Honda MSX125

Voor een ieder die graag wilt zien wat ik bedoel met mijn hendels:

Koppeling:
[afbeelding]

Remhendel:
[afbeelding]
(sorry voor mega plaatjes..)

Album met iets meer plaatjes:
Zoals je kunt zien komen mijn vingers op het begindeel van de hendels uit als ik ze strek wanneer ik gewoon mijn grip vast heb. Hierdoor kun je met geen mogelijkheid fatsoenlijk de hendel intrekken zonder dat je vingers naar buiten schuiven en je dus scheef je stuur vast gaat hebben.

Ben dan ook benieuwd of anderen dit ook ervaren met china-hendels.

full

full


Het lijkt of die van jou minder gebogen zijn .. vergeleken met de gouden versie van mij ..
 
Mijn tyga hendels sluiten gewoon aan en daar heb ik niks over te klagen.

Ik had die banden ook gezien maar vanwege de onbekende performance in de regen en mijn overwegend straatgebruik woog het risico niet op tegen de looks. Het spotje blijft episch!

Daar zit ik in principe ook mee .. , maar ze zien er gruwelijk mooi uit onder de grom .

In de States zijn ze toch aardig populair die bandjes .

 
Zojuist nieuwe kettingset besteld met 14T voortandwiel (en 15T voor de zekerheid). Ben benieuwd wat de veschillen zullen zijn, de acceleratie zou goed moeten toenemen.

Iemand hier al ervaring ermee met het plaatsen van een voortandwiel met 14 tanden ipv de stock 15T?
 
Zojuist nieuwe kettingset besteld met 14T voortandwiel (en 15T voor de zekerheid). Ben benieuwd wat de veschillen zullen zijn, de acceleratie zou goed moeten toenemen.

Iemand hier al ervaring ermee met het plaatsen van een voortandwiel met 14 tanden ipv de stock 15T?

Hou wel rekening met een tellerafwijking , als je de vertanding aanpast ..
 
Zojuist nieuwe kettingset besteld met 14T voortandwiel (en 15T voor de zekerheid). Ben benieuwd wat de veschillen zullen zijn, de acceleratie zou goed moeten toenemen.

Iemand hier al ervaring ermee met het plaatsen van een voortandwiel met 14 tanden ipv de stock 15T?

Ik heb na het inrijden meteen een 14T geplaatst in combinatie met een 140/70-12 band achter. Ik wilde namelijk niet te veel top verliezen en wilde eigenlijk naar 35T achter gaan. Maar het achtertandwiel was duurder dan voor en de banden moesten toch vervangen worden :+ . Met originele bandmaten (130/70-12) is je tandwielverhouding 7% aggressiever bij 14/34T, met mijn bandenmaat +-4% bij 14/34T, met een tandje erbij achter 3% bij 15/35T.

Het verschil was direct merkbaar en volgens het Amerikaanse gromforum win je zelfs topsnelheid door 15/34T naar 14/34T te gaan, dit heb ik niet kunnen bevestigen maar het voélt wel sneller. Volgende band die ik er op laat zetten zal weer gewoon 130/70-12 zijn en ik ben benieuwd wat het verschil dan zal zijn.

Wat betreft de afwijking zat er wel veel verschil in, ik kan me nog herinneren dat met 14/34T en de nieuwe band 62kmh op de display 53kmh op de gps was. Inmiddels heb ik er een speedohealer tussen hangen met een correctie van 9%(!!) waardoor de snelheid die ik rijd ook (ongeveer) overeen komt met de gps. Die SpeedoHealer was niet nodig om de snelheden te onthouden maar je km-stand loopt ook met 9% op met een ander tandwiel
 
Laatst bewerkt:
Voor een ieder die graag wilt zien wat ik bedoel met mijn hendels:

Koppeling:
[afbeelding]

Remhendel:
[afbeelding]
(sorry voor mega plaatjes..)

Album met iets meer plaatjes:
Zoals je kunt zien komen mijn vingers op het begindeel van de hendels uit als ik ze strek wanneer ik gewoon mijn grip vast heb. Hierdoor kun je met geen mogelijkheid fatsoenlijk de hendel intrekken zonder dat je vingers naar buiten schuiven en je dus scheef je stuur vast gaat hebben.

Ben dan ook benieuwd of anderen dit ook ervaren met china-hendels.

Ik rem en koppel altijd met mijn hele hand. Dus gebruik vooral mijn middelvinger bij deze hendels. Verder geen problemen mee.
 
Ik zag het ook bij toeval inderdaad! Hoeveel vraag voor alleen de uitlaat? En je zegt bak lawaai, maar wat is écht een bak lawaai dan? :p
 
Beste ThomPa .. is het toevallig die witte op marktplaats ? Mooi dingetje hoor ! Als ik jou was zou ik hem lekker houden en een 143 cc setje eronder zetten , zodat je alsnog makkelijk mee komt op de snelweg ..
ik rij ook met mijn 143 bbk setup constant snelweg . ( vette ) Wind tegen zit ik op 105 km per uur top en wind mee 115 , terwijl de olie niet warmer wordt als 90 graden .
 
ThomPa staat jouw grom nu te koop?! :o

Zou ik eventueel de tail tidy van je over kunnen nemen?

Nahh de tail tidy is teveel moeite om weer terug te bouwen :P

Bak lawaai als in twee kilometer naar de supermarkt doe ik nog zonder oordoppen. Is het verder dan met oordoppen.

Zo'n kitje is voor mij niet echt een optie. Als je daar eenmaal aan begint is het einde echt zoek dat weet ik nu al :')

Maar voor €3k verkoop ik hem lekker en koop ik -denk ik- een KTM 690 Duke 4. Ook gooien en smijten maar toch net ff die snelweg optie hebben. Als niemand hem wil voor dat geld is het ook prima en houd ik hem lekker :)
 
Gisteravond de 'free air-intake-mod' gedaan waarbij je het ijzeren gaasje van het luchtfilter weghaalt en de 'inner-tube' van het luchtfilter weghaalt. Hierdoor zou je net iets meer vermogen krijgen en het zou merkbaar kunnen zijn..

Nou dat is het hoor! Normaal haal ik met liggen op het tankie net niet de 100km/u en nu haal ik die zelfs rechtop zittend! Dus dikke tip aan iedereen hier die het nog niet gedaan heeft of net dat beetje meer pit uit zijn MSX wilt halen. Doe de free air intake mod! Op youtube talloze voorbeelden te vinden, maar dit filmpje is het kortst en krachtigst:
 
Houd er wel rekening mee dat hierdoor je grom armer gaat lopen en zeker icm een andere uitlaat er een groot risico is op oververhitting. Legio voorbeelden van schade hierdoor. Op te lossen door een fuel controller en grotere sproeiers te installeren maar zeker de moeite waard!
 
Oei dat is best een goeie. Maar zo'n fuel controller en sproeiers zijn waarschijnlijk best duur of niet? Want dat zou ik het dan weer niet waard vinden om er echt veel aan uit te geven.

Tenzij mijn youtube kanaal goed van de grond komt en ik daar wat mee verdien :p
 
Bazzaz en dergelijke zijn redelijk cheap maar qua functionaliteit beperkt ten opzichte van een pcv. Wanneer je gaat modden aan het motortje is het voor de ervaring wel leuk, maar reparatie kost ook niet zo veel op deze motor en je kan de gok wagen ;)
 
Houd er wel rekening mee dat hierdoor je grom armer gaat lopen en zeker icm een andere uitlaat er een groot risico is op oververhitting. Legio voorbeelden van schade hierdoor. Op te lossen door een fuel controller en grotere sproeiers te installeren maar zeker de moeite waard!

De orginele Ecu corrigeert dit weer naar een goede A/F ratio , dus hier hoef je geen zorgen om te maken . ( andere fuel controller is niet nodig .. zonde voor je geld , tenzij je een andere nok as of bbk gaat plaatsen ) . De injector zou ik niet aanpassen , omdat de kans dan bestaat dat deze dan te rijk gaat lopen en de orginele ecu deze niet of te weinig kan corrigeren .
 
De orginele Ecu corrigeert dit weer naar een goede A/F ratio , dus hier hoef je geen zorgen om te maken . ( andere fuel controller is niet nodig .. zonde voor je geld , tenzij je een andere nok as of bbk gaat plaatsen ) . De injector zou ik niet aanpassen , omdat de kans dan bestaat dat deze dan te rijk gaat lopen en de orginele ecu deze niet of te weinig kan corrigeren .

Inderdaad, zoiets had ik ook al gelezen op het hondagrom.net forum. Wat daar ook werd aangeraden is om de ECU te resetten. Dus dat ga ik dit weekend maar eens even doen. Tot nu toe ben ik erg tevreden over het resultaat, hij is echt nét dat beetje levendiger dan eerst. Zelfs een heuvel op waartie eerst moeite mee had om uberhaupt te versnellen, versnelt hij nu gewoon normaal.

Dit weekend ook maar eens kijken wat ik er van vind om met een 14T voortandwiel te rijden en ik ga sowieso de 5 jaar oude ketting verwisselen. Als het 14T niets is zet ik hem gewoon weer terug naar 15T. Die 3,50 vind ik het wel waard om even te proberen.
 
De orginele Ecu corrigeert dit weer naar een goede A/F ratio , dus hier hoef je geen zorgen om te maken . ( andere fuel controller is niet nodig .. zonde voor je geld , tenzij je een andere nok as of bbk gaat plaatsen ) . De injector zou ik niet aanpassen , omdat de kans dan bestaat dat deze dan te rijk gaat lopen en de orginele ecu deze niet of te weinig kan corrigeren .

Dit is dus niet waar, de ecu zal proberen te corrigeren maar de originele injectoren zitten al aan hun max en kunnen weinig tot niets meer compenseren. Dit is hét voorbeeld waarmee men zijn grom in elkaar rijdt (icm met oil starvation door wheelies) en ik persoonlijk zou het risico niet wagen als het een kwestie van een simpele fix is. Zeker aangezien ik toch veel in hoge toeren rijd met dit motortje.

Bij het plaatsen van nieuwe injectoren plaats je altijd een fuel controller om er voor de zorgen dat de motor goed loopt. Hiermee bypass je de ecu of moduleer je het signaal en er is dus geen sprake van dat deze het niet zou kunnen bijbenen, want deze ziet de nieuwe (goede) waarde als de nieuwe normaal en zal alleen compenseren als hier vanaf geweken wordt. (denk aan rijden op hoogte). Afhankelijk van je model controller neemt deze die functie over. En het is nou niet zo dat de injector van een pcx150 liters meer zou sproeien dan die van de grom...
 
Laatst bewerkt:
De standaard injector zit zeker nog niet aan zijn max , gezien , deze standaard injector aanbevolen wordt bij bijv. een takegawa 143 cc bigbore setup , of light setups tot 150 cc wel in combinatie met een andere fuel controller
 
Je kan het natuurlijk doen, maar wanneer het leeuwendeel van de grom rijders op het grom forum er van overtuigd is dat het beter is om wel een afrcontroller erop te zetten en dat je anders het risico op schade loopt (los van of hier bewijs voor is of niet), dan neem je gewoon de gok. Maar niet miepen als je je kleppen verbrandt of je blok in de soep loopt ;)
Je neemt namelijk gewoon een risico
 
Terug
Bovenaan Onderaan