racen op een pc40 / pc37 2017

Gister mijn nieuwe pr gereden op zandvoort. Een 2.02 *D
Het gaat gelukkig steeds harder.

Ik baalde er alleen erg van dat ik in de A-cup moest rijden :(
Ik had zo graag die waaibomen plastic beker willen winnen in de B-cup _O-

Gister nog wel een paar 600rr-en gezien, nog een paar van hier?
 
Ja Ik, al ben ik meer een meelezer dan van 'hier'.
Ik heb een rode met matzwarte onderkant.

2:02 is erg hard zeg. Welke plek rij je daarmee in de 600 klasse? Ik kwam zelf in de B cup tot een 2:08.

Was een prachtige dag maar het wel het idee dat er redelijk wat valpartijen waren. Ben zelf in de ochtend ook even gaan "zonnen" in de tarzan }) Gelukkig was het alleen omvallen bij stilstand, geen krasje O-)
 
Laatst bewerkt:
Een bordeauxrode?

Ik rij op een grijze 600rr (2006) met een soort van digital camo.
Ik ben ook een 'meelezer' en af en toe reageer ik wat, maar niet heel actief.

Ik hoopte een beetje vooraan in de B cup mee te rijden en de beker te winnen, maar uiteindelijk reed ik op startpositie 16 in de A cup.

Wel gaaf, maar niet helemaal zoals gepland -O-

Gevoel van hero to zero zeg maar. Beetje jammer.

Maar wel goed aan mijn zitpositie kunnen werken en de elleboog een paar keer aan de grond gereden :Y ook goed voor het ego en vertrouwen.

Inderdaad ook een hoop onderuit. Volgens mij 9 in groep 3 en 2 in de A cup, van wat ik gezien heb.
Nu weet ik niet of het te wijten is aan het asfalt en langere tijd niet regenen, of de vakantietijd, waar toch ander publiek komt dan op een 'normale' circuitdag. Ik had namelijk ook 2 glijmomentjes met op het gas gaan.
 
Om welk model motor gaat het? Vervelend van je valpartij. Goed afgelopen? In welke klasse
reed je?

Met mij alles prima en mn motor had een nieuwe kuip en wat kleine dingetjes nodig.
Ik rij in de F2 , ging prima 1 sessie 1,56.2 dus dacht in de 2e sessie ik ga er voor zitten maar dat liep even anders.

Gaat om een 2009 600rr
 
Gister mijn nieuwe pr gereden op zandvoort. Een 2.02 *D
Het gaat gelukkig steeds harder.

Ik baalde er alleen erg van dat ik in de A-cup moest rijden :(
Ik had zo graag die waaibomen plastic beker willen winnen in de B-cup _O-

Gister nog wel een paar 600rr-en gezien, nog een paar van hier?
Dan ben je lekker bezig geweest dinsdag op Zandvoort. Mooie tijd!
Ik was er ook bij en het was een fantastische race geworden in de A-cup met twee andere 600cc-rijders. Uiteindelijk ben ik tweede geworden op 3/10e van de winnaar en nummer drie eindigde op 5/10e achter mij. We hebben als aan een touwtje gereden de hele race. Echt supergaaf 8-) :}

De snelste tijd was een 1.59.
 
Een bordeauxrode?

Ik rij op een grijze 600rr (2006) met een soort van digital camo.
Ik ben ook een 'meelezer' en af en toe reageer ik wat, maar niet heel actief.

Ik hoopte een beetje vooraan in de B cup mee te rijden en de beker te winnen, maar uiteindelijk reed ik op startpositie 16 in de A cup.

Wel gaaf, maar niet helemaal zoals gepland -O-

Gevoel van hero to zero zeg maar. Beetje jammer.

Maar wel goed aan mijn zitpositie kunnen werken en de elleboog een paar keer aan de grond gereden :Y ook goed voor het ego en vertrouwen.

Inderdaad ook een hoop onderuit. Volgens mij 9 in groep 3 en 2 in de A cup, van wat ik gezien heb.
Nu weet ik niet of het te wijten is aan het asfalt en langere tijd niet regenen, of de vakantietijd, waar toch ander publiek komt dan op een 'normale' circuitdag. Ik had namelijk ook 2 glijmomentjes met op het gas gaan.
Om snel te leren rijden kan je beter aanhaken bij snellere rijders. Daar leer je meer van, maar het is stiekem toch best leuk om met zo'n bekertje naar huis te gaan.

Er waren inderdaad meer mensen die vertelde dat het wat glad was op de baan. De achterkant heb ik ook af en toe voelen glijden. Misschien had het te maken met de DTM en alle andere raceklasses die zondag op Zandvoort gereden hebben.
 
@digger.

Ik heb je inderdaad wel even voorbij zien lopen, maar te ver voor een praatje.

Tuurlijk leer je van de snelle jongens. Al is het maar om ergens naartoe te rijden en net even wat later te remmen\ eerder op het gas dan je voorganger.

Ik ben 7e van de 600cc geëindigd, maar ik heb geen idee hoeveel er in die klasse meereden. Ik was zeker niet laatste en heb ook nog wat ingehaald. De start ging ook echt top, ik was vlot weg, maar helaas de eerste bocht weer verloren.

Volgende circuitdag weet ik precies waar ik aan moet werken... Ik moet altijd even op gang komen en ga elke ronde harder rijden, terwijl het bij de meeste juist anders om is.
Knop om en meteen volgas dus :X
 
Een bordeauxrode?

Ik rij op een grijze 600rr (2006) met een soort van digital camo.
Ik ben ook een 'meelezer' en af en toe reageer ik wat, maar niet heel actief.

Ik hoopte een beetje vooraan in de B cup mee te rijden en de beker te winnen, maar uiteindelijk reed ik op startpositie 16 in de A cup.

Wel gaaf, maar niet helemaal zoals gepland -O-

Gevoel van hero to zero zeg maar. Beetje jammer.

Maar wel goed aan mijn zitpositie kunnen werken en de elleboog een paar keer aan de grond gereden :Y ook goed voor het ego en vertrouwen.

Inderdaad ook een hoop onderuit. Volgens mij 9 in groep 3 en 2 in de A cup, van wat ik gezien heb.
Nu weet ik niet of het te wijten is aan het asfalt en langere tijd niet regenen, of de vakantietijd, waar toch ander publiek komt dan op een 'normale' circuitdag. Ik had namelijk ook 2 glijmomentjes met op het gas gaan.


Een brandweer rode, ik stond in een pitbox dus niet erg zichtbaar. Heb jou alleen aan het einde van de dag weg zien rijden. Gave print wel :)

Ik vond de start van de B cup erg rommelig. Tijdens de opwarmronde achter de marshall haalde iemand al 2 man in wat veel verwarring veroorzaakte. De eerste vrije ronde reed ik daardoor behoorlijk snel naar de mannen voor mij toe, maar aangezien ze met een reden vóór mij stonden dacht ik dat ik iets gemist had en te vroeg gas gaf. Hierdoor heb ik ook ingehouden. Toen de verwarring over was en iedereen lekker ging rijden was het een toffe race met veel mensen dicht bij elkaar, op de 2 snelsten na.
 
N.a.v. het verzoek van Sander ben ik op zolder nog even gaan kijken wat ik heb liggen voor de cbr600rr vanaf 2007 of algemeen spul.
Mocht iemand interesse hebben.

* Voortandwielen: 16 + 16

* Achtertandwielen: 46 + 45 + 45 + 44 + 44 + 44 + 42 + 40

* Complete koppelingsset

* Aantal rem-/koppelingshendels

* Een paar bougies

* Diverse afdekrubbers (voor o.a. onderkuip)

* Setje achtertandwielrubbers

* Paar doppen voor snelwisselen van velgen (geen idee achter/voor of compleet)

* Diverse originele/TK bouten moeren

* Diverse en verschillende snelsluiters en spatieringen voor de kuip

* Verlengsnoer 320 naar 220, zowel mannetje/vrouwtje als andersom

* Diverse spanbanden, zowel met opspanners als het soort wat je moet vasttrekken

* Zak met explosave

* Diverse meuk



Graag alles in 1 keer overnemen vanaf Zutphen/Deventer.
 
Een brandweer rode, ik stond in een pitbox dus niet erg zichtbaar. Heb jou alleen aan het einde van de dag weg zien rijden. Gave print wel :)

Ik vond de start van de B cup erg rommelig. Tijdens de opwarmronde achter de marshall haalde iemand al 2 man in wat veel verwarring veroorzaakte. De eerste vrije ronde reed ik daardoor behoorlijk snel naar de mannen voor mij toe, maar aangezien ze met een reden vóór mij stonden dacht ik dat ik iets gemist had en te vroeg gas gaf. Hierdoor heb ik ook ingehouden. Toen de verwarring over was en iedereen lekker ging rijden was het een toffe race met veel mensen dicht bij elkaar, op de 2 snelsten na.

Ik ga pas de bandenwarmers eraf halen als de eerste wegrijden, dan kan ik meteen de baan op als ik de pits inrij, dus niet zo gek dat je mij niet veel weg ziet rijden ;)

Er zijn altijd mensen die niet opletten. Hij dacht waarschijnlijk dat de wedstrijd al begonnen was. _O-
Zo had ik iemand die in een sessie ff gigantisch hard voorbij kwam, terwijl ik al 3 huisjes met rode vlaggen voorbij was gereden -O- en niet afvragen waarom er zo zacht werd gereden, rechtop zittend met 1 hand aan het stuur -O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand interesse in een setje Lucas TRW carbon remblokken, 2005 model?
Verkregen door aankoop motor, al snel vervangen door sinter. Ik heb deze als back-up, maar nu redelijk vroeg nieuwe gehaald waardoor ik de huidige sinters als backup ga gebruiken.

Dikte remvoering:
2 maal 3,5 tot 4 mm
2 maal 4 mm
 
Laatst bewerkt:
Ik rij momenteel op een 180/60 en ik wil met 15/45 gaan rijden. Dit past met mijn huidige 112-schakels niet: de band komt daarmee tegen de achter brug. Kan iemand mij vertellen hoeveel schakels ik hiervoor nodig zal hebben?
 
Ik rij momenteel op een 180/60 en ik wil met 15/45 gaan rijden. Dit past met mijn huidige 112-schakels niet: de band komt daarmee tegen de achter brug. Kan iemand mij vertellen hoeveel schakels ik hiervoor nodig zal hebben?
Ik heb 114 schakels met 180/60 achterband.
Tandwiel verhouding 15-45
PC37 2005
 
In 1 dag Assen en een halve dag mettet een set SBS dual sinters opgeremd.. :N remt als een anker maar niet heel blij met de slijtage.. wat gebruiken jullie doorgaans voor blokjes?
Heb zojuist Carbone Lorraine xbk5 besteld op aanraden van een maat, net iets duurder maar hopelijk houden deze het langer
 
Ik rij met de ferodo zrac. Dit zijn de gesinterde racing. Ik rij er zeker 8-10 dagen mee op ong 2 minuten op Assen. Voor beide klauwen ben je 100euro in totaal kwijt. Zoals je een paar posts terug kunt lezen heb ik ook met lucas carbon gereden en ik merk daar geen voordeel aan, vandaar dat deze beschikbaar zijn en ik lekker doorga met ferodo. Misschien is het heel anders als je wat harder gaat, maar dit is mijn ervaring. O-)
 
SBS carbon blokjes. Die gaan wel een tijdje mee en vertragen goed vind ik.
Zijn die SBS sinter blokjes geen straat blokjes?

Ik vind de SBS carbon beter remmen als de Brembo sinter straat blokjes. Die versleten ook als sneeuw voor de zon op het circuit de eerste paar keren dat ik reed.

Geen ervaring met race sinter blokjes.
 
Laatst bewerkt:
Top. Bedankt, hier kan ik mee verder :)

Ik had hetzelfde probleem. Toen een ketting gekocht met 120 schakels ofzo met 3 extra verbindings schakels.
Mocht ik ooit nog een korter en langer gaan is dat dan geen probleem.
 
In 1 dag Assen en een halve dag mettet een set SBS dual sinters opgeremd.. :N remt als een anker maar niet heel blij met de slijtage.. wat gebruiken jullie doorgaans voor blokjes?
Heb zojuist Carbone Lorraine xbk5 besteld op aanraden van een maat, net iets duurder maar hopelijk houden deze het langer

Vreemd,normaalgesproken zou je wel een half seizoen met SBS ds blokken moeten kunnen doen.
Langer als met dual Carbon iig
 
:^

Vraag me af of het geen normale gesinterde waren.........of aanlopende remmen.
DS, zekers van SBS deed ik minimaal 4 tot 5 races mee.
De DC gingen ook wel lang mee.
 
Laatst bewerkt:
Je deeplink werkt niet, maar als ik op die site ga kijken, kom ik alleen de normale gesinterde tegen en niet de DS.

DS zijn ook een stuk duurder.
Dan zal daar het verschil zitten. Hier heb ik voor beide klauwen 70€ betaald.. iets met goedkoop is duurkoop :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan