Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag besloten om mijn Yamaha Diversion toch maar te verkopen.
Ik vind hem te zwaar en voel mij er niet prettig op met manoeuvreren / parkeren.
Op de snelweg en in de polder kan ik er heerlijk van genieten maar het is voor mij toch een belemmering om lekker vaak even de motor te pakken dus vandaar dat ik hem ga verkopen.
Ik ga mij nu oriënteren op een FZ6 zijn stuk lichter heb er al op eentje gezeten en stukje verzet die bij een Honda dealer staat binnen kort maar eentje huren.
≥ Yamaha Diversion XJ900S BJ2002 Verkocht!! - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
 
Beste..

Ik ben Mike, gister heb ik een opknap diversion 900 gekocht. Een diversion 900 uit 2003. Motorisch haast perfect te noemen alleen heeft die buiten gestaan en vergt de boel wat aandacht.

Ik heb een paar dingetjes..

Voorvork.. die veert niet in. Wel uit maar dan zakt die vrijwel meteen terug en dan voel je echt dat die op een einde tikt zeg maar. Heeft het zin om hier die andere veren, ringen en olie in te doen of zeggen jullie doe maar een andere vork er in?

Dan doet de toerenteller ook een beetje gek. Hij geeft de toeren aan, dan even niets, en dan gaat die helemaal naar het uiterste en weer hetzelfde liedje. Ook m’n klokje loopt als een gek door. Verder geen gekke dingen. Hij loopt goed, schakelt goed en rijdt verder goed.

Ga even een beurtje doen zoals olie etc.

Ben nog op zoek naar 2 einddempers!

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Beste..

Ik ben Mike, gister heb ik een opknap diversion 900 gekocht. Een diversion 900 uit 2003. Motorisch haast perfect te noemen alleen heeft die buiten gestaan en vergt de boel wat aandacht.

Ik heb een paar dingetjes..

Voorvork.. die veert niet in. Wel uit maar dan zakt die vrijwel meteen terug en dan voel je echt dat die op een einde tikt zeg maar. Heeft het zin om hier die andere veren, ringen en olie in te doen of zeggen jullie doe maar een andere vork er in?

Dan doet de toerenteller ook een beetje gek. Hij geeft de toeren aan, dan even niets, en dan gaat die helemaal naar het uiterste en weer hetzelfde liedje. Ook m’n klokje loopt als een gek door. Verder geen gekke dingen. Hij loopt goed, schakelt goed en rijdt verder goed.

Ga even een beurtje doen zoals olie etc.

Ben nog op zoek naar 2 einddempers!

Ben benieuwd naar jullie reacties!


Voorvork: Geheel uit elkaar halen en kijken wat er mis mee is. De kans dat dit niet meer te maken is is erg klein.

De toerenteller doet niet gek, maar die geeft een foutmelding aan. Waarschijnlijk van een sensor. (In de handleiding staat welke foutmelding bij welk getal hoort.

Tweedehands dempers zijn lastig verkrijgbaar. Deze dingen roesten namelijk snel door. Maar een nieuw setje RVS dempers is meestal goed verkrijgbaar voor een redelijke prijs.

Suc6 er mee!
 
Iemand enig idee hoeveel Wellnuts M5 nodig zijn voor de gehele voorkuip van een 600 Div uit 96? Word gek van dat gerammel en getril tussen de 2 en 2,5 duizend toeren.
 
Iemand enig idee hoeveel Wellnuts M5 nodig zijn voor de gehele voorkuip van een 600 Div uit 96? Word gek van dat gerammel en getril tussen de 2 en 2,5 duizend toeren.

Ja 6 voor het ruitje en 6 voor topkuip.

Gewoon 25 bestellen komen altijd van pas.

Doe ook een rubber ringetje daar waar de 4 schroeven zitten bij je koplamp en bij die 2 boutjes aan de zijkant.

En belangrijkste niet muurvast draaien.
 
Ja 6 voor het ruitje en 6 voor topkuip.

Gewoon 25 bestellen komen altijd van pas.

Doe ook een rubber ringetje daar waar de 4 schroeven zitten bij je koplamp en bij die 2 boutjes aan de zijkant.

En belangrijkste niet muurvast draaien.

Het antwoord waar ik hoopte, dankjewel!
 
De Diversion heb ik vandaag verkocht en gaat naar een liefhebber word de 3e XJ900S Diversion in het gezin.

vandaag besloten om mijn Yamaha Diversion toch maar te verkopen.
Ik vind hem te zwaar en voel mij er niet prettig op met manoeuvreren / parkeren.
Op de snelweg en in de polder kan ik er heerlijk van genieten maar het is voor mij toch een belemmering om lekker vaak even de motor te pakken dus vandaar dat ik hem ga verkopen.
Ik ga mij nu oriënteren op een FZ6 zijn stuk lichter heb er al op eentje gezeten en stukje verzet die bij een Honda dealer staat binnen kort maar eentje huren.
≥ Yamaha Diversion XJ900S BJ2002 Verkocht!! - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
 
Zojuist een stuk gelopen, cilinders 1 en 4 begonnen moeilijk te doen, stopte er mee en toen wilde de rest ook niet meer. Gelukkig nog een flink stuk kunnen rijden op de terug weg maar ik ben niet onder het lopen uit gekomen :(.

Nu vermoed ik dat de bobine van cilinder 1 en 4 naar de mallemoer is, morgen even kijken. Mijn vraag is of ik een bobine van een FZR600 kan gebruiken. Ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar een bobine zet alleen stroom van laag naar hoog volt om zodat er een vonk kan ontstaan bij de bougie. De bobine zelf doet niks met de timing, toch?
 
Zojuist een stuk gelopen, cilinders 1 en 4 begonnen moeilijk te doen, stopte er mee en toen wilde de rest ook niet meer. Gelukkig nog een flink stuk kunnen rijden op de terug weg maar ik ben niet onder het lopen uit gekomen :(.

Nu vermoed ik dat de bobine van cilinder 1 en 4 naar de mallemoer is, morgen even kijken. Mijn vraag is of ik een bobine van een FZR600 kan gebruiken. Ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar een bobine zet alleen stroom van laag naar hoog volt om zodat er een vonk kan ontstaan bij de bougie. De bobine zelf doet niks met de timing, toch?


Volgens mij heb je gelijk, maar ik weet het niet zeker....

Waarom geen 2e hands van een diversiteit?
 
Waarom geen 2e hands van een diversiteit?

Die van een FZR600 ligt achterin de schuur, en heb het probleem al gevonden;

De vacuum leiding was blijkbaar los gekomen, en carberateurs 1 en 4 krijgen als laatst benzine. Verklaart ook waarom alles er uiteindelijk mee stopte. Maar dank voor het meedenken.
 
Die van een FZR600 ligt achterin de schuur, en heb het probleem al gevonden;

De vacuum leiding was blijkbaar los gekomen, en carberateurs 1 en 4 krijgen als laatst benzine. Verklaart ook waarom alles er uiteindelijk mee stopte. Maar dank voor het meedenken.

Vaccuumslang van de bezinekraan? Wel raar dat die loskomt want daar horen klemmen omheen te zitten. Ik heb een hekel aan die knijpklemmetjes dus zet er altijd tyraps op.
 
Hoi!
Na ruim een jaar met 2 extra wielen rond te hebben gereden mag ik eindelijk van de fysio weer gaan motorrijden. Mijn oude Div900 heb ik helaas in april 2017 total los gereden dus ik ben weer op zoek naar een nieuwe motor.

Afgelopen jaar heb ik zo'n 37.000 km gereden, een schijntje met voorheen maar okee, ik zat dan ook in de lappenmand en ben gedeeltelijk thuis gaan werken.
Omdat ik echt geen flauw idee heb wat ik anders wil overweeg ik weer een diversion aan te schaffen (max zo'n 4000 euro)
Ik ga de motor voor 95% voor WWVK gebruiken dus ik ben op zoek naar iets zuinigs, goed voor langere afstanden maar ook weer niet te groot voor in de file.
Hiervoor heb ik 2x een diversion 900 gehad, echter hoor ik ook hele goeie verhalen over het verbruik van een 600.

Kan iemand vanuit ervaring antwoord geven op de volgende vragen?
Is het verbruik van een 600 ten overstaan van een 900 echt veel beter, ook met vooral snelweg gebruik?
Ik heb nooit ketting gereden, zijn de onderhoudskosten van een 600 hoger als van een 900?

Uiteraard moet de 600 met ook nog wel bevallen als ik ga testrijden maar ik wil vooraf even weten of ik wel beter af ben met een lichtere motor.
 
Hoi!
Na ruim een jaar met 2 extra wielen rond te hebben gereden mag ik eindelijk van de fysio weer gaan motorrijden. Mijn oude Div900 heb ik helaas in april 2017 total los gereden dus ik ben weer op zoek naar een nieuwe motor.

Afgelopen jaar heb ik zo'n 37.000 km gereden, een schijntje met voorheen maar okee, ik zat dan ook in de lappenmand en ben gedeeltelijk thuis gaan werken.
Omdat ik echt geen flauw idee heb wat ik anders wil overweeg ik weer een diversion aan te schaffen (max zo'n 4000 euro)
Ik ga de motor voor 95% voor WWVK gebruiken dus ik ben op zoek naar iets zuinigs, goed voor langere afstanden maar ook weer niet te groot voor in de file.
Hiervoor heb ik 2x een diversion 900 gehad, echter hoor ik ook hele goeie verhalen over het verbruik van een 600.

Kan iemand vanuit ervaring antwoord geven op de volgende vragen?
Is het verbruik van een 600 ten overstaan van een 900 echt veel beter, ook met vooral snelweg gebruik?
Ik heb nooit ketting gereden, zijn de onderhoudskosten van een 600 hoger als van een 900?

Uiteraard moet de 600 met ook nog wel bevallen als ik ga testrijden maar ik wil vooraf even weten of ik wel beter af ben met een lichtere motor.

Persoonlijk zou ik weer een 900 aanschaffen, een 600 is zuiniger en lichter maar een 900 is meer motor.
 
Een 600 is geen pretje voor veel snelweg gebruik, bij zo'n 100-120 rijdt ie het lekkerst vind ik. Rond de 100 ligt het verbruik bij lange snelwegstukken op 1:23+, bij 80/90 lange stukken kan 1:25 ook nog wel met beetje beheersing. Ik wil trouwens als de huidige kettingset aan vervanging toe is een kleiner achtertandwiel laten monteren om het verbruik nog iets te drukken en om van de typische 4000rpm vibratie af te komen.
 
Heb beiden gereden. 600 is stukken zuiniger qua verbruik. Echter stuk lichter en geen fijne motor voor snelweg.
900 daarin tegen is een heerlijke motor voor woon werk verkeer. Gebruikt meer benzine maar in onderhoud door geen ketting goedkoper.
Ik zou voor de 900 gaan. Met koffer ideaal
.

Succes met je keuze
 
Heb beiden gereden. 600 is stukken zuiniger qua verbruik. Echter stuk lichter en geen fijne motor voor snelweg.
900 daarin tegen is een heerlijke motor voor woon werk verkeer. Gebruikt meer benzine maar in onderhoud door geen ketting goedkoper.
Ik zou voor de 900 gaan. Met koffer ideaal
.

Succes met je keuze

He Gerard hoe is het????

Wat heb je nu weer voor een profielafbeelding??
 
Vaccuumslang van de bezinekraan? Wel raar dat die loskomt want daar horen klemmen omheen te zitten. Ik heb een hekel aan die knijpklemmetjes dus zet er altijd tyraps op.

Heb ik nu ook gedaan, baal er een beetje van dat ik niet gewoon ff gekeken heb. Zal ook wel een beetje de schrik geweest zijn. Eerst keer dat de Div niet meer wil.
 
Ik wil trouwens als de huidige kettingset aan vervanging toe is een kleiner achtertandwiel laten monteren om het verbruik nog iets te drukken en om van de typische 4000rpm vibratie af te komen.

Hoeveel tanden ga je omlaag? Ik rij echt gewoon veel 80km wegen en vind dat te doen, maar die vibratie inderdaad... Het is ook een genot als ik eenmaal een keer 100 kan rijden dan zweeft de Div voor mijn gevoel.
 
He Gerard hoe is het???? Gaat prima, druk met huizen bezichtigen en dergelijke.

Wat heb je nu weer voor een profielafbeelding??
Mijn motor, Moto Guzzi Norge.
geweldige motor, wel iets kostbaarder in onderhoud, maar de smile die ik nog altijd krijg als ik hem start :Y :Y :Y :Y :Y :Y *O* *O* *O* *O*
Geweldige motor.
 
Hoeveel tanden ga je omlaag? Ik rij echt gewoon veel 80km wegen en vind dat te doen, maar die vibratie inderdaad... Het is ook een genot als ik eenmaal een keer 100 kan rijden dan zweeft de Div voor mijn gevoel.

Geen idee, daar gaat de monteur over. :+

Ik bedenk wat ik wil, vraag of dat kan en hij zegt dan dat dat wel kan. Of niet O-) Zou ergens zelf wel wat willen doen, maar ben gewoon niet handig en heb in mijn leven al zoveel verkloot aan allerlei voertuigen dat ik het nu gewoon laat doen. Daarbij weinig tijd en ruimte om het te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan