KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Die dop van 17 is trouwens geheel nutteloos als je de ketting wil spannen.
Krijg je met de beste wil van de wereld niet met die ktmsleutel los, die moer.
 
Helmslot, daarmee kan je je helm vastmaken aan een haakje onder de buddyseat. zit bij alle KTM streetmodellen, heb t nog nooit gebruikt ;)

Ok!

Die dop van 17 is trouwens geheel nutteloos als je de ketting wil spannen.
Krijg je met de beste wil van de wereld niet met die ktmsleutel los, die moer.

Je hebt het al geprobeerd dus? ;) Ik vergeet altijd dat ik het boordgereedschap ook nog heb. Gebruik het puur voor nood onderweg of als er een special tool bijzit.

Wist ik ook niet, maar die bieropener vind ik top :}

Grappig ja, original KTM!
 
Een 30.000 km beurt voor een SDGT. Verslag van vandaag. https://www.ronputting.nl/ktms-eerste-grote-beurt/

KTM_GroteBeurt_2018-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal Ron, je gebruikt 'm goed. Ik heb nu 8500 km in 4 maanden maar ga die 30.000 p/j echt niet halen.
Zo te zien kun je vrij goed bij de kleppen? Vorig jaar de klepspeling van een Husqvarna 1-cil gecontroleerd die ik toen had, daarvoor moest het subframe losgemaakt worden zodat de motor in het midden kon worden 'geknikt', anders kon het kleppendeksel niet los.
 
Laatst bewerkt:
Hier nu 12200 sinds april.

Tweede beurt zal er na mn vakantie aan komen. Nieuwe set banden ook.

Op die tijd twee elektronica fouten gehad, twee maal mn eigen schuld. Het ding heeft moeite met ongebruikelijke situaties en dan slaat alles tilt. Dashboard valt uit, tc geeft error, abs geeft error, vering wil niet meer mee en check engine light gaat aan. Gelukkig herstellen die dingen zich dan vervolgens ook in die volgorde over de loop van de volgende uren.

Conclusie 1: trap m na het tanken niet in zn 1 zonder dat je de koppeling in hebt, dan valt allicht de spanning plots helemaal weg.

Conclusie 2: doe geen burnouts met tc en abs aan, dat snapt ie niet. Gas vol open, voorrem helemaal dicht en dan abs en tc die proberen de snelheid van beide wielen gelijk te houden...
 
Laatst bewerkt:
Hier nu 12200 sinds april.

Tweede beurt zal er na mn vakantie aan komen. Nieuwe set banden ook.

Op die tijd twee elektronica fouten gehad, twee maal mn eigen schuld. Het ding heeft moeite met ongebruikelijke situaties en dan slaat alles tilt. Dashboard valt uit, tc geeft error, abs geeft error, vering wil niet meer mee en check engine light gaat aan. Gelukkig herstellen die dingen zich dan vervolgens ook in die volgorde over de loop van de volgende uren.

Conclusie 1: trap m na het tanken niet in zn 1 zonder dat je de koppeling in hebt, dan valt allicht de spanning plots helemaal weg.

Conclusie 2: doe geen burnouts met tc en abs aan, dat snapt ie niet. Gas vol open, voorrem helemaal dicht en dan abs en tc die proberen de snelheid van beide wielen gelijk te houden...
Ja duh! :P _O-
 
heren,

iemand toevallig interesse in een shoei GT-Air speciaal gespoten maat L
Helemaal zo goed als nieuw en krasloos
1 jaar oud en amper gebruikt

heeft totaal 900.00 gekost
mag voor een redelijk bedrag weg

hoor het wel via PB

p5pb16107729.jpg

p5pb16107728.jpg

p5pb16107727.jpg

p5pb16107726.jpg

p5pb16107722.jpg
 
Gefeliciteerd met je GT!

Die koffers zijn een koopje vergeleken met de adviesprijs. Hoe het kan het dat ze ook voor 1/4 van de adviesprijs verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar doe er je voordeel mee.
Hoe zit het eigenlijk met de sleutel? Je krijgt een aparte sleutel voor de koffers waarschijnlijk en geen koffersloten waarop je contactsleutel past?
 
Gefeliciteerd met je GT!

Die koffers zijn een koopje vergeleken met de adviesprijs. Hoe het kan het dat ze ook voor 1/4 van de adviesprijs verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar doe er je voordeel mee.
Hoe zit het eigenlijk met de sleutel? Je krijgt een aparte sleutel voor de koffers waarschijnlijk en geen koffersloten waarop je contactsleutel past?

Dat is inderdaad een koopje. Maar ik denk dat de totaalprijs nog wat zal stijgen omwille van BTW, Importheffingen en verzending. Het is een US-shop, toch?
 
Verzendkosten zijn inderdaad duur
75,-
Maar dan nog een heel stuk goedkoper dan hier
Snap alleen niet dat de oranje wel duur zijn
En inderdaad met het slot moet ik even afwachten hoe dat zit, maar dat heb je toch ook als je hem via een webshop koopt
 
Ga je sowieso veel plezier mee hebben :)

Gisteren nog een goede 700km bochtenfun erbij gezet, Lux/Eifel ritje. Ideale dag ervoor, heerlijk rustig op de weg.

De Roadtec 01's zijn nu vrijwel versleten. De voorband is duidelijk wat harder dan de Angel GT. Lang geleden dat de achterband eerder op was dan de voorband.
 
Jongens, vervelende mededeling... Ik denk dat ik het KTM-virus te pakken heb '(

Kon deze afgelopen zaterdag niet laten staan :P

full
 
Bandenvraagje..
Ik rijd nu met Metzeler Sportec M7RR op m'n SDK 1290 maar die zijn een heel eind op bij 4000 km. Wat is ongeveer de levensduur van een setje Angel GT's die op de GT liggen, hoor er goede verhalen over.
 
Ik had 'n 7000 km, maar dan was ik ook al 2000 heel erg voorzichtige kms door de officiële 'band op' limiet heen.
 
Hangt alles af van je rijstijl. Ik heb er nu 8000 km opzitten en ze kunnen nog wel even mee, anderen halen de 5000 km maar net.
Ik wil hierna de Pirelli Diablo Corsa Rosso II weleens proberen.
 
Bandenvraagje..
Ik rijd nu met Metzeler Sportec M7RR op m'n SDK 1290 maar die zijn een heel eind op bij 4000 km. Wat is ongeveer de levensduur van een setje Angel GT's die op de GT liggen, hoor er goede verhalen over.

Ga je geen antwoord op krijgen.

In het Multistrada groepje lag het tussen 3.500 en 15.000km

Mijn setje heb ik laten vervangen bij 3.890km

De Roadtec 01's halen eenvoudig de 5.000km en zijn nu aan vervanging toe
 
Heb dit topic helemaal doorgelezen en lees ik allemaal geweldige verhalen hier over de 1290 GT. Ik heb een nieuwe op het oog uit 2017 en heb een offerte laten maken.
Zijn er soms dingen waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een 1290 GT?

Er zit een hoop elektronica op zoals de semi actieve voorvork, maar hoe betrouwbaar is dit allemaal?
Andere merken doen ook een hoop met elektronica dus daar is geen ontkomen meer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan