Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Martijn,

Toevallig heb ik gisteren een ODBII kabeltje besteld. Ik kan je helpen mits het met Tuneecu gebeurd. met Tuneboy geen ervaring. Wel iets verder naar het noorden (net onder den helder)


Maak ik er een mooi ritje van, maar eerst op vakantie. Ik pb je wel, alvast bedankt.
 
Je had gewoon pech met je vorige speed. Ik ben na 3 jaar superduke ook weer terug. Blijft de beste machine die je kan kopen imo.
Hangt er vanaf wat je er mee wil doen ;)
Mijn eisenpakket ligt denk ik een beetje anders, ik wilde een soort Speed maar dan waar je goed achterop kan zitten en waar koffers aan kunnen. Een Speed is en blijft een fantastische machine, maar voor mijn wensen is de Super Duke GT beter :) (en sneller :P )
 
Hangt er vanaf wat je er mee wil doen ;)
Mijn eisenpakket ligt denk ik een beetje anders, ik wilde een soort Speed maar dan waar je goed achterop kan zitten en waar koffers aan kunnen. Een Speed is en blijft een fantastische machine, maar voor mijn wensen is de Super Duke GT beter :) (en sneller :P )

Ik begrijp je verhaal helemaal, zo heeft iedereen een ander eisenpakket waar een bepaald type motor bij past.
Ik wil gewoon een snelle, sportieve naked die goed afgewerkt is qua vering en stuurgedrag. Een eis is power onderin en een soepel motorkarakter, daarom past de Speed zo goed bij mij.

Mijn volgende motor wordt of een Speed R of een Yamaha MT10, niet zozeer om zijn looks maar om het crossplane blok.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je verhaal helemaal, zo heeft iedereen een ander eisenpakket waar een bepaald type motor bij past.
Ik wil gewoon een snelle, sportieve naked die goed afgewerkt is qua vering en stuurgedrag. Een eis is power onderin en een soepel motorkarakter, daarom past de Speed zo goed bij mij.

Mijn volgende motor wordt of een Speed R of een Yamaha MT10, niet zozeer om zijn looks maar om het crossplane blok.

Mijn eisen liggen ongeveer hetzelfde.
Aan een MT10 heb ik ook gedacht voor het blok. Jammer genoeg vind ik daar het uiterlijk niet zo mooi van. Lijkt een beetje op een transformer... 8-)
Voorlopig blijft voor mij nog de keuze tussen de Z1000 (2014+) of een S3.
 
Mijn '08 heeft in 98.000km alleen een kapotte dynamo gehad, dus redelijk betrouwbaar te noemen!
Elke motor/type heeft wel zo zijn problemen en een beetje geluk moet je er wel mee hebben.
Het blijft techniek en het kan kapot (zekers als je gaat kijken wat er tegenwoordig allemaal in zo'n motorfiets zit)

Maar als het kapot gaat, hoe wordt het dan opgelost is de vraag..............en dat maakt een goede dealer/importeur.
Met geld verdienen staan ze allemaal vooraan..........maar met service/garantie moet men niet achteraan gaan staan.
Helaas ben ik daardoor afgehaakt bij Triumph.

Bij BMW heb ik nog geen gezeik gehad (bij beide GS'en niet)
Mocht ik wel iets krijgen en dat wordt slecht afgehandeld (zonder coulance oid) dan haak ik ws ook af bij BMW.

Je kunt zeggen wat je wil over die japanners, ook al zijn het 13 in een dozijn fietsen...........starten/lopen die dingen.
Iig bij mij. 8-)

En over de Speed.........heerlijkste, mooiste en "grootste smile" motor die ik ooit gehad heb.
Muv niet altijd even praktisch, was het voor mij de meest allround fiets die ik heb gehad.
Nergens echt top in, maar over de hele breedte inzetbaar..........en goed handelbaar, zonder dat de fiets er met mij vandoor gaat. *O*
 
Mijn eisen liggen ongeveer hetzelfde.
Aan een MT10 heb ik ook gedacht voor het blok. Jammer genoeg vind ik daar het uiterlijk niet zo mooi van. Lijkt een beetje op een transformer... 8-)
Voorlopig blijft voor mij nog de keuze tussen de Z1000 (2014+) of een S3.

Whahaha, maar dat blok....
En het stuurt als een malle. Er zit meer agressie dan in een Speed imoh...
 
Whahaha, maar dat blok....
En het stuurt als een malle. Er zit meer agressie dan in een Speed imoh...
Als je iets aggresiefs wil, neem een 790 Duke. Ik kon daar niet normaal op rijden, alleen maar jagen _O- wel hele hoge fun factor *D Echter zou ik me voor kunnen stellen dat je dat met een Street RS ook wel hebt maar daar heb ik nog niet op gereden.
 
Laatst bewerkt:
Als je iets aggresiefs wil, neem een 790 Duke. Ik kon daar niet normaal op rijden, alleen maar jagen _O- wel hele hoge fun factor *D Echter zou ik me voor kunnen stellen dat je dat met een Street RS ook wel hebt maar daar heb ik nog niet op gereden.

Ik vind die 790 er een beetje cheap uitzien, zal vast erg leuk rijden maar vind het echt een afgeraffeld ding.. En dat terwijl het prototype echt super vet was!
De Street RS is idd wel heel vet, daar zou ik mijn Speed wel voor willen ruilen.. :9~
 
Laatst bewerkt:
En over de Speed.........heerlijkste, mooiste en "grootste smile" motor die ik ooit gehad heb.
Muv niet altijd even praktisch, was het voor mij de meest allround fiets die ik heb gehad.
Nergens echt top in, maar over de hele breedte inzetbaar..........en goed handelbaar, zonder dat de fiets er met mij vandoor gaat. *O*


Mooi gesproken!
Praktisch hoeft een motorfiets voor mij niet te zijn, dan pak ik het busje wel.
Wat je zegt, het vermogen is voldoende, je hoeft niet voorzichtig te doen!
 
Ik vind die 790 er een beetje cheap uitzien, zal vast erg leuk rijden maar vind het echt een afgeraffeld ding.. En dat terwijl het prototype echt super vet was!
De Street RS is idd wel heel vet, daar zou ik mijn Speed wel voor willen ruilen.. :9~~

Idd. Werd helemaal wild van al die filmpjes. Ik sparen... komen ze uiteindelijk met een soort middenklasser z750. Ding zal heus wel giga rijden maar ik vind em vol met compromissen zitten. Aan alles zie je dat ie niet te duur mocht worden.
 
Hoi ik heb nog een prachtige speed uit 2008 met net 20 k op de teller ohlins vering voor en achter,Rizoma, R&G en Pazzo... Te koop pfff haha
 
Ik vind die 790 er een beetje cheap uitzien, zal vast erg leuk rijden maar vind het echt een afgeraffeld ding.. En dat terwijl het prototype echt super vet was!
Het prototype was idd nog veel vetter, maar vind het productiemodel ook prima. Het is erg minimalistisch gemaakt, zo simpel mogelijk. Dat past wel bij KTM.
De Street RS is idd wel heel vet, daar zou ik mijn Speed wel voor willen ruilen.. :9~~
Volgend jaar ook die geile tune in de Moto2 :9~

 
Nog maar 20k... volgens mij had je dat monster al toen ik mn oude speed had (4 jaar geleden)
Klopt helemaal , heb je wel eens ontmoet op een speed meeting met rit.
Rij met meerdere motoren, word per jaar per motor niet veel km,s bijgezet dus haha .
Vanwege het weinig rijden op de Speed dus ook maar besloten over te gaan tot de verkoop .
is evnt ook over te nemen in originele staat . ga dan alle accessiores los verkopen.
grtzz
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal , heb je wel eens ontmoet op een speed meeting met rit.
Rij met meerdere motoren, word per jaar per motor niet veel km,s bijgezet dus haha .
Vanwege het weinig rijden op de Speed dus ook maar besloten over te gaan tot de verkoop .
is evnt ook over te nemen in originele staat . ga dan alle accessiores los verkopen.
grtzz

Ik was jou toen ook nog tegengekomen met een gixxer in amersfoort toch? Met een kiddo achterop?
 
Mijn '08 heeft in 98.000km alleen een kapotte dynamo gehad, dus redelijk betrouwbaar te noemen!

De mijne heeft beetje meer gelopen, is een beetje ouder en heeft zijn problemen gehad. Maar alles zelf op kunnen lossen. Geen dealer binnen 2000 km aanwezig.

Ze gaat nog steeds, heeft nu bijna 11 jaar Curacao overleeft. Het is een hard leven hier. De japanse merken takelen toch ook erg af met een fractie van mijn kms die ik gemaakt heb. Ook die hebben rare mankementen. Zal wel iets in de lucht ziten hier (zout!).

Al met al ben ik blij met mijn speed en heb er een (lekke) band mee, zelfs met haar makken en nukken.
 
De mijne heeft beetje meer gelopen, is een beetje ouder en heeft zijn problemen gehad. Maar alles zelf op kunnen lossen. Geen dealer binnen 2000 km aanwezig.

Ze gaat nog steeds, heeft nu bijna 11 jaar Curacao overleeft. Het is een hard leven hier. De japanse merken takelen toch ook erg af met een fractie van mijn kms die ik gemaakt heb. Ook die hebben rare mankementen. Zal wel iets in de lucht ziten hier (zout!).

Al met al ben ik blij met mijn speed en heb er een (lekke) band mee, zelfs met haar makken en nukken.
Alweer een lekke band :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan