Bo Bendsneyder deel 2

Wat een kloterace van/voor Bo.

Kansloos buiten de punten en op het laatst zo'n beetje de langzaamste op de baan,
terwijl zijn teammaat weer in de punten rijdt...

En wederom laat die het in de 1e ronden liggen.
Voordat de race goed en wel begonnen is, ligt Bo weer op een kansloze positie.

Zal nu wel een negatieve zuurpruim zijn, maar dit seizoen is nog niet wat ik ervan verwacht/gehoopt had.
Het valt eigenlijk ronduit tegen.

Om positief af te sluiten, hij heeft nog een half seizoen om te verbeteren.
Je mag hopen dat hij er na de zomerpauze nog bij is. Ik vrees het dat het einde verhaal is bij Tech3 voor Bo. Arie Molenaar is echt een topmanager als hij voor Bo nog een plekje weet te vinden in de Moto 2 volgend jaar.
 
Hij zal echt in de punten moeten gaan rijden om verder te kunnen komen. Maar dat weet hij zelf ook wel. En hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt. Maar om hem af te schrijven, vind ik te vroeg.
Tja, dit is en blijft een leerjaar natuurlijk en ik schrijf hem ook niet af. Imponeren doet hij echter ook nog niet.

Volgend jaar switcht het team van Mistral naar KTM en van Honda naar Triumph en wordt dat dus, min of meer, een leerjaar voor het team. Wil je dan coureurs die vergelijkingen kunnen trekken t.o.v. de Honda Mistral, en zou één (de meest ervaren en best presterende coureur) voldoende zijn in de vorm van Gardner? Of allebei behouden? Of, als alles dan toch nieuw is, een nieuwe gok aangaan met een Moto3 coureur als gokje?

Ik vind het moeilijk hoor. Ik kan alleen maar bedenken dat bijvoorbeeld een Bradley Smith slecht presteerde op de Tech 3 Yamaha en hij rond de Sachsenring toch een contractverlenging kreeg. Ik hoop dat Poncharal nog steeds zo goed van vertrouwen is en dat de persoonlijke relatie met Bo goed is.
 
Je mag hopen dat hij er na de zomerpauze nog bij is. Ik vrees het dat het einde verhaal is bij Tech3 voor Bo. Arie Molenaar is echt een topmanager als hij voor Bo nog een plekje weet te vinden in de Moto 2 volgend jaar.
Waarom zou hij in zijn eerste jaar in de zomerstop al ontslagen worden? Ik kan me best voorstellen dat hij het niet volhoud bij Tech3 maar om hem in de zomerpauze al af te doen lijkt mij redelijk voorbarig.
 
Tja, dit is en blijft een leerjaar natuurlijk en ik schrijf hem ook niet af. Imponeren doet hij echter ook nog niet.

Volgend jaar switcht het team van Mistral naar KTM en van Honda naar Triumph en wordt dat dus, min of meer, een leerjaar voor het team. Wil je dan coureurs die vergelijkingen kunnen trekken t.o.v. de Honda Mistral, en zou één (de meest ervaren en best presterende coureur) voldoende zijn in de vorm van Gardner? Of allebei behouden? Of, als alles dan toch nieuw is, een nieuwe gok aangaan met een Moto3 coureur als gokje?

Ik vind het moeilijk hoor. Ik kan alleen maar bedenken dat bijvoorbeeld een Bradley Smith slecht presteerde op de Tech 3 Yamaha en hij rond de Sachsenring toch een contractverlenging kreeg. Ik hoop dat Poncharal nog steeds zo goed van vertrouwen is en dat de persoonlijke relatie met Bo goed is.

Nee jij bent wel de laatste die een coureur vroegtijdig afschrijft, i know ;) Maar anderen schrijven hem al aardig af. Enige wat Bo nodig heeft voor een verlenging, zijn punten zoals ik er tegen aan kijk. Fingers crossed.
 
Even knippen/plakken vanuit het Tech 3 persbericht:

Strong German GP for Gardner – Bendsneyder reaches top 20
1 UUR GELEDEN · IEDEREEN

The Tech3 Racing Team showed some great determination in today’s 28 laps race at the unique Sachsenring circuit in Germany. Thereby, Remy Gardner did an excellent job. Starting from 20thon the grid the fast Australian made steady progress during the race to eventually see the chequered flag in 11th position. Meanwhile Bo Bendsneyde rhad a tough fight with inexplicable pain in his left leg from lap 10 onwards. Anyway, the Dutch Moto2 rookie grit his teeth to finish the last race before the summer break in 20th.

Remy Gardner

Position: 11th – Championship: 18th – Points: 20

“Finally, it was a good race. Qualifying was not too great yesterday, but I still knew in my head that we can be confident for the race, we just needed a bit of luck in the first couple of laps. I think our main advantage this weekend was that we had to use the S1 tyre in the race and I think more people struggled with that compared to us. For me it was a quite clean race. I was a but lucky in the first laps, then I got held up a bit, but my pace was very constant. We are back where we need to be. We’d like to have a bit more, but I think that’s a consequence of Qualifying. We’ll work harder for the next round.”

Bo Bendsneyder

Position: 20th – Championship: 29th – Points: -

“It was a really tough race for me. After ten laps I got a lot of pain in my left leg. I didn’t have any power anymore, especially in the left corners, so it was truly hard and difficult to pick up the bike. We need to find out what happened. I already felt it during the weekend, but I thought it would maybe change in the race with the adrenaline, but finally, it was even worse. We need to check, take a break now and working hard for the upcoming round.”

Hervé PONCHARAL

Team Manager

“I’m very, very happy with how Remy ended up the first part of the championship. He started so well and of course we were so disappointed after the unfortunate accident that happened to him riding Motocross before Jerez and we thought it was going to be very difficult for him to come back at the level he was at the start. Finally, he showed incredible determination with the way he worked on his physical condition. He asked me to come back in Barcelona, which I thought was really crazy. But anyway, he had the green light from the doctors and we told him to try. From that point he already did an amazing race scoring in such a tough race and with such a lot of pain and such a weak body condition. Since then, he has been showing so much hard work to come back. After being unlucky in Assen, here all through the weekend he has been fast. To see him finishing eleventh in that strong group fighting with Moto2 race winners like Quartararo and Marquez, is a great reward. We are very proud of him. I would like to thank him a lot and the whole Moto2 crew because they don’t always have an easy time. Go on holiday resting, don’t do too much Motocross and come back strong, Remy! On the other side, Bo has been pushing and trying. But sometimes reality is cruel. 20 seconds behind Remy means a lot. I know he’s working hard, but right now, we just try to help him. Bo is such a nice, polite, well-educated and good guy and we are here to help, willing to give him whatever he needs. I wish him also a good break. Hopefully, we see both of them back in full shape and ready to race in the Czech Republic.”
 
Herve staat erom bekend dat-ie inzet en een stijgende lijn wil zien, en dat hij daar meer waarde aan hecht dan aan op korte termijn direct resultaat boeken. Zachte woorden van hem, fijn om te zien. Bo krijgt gewoon zijn tijd gegund, in elk geval dit seizoen. Het blijft hopen op een handtekening voor komend seizoen, dat zou veel druk van de ketel halen denk ik.
 
Zoals ik het lees, is die vooral positief over Remy.

Over Bo zegt die eigenlijk alleen maar dat die hard werkt en dat het een lieve jongen is...
Je hoort liever complimenten over je prestaties...
 
Ik wil niet negatief doen, maar dit is toch zo langzamerhand einde verhaal. Hoeveel uitvallers moeten er zijn voordat Bo in de punten gaat rijden. Gardner laat wederom zien dat het wel degelijk mogelijk is om regelmatig in de punten te rijden. Poncheral zal toch een keer gaan zeggen; Bo je bent een beste jongen maar het is niet goed genoeg.

Gelukkig ben jij Poncheral niet. Al vanaf de RBR zie ik weinig positiefs uit jou posts komen. Dus nee, niet perce negatief. Maar ook zelden positief. Ga zelf op zon ding zitten of een team runnen zou ik zeggen.

Ik zeg niet dat Bo het goed doet. Of naar verwachting van het team. Maar ik denk nog steeds dat hij een (genoeg) stijgende lijn moet laten zien. Herve weet wat voor materiaal het team heeft en dus ool wat hij van zijn rijders mag verwachten. Of dit voor Bo positief is laat ik in het midden.

Persoonlijk denk ik dat Bo beter kan maar het er niet uit komt. De Moto2 is zo competatief, als je voor de training goed poept kan het 10 plaatsen schelen.. even uit mijn hoofd had hij in fp1 0.9 tot P1 en in fp2 0.7 tot P1. Dit is gewoon netjes. Dat hij daarmee halverwege de top 20 staat is jammer. En ja dat is niet goed genoeg. Maar ik denk dat je met zulke kleine marges alleen maar respect mag hebben voor het hele veld en de rest moet je maar aan de teams overlaten.

Go Bo!
 
Laatst bewerkt:
Blessure of problemen voor in t weekend melden , scheelt een hoop gezeik achteraf !

Ik ga er van uit dat Bo er volgend seizoen gewoon ngo bij is
 
Ik vraag me wel eens af hoe sommige mensen een nieuwsbericht lezen. Die blessure, die had hij al in de red bull rookies en moto3 tijd. Toen dacht Bo dat het lag aan de kleinere machine en dit wel zou zijn opgelost op een grotere moto2 machine, niet dus. Dus dit voor het weekend melden is dan niet mogelijk.
Volgend jaar worden alle kaarten opnieuw geschudt en kan alles er zomaar heel anders uitzien en het wisselen van rijders is dan ook geen garantie op succes. Wie heeft het eerst de boel voor elkaar met een goede basis. Dus het rijwielgedeelte voor elkaar met het nieuwe karakter van de fiets door de nieuwe motorblkken. Hoe verhouden de banden ich hierbj, etc. Dus uitgaan van een basis van een voorgaand jaar kun je ook niet per circuit. Ik ben er van overtuigd dat echt talent altijd komt bovendrijven en je volgend jaar de topmannen uit moto2 die niet doorstoten naar de moto2 ook weer vooraan ziet. Een Pasini, A. Marquez en Binder zie je ook volgend jaar vooraan meedoen, maar er kan zomaar ineens een verrassing naar voren komen. Kijk maar naar het verleden, heel veel kampioenen hadden een aanlooptijd nodig voor ze gingen presteren en reden buiten de schijnwerpers totdat ze er ineens het jaar erna voor de titel meededen.

Bo had in de moto3 ook een aanloopjaar en was men al blij met een puntje. Het jaar erna was het al geen geslaagde race als hij buiten de top 10 zat. Kortom, de aanpassing naar moto2 is misschien niet zo snel als gehoopt en het is de vraag of Poncheral er ook zo naar kijkt, of dat hij sneller resultaten wil zien. Het zou kooi zijn als Bo het nog een jaar bij hetzelfde team mag proberen. Verbetering laat hij zeer zeker zien. Op Assen liet hij een zeer sterke race zien en helaas koste de penalty hem zijn eerste punten. Maar punten of niet, belangrijker is hoe ver je achter de winnaar eindigt, want een kleurloze race met punten door andere uitvallers geeft ook een heel vertekend beeld.

Ik heb Bo zeker nog niet afgeschreven voor de moto2, maar om door te stoten naar de motogp waar we uiteindelijk op hopen...dat zie ik helaas niet gebeuren, daarvoor zijn er gewoon teveel sterke rijders vandaag de dag en te weing beschikbare zitjes.
 
Vraag me af wat jij wel leest ;) Ik zei voor in het weekend ! als je dit op vrijdag of zaterdag al merkt, kun je dat gewoon melden.
Doe je het achteraf word het als smoesje gezien
 
Wanneer het gaat draaien bij Bo, en ik geloof/hoop dat bij beter is dan de meeste anderen, zie ik niet in waarom hij de MotoGP niet zou halen.

Eerst moet hij wekelijks zijn teammaat gaan verslaan.
Ook al is je motor niet zo goed als die van andere teams, maar wanneer je altijd voor je teammaat eindigt, zien andere teams dat ook.
 
Vraag me af wat jij wel leest ;) Ik zei voor in het weekend ! als je dit op vrijdag of zaterdag al merkt, kun je dat gewoon melden.
Doe je het achteraf word het als smoesje gezien
Vooraf wordt het vaak ook als smoes gezien, en 't helpt de mindset van zo'n coureur niet om vóór de race al toe te geven dat het een verloren zaak is. Doorbijten en er het beste van maken is het devies. Als je wint, hou je je blessure uit de pers; als je verliest, noem je het tussen neus en lippen door en ga je verder.

Het enorme verschil met Gardner in seconden geeft wel aan dat er iets anders aan de hand was dan gewoon een matig weekend. Wie het als smoes ziet, kijkt niet goed, denk ik.
 
Vraag me af wat jij wel leest ;) Ik zei voor in het weekend ! als je dit op vrijdag of zaterdag al merkt, kun je dat gewoon melden.
Doe je het achteraf word het als smoesje gezien

Dat van de het geen gevoel hebben in zijn linkerbeen en dan er ook geen kracht in hebben heeft gestaan op racesport.nl en in het persbericht van het team.
In andere weekenden heb ik er niks van gehoord.
Maar als je de layout van de Sachsenring bekijkt, rijdt je bijna een halve baan continue op linkerzijde van je banden.
Totaal 13 bochten, waarvan 10! links.
 
Wanneer het gaat draaien bij Bo, en ik geloof/hoop dat bij beter is dan de meeste anderen, zie ik niet in waarom hij de MotoGP niet zou halen.

Eerst moet hij wekelijks zijn teammaat gaan verslaan.
Ook al is je motor niet zo goed als die van andere teams, maar wanneer je altijd voor je teammaat eindigt, zien andere teams dat ook.

Gardner rijdt vorig jaar continue achter Vierge.
Je ziet dat iedereen die een 2e jaar bij Tech3 rijdt een stap heeft gemaakt t.o.v. het eerste jaar.
Zal ook wel iets over Mistral610 zeggen.

Ik ben benieuwd wat Bo kan laten zien op Silverstone.
Hij heeft er sterke resultaten laten zien.
 
Vooraf wordt het vaak ook als smoes gezien, en 't helpt de mindset van zo'n coureur niet om vóór de race al toe te geven dat het een verloren zaak is. Doorbijten en er het beste van maken is het devies. Als je wint, hou je je blessure uit de pers; als je verliest, noem je het tussen neus en lippen door en ga je verder.

Het enorme verschil met Gardner in seconden geeft wel aan dat er iets anders aan de hand was dan gewoon een matig weekend. Wie het als smoes ziet, kijkt niet goed, denk ik.


Blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk ; ik bedoel met voor in het weekend de vrijdag of zaterdag, ik heb er toen niets over gehoord.
Het is ook niet dat ik hem afkraak of afzeik, was wel duidelijk dat er iets was als zn tempo daalt ipv stijgt.
Als ik zaterdag had meegekregen dat hij last had dan had ik er zondag heel anders naar gekeken ;)
 
Ik was er niet bij, maar weet bijna zeker dat hij de pijn al gemeld heeft op vrijdag of zaterdag. Hij zat namelijk veelvuldig in het medical center...dus dat bedoel ik met het niet goed lezen van nieuwsberichten.

Waarom ik denk dat Bo niet naar de gp door zal stromen is omdat hij dan na 8 wedstrijden zich al meer in de kijker zou hebben gereden op de een of andere manier. Laten zien dat de snelheid erin zit ook al komt het er niet altijd uit. Dan val je maar wat vaker, maar je laat zien dat de potentie er is. Vergelijk hem met andere jongens die van de Moto3 overkwamen naar de Moto2 en die zitten wel verder voorin. Oo eerdergenoemde Gardner is geen MotoGzp materiaal. Bij Alex Marquez heb ik al mijn twijfels, want hij blijft te lang hangen in de Moto2. Kijk naar Mir, die komt gelijk over na een seizoen Moto2, Quartararo is niet constant, maar door een paar puike races weet hij toch teambazen te overtuigen dat zijn naam rondzingt. Oliveira, etc.
Ik hoop het fout te hebben en zie Bo ook graag verder naar voren rijden. Hopelijk vindt hij eerder in het weekend al meer snelheid zodat hij niet elke race zo ver naar achter hoeft te starten, maar dat is makkelijk gezegd. Sommige rijders hebben wat langer modig voordat ze een baan goed kennen en een juiste afstelling kunnen vinden. Daarom is het jammer dat de opgebouwde data voor hem volgend jaar nagenoeg onbruikbaar is met alle veranderingen.
 
Ik was er niet bij, maar weet bijna zeker dat hij de pijn al gemeld heeft op vrijdag of zaterdag. Hij zat namelijk veelvuldig in het medical center...dus dat bedoel ik met het niet goed lezen van nieuwsberichten.

Waarom ik denk dat Bo niet naar de gp door zal stromen is omdat hij dan na 8 wedstrijden zich al meer in de kijker zou hebben gereden op de een of andere manier. Laten zien dat de snelheid erin zit ook al komt het er niet altijd uit. Dan val je maar wat vaker, maar je laat zien dat de potentie er is. Vergelijk hem met andere jongens die van de Moto3 overkwamen naar de Moto2 en die zitten wel verder voorin. Oo eerdergenoemde Gardner is geen MotoGzp materiaal. Bij Alex Marquez heb ik al mijn twijfels, want hij blijft te lang hangen in de Moto2. Kijk naar Mir, die komt gelijk over na een seizoen Moto2, Quartararo is niet constant, maar door een paar puike races weet hij toch teambazen te overtuigen dat zijn naam rondzingt. Oliveira, etc.
Ik hoop het fout te hebben en zie Bo ook graag verder naar voren rijden. Hopelijk vindt hij eerder in het weekend al meer snelheid zodat hij niet elke race zo ver naar achter hoeft te starten, maar dat is makkelijk gezegd. Sommige rijders hebben wat langer modig voordat ze een baan goed kennen en een juiste afstelling kunnen vinden. Daarom is het jammer dat de opgebouwde data voor hem volgend jaar nagenoeg onbruikbaar is met alle veranderingen.

Heb ik wel gelezen.
 
Het belangrijkste voor nu is dat ie er achter komt wat er met dat been aan de hand is. Lijkt me enorm frustrerend ( lees pijnlijk) als je daar geen gevoel meer in hebt tijdens een weekend.
 
Nou zeg, dat zou wel heel erg zijn. Het zou me ook vies tegenvallen van Poncheral. Hij vindt het toch altijd zo belangrijk om jong talent te begeleiden? Waarom Bo dan gelijk al in de kou laten staan?
 
Nou zeg, dat zou wel heel erg zijn. Het zou me ook vies tegenvallen van Poncheral. Hij vindt het toch altijd zo belangrijk om jong talent te begeleiden? Waarom Bo dan gelijk al in de kou laten staan?

Helemaal mee eens. Bo heeft het lastig in zijn eerste jaar op de moto2 in een ijzersterk veld en dan lijkt hij hem na een half seizoen al af te schrijven....
Hopelijk weet Arie Molenaar als manager een goed plekje te vinden voor Bo voor volgend seizoen.
 
Dit jaar was toch een leerjaar? Maar blijkbaar denkt meneertje Poncheral daar nu opeens anders over en moet je gelijk ophoepelen als je geen wereldkampioen wordt. Jammer dat onze mooie sport zo kapot wordt gemaakt door geldwolven. Het is een schande dat er zo om wordt gegaan met jong talent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan