25 kw sportmotor

andriesvdb15

Rookie
21 jul 2018
2
0
belgie
dag allemaal,

ik zal mijzelf eerst even voorstellen, ik ben Andries 21 jaar en rijdt momenteel op en bmw f650 funduro, alhoewel de funduro een zeer goede beginnermotor is ben ik op zoek met iets meer fun.

Graag zou ik willen weten welke motoren jullie kunnen aanraden.
Ik ben op zoek naar een sportmotor

de motoren waar ik momenteel het vaakste naar keek zijn de kawasaki zx6R, yamaha thundercat, yamaha R6, honda cbr600.

Heeft iemand ervaring met deze motoren of met eventueel andere motoren die sportief rijden?

Ik hoor het graag!

alvast bedankt
 
Hangt ervan af wat jij onder sportief verstaat. Op een lichte fiets kan je als je goed kunt sturen in de bochten harder gaan dan iemand op een zware fiets.

Waarom trouwens 25KW? Je mag toch tot 35KW? Dan kan iets als een Ninja 300/400 toch best geinig zijn lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Die zijn allemaal via de oude regeling destijds naar 25 KW gebracht.

Tegenwoordig mag je met je 35KW geen motor knijpen die meer dan het dubbele vermogen had. (dus max = 70KW knijpen)
 
Ben je daar zeker van?
Ik vindt er namelijk meerdere met 25 kw papieren/ kenteken op marktplaats of 2dehands?

En dan staat er zeker ook bij: "Geschikt voor A2"..

Ze lopen gewoon de liegen om maar van de motor af te komen... Een motor die standaard 70kw of meer heeft en nu nog op 25kw staat is helemaal niet meer relevant voor geen enkele rijbewijscategorie.

Mocht de motor wel <70kw zijn en op 25kw staan op kenteken dan is het wel interessant om met het A2 rijbewijs te kunnen rijden. Dan is er vaak gebruik gemaakt van de 2e type goedkeuring om hem op 25kw kenteken te krijgen, dit is goedkoper van hem op 35kw te zetten omdat er dan een dure herkeuring plaats moet vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan