Welke chopper(lookalike)?

sav

MF veteraan
26 aug 2002
6.160
261
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Mijn vriendin wil graag haar A-tje gaan halen. Maar het is leuk als er bij dat A-tje een motor komt.

En dat is een uitdaging. Ze zoekt iets wat net zo makkelijk stuurt als een lesfiets maar ze wil wel een chopper. Ze zoekt ook iets waar ze met beide voeten bij de grond kan (ze is niet groot) maar de motor mag niet te klein zijn.

En als ik vraag: wat vind je van die of die krijg ik vrouwelijke antwoorden als 'een zwarte is mooi' .

Nu blijkt dat het wel zoiets als de 250 cc Virago, de 450cc Honda Rebel of de 500 cc Honda Shadow zal gaan worden - het liefst een zwarte.

Maar welke motoren rijden ongeveer als een lesfiets? Handling, vermogen, weggedrag?

Ik heb zelf een Suzuki Savage gehad, daarom vind ik betrouwbaarheid en onderhoudsvriendelijkheid ook belangrijk.

Welke motoren (brommers) adviseren jullie?
 
Laatst bewerkt:
Tenzij ze op een chopper les heeft gehad, zal geen enkele fiets rijden zoals haar lesfiets.
 
Zou haar gewoon eerst dr A rijbewijs laten halen en daarna proefrijden op veel verschillende motoren als ze toch nog niet weet wat ze wil
Misschien wil ze daarna helemaal geen cruiser / chopper meer
 
Zou haar gewoon eerst dr A rijbewijs laten halen en daarna proefrijden op veel verschillende motoren als ze toch nog niet weet wat ze wil
Misschien wil ze daarna helemaal geen cruiser / chopper meer

Ze moet het inderdaad eerst maar eens halen , de beer eerst maar eens schieten voor je hem gaat verkopen.. Straks lukt het halen er van niet eens, en is alle drukte voor niks geweest . :z
 
Uiteindelijk zal ze dr rijbewijs wel halen ga ik vanuit, en dan is het wel fijn als je al een beetje weet wat je wilt en niet nog een half jaar aan het zoeken bent.

Een proefrit lijkt me altijd de beste optie!!

Verder hebben wij thuis nu een Suzuki VZ 250, maar dat is wel erg licht, ik heb vroeger ook een suzuki savage gehad en die reed toch wel veel leuker.
Ik heb onlangs ook een 450 rebel aangeschaft alleen deze rijdt helaas nog niet, qua zit is het wel vergelijkbaar met de savage.
 
Proefrit! Het is moeilijk om een gevoel hier te vertalen naar een model. En inderdaad, niet te voorbarig reageren.

Ik heb zelf ook een Savage gehad. Ik vond het matig sturen maar als je zo'n ding eenmaal gekocht hebt ben je hem niet zo maar weer kwijt.

Toch, toen ik eenmaal gewend was aan dat dwaze elastieken omvallende sturen... heb ik er toch 17 jaar met veel plezier op gereden. Het koppel was prettig en ik vond het wel leuk om met zo'n lastige fiets toch te rijden.

Maar ik zie de bui inderdaad al hangen. Staat er hier straks een brommer te verstoffen omdat moeders alleen achterop wil zitten.

En dat wil ik juist voorkomen. Alleen rijdt prettiger en bovendien kan ik mijn gewichtige ass dan op de GS500 zetten die ik veel lekkerder vind rijden dan de K75.
 
Terug
Bovenaan Onderaan