Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Gisteren middag in Enschede bij Broekhuis bmw motoren geweest
zomaar even kijken daar mijn schoonzoon er een 1200 Adventure heeft
gekocht hele mooie machine, maar het gesprek ging daarna natuurlijk over
de Scarver en wel over het neutraal lampje en het slecht in zijn vrij zetten
daarover had hij het volgende te melden,de oorzaak is meestal te veel olie, tussen min. en normaal peil aan houden,
daardoor kan er een teflon ringetje in het blok stuk gaan waarbij het vrij zetten
moeilijk gaat, wil je dat verhelpen moet het blok uit elkaar waar je niet op zit te wachten
bij mij was het geval toen ik hem kocht er 2x de hoeveelheid olie in zat waarschijnlijk de olie in het
frame niet afgetapt,en misschien is dat het gevolg geweest van mijn storing.
Dit wou ik even melden misschien hebben wij er iets aan.

Trouwens ik zoek nog een valbeugel voor de scarver, iemand nog iets over ?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren middag in Enschede bij Broekhuis bmw motoren geweest
zomaar even kijken daar mijn schoonzoon er een 1200 Adventure heeft
gekocht hele mooie machine, maar het gesprek ging daarna natuurlijk over
de Scarver en wel over het neutraal lampje en het slecht in zijn vrij zetten
daarover had hij het volgende te melden,de oorzaak is meestal te veel olie, tussen min. en normaal peil aan houden,
daardoor kan er een teflon ringetje in het blok stuk gaan waarbij het vrij zetten
moeilijk gaat, wil je dat verhelpen moet het blok uit elkaar waar je niet op zit te wachten
bij mij was het geval toen ik hem kocht er 2x de hoeveelheid olie in zat waarschijnlijk de olie in het
frame niet afgetapt,en misschien is dat het gevolg geweest van mijn storing.
Dit wou ik even melden misschien hebben wij er iets aan.

Trouwens ik zoek nog een valbeugel voor de scarver, iemand nog iets over ?

Thanks voor de update mbt de olie. Ik wist wel dat teveel olie dingen in het blok kon beshcadigen, maar wat wist ik nog niet.
Gelukkig gaat de mijne (ondanks nog erg aanwezige grote hoeveelheid olie die reeds vervangen is voor correcte hoeveelheid) nog steeds prima naar de neutral
 
Dan heb je het goed voor elkaar, als ik nu stilsta met de motor dan hou ik de koppeling
ingeknepen en zet de motor uit en dan even rommelen met het schakelpedaal en meestal
gaat het lampje weer branden.

Je kan wel een nieuwe valbeugel kopen maar heb er niet zo veel zin in, dus daarom iets gebruiks als die er nog zijn hou ik mij aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik wat bijgevuld heb met motorfiets olie van de Lidl gaat het juist makkelijker 8-)

Ik rijd met Putoline Techmoto Sport 10w40 rond, en moet zeggen dat het iets soepeler schakelt. Voorheen had ik aanbevolen "minerale olie" erin, vooral het in zijn 1 zetten ("KLUNK!") deed soms hoofden draaien.....
 
Mijn CS heeft helemaal geen problemen met het in neutraal krijgen eigenlijk. Eerder andersom, van neutraal naar 1 in stilstand bij bijvoorbeeld een stoplicht. Dan doet ie soms wel moeilijk.
 
Mijn CS heeft helemaal geen problemen met het in neutraal krijgen eigenlijk. Eerder andersom, van neutraal naar 1 in stilstand bij bijvoorbeeld een stoplicht. Dan doet ie soms wel moeilijk.

DAt bedoel ik dus ook, vooral het harde geluid als je naar z'n 1 gaat.
 
Nou daar heb ik nu juist geen probleem mee gaat heel goed in zijn 1 maar bij mij weer een ander probleem zoals beschreven ik zal een met de olie gaan experimenteren misschien helpt dat wat.
 
Welnu,

Na een korte vakantie naar Zuid-Duitsland heb ik besloten om koffers te gaan monteren op mijn Scarver. Zijn er mensen die dit al hebben, en / of tips voor merken ,/ uitvoeringen?
 
Bij nader inzien zijn zijkoffers niet echt een optie wegens de niet-standaard uitlaat waardoor het kofferrek waarschijnlijk niet past. Ik denk dat ik ga voor de speedpack van SW-Motech.
 
Wanneer ik op Google bij afbeeldingen kijk onder "BMW F650 cs panniers" dan vind je gerust enkel plaatjes tussen de 650GS'n.
Deze link is misschien ook wel interessant: New F650CS owner, new member - Confused about side bags [Archive] - F650 Community

En deze link moet je echt even checken: SW-Motech Quick-Lock Zijkofferrekken 'EVO' voor BMW F 650 CS Scarver [E650C] (2003-2006) en F 650 CS Scarver [K14] (2002-2003)

Sorry voor de lange links, maar zit in de tuin met een biertje en ben gewoon even te lui om het knap te doen.
 
Wanneer ik op Google bij afbeeldingen kijk onder "BMW F650 cs panniers" dan vind je gerust enkel plaatjes tussen de 650GS'n.
Deze link is misschien ook wel interessant: New F650CS owner, new member - Confused about side bags [Archive] - F650 Community

En deze link moet je echt even checken: SW-Motech Quick-Lock Zijkofferrekken 'EVO' voor BMW F 650 CS Scarver [E650C] (2003-2006) en F 650 CS Scarver [K14] (2002-2003)

Sorry voor de lange links, maar zit in de tuin met een biertje en ben gewoon even te lui om het knap te doen.


Geeft niets, maar heel mooi zijn die kofferrekjes nou ook weer niet. Dan kan je beter een set zijtassen monteren wanneer het nodig is.
 
Ben ik het wel mee eens.
Maar dat hangt natuurlijk af van het doel, en de persoonlijke smaak.

Op de kofferdragers van mijn Pegaso passen tevens de ruime en waterdichte fietstassen van Vaude.
Ideaal spul, met een klik systeem vast te zetten.
Voor fietstassen zijn ze misschien wat prijzig, maar voor de motor natuurlijk dan weer goed betaalbaar :-)
Moet je alleen even regelen dat je een zij kofferrek heb met de juiste diameter buizen…
 
Hm, dank voor de reacties. Dat evo rek had ik inderdaad eerst in gedachten maar mijn uitlaat zit dan in de weg. En inderdaad, bijkomend voordeel van tassen is dat je niet met zo'n lelijk rek zit als je zonder koffers rijdt. Al vind ik dat niet heel storend. Heb nog met wat andere motormuizen overlegd, en ik ga die 'speedpack' van SW Motech proberen.
 
Kokende motor!!!

Vorige week was ik op weg naar Maastricht en op de rondweg Eindhoven heb ik 30 minuten bij 36 g. C in de zeer langzaam rijdende file gereden. Nadat de file opgelost was ben ik met 125 km/u doorgereden. Ik kreeg het gevoel dat mijn motor niet meer 100% vermogen had en ben op de 1e parkeerplaats gestopt. Toen ik naast mijn motor stond, ging het lampje van de koelvloeistof rood branden en sprong de rubberen afdichtdop van de koelstofvulling 1 m omhoog, gevolgd door kokende koelvloeistof. Gelukkig werd ik er niet door geraakt en gebeurde dit niet onder het rijden, anders had ik misschien brandwonden kunnen oplopen. Dit lijkt me een ontwerpfout en kennelijk is de Scarver niet ontworpen om onder zulke warme omstandigheden goed te blijven functioneren?

Na afkoelen en bijvullen van het koelstofreservoir met water wilde ik weer verder rijden. Toen kwam ik erachter dat ik mijn 1e versnelling niet meer kon gebruiken, Als ik van neutraal naar 1 wilde schakelen, kreeg ik geen beweging meer in het versnellingspedaal. Ik heb mijn rit zonder problemen vervolgd met 100 km/u zonder de 1e versnelling te gebruiken.

Heeft iemand anders ook weleens problemen gehad met kokende koelvloeistof? En zou het defect van de 1e versnelling te maken kunnen hebben met oververhitting?
Hoe is dat op te lossen?
 
Denk eerder dat je ventilator niet gewerkt heeft en daarna te lang doorgereden hebt...
Zou eerst voelen of die mechanisch nog draait en anders is het thermocontact wat niet werkt, ergens electrisch doorverbinden of 12volt op de aansluiting en dan zou die moeten draaien.
Thermocontact is wel door te meten op werking met heet water maar dan moet je die wel demonteren..
 
Hallo Scarvers en motorvrienden,

Even mijzelf voorstellen; ik ben Arjan uit Gorinchem en ik heb een Scarver gekocht :Y
In februari 2018 heb ik mijn rijbewijs gehaald :] , en mocht ik de Scarver van mijn vader lenen.
Ik was het zat om elke dag in de file te staan. Dus ik ga nu elke dag op mij Scarvie naar mijn werk.
Na een "proefrit" van 7 maanden en 9000 km bood hij mij deze motor te koop aan omdat hij zelf geen tijd heeft om te rijden.
Voor de liefhebbers, hij is van 2006 een twinspark.

Vandaag de motorolie vervangen, bougies (iridium), luchtfilter en verstralers gerepareerd. 2 weken geleden al nwe banden voor en achter gemonteerd. O ja en een ReCyclizer gemonteerd. Je fopt dan de inlaatlucht temperatuur zodat hij iets meer benzine inspuit waardoor hij minder bokkerig zou zijn in deellast. Resultaat laat ik nog weten, heb nog geen proefrit gemaakt.

Ik heb al aardig wat in dit Scarver forum zitten neuzen en het lijkt mij leuk om zo onze hobby te delen.

Groetjes Arjan

full
 
Welkom hier Arjan,

Volgens mij heb ik jou laatst nog zien rijden, mooie kleur motor overigens.
Ik rijd op de vrachtwagen, dus je zal mij niet herkend hebben :-)

Fijn te horen dat je je al wat hebt ingelezen.
Veel vragen zul je na 9000 km niet meer hebben lijkt mij, maar schroom niet en daag ons gerust uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan