Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Rick ging als eerste van het gas omdat hij code 60 zag. Ik en de rest van het groepje achter hem zagen het niet. Hij stak zijn hand op en ging links rijden op de veenslang. Ik dacht dat hij panne had en zag ook geen vlaggen gezwaaid worden bij de volgende posten. Dus de rest van het groepje gingen op het gas en kreeg pas bij Stekenwal de code 60 vlag te zien. Je kunt het ook wel zien op het filmpje hierboven. Maar toen was Rick al een aantal plaatsten kwijt. Ben na de race even naar voren gelopen en dit ook aangegeven bij oa Rick. Maar het is allemaal goed gekomen.

Finishen onder code 60 nog niet eerder meegemaakt.

Ik had de code 60 vlag ook gezien maar bij de volgende posten was idd geen vlag te bekennen dat maakte het wel verwarrend. Je mag toch verwachten dat de baco’s alert reageren. Het lijkt mij eerlijker om in dit soort gevallen de uitslag van de voorlaatste ronde aan te houden dan hoeft Rick geen deuk meer in zijn tank te slaan😜
 
Laatst bewerkt:
Ik had de code 60 vlag ook gezien maar bij de volgende posten was idd geen vlag te bekennen dat maakte het wel verwarrend. Je mag toch verwachten dat de baco’s alert reageren. Het lijkt mij eerlijker om in dit soort gevallen de uitslag van de voorlaatste ronde aan te houden dan hoeft Rick geen deuk meer in zijn tank te slaan😜

😂 Goed idee!

Waarom stopte jij in de 2de wedstrijd? Pech met de motor?
 
Ik had de code 60 vlag ook gezien maar bij de volgende posten was idd geen vlag te bekennen dat maakte het wel verwarrend. Je mag toch verwachten dat de baco’s alert reageren. Het lijkt mij eerlijker om in dit soort gevallen de uitslag van de voorlaatste ronde aan te houden dan hoeft Rick geen deuk meer in zijn tank te slaan😜


Hahaha nja tank is er nog goed vanaf gekomen gelukkig maar ik zag de bui nogal hangen 😅 probleem was dat ik tussen strubben en stekkenwal nu zelf aan t twijfelen was of ik m wel gezien had. Daarna werden we afgevlagd op start finish en was ik er van overtuigd dat ze de doorkomst zouden hanteren.

Maar idd.. eind goed al goed 😂 mijn emoties lopen soms wat hoog op :+
 


Mooi man, ik heb jou ook gefilmd, alleen moet hem nog online zetten. Race 1 moeten staken met rem problemen en race 2 kwam ik net een ronde te kort op jou anders hadden we nog een spannende laatste ronde gehad!
Je bent trouwens wel lekker snel richting de Ramshoek :]
Want jij hebt toch een blauw witte R1 en ook geel in je pak? Ik ben de grote jongen met de rode fireblade.
 
Jep maatje van me lag er ook en die is er hard af gegaan.
ik kwam net aan en zag de gevallen motor glijden en zagen het spoor liggen en er maakten een hoop rijders het gebaar van stoppen de sessie, en de gecrashde rijder ook( dit heb ik niet gezien maar gehoord) maar de marshall bleef maar geel zwaaien i.p.v. ook de olie vlag of rood.
Ik vond dit echt zeer slecht van de marshall! Als er zoveel rijders er te plekken al aangeven dat er gestopt moet worden dan maar meteen de rode vlag zwaaien, dan maar een sessie voorbij maar wij kunnen op dit niv alleen maar verliezen! En ondanks dat me maat met een highsider eraf ging en behoorlijk zijn motor opvouwt, heeft hij dus ook lichamelijke schade en dan vind ik toch minder. Want ik vind dat RSZ toch behoorlijk steken heeft laten op zondag.
Na het snelheids verschil bij de licenties houders en toen die crash met het slechte vlaggen.
Heb me ook even gemeld bij de race directie en ik was gelukkig niet alleen.

Maar genoeg gezeikt, we hadden fantastisch weer.
En de maandag was alles weer prima omdat iedereen weer in zijn eigen klasse reed.
En ook een mooie dag met weer fantastisch weer.

Dag begon op zondag al goed met brandende motoren op de baan? Zag wel dat het een nieuw model R1 was en een R6! Beide rijders oké?

Ik ga hier inhoudelijk niet op reageren, ik was er trouwens ook niet eens bij, maar het is misschien wel goed om hier te vermelden dat een baco nooit op eigen initiatief de rode vlag mag tonen. Dat gaat altijd in opdracht van Race Control.
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, ik heb jou ook gefilmd, alleen moet hem nog online zetten. Race 1 moeten staken met rem problemen en race 2 kwam ik net een ronde te kort op jou anders hadden we nog een spannende laatste ronde gehad!
Je bent trouwens wel lekker snel richting de Ramshoek :]
Want jij hebt toch een blauw witte R1 en ook geel in je pak? Ik ben de grote jongen met de rode fireblade.

Nr 323 ? Dan zijn we elkaar wel paar keer tegen gekomen ja :]

Motor is blauw met fluo gele striping, zwart/wit pak met blauw/gele helm :)

Altijd goed om jezelf terug te kunnen zien ! Zie graag je filmpjes nog online verschijnen *D
 
Nr 323 ? Dan zijn we elkaar wel paar keer tegen gekomen ja :]

Motor is blauw met fluo gele striping, zwart/wit pak met blauw/gele helm :)

Altijd goed om jezelf terug te kunnen zien ! Zie graag je filmpjes nog online verschijnen *D

Jep, race 1 en race 2 duurde 1 ronde te kort anders waren we elkaar weer tegen gekomen, ik moest van de laatste plaats komen en moet de filmpjes nog steeds online zetten!
 
Allen,

Na de ervaring van Vrij Rijden op 15 juli hebben we besloten de groepen wat anders in te gaan delen. Met de nieuwe indeling Medium/Fast/Licentiehouders de snelheidsverschillen binnen de groepen te groot zijn geworden om prettig en veilig te rijden.

Wij gaan een nieuwe indeling maken: Light / Medium / Fast

LIGHT zijn rijders met rondetijden van 2.20 tot 2.02
MEDIUM zijn rijders met rondetijden 2.02 tot 1.56
FAST zijn rijders met rondetijden van 1.56 of sneller

Deze scheidingen in tijd worden nog even onder de loep genomen. Ik heb de ingeschreven rijders voor 2 september Medium en Fast gevraagd om hun pr’s zodat we een completer beeld van de range kunnen krijgen.

Dit betekent dus dat de groep Licentiehouders gaat vervallen en dat jullie dan in een groep gaan rijden waar je qua tijden goed in past. Ik hoop dat jullie hiermee akkoord gaan.

De cashback korting blijft ongewijzigd:-)

Met sportieve groet,

Christiane Admiraal
Wedstrijdsecretariaat
 
ach zo agressief werd er niet gereden in de licentie groep, wij schrikken niet zo snel als er iemand nog even onderdoor komt , heb zelf in ruskenhoek uit even gezellig bij mariska aangeklopt :-) , en dave die onderdoor kwam in stekkenwal is ook geen probleem. het heet niet voor niks de licentie groep !!! maar ben het wel eens dat je niet 25 sec aan tijdverschil moet hebben in de snelste groep.


Bij mij? Wat gemist hahaha. 🤪
 
Laatst bewerkt:
We hadden al in april aangegeven over de licentiehoudersgroep. Dat dit niet zo kon. Blij dat er actie op is genomen! Light-medium- fast is veel beter inderdaad!

Ik had de zondags veel geluk dat ik niet door oliespoor onderuit ging. Reed achter hem.
 
LIGHT zijn rijders met rondetijden van 2.20 tot 2.02
MEDIUM zijn rijders met rondetijden 2.02 tot 1.56
FAST zijn rijders met rondetijden van 1.56 of sneller]
Blij toe dat ze niet teveel naar jouw indeling hebben geluisterd. :P
Al snap ik het verschil niet helemaal met de ZAC klassen indeling; 2m03 Rookie.

Gewoon 3 groepen, bv: onder 1:55, 1:56-2:00 en boven 2:00.
En nog beter om na 3 sessies alle tijden op een hoop en 2 strepen zetten voor 3 nieuw ingedeelde groepen.
 
Laatst bewerkt:
Blij toe dat ze niet teveel naar jouw indeling hebben geluisterd. :P
Al snap ik het verschil niet helemaal met de ZAC klassen indeling; 2m03 Rookie.

Daarom zei ik ook bv ;) die tijden gewoon even uit de duim gezogen.
Omdat vrij rijden en de race klassen los van elkaar staan. Hoe ze precies op die tijden komen weet ik niet, vermoed dat ze gewoon naar alle tijden bij het vrijrijden hebben gekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan