Honda Deauville Topic

Ok, bedankt voor de tip. Ik heb alleen ervaring door een recht scherm heen te kijken. Wie kan mij een hoog recht scherm aanraden of gewoon maar bij andere Deauville rijders uitproberen?

Hoi Mish,

Ik heb een verhoogd scherm waar de gebogen rand afgezaagd is. Ik kan er met mijn 1,91 net overheen kijken. Door een vervormende rand kijken lijkt me niets.

Binnentassen zijn tassen in de vorm van de koffers. Hierdoor kun je deze optimaal vullen zonder te hoeven proppen.

Ok, bedankt voor de tip. Ik heb alleen ervaring door een recht scherm heen te kijken. Wie kan mij een hoog recht scherm aanraden of gewoon maar bij andere Deauville rijders uitproberen?
Als je in de buurt van Schagen woont mag je wat mij betreft komen proberen.

Hoi Jelle,

Wat leuk, woon jij in schagen? Ik ook.
 
Hoi Mish,

Ik heb een verhoogd scherm waar de gebogen rand afgezaagd is. Ik kan er met mijn 1,91 net overheen kijken. Door een vervormende rand kijken lijkt me niets.

Binnentassen zijn tassen in de vorm van de koffers. Hierdoor kun je deze optimaal vullen zonder te hoeven proppen.Hoi Jelle,

Wat leuk, woon jij in schagen? Ik ook.
Nee, niet in Schagen, Winkel. Maar dat kent niemand. Schagen kent men over het algemeen wel.
Vraagje. Hoe is jouw ervaring met geluiden van de motor? Ik zit met wat gejammer van de motor als ik gas dicht doe. Het stoort me nogal. wellicht dat we een keer kunnen vergelijken. Want ik ben toch wel benieuwd of het een normaal geluid is. Ik stoor me toch al aan ieder geluid wat ik hoor. Een motorzaak heb ik niet zo veel vertrouwen in. Die kletsen maar wat en sleutelen graag urenlang. Zolang de uren worden betaald.
 
Heee, wat een mooi aanbod. Ik zal hier zeker gebruik van maken. Ik zal eerst de standaard windscherm uitproberen en daarna langskomen om wat te testen. Top zeg. Zijn er mensen die de tassen gebruiken? Inderdaad een aanwinst?

Gebruikt er nog iemand stuurverhogers of is het stuur hoog genoeg voor lange ritten?

Gr. Michel
 
Heee, wat een mooi aanbod. Ik zal hier zeker gebruik van maken. Ik zal eerst de standaard windscherm uitproberen en daarna langskomen om wat te testen. Top zeg. Zijn er mensen die de tassen gebruiken? Inderdaad een aanwinst?

Gebruikt er nog iemand stuurverhogers of is het stuur hoog genoeg voor lange ritten?

Succes met de geluiden, ben benieuwd of dit hoort of niet.

Gr. Michel
 
Nee, niet in Schagen, Winkel. Maar dat kent niemand. Schagen kent men over het algemeen wel.
Vraagje. Hoe is jouw ervaring met geluiden van de motor? Ik zit met wat gejammer van de motor als ik gas dicht doe. Het stoort me nogal. wellicht dat we een keer kunnen vergelijken. Want ik ben toch wel benieuwd of het een normaal geluid is. Ik stoor me toch al aan ieder geluid wat ik hoor. Een motorzaak heb ik niet zo veel vertrouwen in. Die kletsen maar wat en sleutelen graag urenlang. Zolang de uren worden betaald.

Een jammer geluid heeft die mij niet. Wel een soort fluitje als je terugschakeld en sterk op de motor remt bij de 2e en 3e versnelling. Hoewel dat weg is als je iets minder abrupt de koppeling laat schieten.

Nu is dit mijn eerste motor en totaal anders dan de cb500F lesmotor dus ook andere geluiden.
Geluidjes stoor ik me zelf ook aan. Als het niet hoort dan moet het er ook niet zijn ;)

Iets afspreken om te vergelijken moet vast en zeker lukken. Laat maar wat horen via PB.

Heee, wat een mooi aanbod. Ik zal hier zeker gebruik van maken. Ik zal eerst de standaard windscherm uitproberen en daarna langskomen om wat te testen. Top zeg. Zijn er mensen die de tassen gebruiken? Inderdaad een aanwinst?

Gebruikt er nog iemand stuurverhogers of is het stuur hoog genoeg voor lange ritten?

Gr. Michel

Ik heb de tassen nog niet gebruikt. Nu heb ik de motor ook nog niet zo lang en ben nu 5 keer op en neer naar het werk geweest waarbij de rugtas die ik normaal gebruik in de topkoffer heeft gelegen en ook in de zijkoffer past. Bovendien liggen ze nog wat te luchten. Bij de vorige eigenaar zijn ze behoorlijk gaan ruiken naar stinkende schoenen als je begrijpt wat ik bedoel _O-

Echt lange ritten heb ik nog niet gedaan. heb geen stuurverhogers en tot dusver bevalt het nog prima.

Misschien weten alle Deauville rijders het al, maar toch voor die ene die het niet weet:
er is een Honda Deauville club.

Welkom bij de Honda Deauville Club

voor een paar euro per jaar ben je lid.
groetjes Norbert


De Deauvilleclub had ik inderdaad gevonden maar ben nog geen lid geworden. Nog geen tijd gehad om daar verder naar te kijken. Iets voor de toekomst :t :t Bedankt voor de tip.
 
Echt lange ritten heb ik nog niet gedaan. heb geen stuurverhogers en tot dusver bevalt het nog prima.De Deauvilleclub had ik inderdaad gevonden maar ben nog geen lid geworden. Nog geen tijd gehad om daar verder naar te kijken. Iets voor de toekomst :t :t Bedankt voor de tip.
Ik heb een groter stuur gemonteerd. Rechter en iets hoger omdat ik snel last krijg van slapende handen. Met een rechter stuur is het een stuk beter. En het stuur iets verhoogd met verhogers van ca. 1,5 cm. Wel erg krap allemaal, want achter de kuip is niet veel plaats. Ook zijn de gaskabels nu aan de krappe kant.
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Deauville rijders.
Mag ik iets vragen aan jullie ervaren Deauville rijders.
Op de Honda Deauville 700 zitten van die spiegels op de voorzijde van de kuip.
Zoals jullie allen weten zijn die inklapbaar op de steel.
Nou vraag ik me af of dat er zo gemaakt voor is, of dat het eigenlijk niet verstandig is om dagelijsk die spiegels op de steel naar binnen te klappen ivm het vergroten van de speling erop.
Kan iemand mij uit zijn ervaring vertellen of die spiegels wel of niet dagelijks inklapbaar zijn zonder dat er na verloop van tijd meer en meer speling opkomt waardoor op een gegeven moment de speling zo groot is dat de spiegels naar binnen worden geduwd door de wind tijdens een snelwegrit.
Ik hoor graag jullie adviezen.
Vr Gr
 
Bij de Deauville deed ik dat idd nooit, want ze voelden niet aan alsof het zo hoorde. Maar bij mijn TRX doe ik het al jaren wel, dat gaat prima.

Aan de andere kant, een spiegel is ook niet zo duur...
 
Hoi beste Eerf.
Bedankt voor jouw reactie.
Ik begrijp dus dat het voor de Deauville er niet zo voor gemaakt is wat betreft dat inklapsysteem van de spiegelsteel.
Ik bedacht me naderhand ook dat het waarschijnlijk een functie heeft als per ongeluk de steel met spiegel een tik krijgt om dan toch nog even mee te veren en niet gelijk af te breken.
Helaas zijn de standaard spiegels op steel net te wijd om de motor in mijn schuur te zetten en daardoor ben ik eigenlijk wel genoodzaakt om elke dag de spiegels toch maar in te klappen.
Dat doe ik liever dan de motor buiten te willen neerzetten in de nachtelijke uren.
Want we willen die nare mannen van het dievengilde het uiteraard niet al te makkelijk maken.
Ik zal dus eens kijken komende tijd hoe de spiegels zich gaan houden met dagelijks verzet te worden.
In elk geval heel erg bedankt voor jouw mening.
Vr Gr
 
Bedankt martin117.
Ben dus sinds kort de bezitter van een heuse Honda Deauville 700.
Bouwjaar 2009 met 30K op de teller.
Zou in principe nog voor vele kilometers rijplezier moeten geven.
Vanochtend even de bedrading van de Gerbing warmtehandschoenen iets verlegt en vastgezet met trekbandjes.
Dat is nu klaar voor de komende koude winterdagen.
Er was door de vorige eigenaar ook al handvatverwarming opgezet, maar daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van vanwege het feit dat ze de handen van binnenuit verwarmen.
Met temperaturen die s'winters ver beneden nul kunnen komen, prefereer ik toch echt mijn inmiddels dik bewezen Gerbing handschoenen.
Daarmee verleden jaar wel eens in de vroege ochtenduren met min 8 naar huis gereden. (50 km snelweg)
Dan zijn die Gerbings wel het allerbeste dat men kan wensen.
Nu meer eens kijken hoe deze Deauville zich gaat houden op woon/werk gebied.
Vr Gr
 
Inmiddels al veel over de Deauville 700 gelezen en gezien op You Tube.
Schijnt een behoorlijke degelijke en betrouwbare machine te zijn.
De mijne heeft bredere zijkoffers en een soort van onderkuip en van die plastike kapverbreders rondom de knipperlichten voor.
Ook die Oxford handvatverwarming zit erop, maar die zal zelden tot nooit aangaan in mijn geval omdat ik dus de Gerbing handschoenen heb.
Topkoffer is er ene van Honda en ben er blij mee omdat ik daar wel het nodige in kwijt kan.
Ze heeft al een tijdje stilgestaan bij de motorzaak dus blokje zal tzt wel wat loskomen.
Doordat ik er alleen maar snelwegritten mee rijd zal dat vast gauw goedkomen.
Ben erg benieuwd wat ze zal verstoken aan benzine en las dat een gemiddelde van rond de 1 op 20 goed mogelijk moet zijn.
Ik probeer er nog wat extra uit te halen, mede omdat ik een zeer gezepige rijder op leeftijd ben en ik doorgaans meer rond de 100km per uur rijd op de snelweg dan de veelal toegestane 130km per uur.
Ik zal er dan ook alleen maar Euro 95 benzine in doen, want hou mijn andere fietsen tevreden met Shell V-power 98 zonder Ethanol.
Ik hoop dat ze gaat doen waarvoor ze gemaakt is: veel rijden zonder problemen.
Vr Gr
 
Hoi beste Eerf.
Bedankt voor jouw reactie.
Ik begrijp dus dat het voor de Deauville er niet zo voor gemaakt is wat betreft dat inklapsysteem van de spiegelsteel.

Dat durf ik niet 100% zo te stellen, het voelde wel zo aan. Zeker in vergelijking met mijn TRX. Heb wel een keer een vrachtwagen aangetikt met mijn spiegel wat resulteerde in een nieuwe spiegel.
 
Nu ben ik een mooi weer rijder en rijd echt niet elke dag. Mijn Deauville 700 staat in de garage, de auto staat buiten. Motor staat middenin de garage en ik klap mijn spiegels wèl naar binnen, omdat ik dan bij heet lopen niet tegennatuurlijk die spiegel wil lopen. Dat gaat al jaren goed en de ( rechter) spiegel vertoont geen tekenen van verslapping.
 
Nu ben ik een mooi weer rijder en rijd echt niet elke dag. Mijn Deauville 700 staat in de garage, de auto staat buiten. Motor staat middenin de garage en ik klap mijn spiegels wèl naar binnen, omdat ik dan bij het lopen niet tegen die spiegel wil lopen. Dat gaat al jaren goed en de ( rechter) spiegel vertoont geen tekenen van verslapping.
 
Inmiddels al veel over de Deauville 700 gelezen en gezien op You Tube.
Schijnt een behoorlijke degelijke en betrouwbare machine te zijn.
De mijne heeft bredere zijkoffers en een soort van onderkuip en van die plastike kapverbreders rondom de knipperlichten voor.
Ook die Oxford handvatverwarming zit erop, maar die zal zelden tot nooit aangaan in mijn geval omdat ik dus de Gerbing handschoenen heb.
Topkoffer is er ene van Honda en ben er blij mee omdat ik daar wel het nodige in kwijt kan.
Ze heeft al een tijdje stilgestaan bij de motorzaak dus blokje zal tzt wel wat loskomen.
Doordat ik er alleen maar snelwegritten mee rijd zal dat vast gauw goedkomen.
Ben erg benieuwd wat ze zal verstoken aan benzine en las dat een gemiddelde van rond de 1 op 20 goed mogelijk moet zijn.
Ik probeer er nog wat extra uit te halen, mede omdat ik een zeer gezepige rijder op leeftijd ben en ik doorgaans meer rond de 100km per uur rijd op de snelweg dan de veelal toegestane 130km per uur.
Ik zal er dan ook alleen maar Euro 95 benzine in doen, want hou mijn andere fietsen tevreden met Shell V-power 98 zonder Ethanol.
Ik hoop dat ze gaat doen waarvoor ze gemaakt is: veel rijden zonder problemen.
Vr Gr
De Deauville is een zeer betrouwbare motor, ik rij inmiddels mijn derde, een 700.
1 op 22 kun je er makkelijk mee rijden.
 
De Deauville is een zeer betrouwbare motor, ik rij inmiddels mijn derde, een 700.
1 op 22 kun je er makkelijk mee rijden.
Het lukt mij niet die 1 op 22. En ik ben niet een hardrijder, 110 op de snelweg ongeveer. Dan ongeveer 1 op 20. Mijn 650 haalde dat met gemak, rond de 1 op 23. Maar het verbruik is ook erg afhankelijk van de lengte en gewicht van de bestuurder en hoe hoog je de kuipruit zet. Maar ik ben niet ontevreden.
 
Gisteren voor de tweede keer een prachtige route gereden die door de Honda Deauville Club is uitgezet. Ik heb 'm eerst met de club gereden, maar ik vind dat er daar erg veel wordt afgestapt voor hapjes en drankjes.
Gisteren heb ik 'm met twee vrienden overgedaan en kwam de route beter tot z'n recht.


2yuydr7.png
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor de tweede keer en prachtige route gereden die door de Honda Deauville Club is uitgezet. Ik heb 'm eerst met de club gereden, maar ik vind dat er daar erg veel wordt afgestapt voor hapjes en drankjes.
Gisteren heb ik 'm met twee vrienden overgedaan en kwam de route beter tot z'n recht.


[afbeelding]

Waar kan ik die route downloaden? Ik zit de komende twee weken op een camping in Otterlo. Lijkt me leuk om hem ook een keer te rijden.
 
Het lukt mij niet die 1 op 22. En ik ben niet een hardrijder, 110 op de snelweg ongeveer. Dan ongeveer 1 op 20. Mijn 650 haalde dat met gemak, rond de 1 op 23. Maar het verbruik is ook erg afhankelijk van de lengte en gewicht van de bestuurder en hoe hoog je de kuipruit zet. Maar ik ben niet ontevreden.

Ik ben ook geen hardrijder, ben wel 100 plus (kilo) en 197 cm lang.
Na de grote beurt is de motor zuiniger geworden.
Wie van de Deauville riders ervaart zadelpijn?
Heb er zelf wel last van, binnen een uur zitten op het zadel.
 
Ik ben ook geen hardrijder, ben wel 100 plus (kilo) en 197 cm lang.
Na de grote beurt is de motor zuiniger geworden.
Wie van de Deauville riders ervaart zadelpijn?
Heb er zelf wel last van, binnen een uur zitten op het zadel.
Heb ook na een uur wel wat ongevoelige billen. En ik ben nog niet overtuigd of een ander duurder zadel wel helpt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan