Benelli Tornado TNT 125

Hoi beste tonnetje.
Ben blij te horen dat je mooie Benelli nog goed bevalt en lekker rijdt.
Je zult vast regelmatig de nodige bekijks hebben als jij rondrijdt op die zeldzame machine.
Fijn weekend en genietse.
Vr gr
 
Mijn vaste huisdealer heeft een 2e vestiging en daar zijn ze nu Benelli-dealer. Zit er nu dus ook eentje in het midden van het land. Dus ik zal vast wel op een Benelli stappen dit jaar (geen contact gezocht met de importeur, aangezien ik pas richting oktober mijn agenda vrij heb.
 
Mijn vaste huisdealer heeft een 2e vestiging en daar zijn ze nu Benelli-dealer. Zit er nu dus ook eentje in het midden van het land. Dus ik zal vast wel op een Benelli stappen dit jaar (geen contact gezocht met de importeur, aangezien ik pas richting oktober mijn agenda vrij heb.

Ok en welke dealer is dat dan?
 
MVM Motoren. Twee vestigingen, eentje in De Meern is onlangs geopend (officiële opening volgt later, maar de deuren zijn al los voor onderhoud, verkoop, schadeherstel etc.) en in Soesterberg waar ze al heel wat jaren zitten. Beide dus in de buurt van Utrecht. Ik weet niet of ze in Soesterberg ook een aparte Benelli-hoek maken, maar het dealerschap is in elk geval in hun handen. Ben wel benieuwd om op zo'n ding te springen om te zien hoe het stuurt en doet.
 
Oh, alle Benelli's zijn nu trouwens te huur bij de locatie De Meern. Dus ook de TNT125. 35 euro per dag voor de TNT. Zwaardere Benelli's kosten iets meer, maar nog allemaal nette bedragen. Misschien leuk voor iemand die interesse heeft in de TNT maar niet de mogelijkheid heeft om 'm langer dan een half uur tot een uur te proefrijden?
 
Ben benieuwd of de benelli tnt 150 naar nederland komt
Watergekoeld en 15kw we wachten af
Vind de 300 tnt te duur in verhouding met andere merken in de zelfde klasse helaas .
 
Ben benieuwd of de benelli tnt 150 naar nederland komt
Watergekoeld en 15kw we wachten af
Vind de 300 tnt te duur in verhouding met andere merken in de zelfde klasse helaas .

Ik ben meer benieuwd naar de 135 versie, want dan wordt ie pas echt interessant.
Te weinig power heeft niet zoveel zin in Nederland, want veel vraag is er niet naar. Dit is meer speelgoed voor erbij.
 
Laatst bewerkt:
Je slaat de spijker op de kop: dit soort motoren is inderdaad meer een soort van speelgoed voor erbij.
Rij zelf nu een aantal maanden rond met de Honda Grom.
Machine voldoet naar wens, alleen komt het soms iets vermogen tekort naar mijn smaak.
Als er een 250cc blokje onder had gelegen dan was de machine helemaal af geweest.
Ik doe er eigenlijk van alles mee, behalve snelwegritjes.
En dat maakt dit soort machientjes helaas toch net even iets minder gebruiksvriendelijk vind ik.
De 11pk die mijn Grom heeft is voor de snelweg toch te nipt.
Voor al het andere werk kan ze goed meekomen en geeft ze veel rijplezier.
Maar het blijft hoe dan ook een pleziermachientje voor erbij.
Wat het ook goedmaakt is het bekijks wat dit soort motorfietsjes met zich meebrengt.
Het is een ware nekketrekker en dat is vaak toch wel plesant.
Fijn weekend allemaal.
Vr gr
 
Vandaag ff een uurtje gestuurd op de TnT125. Ook de snelweg op geweest. Wind mee 116km/u, tegen 96km/u.
Met flink gassen 1 op 27.8 gereden, daar merk je op dat een Chinees blok niet geoptimaliseerd is. Zelfde rijstijl op een Suz GSx-S125 doet 1 op 34, op de R, 1 op 36. Stationair liep deze ook raar. Tussen 2500-3000. Stationair op 2500 en steeds even naar 3000, ook met goed warmgestookt blok. MVM wacht ook op testkastje om dat af te stellen. Verder leuk ding, 3000 eur is een leuk bedrag vergeleken met een MSX tegenwoordig. Met 1.80m kan ik alleen mijn knieen langs de tankuitsparing doen als ik wat naar achter ga zitten. Heel wendbaar, leuk voor in drukke steden! Ben wel benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit zien. De tijd zal het leren. Zelf koop ik 'm niet, zit nog te azen op een Suzuki Address 110 voor w-w binnendoor, die ook door de pekel mag.
 
Leuk dat jij reeds een indruk hebt opgedaan van die TNT125.
Wel beetje jammer dat het motorblokje fabrieksaf niet optimaal en fris loopt.
Het gaat een beetje als een kwaal klinken, want er zijn dus meer van dit soort gevalletjes.
Geen erge kwaal, maar zelfs voor slechts 3000 euro.......zou ik graag wensen dat het in ene keer goed is.
Maar......het zal allemaal tzt wel goed komen.
Mijn Honda Grom doet 1 liter peut op de 50 kilometer.
Dat is met een normale rijstijl en geen dootrekken tot rode toerentellergebied of volgas over de snelweg.
De Grom is dus feitelijk superzuinig.
Het is uiteraard allemaal persoonlijk, maar het verschil in prijs tussen een Grom en die TNT125 is slechts 1300 euro.
Dat klinkt als een boel geld, maar de Grom is eigenlijk op meerdere punten bewezen goed en daar heeft de Benelli nog wat in te halen.
Voor die extra centen meer ben ik achteraf heel blij geen TNT125 te hebben genomen.
Was aanvankelijk mijn eerste keuze, maar ben zo blij dat toch niet gedaan te hebben.
Gisteren nog flink stukkie gestuurd met mijn Honda Grom en de machine is werkelijk zeer prettig in omgang.
Niks geen gekkigheid of andere zaken.
Starten, lopen en sturen zonder mankementen.
Onmiskenbaar een Honda.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Dat testkastje moet gewoon binnenkomen en dan zal dat stationairprobleempje wel opgelost worden. Het is meer wat irritant, het motortje loopt verder wel prima al komt de toerenbegrenzer er al wel in voor je in de rode zone zit. Ik denk met normaal rustig rijden, dat je rond de 1 op 35-40 uit zou kunnen komen, maar op een 125cc gaat bij mij het gas altijd volledig open. Kan je nagaan hoe zuinig een GSX-S125 moet zijn als je rustig aan doet.

De Grom is uiteraard kwalitatief veel beter, Benelli moet zich nog bewijzen. 1300 euro is voor een startende motorrijder een hoop geld, hoewel ik de TNT125 (en ook de MSX) niet als enige motor zou willen hebben. Het zijn echt speeldingen en totaal niet serieus.

Wat ik trouwens raar vind op de grotere Benelli's, is het ABS-knopje naast het linkerhandvat. :)
Zou je ABS daarmee kunnen uitschakelen? De TNT125 kan wel 2x zo snel van 0-80km/u vergeleken met mijn Kymco K-Pipe 125. :) Dat duurde echt uren.
 
wel grappig dat jij het zelfde probleem hebt als ik stationair op de testbike
mijn verbruik is inmiddels 1 op 45/50 zonder snelwegen alleen stad en landwegen
de km teller bij mij wijkt 8 km af van daadwerkelijke snelheid(GPS)
heb het idee dat de motoren in mekaar geschroeft worden in fabriek en vervolgens alles voor importeur/dealer overlaten voor de fijn tuning,
mijne gaat ook niet naar het rode gebied met optrekken maar dit kon met testkast ingesteld/afgesteld worden dachten ze bij langenberg motors
en wachten daar ook nog steeds op de test/afstelkast al tweeenhalve maand!
om mijn toerental/mengselverhouding goed te zetten
wat in mijn ogen een minpunt voor de importeur is want neem aan als je een nieuw/omgebadgd merk op de nederlandse markt zet dat je als eerste je gereedschap/testapparatuur op orde moet hebben bij de dealers toch?
al met al is het een leuke bike voor erbij en als je dat voor ogen houdt heb je er een leuke fiets aan met veel bekijks voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
Er zit nog behoorlijk wat werk aan, nog meer dan aan mijn Kymco destijds!

@Gerdien, ik heb niet heel extreem er naar gekeken. Zag er best aardig uit, hier en daar vast wel wat verbeterpuntjes. Bijv. de rammelende koppelingshendel tijdens het rijden (remhendel heeft daar geen last van), alarmlichtknopje ziet er uit alsof het uit de jaren '80 komt. Verder snap ik niet dat de tankdop los zit, dat is echt onhandig. Onder het zadel geen ruimte voor een slotje. Maar het was echt een beetje gehaast rijden er mee (ik kwam nogal laat de motorzaak in en gelukkig wilde MVM nog op mij wachten, want ik kwam bijna een half uur na sluitingstijd pas weer binnen met de TnT, gelukkig moesten er ook nog wat huurmotoren terugkomen na 17u. :) ). Ik had dus alleen tijd om even kort te rijden, geen tijd om af te stappen en er eens uitgebreid naar staan loeren.

Anyway, alle Benelli's staan bij MVM in De Meern (net naast Utrecht), dan kan je ze allemaal bekijken en allemaal rijden. Alle modellen zijn te huur voor niet eens veel geld. TE HUREN A2 / A1 Motoren De Meern

De TRK is erg indrukwekkend, smoelt echt heel goed. Een beetje agressieve allroad. Komt heel wat agressiever over dan bijv. een Suzuki V-Strom.

Binnenkort nog eens die 302 rijden en vast ook nog wel een keer de andere Benelli's, maar ik ben niet van plan er tests over te maken. Heb maar beperkte tijd en dit jaar heb ik alweer veel te veel 125's ook die ik ben gaan testen. ;) In september de Monkey 125.
 
De benelli 302 is verhoudings gewijs te duur tov de concurentie lees nieuwe honda cb300 caferacer design
is maar 600 euro duurder 5899,00 tegen 5299,00 benelli als deze prijzen kloppen
Maar 302 ziet er dikker uit
Door de bpm is de tnt125 verhoudingsgewijs redelijk duur in nederland, in omringede landen zit hij tussen de 2300 en 2600euro wat een koopje is maar de afwerking is op zn chinees dwz net niet helemaal strak afgewerkt op randen van plastic delen zoals tank en spatbord maar je moet 2x kijken om het te zien ,het frame en voorvork wielen daarintegen perfect afgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Loopt wel een stukje harder, hoewel ik nog een GPS snelheden er van heb gezien.
Bij Honda weet je wat je koopt, bij Benelli is het de kat uit de boom kijken. Persoonlijk vind ik de prijzen van Benelli ook te hoog liggen, ze liggen te dicht bij de gevestigde orde. Hyosung had toen ze hier in Nederland kwamen echt een leuke actie, een GT650 (SV650N tegenhanger, met iets meer pk's) voor 3500 euro incl. rijklaarkosten meen ik. Dan kan je een gokje wagen. BN302 is trouwens 5499, dus 400 euro verschil met de Honda CB300R. 302 heeft wel een cilinder extra. Maar vraag je weer te weinig, dan kan het ook zijn dat mensen het niet kopen, omdat ze dan denken dat het rommel is. Misschien weet ik ook wel teveel van diverse soorten motoren en prijzen etc. en kijk ik er heel anders tegenaan dan de gewone consument. Ik gun het Benelli wel, dus ik hoop dat het netwerk zich verder zal uitbreiden en ze maar weinig terug hoeven voor extra onderhoud.

Van de CB300R had ik nog de primeur in Nederland. :)
Test: Honda CB300R 35kW A2-rijbewijs
 
Leuk geschreven alleen de standaard kleuren zijn weer flut zoals meestal bij honda helaas dus daar zou een spuiter aan te pas moeten komen .
 
Lijkt me leuk om eens een keer die kleine TNT te huren. Misschien doe ik dat nog wel een keer.

Gaaf dat je de Monkey 125 nog gaat testen, Monomuis. Die vind ik het allerleukst. Maar wat een prijs! :(
 
Ja gigantisch ,ben benieuwd of dit verkocht gaat worden
Denk alleen aan mensen die alles al hebben en geld teveel want praktisch gezien is hij te duur maar ozo leuk.
In belgie ,,maar,, 4099 euro .
 
Laatst bewerkt:
Moet je in Belgie ook verplicht rijklaarkosten in de prijs verwerken? Tel er anders maar 300-400 euro bij.
Heb erg veel zin om die Monkey 125 te rijden. Eerst nog een CB125R en ergens nog een Ninja 400 tussendoor proppen. Zou zo'n Monkey best willen hebben, maar er komt als het goed is binnenkort dus nog een Suzuki Address 110 bij. En een MSX125SF in het geel wil ik ook nog steeds. Denk dat het bij dromen blijft. De Soes ga ik voor w-w gebruiken, wil de ER6 niet door de pekel rossen. Meestal is er nog prima te rijden met pekel, pas als het echt glad gaat worden gaat ook de Soes op stal.

TNT125 is dus te huur bij MVM in De Meern (en je eigen motor -motorscooter in jouw geval- kan je daar wel binnen stallen). Advies is wel binnendoor te rijden, op de snelweg had ik met tegenwind 96km/u wat misschien 85km/u op GPS was. Gelukkig was het rustig. :)
 
Beetje slipstreamen. Ik ga met de Monkey 125 ook nog wel de snelweg op. Wil weten hoe hard dat ding loopt. Op Motorfreaks hebben ze het over 117km/u. MSX raakte met moeite de 100km/u aan.
 
Gaat de Monkey harder dan de MSX? Dat zou een groot pluspunt zijn.
Mijn MSX was niet vooruit te branden en een big bore kit was geen succes.
 
Alleen met aanzuiging van het overige verkeer. Daar zit wel iets in, want de Honda CB125R is met ander verkeer sneller dan in zijn uppie. Ik heb snelheden met de CB125R gehaald die ik daarna nooit meer heb gezien. :) Ga er standaard maar vanuit dat de Monkey niet veel meer dan 100 op de teller loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan