Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel vreemd... ik vind die motorrem zo gering dat ik me afvraag waar die slipperclutch voor nodig is. ('17 model)

Je weet dat de slipperclutch niks te maken heeft met de motorrem toch :) ? Tenzij je gaat terugschakelen, en geloof me als je hoog redelijk hoog in de toeren terug schakeld dan merk je het echt wel.

Ik vind de motorrem eigenlijk wel perfect bij deze, krachtig genoeg om toch snelheid te minderen, maar niet zo krachtig dan je nog gas bij moet geven omdat je toch te vroeg al terug zakt. Kom van een vtwin af dus was gewend aan veel meer :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de vering van de GT niet het probleem zal zijn. Genoeg instellingen op de voorvork en ook de achterdemper.

Vraag mij alleen af hoeveel gewicht het subframe kan hebben. Als wij met ons totaalgewicht het maximaal toelaatbaargewicht al overschrijden en tel daar dan ook nog het gewicht van de koffers en evt topkoffer erbij op, dan lijkt mij dat zo'n subframe behoorlijk belast wordt.Is deze overigens gemaakt van aluminium of staal?

Ik heb het over de vering vanwege de stugheid en vermogen van zo'n upgrade. Maar het laatste waar ik mij zorgen om zou maken is het subframe, die begeeft het echt niet hoor. Bij auto's wordt ook niet het maximale beladingsgewicht weergegeven om het chassis/subframe te beschermen. Je vering begeeft het een stuk eerder dan dat je subframe doet.
 
Ik heb het over de vering vanwege de stugheid en vermogen van zo'n upgrade. Maar het laatste waar ik mij zorgen om zou maken is het subframe, die begeeft het echt niet hoor. Bij auto's wordt ook niet het maximale beladingsgewicht weergegeven om het chassis/subframe te beschermen. Je vering begeeft het een stuk eerder dan dat je subframe doet.

Klopt niet helemaal hoor. Als nieuwe modellen niet degelijk getest zijn kan het in de praktijk wel eens tegenvallen. Een mooi voorbeeld is de terugroepaktie voor de vroege Hayabusa‘s in verband met gescheurde subframes doordat mensen kofferrekken begonnen te monteren en boven de maximumbelading uit gingen . En zo zijn er wel meer geweest. Voor de Tracer waren in het begin alleen maar zijtassen te koop en daarna kwamen pas de driedelige koffersets.. Maar ik wil het niet bagatelliseren hoor.. gewoon proberen en zo nu en dan eens de boel controleren..
 
Klopt niet helemaal hoor. Als nieuwe modellen niet degelijk getest zijn kan het in de praktijk wel eens tegenvallen. Een mooi voorbeeld is de terugroepaktie voor de vroege Hayabusa‘s in verband met gescheurde subframes doordat mensen kofferrekken begonnen te monteren en boven de maximumbelading uit gingen . En zo zijn er wel meer geweest. Voor de Tracer waren in het begin alleen maar zijtassen te koop en daarna kwamen pas de driedelige koffersets.. Maar ik wil het niet bagatelliseren hoor.. gewoon proberen en zo nu en dan eens de boel controleren..

Dat klopt. Je zegt het eigenlijk al een beetje "vroegere modellen" & "kofferrekken begonnen te monteren", dus met andere woorden waar ze niet voor gemaakt waren. Tegenwoordig wordt alles een stuk beter getest en ik zou het een beetje raar vinden als het subframe bij nieuwe motoren scheurt door een overbelading van max 30kg. Tuurlijk er zit een limiet aan, maar een tiental extra lijkt mij echt geen reden daarvoor. Bovendien is het max beladen gewicht echt laag aangegeven, zoals eerder werd vermeld heb ik ook het idee dat dit vooral wordt gedaan wegens al die rechtzaken die in Amerika etc zijn vanwege het niet of foutief weergeven van de gebruikshandleiding.
 
Vandaag ivm inrijden even toeren gemaakt tot 8000 tpm.
Ik merk dat hij boven de 130 richting 170 km de voorkant erg gaat wiebelen en op zoek is naar stabiliteit. Ook bij het passeren van vrachtauto's moet ik alert zijn.

Heeft al iemand de vering aangepast zodat hij stabieler gaat rijden.

Ik rij nog zonder zijkoffers en ik wil volgende week nog even door halen richting 220 km.
Ik rij normaal met de meute mee behalve als ik hem aan het inrijden ben.

Lees graag advies.
 
Wat bij mij hielp ('17 tracer met enorme Givi 2122DT ruit, std vering, 222 banden) was de vork preload maximaal zetten (geen ringen zichtbaar).
Vreemd genoeg wordt de vering hier niet harder van (negatieve veerweg veranderd niet), maar de rijhoogte veranderd wel. En dat maakt de schijnbare naloop en de wielbasis iets groter.

Achter: stand 4.

Uitgaande demping = ingaande demping.

Tot zover de theorie, maar bij mijn fiets hielp het. Gaat tot de limiter.
En wat meer grondspeling.

...en ik heb geen zware topkoffer ver van het zwaartepunt.

Maar ik heb andere Tracer bezitters weer andere oplossingen horen melden, dus YMMV :)
 
Heeft er iemand toevallig een setje spiegelverlengers liggen? Of een site waar ik ze kan bestellen?
Ben het kijken tegen de ellebogen een beetje zat...

Yamaha Led knipperlichten (niet de plus) staan ook op het to do lijstje.
Evenals een radiator cover.
En stoere zwarte hendels...
En....

:z
 
spiegelverlengers ? Ebay item 302341182001
Radiator cover ? Ik lees dat veel mensen die van Evotech goed bevalt.
 
Heeft er iemand toevallig een setje spiegelverlengers liggen? Of een site waar ik ze kan bestellen?
Ben het kijken tegen de ellebogen een beetje zat...

Yamaha Led knipperlichten (niet de plus) staan ook op het to do lijstje.
Evenals een radiator cover.
En stoere zwarte hendels...
En....

:z


Cosmo
 
Vandaag mijn voorspatbord los gehaald ivm aanpassen voorvork, zag ik dat het weekje Oostenrijk met 30 graden toch wel sporen heeft achtergelaten. :?
Hebben meer tracerrijders dit ook al aan de hand gehad?
full


Denk dat de warmte van de uitlaat toch te veel is geweest voor het spatbord.
Het meeste wat gesmolten is, is van de extension maar ook het onderste randje van het orginele spatbord.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn voorspatbord los gehaald ivm aanpassen voorvork, zag ik dat het weekje Oostenrijk met 30 graden toch wel sporen heeft achtergelaten. :?
Hebben meer tracerrijders dit ook al aan de hand gehad?
[afbeelding]

Denk dat de warmte van de uitlaat toch te veel is geweest voor het spatbord.
Het meeste wat gesmolten is, is van de extension maar ook het onderste randje van het orginele spatbord.

Kan me voorstellen dat dit ontstaan is doordat je langere tijd stil hebt gestaan met een draaiende motor. Kan me niet voorstellen dat dit ontstaan is tijdens het rijden. Dan zou er toch voldoende koeling moeten zijn.
 
Ik wil mijn Garmin ZUMO 350 aan gaan sluiten op mijn Tracer 900 GT. Kan ik hiervoor de accessoire aansluiting gebruiken of beter de meegeleverde aansluiting van Garmin gebruiken?

Waar zou ik deze dan het beste op aan kunnen sluiten?

Kan ik overigens deze accessoire aansluiting ook gebruiken voor de druppellader?
 
Heeft er iemand toevallig een setje spiegelverlengers liggen? Of een site waar ik ze kan bestellen?
Ben het kijken tegen de ellebogen een beetje zat...

Yamaha Led knipperlichten (niet de plus) staan ook op het to do lijstje.
Evenals een radiator cover.
En stoere zwarte hendels...
En....

:z

Ik kan je de originele yamaha radiator cover aanraden. Hij past perfekt en valt niet erg op (geen van die lelijke chroom covers) en er zit nog een klein logo op. De mijne heeft de radiator al eens gered van een overstekende haas!
 
Gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken; vrijdag worden de led knippers gemonteerd :Y
De originele Yamaha radiator cover hadden ze ook liggen, even bekijken dan.

Hierbij wil ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken door mijn ram gps mount + smartphone houder te koop aan te bieden.
Anderen zweren erbij, voor mij werkt het niet zo.

- Cosmo ram mount
- ram wiebertje
- degelijke ram smartphone houder

€45 + eventuele verzendkosten.

full
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens ervaring met importeren van een Tracer uit Duitsland. Sowieso liggen voor mijn gevoel de prijzen wat lager, maar er is vooral veel meer keus. Voor t geld van een 2015 hier, heb je een 2017 daar. Nog specifieke haken en ogen qua uitvoeringen die daar zijn uitgeleverd en hier niet?
 
Iemand trouwens ervaring met importeren van een Tracer uit Duitsland. Sowieso liggen voor mijn gevoel de prijzen wat lager, maar er is vooral veel meer keus. Voor t geld van een 2015 hier, heb je een 2017 daar. Nog specifieke haken en ogen qua uitvoeringen die daar zijn uitgeleverd en hier niet?

Ook met BPM?
 
Iemand trouwens ervaring met importeren van een Tracer uit Duitsland. Sowieso liggen voor mijn gevoel de prijzen wat lager, maar er is vooral veel meer keus. Voor t geld van een 2015 hier, heb je een 2017 daar. Nog specifieke haken en ogen qua uitvoeringen die daar zijn uitgeleverd en hier niet?

Verschil in uitvoering is alleen met EU en US, voor de rest geen extra's.
Let wel op dat er nog BPM bij komt en een keuring bij het RDW (zo'n 19,4% van de netto-catalogusprijs en keuringskosten natuurlijk), let hierbij wel erop of delen een E-keur merk hebben. Aftermarket uitlaat komt ook niet door de keuring waarschijnlijk. Mocht hij er niet doorheen komen moet je het volledige bedrag wederom betalen. Ik zou als ik jou was goed blijven kijken online voor 1 uit NL. (voor 1 van een dealer; motoroccasion . nl)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mijn Garmin ZUMO 350 aan gaan sluiten op mijn Tracer 900 GT. Kan ik hiervoor de accessoire aansluiting gebruiken of beter de meegeleverde aansluiting van Garmin gebruiken?

Waar zou ik deze dan het beste op aan kunnen sluiten?

Kan ik overigens deze accessoire aansluiting ook gebruiken voor de druppellader?

Rechts onder het TFT dashboard zit een zwart plastic dopje. Als je deze inknijpt en terugduwt kun je de kabelboom en connectoren achter het dashboard vandaan halen. Hier kom je een stekker met een contrastekker tegen. Hier kun je een geschakelde accessoire op aansluiten. Waarschijnlijk heeft de dealer wel 2 originele klemmetjes zodat je de originele stekker kan gebruiken.

Deze is niet geschikt voor een druppellader. Die kun je het beste rechtstreeks aan de accuklemmen aansluiten.

Heb dit van de week bij mijn eigen Tracer 900 GT uitgevoerd, werkt perfect
 
Ik weet niet of iemand het hier ook heeft gehad.

Ik heb met de tracer 900 gt last van druk op de muizen van mijn handen die blijven een paar dagen pijnlijk kan dat liggen aan de stand van het stuur?
Bij de oude tracer had ik daar geen last van.
 
Gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken; vrijdag worden de led knippers gemonteerd :Y
De originele Yamaha radiator cover hadden ze ook liggen, even bekijken dan.

Hierbij wil ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken door mijn ram gps mount + smartphone houder te koop aan te bieden.
Anderen zweren erbij, voor mij werkt het niet zo.

- Cosmo ram mount
- ram wiebertje
- degelijke ram smartphone houder

€45 + eventuele verzendkosten.

[afbeelding]

Ik stuur je een PB
 
Laatst bewerkt:
Rechts onder het TFT dashboard zit een zwart plastic dopje. Als je deze inknijpt en terugduwt kun je de kabelboom en connectoren achter het dashboard vandaan halen. Hier kom je een stekker met een contrastekker tegen. Hier kun je een geschakelde accessoire op aansluiten. Waarschijnlijk heeft de dealer wel 2 originele klemmetjes zodat je de originele stekker kan gebruiken.

Deze is niet geschikt voor een druppellader. Die kun je het beste rechtstreeks aan de accuklemmen aansluiten.

Heb dit van de week bij mijn eigen Tracer 900 GT uitgevoerd, werkt perfect

Ok, bedankt! Ga dat eens bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan