Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

En als ze hem dan EINDELIJK toch in elkaar beginnen schroeven, dan valt het eindresultaat toch weer dermate tegen, dat ze hem uiteindelijk toch de fabriek liever niet laten buitengaan.... hé TenCats...?


}) :P

Nee joh,

Afscheid nemen van zoiets moois, dat doet pijn, zelfs in de fabriek!
 
Dat zie ik wel meer bij RS rijders, maar koop dan een RT als je rechtop wilt zitten, of een GS(A).


als een RT te massief is en een GS(A) te duur ,, zo'n RS koop je met een gelijk bouwjaar en KM voor een stuk minder ,, zou je het beste van 2 werelden kunnen hebben...
 


dan heb ik liever deze Honda NC 750 X

4.jpg


praktisch met dat grote opbergvak ,, lekker zuinig, je kan het onderhoud goed zelf doen,, honda kwaliteit & gebruiks gemak *O*
 
Vlak inderdaad de Jappen niet uit.… ik overweeg om m'n kantoor-Versys 650 in te ruilen voor een Versys 1000 en dan vliegt de privé-KTM buiten... Het is zeker geen slechte motor, verslavend snel zelfs, maar als het vrouwtje er niet gelukkig en veilig op zit, tja, dan moet ik daar de consequenties uit trekken....

En neen, na 38 jaar ga ik haar gerechtvaardigde wensen niet negeren....

Die Jap gaat dan én W/W én onze privéritjes voor zijn rekening nemen... de 650 is immers te klein voor relaxt duo-genot.

In het zonnige Zuuden is de GS dan weer onklopbaar én een waar genot voor de duorijder.... dat is ook weer een belangrijke, edoch niet verrassende vaststelling … ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan toch eerder voor een V-Strom 1000 gaan dan zo'n opgedirkte 4-pitter. Dan heb je tenminste een goed V-twin blok en een fatsoenlijk koppel.

En ook net zo lelijk als je GS. Plaatje klopt gewoon.
 
Ik heb een goede Kawa-dealer, niet té ver uit de buurt en er kunnen nogal wat accessoires gewoon overgezet worden van de 650.

Overigens is mijn ervaring totnogtoe met dit merk best goed geweest...Mits alle opties nieuw aan te schaffen wordt de Soes een heel pak duurder, heeft-ie 20 PK minder en weet ik geen dealer in de buurt.... het is dus een no-brainer dat het best opnieuw een Kawa wordt....

Tenslotte wordt de Versys 1000 in nogal wat vergelijkingstesten beschouwd als de "comfortabelere en simpelere, minder zenuwachtige en véél goedkopere" versie van de S1000XR... geen onaangename vergelijking, dunkt me... .

Ach, eerst maar eens kijken wat de opleg wordt....
 
Laatst bewerkt:
Vlak inderdaad de Jappen niet uit.… ik overweeg om m'n kantoor-Versys 650 in te ruilen voor een Versys 1000 en dan vliegt de privé-KTM buiten...

In het zonnige Zuuden is de GS dan weer onklopbaar én een waar genot voor de duorijder.... dat is ook weer een belangrijke, edoch niet verrassende vaststelling … ;)


Misschien een domme vraag... maar waarom niet terug tweede GS ipv die Versys 1000?
Het is toch niet dat wanneer één GS tegenvalt dat je bij de volgende weer prijs hebt?

En als ik zo'n beetje kan volgen is voorlopig nog geen enkele vervanger hetgeen je zoekt, de KTM buiten, de Versys 650 inruilen.... en de GS die je nog in bezit hebt is onklopbaar en een waar genot voor de duorijder... Ik zou het zo moeilijk niet hebben om te kiezen.


Wat mij betreft is die Versys 1000 zowat het saaiste allroadhok wat je maar kan krijgen, maar da's puur gebaseerd op looks...
Nog niet mee gereden, en ook niet van zin om te doen... een allroad hoort volgens mij 2 cylinders te hebben, geen 4. Al hoeft niemand het daarmee eens te zijn. ;)
Een Supertenere komt ook in de buurt van zo'n Versys 1000, en daar heb ik van gelezen dat het zowat de meest comfortabele reiseinduro is die je kan krijgen. Volgens mij zit een duo daar ook fantastisch goed op. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Simpel : voor W/W en duoritjes in B en NL heb ik geen veel duurdere GS nodig en zowel qua inruil, als aanschaf is een Kawasaki de goedkoopste oplossing.

Die Versysen blijken dan ook nog eens superbetrouwbare fietsen te zijn, die ook winterse omstandigheden , mits een beetje extra-zorg, goed blijken te verteren (mijn Versys 650 toch).

Alleszins lees je geen, of toch véél minder, griezelverhalen in de Versys-topics, dan in de GS-bijdragen...

Mijn 2015 GS is een goéd exemplaar en daarvan genieten we dus volop in Frankrijk, waar hij goed tot zijn recht komt.
 
Simpel : voor W/W en duoritjes in B en NL heb ik geen veel duurdere GS nodig en zowel qua inruil, als aanschaf is een Kawasaki de goedkoopste oplossing.


Maar als je die goedkopere Versys 1000 alweer binnen het jaar kwijt wil.... dan lijkt mij een GS wel een betere investering natuurlijk.

Zo'n Versys 1000 ligt niet zo goed in de markt... lijkt me geen waardevaste motor te zijn.
 
Kijk, indien het louter aan mezelf lag, zou ik de KTM gewoon gehouden hebben... ik ben geen financieel masochist... en objectief gezien is dit een quasi-ideale motorfiets .

Maar dat kan nu echter niet omwille van de moeilijkheden van mijn vrouw als duopassagier : dus moet ik mijn verlies slikken en opteren voor de minst dure oplossing.

Ik heb nog steeds geen becijferd oplegbedrag gekregen van de Kawa-dealer .

Er zijn twee mogelijkheden : ofwel is dit bedrag niet interessant en dan blijft wellicht de KTM in huis tot betere tijden, ofwel is het bedrag wel behapbaar en volgt er volgende week een proefrit op de Versys, met Nana achterop.

Zijn er weer twee mogelijkheden : tvalt mee of tvalt niet mee...

Als het meevalt, dan wordt de nieuwe Versys mijn W/W muilezel voor de mij resterende werkjaren, annex weekendritjes met duo in Vlaanderen en Zeeland,en de occasionele openingsrit en sluitingsrit, als deze (ooit) weer worden georganiseerd.

In dat geval zal de restwaarde van deze (goedkopere) Jap mij Ardense worst zijn... :P

Samengevat : ja, ik vind de GS een superieure bike met maximaal rijgenot... neen, ik heb het geld niet om er weer meer dan € 20.000 aan uit te geven om voornamelijk in alle W/W weersomstandigheden gebruikt te worden in B, temeer daar binnenkort de 1250-versie zal uitkomen, die weer stijf zal staan van de kinderziekten... ;)
 
Laatst bewerkt:

Wel, ik had een koper voor mijn onberispelijke KTM SAS 1290, actief op het Motorforum, voor een zéér redelijke "forumprijs", gezien de nieuwstaat van de motor en zijn vele, vele opties, met ondertekend contract en al, maar die heeft vervolgens, onder echtelijke druk, twijfelend afgehaakt... met deze persoon wil ik dus liever geen zaken meer doen... :X

Dus gaat hij via de gebruikelijke kanalen volgende week te koop worden gesteld, wellicht deze keer aan een "normale" marktprijs...
 
Laatst bewerkt:
Zij moet er te hoog op klauteren en, eens gezeten, is de beenhoek voor haar oncomfortabel.... Op de GS stapt ze moeiteloos op- en af op eender welke ondergrond en onafgezien of deze vlak is, of niet.

Bij de KTM moet ik op een echt vlakke ondergrond stilstaan en lijkt ze wel een (niet al te handige)aap op een klimrek, hetgeen op geen enkele andere motor van me ooit het geval is geweest.

Dat hebben we dus niet uitgetest voor aankoop van de KTM (geen demo beschikbaar en in te grote tijdnood... Dom ? Jep).
 
Laatst bewerkt:
Goed over nagedacht Slijk...maar...
Waarom toch niet de optie van Ten Cats ? Dan bedoel ik de Vstrom 1000.
Waarom zou je dara ook niet eens op proefrijden ?

Dat je vanwege genoemde redenen de KTM weer weg doet snap ik... Maar naast jouw goede ervaringen met de kleine Versys en verwachtingspatroon van zijn grote broer, zijn er mogelijk meer die in je nieuwe visie passen...en ook voor Nana past....

Ik zeg: probeer ook de soes eens.....
( ik vind die kleine soes nog steeds geweldig ! )
 
Hmm, ik zou toch gewoon eens kijken naar verlaagde voetsteunen voor de eega, allicht een veel verstandiger alternatief? er zijn tegenwoordig heel mooi verstelbare opties te koop.

Is die ktm nog een BTW motor? :+
 
Dat je vanwege genoemde redenen de KTM weer weg doet snap ik... Maar naast jouw goede ervaringen met de kleine Versys en verwachtingspatroon van zijn grote broer, zijn er mogelijk meer die in je nieuwe visie passen...en ook voor Nana past....


Dat zowieso, zelfs de comfortabele Supertenere met cardan (WW in de winter... :t ) koop je voor ongeveer hetzelfde geld als een Versys 1000.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan