Honda X-ADV

Er zitten 2 niet gebruikte openingen in dat centraalblokje.
Daar heb ik de draad door naar binnen gevoerd.
Dat centraalblokje heeft als je het aan de bovenkant opent klemmetjes zitten die er af kunnen.
Heb het daar tussen vast gemaakt met een soldering.
Tis een beetje fröbelen want het moet wel goed vast zitten.
Je zou hem ook willekeurig aan een van die draden aan de buitenkant kunnen maken met zo'n aftak blokje (kweet even niet hoe die dingen heten)

Ha ha tja een rondje SG is niet al te moeilijk, het is al weer 30 jaar geleden dat ik daar eens ben geweest.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Yup we hebben weer nieuwe Ali prularia in de bestelling :9

Had ze niet eerder gezien omdat ze niet staan vermeld als Honda X-ADV accessoire,
ze staan onder "HONDA-CRF-1000L-CRF1000L-Afrika-Twin-ABS-DCT-2016"
maar passen getuige de FB foto's dus wel ;)


>>> Voorveerspannig-stelbouten snelle afstel hulp

Setje bestaat uit 2 stuks, helaas geen zilver kleurige, dus dan maar de zwarte besteld.

Via webbrowser 7,22 euro.
Zeeuws meisje modus:
Via Qr code scan op Ali app 7,14 euro.


image.php


image.php


image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Theunie, ;)

Laat ik er maar schaamteloos voor uitkomen: mensen die mij iets beter kennen (…..) weten; O-)
Ik kan op sommige momenten een nogal ongeduldig menneke zijn. Iemand van het type Snelle Jelle. Beslissingen neem ik kan ik in a split second nemen, zónder daarbij (achteraf) spijt te krijgen (danwel te hebben).
De aankoop van mijn laatste Honda is daarvan wellicht het meest recente voorbeeld. :X

Bij de introductie van die X-Adv (in 2017) waren er niet of nauwelijks accessoires voor onze bewuste Honda verkrijgbaar. Ja, van Honda zelf. Maar dáár hing ook een substantieel prijskaartje aan vast (en dáár had ik nu weer geen zin in :Z ). Internet bood uitkomst. :Y

Al snuffelend kwam ik bij OmniaRacing terecht. Op dat moment de enige met die FootPegs voor de Honda X-Adv én een (voor mij) acceptabel prijsniveau. Dezelfde dag nog kieperde ik zo’n set in het winkelmandje en wandelde vervolgens in een strak tempo naar de digitale kassa. Maar ik geef ruiterlijk toe; eigenlijk is het volslagen krankjorum, zóvéél geld uit te geven voor een paar stukjes aluminium. |(
…..Maar het vlees is zwak :j …..



[afbeelding]
’k Ben even zo vrij geweest het plaatje erbij te zoeken.
Bovenstaande prijzen ogen alweer een stuk vriendelijk. :Y
En dus bij deze: Theunie’s Tip voor deze week. *D

Goedemorgen AvontuurScooteraars
ik heb zojuist stepjes binnen gekregen.
die van Ali
doos van lighttech.
is waarschijnlijk Quality reject ( er mist een schroefje)
spaart wel een boel kopeken uit.
cheers
PJ
full
 
Kan iemand me ff uitleggen hoe de sportmodus werkt?
Deze heeft toch 3 standen?
Instructieboekje is een beetje wazig of ik ben niet slim genoeg :+
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me ff uitleggen hoe de sportmodus werkt?
Deze heeft toch 3 standen?
Instructieboekje is een beetje wazig of ik ben niet slim genoeg :+

Contact aan zetten
Drive knop in drukken daarna nog een keer
Dan staat ie in s stand
Als je dan de drive knop vast houd kun je uit de 3 standen kiezen

:t
 
Om te kiezen uit sport 1,2 en 3 moet de gashendel dicht staan en houd je de S-D schakelaar 3 sec naar links. Dan zie je de blokjes verspringen.
 
Bij koude motor en met toertjes rij ik in D modus, en als ik alleen rij gaat bij warme motor direct de S3 aan tenzij ik moe ben.
Heb pas van de week voor het eerst S1 en 2 even aangezet, had ik nog niet eerder gedaan.
WW rij ik niet, rij alleen voor de lol, zit nu op 3500km.
Met toeren rij ik ± 1:27, maar als ik alleen rij, dus S3 zit ik veel op ± 1:18.

Heb het wphb in Italië besteld, koste me bijna 100 pop.
De bedoeling is om het boek eens als PDF in te gaan scannen en dan middels OCR (Optical Character Recognition) het Italiaans om te zetten naar Engels, dan kan ik er ten minste wat van begrijpen.
Zie me dat alleen niet doen in de zomer, is meer iets voor de winter avonden want daar gaat tijd in zitten.

Mvg. Jan
 
Hallo allemaal heeft iemand al eens zijn koplampen versteld zo simpel zijn volgens instructieboekje maar het kruiskopje waar je moet aan moet draaien zie niet of moet je eerst nog iets weg halen ? Gr Frans
 
Heb vandaag het city pack bij de dealer opgehaald.
Die winddeflectoren stellen dus helemaal niets voor, kleine prulletjes van een cm of 10.
Jan,heb jij daar toevallig een fotootje van hoe die bevestigd zijn?
 
Hoi,
even plaatje van de nieuwe stepjes.
rijd erg makkelijk, ben er blij mee.
alleen in de bocht angst dat je met je schoenen over het wegdek komt.
niet gehad. voelt veel lager dan met voet bord

cheers
PJ
full
 
Heb vandaag het city pack bij de dealer opgehaald.
Die winddeflectoren stellen dus helemaal niets voor, kleine prulletjes van een cm of 10.
Jan,heb jij daar toevallig een fotootje van hoe die bevestigd zijn?

Ben even niet in de gelegenheid om een foto van de moto te maken, misschien heb je hier iets aan?

KeuQIj.png


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even in de gereedschapsset zitten snuffelen en vraag mij af waar deze 2 voor dienen:

[afbeelding]

De stekker wellicht voor foutcode uitlezen of zo?

rtfm.....
De blauwe stekker is als je FOB ( remote ) het niet meer doet.
je kunt met een pin code en deze stekker die bij je Accu bevestigd wordt de motor starten.
door herhaaldelijk indrukken van de startknop.
staat ook ergens in je owner manual.
pincode zit bij je reserve sleutel.

2 e ding is om de vering mee in te stellen denk ik.

cheers
Pj
 
8 juli besteld, vandaag ontvangen, de Aliexpress steps:

Geheel compleet, ik kan er niks verkeerds over zeggen. Als er al iets niet goed aan is dan is het probleem misschien dat 1 step iets verder ingeklapt wordt dan de andere. Links staat bij mij recht omhoog, rechts klapt hij iets verder door naar binnen. Geen BTW bij import hoeven betalen gelukkig.

uj51gb6.jpg

glL658X.jpg

zz1tlGN.jpg

UKTeYxE.jpg

qDSxcry.jpg

piPuyrR.jpg

6xc35z5.jpg


Ik heb wel even de moeite genomen de scharnierpen eruit te halen en het geheel wat in te smeren met vet, plus de boutjes van de voetsteun goed aangedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Ali express 8 dagen is natuurlijk geweldig.

Misschien staat die linkse wat rechter zodat je hem wat makkelijk (gezeten op de brommer) met je voet kan uitklappen?
Die van mij klap ik links namelijk vaak in als ik hem op de jiffy zet omdat dit wat meer ruimte geeft.
Om hem vervolgens gezeten op de brommer met mijn voet weer uit te klappen.

Welliswaar heb ik andere steps maar die mij zaten dik in het vet aan de schanierpunten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
[me="Honda X-ADV Aanhaalkoppels"].[/me]

Heb een custom pdf gemaakt met de diverse aanhaalkoppels.
De gegevens die ik heb gevonden op een Franse webpagina zie hier heb ik eerst met Google Translate vanuit het Frans naar het Engels vertaald en vervolgens omgezet naar PDF formaat.

Waarom niet naar het Nederlands vertaald?
Om de doodsimpele reden dat mijn Frans niet goed is en een auto vertaling altijd mijlen verder verwijderd is van het Nederlands.
Een vreemde taal naar het Engels vertaald geeft dan ook altijd een beter begrijpend resultaat als naar het Nederlands.

Download de PDF á 3,5 Mb. uit mijn google-drive:

>>> PDF aanhaalkoppel lijst

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gisteren de voetsteunen van ome Ali binnen gekregen , inderdaad snelle levering.Precies dezelfde als Amauta ,ze zijn goed en is inderdaad een aanwinst met zandpad rijden of bij langere ritten even de voeten erop laten rusten,en rechtop staan als je stapvoets rijd.Mvg Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan