Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Minimalistischer kan bijna niet :P

full
 
Jaja. Ik zeg gewoon te lui om alles te monteren :+

Maar kabelboom netjes weggefrot :t :t

Inkorten goed idee. Ik heb de stop aan het frame ietsje weggeslepen (ben lui) - resultaat ook ietsje schuiner, maar kan beter.
 
Ik vind dat een MOMO fier "overeind" moet staan O-) :P
Dus ik laat het zo :+
 
Ben nog even bezig met de finetuning van de quickshifter (killtimes, sensitivity) en de stand van het pedaaltje, maar de ploffen bij opschakelen zijn al erg lekkerr })
 
Totdat-ie een keer op z'n zij gaat liggen :X

Kan gebeuren,maar tot nu toe met beleid en verstand :t

Vandaag heeft bella me weer naar circuit zolder en naar huis gebracht.
Binnendoor dus rustig aan knorren :] wat loopt ie toch heerlijk :9
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

Ik heb even jullie hulp nodig!

Op de momo ging vandaag na een stukkie van 100 km ineens het oranje lampje branden. Die ging ook na een paar seconden weer uit. Dat aan/uit gedrag blijft ie nu doen. Er zit geen logica in de tijd dat het lampje uit is en brandt. Toen ik bijna thuis was kreeg ik ook even het accu symbooltje in het display te zien, maar die ging ook snel weer weg. De motor start en rijdt verder prima.

Diagnose op het display zegt: no errors. Vervolgens uitlezen met de laptop en Guzzidiag en dat geeft nu:
P0351 linker bobine: te laag
P0352 rechter bobine: te laag
P0560: te laag
P0170: startschakelaar electrisch: geen signaal
U1601 CAN bus: geen signaal.

Die bobine melding is volgens mij standaard, evenals de P0170?
De P0560 zou iets met het laadcircuit moeten zijn, en lijkt mij in elk geval niet goed. Iemand een idee in welke richting ik zelf kan zoeken voordat ik de motor wegbreng?
Accu is dit voorjaar vervangen en is volgens display en Guzzidiag 12V. Met draaiende motor 13.6V.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat een MOMO fier "overeind" moet staan O-) :P
Dus ik laat het zo :+

Overeind is het beste , goed voor de olie-verdeling en al wat niet meer voordelen.
Standaard weg , jiffie pleite , gewicht , jezelf ook nog wat minder en dan :

BLIJF er gewoon op zitten en laat je eten en drinken gewoon bezorgen.
GEWELDIG idee niet ?

Succes ! Gerrit
 
Over het oranje lampje van The Sjaax:
Ook ik wordt sinds dit jaar gekweld door het (onderste) oranje lampje wat hinderlijk vaak gaat branden. In het begin zat er een duidelijke regelmaat in, na een tijdje rijden (dus als de motor eenmaal goed warm is) was het vaste recept om te gaan branden bij afremmen op de motor met volledig gas dicht. Lampje ging dan aan bij 4.500 rpm om dan steevast weer uit te gaan bij 3.200. Onafhankelijk van de geschakelde versnelling.

Marc van Stretta heeft er vluchtig naar gekeken maar kon ook zo snel niets ontdekken. Hij had wel een verdenking richting speedsensor mede omdat mijn kabeltje er niet helemaal fris bij hing. Speedsensor schijnt een erg gevoelig ding te zijn en als hij niet goed functioneert zou dat ook andere storingen op kunnen leveren.

Inmiddels is de motor wat minder kieskeurig en brand het lampje ook in hetzelfde toerengebied met het gas een streepje open. Motor loopt verder uitstekend. Ik heb besloten het voorlopig maar te negeren.

Afgelopen winter heb ik de standaard lood accu vervangen door een lekker licht LiFePo exemplaar. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Overeind is het beste , goed voor de olie-verdeling en al wat niet meer voordelen.
Standaard weg , jiffie pleite , gewicht , jezelf ook nog wat minder en dan :

BLIJF er gewoon op zitten en laat je eten en drinken gewoon bezorgen.
GEWELDIG idee niet ?

Succes ! Gerrit

ik vind het een geweldig idee :t en ga het voorleggen aan mijn baas :)
 
Zaterdag a.s. de Momo door mensen met verstand laten uitlezen en een aantal zaken doormeten. Eerste vermoeden is een probleempje met de dynamo. Wordt vervolgd...
 
Zaterdag a.s. de Momo door mensen met verstand laten uitlezen en een aantal zaken doormeten. Eerste vermoeden is een probleempje met de dynamo. Wordt vervolgd...

12V is te laag,dat moet in ruststand minimaal 12,6 V zijn,die 13,6 lijkt mij ook aan de
lage kant ligt er aan bij welk toerental dat gemeten is,bij stationair is dat nog acceptabel,
maar zou op moeten lopen naar ongeveer 14,5V rond de 3000 tpm,dus een dynamo probleem zou heel goed kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, zaterdag ff langs Star Twin. Momo de werkplaats in, koffie erbij en wachten. Staat de momo nog voor de laatste slok weer buiten. Losgetrilde accupool |(

Vanavond een ruim een uur gereden en geen storing meer.
 
Weet iemand aanhaal moment momo,
1/voorwielas
2/ achterwielas
3 remklauw voor op schokbreker?
Van kleine 4 borg boutjes schijnt 10 Nm te zijn.
Vandaag Road 5 laten monteren op velgen, bleek nog wiellagertje stuk, ook maar meteen vervangen
 
Ik heb het werkplaatshandboek voor je, staan alle aanhaalmomenten in. Als je je mail even in een PB zet, dan stuur ik m via we transfer oid. Is nl 80 mb pdf bestand ;-)
 
Ik heb het werkplaatshandboek voor je, staan alle aanhaalmomenten in. Als je je mail even in een PB zet, dan stuur ik m via we transfer oid. Is nl 80 mb pdf bestand ;-)

De Michelin road 5 zit er op, voelt goed, vlg mij hoef je die niet meer in te rijden.
Net 25 km mee gereden, nog klein schaamrandje. Niets onaangenaams gevoeld?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan