Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Na 4 jaar gereden te hebben op een fantastische CB1000R heb ik de overstap gemaakt naar een nieuwe BMW S1000R! Ik blijf jullie nog wel even volgens voor het geval dat ik jullie tips kan geven.En omdat ik de CB nog niet vergeten ben ;)
 
Iemand toevallig nog een duo seat liggen? Over na verkoop ofzo. Of welke niet gebruikt word.
Heb wel voetsteuntjes ( ergens in de opslag liggen ) Kleine meid begint het nu wel leuk te vinden.
Om nou compleet andere ( lees: rustiger model toer fiets ) motor te kopen vind ik ook iets wat overdreven. Als ik alleen rij wil ik ook wel beetje lol hebben.

Mocht iemand wat weten of hebben liggen stuur even pb aub.
 
Iemand toevallig nog een duo seat liggen? Over na verkoop ofzo. Of welke niet gebruikt word.
Heb wel voetsteuntjes ( ergens in de opslag liggen ) Kleine meid begint het nu wel leuk te vinden.
Om nou compleet andere ( lees: rustiger model toer fiets ) motor te kopen vind ik ook iets wat overdreven. Als ik alleen rij wil ik ook wel beetje lol hebben.

Mocht iemand wat weten of hebben liggen stuur even pb aub.


En ik zoek juist een seat cover, net andersom :P :P
 
Gelukkig ben ik al voorzien van een seatcover, via de duitse Ebay voor maar €54,- incl. verzendkosten *O* *O* *O*
en nog in de goede kleur ook nog!

q2ojy2.jpg

gkax4in.jpg
 
Een vraagje hier aan de wat meer technisch onderlegde cb rijders. Een aantal zal vast ook wel met een andere demper rijden in combinatie met een pijp die de katalysator vervangt? Hoe hebben jullie dat verder gedaan, ecu aangepast, AFM of PC5 oid geplaatst? Wanneer ik terugkom van vakantie dan komt er een SCPROJECT demper en pijp onder en dan zalen afgesteld moeten worden, wat hebben jullie gedaan?
 
Ik heb een termignoni, met catvervanger en een ander luchtfilter. Meteen ook een pcv incl. Autotune geplaatst.. je kunt de autotune ook laten zitten en een map met test laten plaatsen.
 
Ik heb een termignoni, met catvervanger en een ander luchtfilter. Meteen ook een pcv incl. Autotune geplaatst.. je kunt de autotune ook laten zitten en een map met test laten plaatsen.
Thanks, het is wel waar ik ook aan zit te denken. Met autotune zodat wat anders plaatsen niet meteen weer afstellen betekend.
De Seatcover is verkocht ;)
Dat Istie zeker, Thanks.

:)
 
Een vraagje hier aan de wat meer technisch onderlegde cb rijders. Een aantal zal vast ook wel met een andere demper rijden in combinatie met een pijp die de katalysator vervangt? Hoe hebben jullie dat verder gedaan, ecu aangepast, AFM of PC5 oid geplaatst? Wanneer ik terugkom van vakantie dan komt er een SCPROJECT demper en pijp onder en dan zalen afgesteld moeten worden, wat hebben jullie gedaan?

Ik heb gekozen voor een Akrapovic incl. verwijderen van de katalysator. Tegelijkertijd hebben ze een PCV geinstalleerd en afgestemd op het geheel.
 
Ben benieuwd naar jullie ervaring met trillende spiegels. Als ik 120 km/uur rij, is er niets aan de hand. Zodra ik harder ga, gaat de motor steeds meer trillen (incl. spiegels). Rond de 140 km/uur zijn de spiegels al weinig bruikbaar.

Is dit iets wat jullie herkennen, of komt het door mijn aanpassing van een uitlaat zonder katalysator en DB-killer?

p.s. heb begin van het seizoen twee nieuwe banden incl. balanceren erop laten zetten.
 
Heb jij nog standaard spiegels?
Ik heb rizoma bar end spiegels en herken dit niet echt...
 
Hoi allemaal ,
Sinds het weekend ben ik (weer) de trotse eigenaar van een '08 CB1000R in de mooie witte uitvoering. Ik heb er eentje gehad van 2009 t.e.m. 2012 en toen weg gedaan maar sindsdien altijd stiekem er naar uit gekeken om er weer eentje te bezitten. De verschillende modellen die ik ondertussen gehad heb , hadden allemaal hun plus en minpunten maar geen enkele kon mij het gevoel geven die ik had op de CBKR. Dus lekker eentje aangeschaft.
360.jpg

360.jpg


Nu staan er al redelijk wat opties op maar natuurlijk komen er nog enkele bij ;) . Daarom enkele vraagjes aan de ervaringsdeskundigen.

1) Er staat een Devil carbon uitlaatdemper op. Ik zou graag een cat-vervanger plaatsen maar vind er geen van Devil. Weet iemand van jullie of dat bestaat , of eventueel een andere cat-vervanger (Mivv , Akropovic , Arrow , Leovince) die er op past ?

2) Het is een 78kW-uitvoering zoals mijn vorige. Ik had er toen een andere uitlaat op gezet en dan naar de garage gebracht om er grotere velocity stacks (inlaatlucht trompets) en een PCIII op te zetten en af te stellen. Toen leverde de CB zo'n 120 achterwiel pk's en enkele Nm's meer. Nu heb ik de luchtfilter er al uit gedaan en één velocitystack er uit kunnen prutsen , maar de andere daar kan ik niet aan zonder de airbox volledig open te doen. Nu komt het probleem : volgens mijn opinie moet dan de motor los en zakken om de airbox te kunnen verwijderen ;( :N . Ik hoop dat iemand van jullie een manier weet om dit te doen zonder de motor te laten zakken... :} . Ik heb ondertussen een Haynes wphb besteld , misschien word ik daar wijzer uit O-)

3) waarom zou je een PCV verkiezen boven een PCIII ? Of liever een Rapid Bike module ??

Laat de (nuttige) reacties maar komen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan