Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zachter?????
Er zit al vrijwel geen vulling in het standaard zadel. Dat was juist mijn probleem. Met kleding ben ik 110 kg en daarmee zat continu op de bodemplaat omdat het zadel te zacht en wellicht te dun is. 50 km was mijn maximale rijafstand op een dag. Iedere 50 km extra betekende een dag extra lang niet kunnen rijden. Wanneer ik een dag van ongeveer 250 km gereden (als ik dat al redde). Kon ik meestal een dag 4 niet meer op zadel zitten. Zo geïrriteerd was mijn achterste (het gebied rond het stuitje). Bij de tank maakt de bodemplaat een tikje omhoog en daar had ik enorm last van.

Het Corbin zadel heeft zijn eigen stalen bodemplaat met een veel stevigere vulling. Dit zorgde ervoor dat ik die knik nagenoeg niet meer voelde.

Bij zadelpijn (meestal door lang zitten) heeft iedereen de neiging om een zachter zadel te kiezen. Dit geldt overigens ook voor de gewone fiets. De juiste oplossing is een harder zadel te kiezen. En dat is wat de vervangingsmarkt dan ook doet. Steviger schuim en soms een iets dikkere laag.

Je kan zowel bij Bagster als bij Topsellerie het zadel ook verlaagd laten maken. Het is daarom wellicht toch handig om ergens een demo te kunnen regelen om het verschil tussen Bagster/Topsellerie en het originele zadel te merken.
Klinkt opzich wel logisch als je er nog eens over nadenkt. Ga ik toch op zoek naar topsellerie om die als eerste uit te proberen.
 
Gisteren nog even een rondje op mijn nieuwe shiver gemaakt. Ook even de verschillende mappings uitgeprobeerd. Toen ik de proefrit maakte wist ik niet dat er verschillende mappen in zaten en stond hij op Tour. De sport mode is echt wel lekker giftig zeg! Je kunt dan niet anders dan knallen :-)

De Rain mode is een beetje suf, dan verandert hij in een honda nc700...
Maar met passagier is dat wel een verstandige mode :-)

Zadel is voor mij prima, zit goed en bij gassen een mooi steuntje tegen het naar achteren glijden, ik ben 1,78 en 78kg. Ik kan er goed mee overweg. Staand kan ik niet met de vlakke voeten bij de grond maar heb genoeg steun op de bal van de voet.
 
Zondag nog een shiver gespot op de a7 richting Hoorn, even gezwaaid en duimpje omhoog. Iemand van hier?

Gaan er toevallig nog mensen naar de eifel aankomend weekend? Ik ben er van donderdag t/m zondag met de Shiver erg veel zin!
 
Zondag nog een shiver gespot op de a7 richting Hoorn, even gezwaaid en duimpje omhoog. Iemand van hier?

Gaan er toevallig nog mensen naar de eifel aankomend weekend? Ik ben er van donderdag t/m zondag met de Shiver erg veel zin!

Helaas niet! Ben een aantal weken geleden wel geweest, ook staande gehouden. Ze controleren er érg veel dit seizoen (aldus de motoragent). Let op je snelheid, want ik heb dezelfde motoragent die ons staande hield later nog 3x gespot, bonnen schrijven.. :+

Hij gaf aan dat een milde snelheidsovertreding niet interessant was en dat ze deze wel in de gaten houden maar niet standaard op de bon slingeren. Mocht je toch even flink het gas open willen trekken, bewaar dat voor de autobahn! Ga je met een aardig tempo door de Eifel, mag je gegarandeerd even met de beste mannen van de onherkenbare motorpolitie babbelen.

Mocht je wel altijd rustig rijden, negeer bovenstaand en veel rijplezier daar! :]


Gisteren nog even een rondje op mijn nieuwe shiver gemaakt. Ook even de verschillende mappings uitgeprobeerd. Toen ik de proefrit maakte wist ik niet dat er verschillende mappen in zaten en stond hij op Tour. De sport mode is echt wel lekker giftig zeg! Je kunt dan niet anders dan knallen :-)

De Rain mode is een beetje suf, dan verandert hij in een honda nc700...
Maar met passagier is dat wel een verstandige mode :-)

Zadel is voor mij prima, zit goed en bij gassen een mooi steuntje tegen het naar achteren glijden, ik ben 1,78 en 78kg. Ik kan er goed mee overweg. Staand kan ik niet met de vlakke voeten bij de grond maar heb genoeg steun op de bal van de voet.

Ook maar eens Rain proberen dan, ik heb nog nooit op deze stand gereden, normaal rijd ik op Tour met de wederhelft achterop.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Bart! Ik ga alleen dus ik val iets minder op, heb meestal een redelijk tempo. Zal me een beetje inhouden deze keer haha.
 
Bedankt voor de tip Bart! Ik ga alleen dus ik val iets minder op, heb meestal een redelijk tempo. Zal me een beetje inhouden deze keer haha.


Haha verstandig! De "goedkope" prentjes vanuit Duitsland gelden volgens mij ook niet meer voor de Eifel, omdat dit een "risicogebied" betreft. De prent die onze mede-rijder heeft gehad was alles behalve "Duitse begrippen". Ik denk dat je met dezelfde overtreding in Nederland dezelfde boete had gehad, enkel was het rijbewijs dan ook nog ingenomen, wat ze in Duitsland volgens mij niet zomaar kunnen doen.

De motoragent had het erover dat de overheid ook een hoop wegen voor motorrijders wilde gaan sluiten in het seizoen omdat er nog steeds veel te hard word gereden. We waren in ieder geval rond 10:30 staande gehouden en hij had al bijna een A4tje vol met namen van "Coureurs" bij zich die op de bon waren geslingerd. '(
 
Hoe zit het met aftermarket uitlaten in Eifel/Duitsland? Kijken ze er daar streng naar? In NL niet echt volgens mij, en in zuidduitsland heb ik er ook geen problemen mee gehad.

Shiver is vanzichzelf al redelijk luid.
Nu Roadsitalia eronder (E-keur) met katalysator en dB-killer er nog in.
En is toch echt best wel hard, genoeg motor die zonder kat en dB zachter klinken. (ducati monster 620 met leo vince, zonder db was even hard ongeveer maar mag officieel maar 88db)

Shiver mag 98dB hebben wat best veel is, maar geen idee of ik daar nu in de buurt zit of niet


Edit: Bedenk ik me net: Mijn vader heeft gewoon met de Shiver door de Eifel gereden en geen problemen gehad, hij is dan wel een rustige rijder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de standaard uitlaat er nog onder. Ik vind het geluid zo ook wel prima en ik rijd 110km elke dag voor woon werk verkeer. Dus voor mijn gehoor misschien ook beter zo haha
 
Hoe zit het met aftermarket uitlaten in Eifel/Duitsland? Kijken ze er daar streng naar? In NL niet echt volgens mij, en in zuidduitsland heb ik er ook geen problemen mee gehad.

Shiver is vanzichzelf al redelijk luid.
Nu Roadsitalia eronder (E-keur) met katalysator en dB-killer er nog in.
En is toch echt best wel hard, genoeg motor die zonder kat en dB zachter klinken. (ducati monster 620 met leo vince, zonder db was even hard ongeveer maar mag officieel maar 88db)

Shiver mag 98dB hebben wat best veel is, maar geen idee of ik daar nu in de buurt zit of niet


Edit: Bedenk ik me net: Mijn vader heeft gewoon met de Shiver door de Eifel gereden en geen problemen gehad, hij is dan wel een rustige rijder.

Ik heb een LeoVince én katvervanger, wel met DB killers erin. Ze begonnen er in de Eifel niet over (en hij maakt al net zoveel herrie als een ander zonder killers). Ik was tevens met een Z1000 met yoshimura's zonder db killers, hij heeft hier ook geen opmerking over gehad.

In een ander topic had wel iemand problemen gekregen die zonder DB killers reed.

Als ik jou was: Killers erin laten en lekker gaan touren.

edit: Zijn toen staande gehouden, maar geen opmerkingen over geluid gehad. We gaven daarbij wel aardig gas in de Eifel.. :+
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste is dat er een DB-killer in zit en dat er zichtbaar een E-keur in de demper zit. Dan ben behoorlijk safe als er een controle is. Officieel moet je zelfs het certificaat van de E-keur bij je hebben maar daar wordt minder snel naar gevraagd.

Ze zijn niet gek daar. Ze weten heel goed wat origineel en wat aftermarket is. Ze kunnen ook de bekende (goedgekeurde) merken van de onbekende (niet altijd met een E-keur) onderscheiden.
 
Weer veilig terug uit de eifel, was heerlijk! De shiver heeft zich prima gehouden. Een dag mee gereden met een r1200gs en s1000r. De shiver kon aardig mee komen, zeker in de bochten. Op het rechte stuk was de s1000r toch wel een stuk sneller haha
 
Ik ging vandaag na de vakantie de Shiver weer ophalen bij Hyperpro.
Hij stond daar vanwege nieuwe keerringen en progressieve veren.
Je voelt gelijk een hele verbetering.

Het toeval was dat er gisteren een andere Shiver naast stond.
Het grijs/gouden uit 2008.
Toevallig ook iemand van hier ?
 
Ik ging vandaag na de vakantie de Shiver weer ophalen bij Hyperpro.
Hij stond daar vanwege nieuwe keerringen en progressieve veren.
Je voelt gelijk een hele verbetering.

Het toeval was dat er gisteren een andere Shiver naast stond.
Het grijs/gouden uit 2008.
Toevallig ook iemand van hier ?

Ik niet in ieder geval, de mijne staat nog op paddock stands :/
Bij mij zitten de progressieve veren er ook onder, beste update die hij gehad heeft!!
 
Vandaag in Hattem een Shiver tegemoet gereden. Model wit of grijs met gouden frame.
Iemand van hier?
Ik reed achter m'n vriendin met haar huurmotor.
We hadden bepakking ivm nachtje kamperen.
Iemand van hier?
 
Vandaag in Hattem een Shiver tegemoet gereden. Model wit of grijs met gouden frame.
Iemand van hier?
Ik reed achter m'n vriendin met haar huurmotor.
We hadden bepakking ivm nachtje kamperen.
Iemand van hier?

Dat zou ik wel eens geweest kunnen zijn :). Ik heb vanmiddag tussen 1 en 3 in die omgeving (Veluwe) een rondje gedaan. Mijne is inderdaad grijs met een gouden frame.
 
Ben er over uit, na mn vakantie vorken en achterschokdemper loshalen en langs hyperpro voor progressieve veren :)

Wordt de olie dan ook gelijk vervangen?
 
Ben er over uit, na mn vakantie vorken en achterschokdemper loshalen en langs hyperpro voor progressieve veren :)

Wordt de olie dan ook gelijk vervangen?

Ja , ook de keerringen worden gedaan.
Voor de achterschokbreker wordt alleen de veer vervangen.
De originele demper is prima

Ik heb alleen de voorvering laten doen.
Dat geeft al een enorme verbetering.

Maak wel van te voren een afspraak.
Ze hebben het enorm druk.
6 of 7 weken wachttijd is vrij normaal.

Ik heb mijn Shiver daar tijdens mijn vakantie neer gezet.
Had hij de hele maand op zijn gemak de tijd.

De Shiver rijd nu echt super :] :]
 
Ben er over uit, na mn vakantie vorken en achterschokdemper loshalen en langs hyperpro voor progressieve veren :)

Wordt de olie dan ook gelijk vervangen?

Jazeker, die olie doen ze echt niet meer terug.
En inderdaad achterveer mooi meenemen, rijd hij een stuk strakker van.
Ik heb vanavond mij velgen opgehaald, striping kan erop en dan nadat de schijven e.d. zijn terug gebouwd kunnen er banden om.
Binnenkort mooi weer rijden :]
 
Ja , ook de keerringen worden gedaan.
Voor de achterschokbreker wordt alleen de veer vervangen.
De originele demper is prima

Ik heb alleen de voorvering laten doen.
Dat geeft al een enorme verbetering.

Maak wel van te voren een afspraak.
Ze hebben het enorm druk.
6 of 7 weken wachttijd is vrij normaal.

Ik heb mijn Shiver daar tijdens mijn vakantie neer gezet.
Had hij de hele maand op zijn gemak de tijd.

De Shiver rijd nu echt super :] :]
Oei das veel, zal binnenkort eens bellen.
Voor de 400 en nog wat euro doen ze voor en achter, olie en keerringen? Lijkt mij dan vrij goedkoop?
 
Oei das veel, zal binnenkort eens bellen.
Voor de 400 en nog wat euro doen ze voor en achter, olie en keerringen? Lijkt mij dan vrij goedkoop?

Ik heb mijn motor daar neer gezet.
Ik had geen zin om hem op te takelen en de losse poten te brengen.
dus nieuwe veren, olie, keerringen, stofringen , polijsten van de poten ivb roest aanslag en arbeid voor €325.

achterveer kost €115 met eventueel nog wat arbeid.
 
Mijn rechtervaldop is kwijt/eraf gestolen...
Was een Aprilia DPM Race
Iemand toevallig er nog een over?
 
Ook weer terug van een lang weekend 'eifel'routes. Wat blijft het toch een geweldige machine zeg!!! Zo ondergewaardeerd nog denk ik zo. Oké, er zijn veel sportievere naked bike's die makkelijker om te leggen zijn, maar met de juiste banden (rij zelf S21) en wat geduld en oefening (circuit) rij je ook de shiver aan de grond en anders je knie wel :) tot verbazing van de sportieve 1000cc haha. Mooi zo'n pk beest als je hem weet te bedwingen, maar daarvoor zijn er nog zoveel motoren die meer plezier geven aan menig motorrijder denk ik.

Heerlijk, alleen de snelweg erheen blijft wat lastig. Volgende keer op de aanhanger erheen, ik ben het snelweg zitten wel beu. Eenmaal van de snelweg af heb je toch een heerlijke machine tot je beschikking.

Oké, nieuwe KTM 790 schakelt zoals ik nog nooit heb gevoeld maar toch, met een beetje geduld en gevoel schakelt de Shiver ook zonder koppeling heerlijk op door alle versnellingen... alleen terug wel de koppeling gebruiken ;P
We hebben geen last van een controle's gehad, hebben ook bijna geen N wegen gereden. Bijna alleen maar de binnendoor wegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan