Nee, Paul Lam
Erik geeft geen cursus in de zomer vanwege vakanties
Eerstvolgende beschikbaarheid was pas eind oktober en daar wilde ik niet op gaan wachten
 
Dankje allemaal!

Ik mag om 11.40uur op, al ga ik om 9.30u inrijden en even een eet/drink pauze voor het examen.

Er klaar voor voelen, ja en nee. Ik voelde me er klaar voor twee weken terug, maar toen heb ik mij erbij neergelegd dat ik tot de 28e aug moest wachten. Dus ik heb nu wel even een kleine "oh mijn god ik heb nog maar 1 les en dan moet ik op gevoel" .

Maar mijn instructeur zou mij niet op laten gaan, als hij zou denken dat ik ga zakken. Dus beetje vertrouwen!

En ja.... rijbewijs afspraak maken bij de gemeente heb ik voor 29 aug gedaan. Maar helaas is er pas de 24e juli de 1e mogelijkheid :Y :N om een rijbewijs aan te vragen.


Puretos....

succes morgen gaat helemaal goed komen, houd je voor ogen waarom je aan het lessen bent en stel je al voor dat je dat doet tijdens het afrijden. gewoon heerlijk rijden! ik zal voor je duimen :t en ook voor alle andere cursisten die de komende week hun examen hebben voor theorie, AVB of AVD succes allen toi toi toi !! :} :] *O*

Lessend rijbewijs: a
Eerste rijles: 03/05/2018
Theorie: geslaagd 15/05/2018
AVB: geslaagd 14/05/2018
AVD: gepland Geslaagd op 26-06-2018
Rijschool: Motorrijschool freebird
Lesmotor: kawasaki
 
Puretos....

succes morgen gaat helemaal goed komen, houd je voor ogen waarom je aan het lessen bent en stel je al voor dat je dat doet tijdens het afrijden. gewoon heerlijk rijden! ik zal voor je duimen :t en ook voor alle andere cursisten die de komende week hun examen hebben voor theorie, AVB of AVD succes allen toi toi toi !! :} :] *O*

Lessend rijbewijs: a
Eerste rijles: 03/05/2018
Theorie: geslaagd 15/05/2018
AVB: geslaagd 14/05/2018
AVD: gepland Geslaagd op 26-06-2018
Rijschool: Motorrijschool freebird
Lesmotor: kawasaki

Thanks, we gaan het meemaken vandaag :] .
1 ding is zeker, het gaat iig niet regenen :Y
 
Ohja geslaagd :W :] :} *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het was warm en ik begon rustig. Mijn zenuwen had ik al weggereden in het uur voor het examen, nog even de laatste dingen doorgenomen. Toen ik eenmaal aan het examen was begonnen maakte ik een domme fout door te twijfelen of een bepaalde fietser voorrang had, dus die schrok van mij. Toen kreeg ik de zenuwen, omdat ik dacht "daar zak ik op, let maar op". Eenmaal terug bij het CBR kreeg ik gelijk een hand "gefeliciteerd, maar je maakte wel een domme fout! Maar je hebt jezelf daarna in de extra pittige route goed bewezen, ondanks de fout!"

Dus moraal van het moraal, gewoon rijden zoals je zelf zou doen. Niet twijfelen, foutjes maakt iedereen wel eens. En als je goed kan rijden, dan kijken ze dus door een foutje heen! *D
 
Gefeliciteerd puretos *O* *O*
Zou gewoon langs gaan bij het gemeentehuis en kijken of je misschien even tussendoor mag ;)
 
Ohja geslaagd :W :] :} *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het was warm en ik begon rustig. Mijn zenuwen had ik al weggereden in het uur voor het examen, nog even de laatste dingen doorgenomen. Toen ik eenmaal aan het examen was begonnen maakte ik een domme fout door te twijfelen of een bepaalde fietser voorrang had, dus die schrok van mij. Toen kreeg ik de zenuwen, omdat ik dacht "daar zak ik op, let maar op". Eenmaal terug bij het CBR kreeg ik gelijk een hand "gefeliciteerd, maar je maakte wel een domme fout! Maar je hebt jezelf daarna in de extra pittige route goed bewezen, ondanks de fout!"

Dus moraal van het moraal, gewoon rijden zoals je zelf zou doen. Niet twijfelen, foutjes maakt iedereen wel eens. En als je goed kan rijden, dan kijken ze dus door een foutje heen! *D

Kijk eens aan alweer een nieuw lid voor onze newbees MC club whahah _O- gefeliciteerd puretos!! *O* :]
 
Goed bezig Purethos! Nu snel je rijbewijs en dan kun je aan de slag in het mooie weer. Gezien deze zomer voorlopig wel voortduurt kun je nog flink ervan genieten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan