Bmw S1000r de koning van de nakeds

Goeiemorgen allen, mijn zoektocht naar een naked is ten einde. Volgende week haal ik een S1000R (2014) op *O*

Ben niet zo van extreem veel aanpassingen aan een fiets maar zoek nog wel een mooie tankpad en bagageoplossing. Iemand tips hier?
Misschien op termijn een vervangingsuitlaat en andere hendels.
Het schermpje wat er op zit is van middelgroot formaat en werkt, voor mij althans, ontzettend prettig.
 
Goeiemorgen allen, mijn zoektocht naar een naked is ten einde. Volgende week haal ik een S1000R (2014) op *O*

Ben niet zo van extreem veel aanpassingen aan een fiets maar zoek nog wel een mooie tankpad en bagageoplossing. Iemand tips hier?
Misschien op termijn een vervangingsuitlaat en andere hendels.
Het schermpje wat er op zit is van middelgroot formaat en werkt, voor mij althans, ontzettend prettig.

Voor de tankpad heb ik zelf de originele van BMW, zie onderstaande.
S1000RR-HP4-Tank-Pad1.jpg


Voor de bagage kan je kijken naar een tanktas en/of pannier set.. Zie ook onderstaande afbeelding als voorbeeld. Dit is een tanktas en Sw-motech BLAZE® H Panniers Set.
20160602_085748.jpg

Deze komt van het S1000R co uk forum, zie link. Ik ben zelf voor een goede waterdichte motorrugzak gegaan, dus ik heb geen persoonlijke ervaringen met deze items.

Gefeliciteerd met je nieuwe bike!
 
Laatst bewerkt:
Dank je SL65!
Ja die tankpad vind ik zelf ook wel een aardige. Moet ook niet te druk zijn. Kan hem alleen nergens vinden op Nederlandse sites, zelfs niet bij BMW dealers. Ja bij een BMW zaak in de UK maar zal hier toch ook wel ergens verkrijgbaar zijn?

Die SW Motech lijkt mij een goede optie. Zeker omdat je die tassen ook kunt vastzetten. Zag dat BMW zelf ook een dergelijke variant heeft, maar daar staat een S1000R logo op dus die zal wel 2x zo duur zijn daardoor :/
 
Concrats Andrew! :t

Moet het een officiële BMW tankpad zijn?
Op Ebay staan ook de meest gave designs.

Dit is zomaar een willekeurig voorbeeldje:

full


En zijtassen heb ik nog wel liggen, mogen voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde weg. :)
 
Dank je SL65!
Ja die tankpad vind ik zelf ook wel een aardige. Moet ook niet te druk zijn. Kan hem alleen nergens vinden op Nederlandse sites, zelfs niet bij BMW dealers. Ja bij een BMW zaak in de UK maar zal hier toch ook wel ergens verkrijgbaar zijn?

Die SW Motech lijkt mij een goede optie. Zeker omdat je die tassen ook kunt vastzetten. Zag dat BMW zelf ook een dergelijke variant heeft, maar daar staat een S1000R logo op dus die zal wel 2x zo duur zijn daardoor :/

Volgens mij kan elke BMW motor dealer de tankpad voor je bestellen. Ik had het destijds bij de dealer gelijk mee laten bestellen. BMW artikelnummer hiervan is 16117726916.
 
Laatst bewerkt:
@sl65
Nou wat een service, thanks!

@worldbeater
Nee hoor hoeft zeker geen officiële BMW tankpad te zijn. Ik vind veel anderen alleen zo druk. Jouw voorbeeld is wel mooi en aanzienlijk goedkoper maar ook erg druk.
Wat voor zijtassen heb je dan? Stuur anders even een pm met wat meer info. Dan kijk ik even of het wat voor me is.
 
@worldbeater
Nee hoor hoeft zeker geen officiële BMW tankpad te zijn. Ik vind veel anderen alleen zo druk. Jouw voorbeeld is wel mooi en aanzienlijk goedkoper maar ook erg druk.
Wat voor zijtassen heb je dan? Stuur anders even een pm met wat meer info. Dan kijk ik even of het wat voor me is.
Het zijn exact die tassen van SW-Motech. ;)

Qua tankpad heb je uiteraard vele smaken. :Y
Alleen voor bescherming vind ik zo'n grote full carbon zonder enige opdruk ook wel wat hebben.

Geen idee wat ik erop heb, een mooie die er al opzat denk ik :+ , heb de motor al maanden niet gezien. _O-

7 augustus weer naar Zandvoort als het volgens mijn agenda ook echt lukt.
De dagen daarvoor even een paar rondjes draaien hier. :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik heb de mijne ook opgehaald.
2014, de 2 pakketten, nieuwe banden, ketting en tandwielen en bij de proefrit gezien dat er een voorvorkkeering lekte, dus die zijn ook vervangen.
full
 
Hoop gebeurtenissen hier op het forum.
sterkte en gefeliciteerd!!
Zelf heb ik het begagesysteem van Hepco & Becker, ideaal, blijft goed zitten op hoge snelheden(dit in tegenstelling tot mijn kentekenplaat) en geen bandjes of klitteband welke de motor kunnen beschadigen.
 
Mooie fiets Maus75, vooral die kleur ook! ;)
Akra zit er al op zie ik. Op die van mij niet maar moet zeggen dat ie standaard al een lekkere rumble heeft. En ben ook erg benieuwd naar de hendels.

Denk overigens dat ik hem toch maar niet morgen ga halen. 35 graden is wel een beetje gortig plus heb geen doorwaai jas. Moet wel leuk blijven om een nieuwe fiets te halen en ze zitten voor mij niet naast de deur.
 
Mooie fiets Maus75, vooral die kleur ook! ;)
Akra zit er al op zie ik. Op die van mij niet maar moet zeggen dat ie standaard al een lekkere rumble heeft. En ben ook erg benieuwd naar de hendels.

Denk overigens dat ik hem toch maar niet morgen ga halen. 35 graden is wel een beetje gortig plus heb geen doorwaai jas. Moet wel leuk blijven om een nieuwe fiets te halen en ze zitten voor mij niet naast de deur.


Thanks! Ik heb alleen dinsdagavond om 21.00u ff een half uur gereden, maar zweette nog mijn pak uit.

Nieuwe bike ophalen is altijd leuk, ongeacht het weer... :t

Wat me overigens wel opvalt, is dat ik behoorlijk kracht moet zetten met de QS. Dat was bij de aprilia beter afgesteld. Volgens de dealer hoort dit zo...
 
.. en ze zitten voor mij niet naast de deur.
Dat is ideaal, kan je blijven rijden. :+

Ik heb mijn baby BMW, een G310R, dit jaar gehaald in Enkhuizen.
Zit een beetje in die hoek waar jij woont - vanuit Rotterdam- noem ik het buitenland. :+
Wat me overigens wel opvalt, is dat ik behoorlijk kracht moet zetten met de QS. Dat was bij de aprilia beter afgesteld. Volgens de dealer hoort dit zo...
Ik heb vorig jaar mijn RSV4 verruilt voor de BMW S1000R en herken dit niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou het is bijna 1,5 uur rijden heen en dan nog terug in 35 graden..alhoewel de terugweg vast sneller zal zijn met de s1000r 8-)
Mij echt te gortig qua temp. Heb met grote warmte al meerdere kleine vervelende momentjes meegemaakt dus het wordt dinsdag. Scheelt bijna 10 graden

Als dít al buitenland is, wat is Friesland of Limburg dan? :)

Heb zowel 2014 als 17 model gereden. Vond bij beiden de QS bij lage toeren wat stroef. Bij hoge toeren soepel.
 
Concrats Andrew! :t

Moet het een officiële BMW tankpad zijn?
Op Ebay staan ook de meest gave designs.

Dit is zomaar een willekeurig voorbeeldje:

[afbeelding]

En zijtassen heb ik nog wel liggen, mogen voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde weg. :)


Ik heb deze vandaag binnengekregen (de rode), maar hij is niet echt rood. Meer faal oranje |(
 
Dat is ideaal, kan je blijven rijden. :+

Ik heb mijn baby BMW, een G310R, dit jaar gehaald in Enkhuizen.
Zit een beetje in die hoek waar jij woont - vanuit Rotterdam- noem ik het buitenland. :+Ik heb vorig jaar mijn RSV4 verruilt voor de BMW S1000R en herken dit niet. ;)

Dan heb ik een vermoeide voet :+
Zal van de week nog eens proberen.
 
Als dít al buitenland is, wat is Friesland of Limburg dan? :)
Exotische bestemmingen. :+

Maar heb ook wel eens een motor ( TL1000R ) in Friesland gekocht. :Y
Met het openbaar vervoer heen en op de motor terug. :9 ( Hartje winter, helm steeds vies van de pekel )

En een Bimota uit Neurenberg. Goed verkeken op dat Duitsland. Best groot. ;)
Heb zowel 2014 als 17 model gereden. Vond bij beiden de QS bij lage toeren wat stroef. Bij hoge toeren soepel.
QS hoort ook niet bij lage toeren. Misschien is dat het probleem. :?

Dinsdag tien graden minder? Zeker welkom. :Y ( Deze topzomer is over de top )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze vandaag binnengekregen (de rode), maar hij is niet echt rood. Meer faal oranje |(
Wat een toeval, het was gewoon een willekeurig voorbeeld.
Ik heb zelf bijna altijd geluk met dat soort dingen. *O*

PTT Post heeft door mijn bestellingen in China een extra vrachtwagen moeten kopen. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Minder druk? _O-

full


Volgens de advertentie zit er tevens een mooi 3D effect in. :+
 
Drukker dan druk zelfs!
Ik neem voorlopig een eenvoudige tankpad en neem de tijd een mooie te zoeken.

Bedankt nog dizizmy voor je H&B suggestie. Ook aardig, denk echter dat ik al met al de SWMotech oplossing het mooist vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan