Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Weet nog wel toen ik die van mij op kon halen..
full
 
hallo allemaal,
ik heb een Zephyr gekocht om een caferacertje te maken, het enige "probleem" wat ik heb is dat er in de tank zo'n grote onherstelbare deuk zit dat deze niet uit te deuken is.
nu zoek ik dus een vervangings tank.
wie heeft iets liggen of weet een goede vervanger voor deze tank???
full
 
hallo allemaal,
ik heb een Zephyr gekocht om een caferacertje te maken, het enige "probleem" wat ik heb is dat er in de tank zo'n grote onherstelbare deuk zit dat deze niet uit te deuken is.
nu zoek ik dus een vervangings tank.
wie heeft iets liggen of weet een goede vervanger voor deze tank???
full
Heb je hem omgebouwd naar caferacer? Erg benieuwd naar het resultaat dan
 
Iemand ervaring met een niet startende Zephyr 550?
Alles lijkt spanning te krijgen, startmotor draait maar geen vonken. (af en toe een enkele vonk :?)
CDI al laten controleren, en die is prima.
 
😇😇 1996 tot ca 2001 had ik een 1100 zephyr... 2003 tot 2013 z1000.. via aprilia dorsoduro naar speed triple gegaan


(zie ook ergens begin dit topic).. ik heb er nu weer een (voor erbij)... leuk detail, bijna zelfde kenteken als mijn eerdere 1100.... nu cijfer 17 ipv 13 .kleur ook hetzelfde... nu opknappen... o enne ik heb een zephyr 750 te koop staan ...zie verkoop rubriek... va 2002 op mf maar ben jaren geleden met sabbatical gegaan.. neus zo nu en dan rond weer.. greetz maestro
 

Bijlagen

  • 20190405_161945.jpg
    20190405_161945.jpg
    438,8 KB · Weergaven: 17
😇😇 1996 tot ca 2001 had ik een 1100 zephyr... 2003 tot 2013 z1000.. via aprilia dorsoduro naar speed triple gegaan


(zie ook ergens begin dit topic).. ik heb er nu weer een (voor erbij)... leuk detail, bijna zelfde kenteken als mijn eerdere 1100.... nu cijfer 17 ipv 13 .kleur ook hetzelfde... nu opknappen... o enne ik heb een zephyr 750 te koop staan ...zie verkoop rubriek... va 2002 op mf maar ben jaren geleden met sabbatical gegaan.. neus zo nu en dan rond weer.. greetz maestro
Wat een mooie , altijd gek van geweest , de pure naked look ! 😻
 
Heeft er iemand een Zephyr 550 waar ik me zekeringenkast op mag testen??
Denk dat deze stuk is, ik heb al een 2de gekocht maar ook hiermee gaat de Kawa niet aan.
 
Hallo,

Ik heb een 1100 Zephyr gekocht. Echt een leuke motor, rijdt en schakelt perfect. Zie dat er standaard links en rechts een uitlaat zit, bij mij is alles omgebouwd naar recht. Iemand een tip hoe ik weer bij de originele variant kom? Eventueel met RVS uitlaat. Zit nu een Laser op.
 

Bijlagen

  • 19CC179D-9236-4323-84D0-9EF38B9B2711.jpeg
    19CC179D-9236-4323-84D0-9EF38B9B2711.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 14
Welkom..ik zag laatst vls mij nog op een site originele uitlaten... ff googlen op motorsloperij kawasaki of uitlaten zephyr.. ik had een complete set nodig.. heel nl gezien vorig jaar...
 
Hoi beste collega Zephyr rijders,

Ik ben met een project bezig om mijn Zephyr 1100 om te bouwen naar een cafe-racer iets, zeg maar. Ik had bedacht om de luchtfilter weg te halen en te vervangen door EMGO Powerfilters, op advies heb ik de sproeiers vergroot naar 120% (was 100, nu 120 ). Hij rijdt nu als een pannenkoek!
Inmiddels ben ik erachter dat er stage 1,2 3 bestaat en dat ik iets te snel gehandeld heb, of kan ik met zo'n stage 1 set hem weer lekker laten lopen?

Dit heb ik gevonden als set:
Ik heb niet alle voorgaande berichten kunnen doorscrollen, dus misschien is het al besproken?
Wie kan mij adviseren?
Ik heb gehoord dat als ik zo'n stage 1 set koop en inbouw en DNA powerfilters gebruik dat er dan nog wellicht wat afstelling nodig is, maar dat dat de beste uitgangspositie is. Ik heb verder originele uitlaat, carburateurs.

Tnx!!! Toine
 

Bijlagen

  • IMG_1559.jpg
    IMG_1559.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 12
  • IMG_1560.jpg
    IMG_1560.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 19
  • IMG_1562.jpg
    IMG_1562.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 9
  • IMG_1565.jpg
    IMG_1565.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 10
Hoi beste collega Zephyr rijders,

Ik ben met een project bezig om mijn Zephyr 1100 om te bouwen naar een cafe-racer iets, zeg maar. Ik had bedacht om de luchtfilter weg te halen en te vervangen door EMGO Powerfilters, op advies heb ik de sproeiers vergroot naar 120% (was 100, nu 120 ). Hij rijdt nu als een pannenkoek!
Inmiddels ben ik erachter dat er stage 1,2 3 bestaat en dat ik iets te snel gehandeld heb, of kan ik met zo'n stage 1 set hem weer lekker laten lopen?

Dit heb ik gevonden als set:
Ik heb niet alle voorgaande berichten kunnen doorscrollen, dus misschien is het al besproken?
Wie kan mij adviseren?
Ik heb gehoord dat als ik zo'n stage 1 set koop en inbouw en DNA powerfilters gebruik dat er dan nog wellicht wat afstelling nodig is, maar dat dat de beste uitgangspositie is. Ik heb verder originele uitlaat, carburateurs.

Tnx!!! Toine
Je kunt het beste eerst je carburateurs schoonmaken en dan pas de zaak gaan afstellen is mijn ervaring..
 
Je kunt het beste eerst je carburateurs schoonmaken en dan pas de zaak gaan afstellen is mijn ervaring..
AH, Oké dat is wel een goede tip. Soms weet je op dit motorforum niet wie je moet geloven, maar dit is echt een goede tip!!! Bedankt allemaal!
 
Hoi, sinds aantal weken een Zephyr 750 kunnen kopen zie mij voorstel topic hoe en wat.

Ook aan het troubleshooten geweest want hij hortte en stootte rond de 45-5500tpm, ik verdacht de afstelling want er is vorig jaar een dynojet setje ingebouwd, uitdraai heb ik er bij. Dit bleek achteraf de harde stukken in de eerste ketting te zijn die dit veroorzaakte, nieuwe DID set is gemonteerd en de Zephyr rijdt nu erg goed over de hele linie. Wel nieuwe bougies en element in het luchtfilter gezet. Hele fijne motor!

Tijdens het verzamelen van info over de afstelling kwam ik de naam van Paul Ritzen in Weert tegen, als er iemand is die je motor goed kan afstellen is hij het, je zult een afspraak moeten maken en de motor op een aanhanger brengen als hij niet goed loopt. Zorg wel dat eerst je basis goed is, nieuwe bougies, carburateur schoon etc, als hij dat moet gaan doen kost het natuurlijk uurtjes. Mijn contact met hem was heel prettig, is een vakman, bij problemen weet ik dat ik daar naar toe ga. Als hij daar weg mag is het in 1 keer goed. Hopelijk kan dit je er bij helpen, heel gevogel afstellen zonder testbank.
 

Bijlagen

  • IMG_20201016_175440314.jpg
    IMG_20201016_175440314.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201016_175504110.jpg
    IMG_20201016_175504110.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 6
Hoi beste collega Zephyr rijders,

Ik ben met een project bezig om mijn Zephyr 1100 om te bouwen naar een cafe-racer iets, zeg maar. Ik had bedacht om de luchtfilter weg te halen en te vervangen door EMGO Powerfilters, op advies heb ik de sproeiers vergroot naar 120% (was 100, nu 120 ). Hij rijdt nu als een pannenkoek!
Inmiddels ben ik erachter dat er stage 1,2 3 bestaat en dat ik iets te snel gehandeld heb, of kan ik met zo'n stage 1 set hem weer lekker laten lopen?
Powerfilters achter deze carburateurs zijn niet aan te raden. CV carbs moeten een stuk "inlaatweerstand" hebben om goed te kunnen functioneren.
 
Na wat onderzoek ben ik daar inderdaad achter gekomen. Ik ga nu een jet kitje inbouwen waarbij mij is gegarandeerd dat ie straks weer loopt als een zonnetje. Dat ga ik van de week doen. Ik ben erg benieuwd!!
 
Doei oma :W

Ik meld me hier ook even.
1615729066105.png


Het uitgebreide verhaal staat hier:

Maar kort gezegd, ding komt van de buurman van mijn zus af. Heeft 8 jaar stil gestaan en het doel is om hem weer veilig de weg op te krijgen.
Er staat trouwens 0kW op het kenteken (nooit ingevuld bij import, het is een 550), hoeveel staat er bij jullie op?

En weet misschien iemand wat meer over de kleur? Ik zie ze weinig als ik er op google. Is dit een speciale editie geweest, of hielden mensen niet van groen in 1990?
 
Doei oma :W

Ik meld me hier ook even.
Bekijk bijlage 1607396

Het uitgebreide verhaal staat hier:

Maar kort gezegd, ding komt van de buurman van mijn zus af. Heeft 8 jaar stil gestaan en het doel is om hem weer veilig de weg op te krijgen.
Er staat trouwens 0kW op het kenteken (nooit ingevuld bij import, het is een 550), hoeveel staat er bij jullie op?

En weet misschien iemand wat meer over de kleur? Ik zie ze weinig als ik er op google. Is dit een speciale editie geweest, of hielden mensen niet van groen in 1990?
Hoi Clank!
Leuke kleurstelling zo maar niet origineel.
google maar eens op Kawasaki ELR..
 
Hoi Clank!
Leuke kleurstelling zo maar niet origineel.
google maar eens op Kawasaki ELR..
Verrek, je hebt gelijk. Ik dacht nog; zal vast speciaal zijn en niet veel voorkomen, want deze zag ik ook nog:


Maar die striping is helemaal anders. Ik ben in elk geval heel blij dat de lak nog goed is, want anders gaat het in de papieren lopen haha.

Moet wel zeggen dat ik nu wel nog meer benieuwd ben naar het verhaal. De vorige eigenaar heeft hem in 2001 zo gekocht.
 
Zefire ? En dan niet te veel nadruk op de fire ?! Haha geen idee.

Zephyr is de (oud-)Griekse naam voor de westenwind, gepersonifieerd in de godheid Zephyros.
 
Zefire ? En dan niet te veel nadruk op de fire ?! Haha geen idee.

Zephyr is de (oud-)Griekse naam voor de westenwind, gepersonifieerd in de godheid Zephyros.
Als ik google translate dat laat uitspreken met een griekse stem krijg ik ze-fier-os. Ik ga dus voor ze-fier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan