Een vreemd geluid uit het blok..

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Een goedemiddag,

Ondanks het schitterende weer vsndaag toch maar even de garage ingedoken om mijn honda rebel aan de praat te krijgen.
Er zit een vreemd geluid in het blok, de kleppen zijn net gesteld en er zit genoeg olie in.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Ik heb een filmpje gemaakt waarop het geluid hoorbaar is, hopelijk herkend iemand het zodat ik het gericht kan proberen op te lossen zonder het hele blok te moeten demonteren.

Alvast bedankt voor alle tips en het meedenken!
 
Goh` zou je denken dat dat het probleem is . _O- Je neemt het hele circus hier iets te serieus denk ik ..


Sommige topics zijn toch ook om je te bescheuren, hup` plemp er maar weer een onzin onderwerp of vraag op . Ze zijn te lui om even te zoeken of de kwaal of zaak wat hun betreft niet al eens een keer behandeld of eens opgelost is.

Dan mogen ze daar ook wel eens werk van maken `de beheerders / modjes` . :')

Als een onderwerp stom is...reageer er dan niet in.

In off topic kun je dom zwetsen, in techniek graag on-topic blijven.

Topic bij deze ook maar weer opgeschoond van off-topic reply's.
 
Nee ben er helaas nog niet achter, kleppen lijken gewoon goed gesteld. Ik twijfel een beetje wat nu te doen aangezien ik geen tijd/geld/technische know how heb voor een volledige motor revisie. Deze week en volgende week nog een behoorlijk druk programma maar daarna weer wat meer tijd dus dan ga ik er mee verder :D

Kijk toch s naar de uitlaatpakkingen, de aansluitingen aan het blok.

Kost 1 minuut tijd, verder niets en ik sluit het nog steeds niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Wat fijn dat er zoveel aandacht is voor het topic, MBM bedankt voor het ontopic houden!

Ik verwacht na deze week weer wat meer tijd te hebben dus dan ga ik stap voor stap alles nalopen wat er tot nu toe is gezegd (van eenvoudig tot ingewikkeld). Ik zal wat foto's nemen en evt nog een filmpje maken als ik er niet uit kom.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!
 
Waar heb je de gegevens voor de klepspeling vandaan gehaald ?
Als ik bij Louis kijk en nog verder op motor forum.
Worden er hele andere spelingen op gegeven.
Nu heb ik wel als voorbeeld de 250 genomen.

Kijk voor de zekerheid toch echt nog maar eens wat het werkelijk moet zijn.

https://motor-forum.mobi/forum/list_message/17839814#17839814
of
https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/299628/Klepspeling-en-Olie-Honda-250-rebel-1.html

https://www.hondarebelforum.com/f12/valve-clearance-spec-1998.html



HONDA CMX 250 REBEL
MC32
Bouwjaar:
1997 tot 2001
Chassisnummer:
VTMMC32B*VE000001- -
Technische gegevens*:
Cilinderinhoud: 234
Cilinder: 2
pk/kW: 17/13
Voertuiggewicht (kg): 143
Zithoogte (mm): 675
Klepspeling (in): KALT 0,08 MM
Klepspeling (uit): KALT 0,08 MM
Stationair toerental: 1400 ± 100 U/MIN
 
Laatst bewerkt:
Pffff de motor is niet de enige met problemen, ik heb last van een lekke koppakking volgens mij :9~

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden, eerst de motor nog een keer laten lopen en bij de uitlaten op zoek geweest naar valse lucht. Daarna ook de kleppen opnieuw gesteld.

Het lijkt erop dat dit een klusje gaat worden voor iemand met iets meer sleutelervaring en vooral tijd :/

Allemaal zeer bedankt voor het meedenken maar ik ga me er niet aan wagen om het blok helemaal uit elkaar te trekken. Ik had gehoopt dat ik met kleppen stelleb en een kleine beurt ik weer een tijdje op deze motor kon rondrijden maar dat zit er dus niet in.

Mocht ik een nieuwe eigenaar vinden zal ik zeker refereren naar dit topic dus wellicht komt er dan nog een antwoord op de vraag waar het geluid vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan