Yamaha MT-10

Wegwezen OMA.

Mijn oog is gevallen op een nieuwe MT10 die ik als woon werkvervoer ga gebruiken. Na een proefrit was ik helemaal verliefd. Zeker omdat ik 6,5 jaar lang dagelijks supersports heb gereden.
Super gave naked bike.

Hebben jullie hier nog negatieve punten? Ik heb begrepen dat het benzineverbruik hoog is, maar dan lees je weer dat die gene ook helemaal los ging. Met de ZX10R haalde ik een verbruik van 1 op 15 op de snelweg.

1 op 15 ga je zeker niet halen, mits je op een manier gaat rijden waarvoor de mt 10 niet gemaakt is. 1 op 13 is het beste wat ik ooit gehaald heb (toer+ modus). Ik moet er wel bijzeggen dat alle km die ik maak puur hobby matig zijn en de meeste in Duitsland.
 
Als je heel goed constant kan rijden en echt alleen op de snelweg rijd moet die nog wel iets zuiniger kunnen rijden.
Mijn boordcomputer geeft bij legale constante snelheid rond de 1 op 16 op. En soms nog wel zuiniger.
Echter zodra je weer wat meer moet optrekken en in zijn 1,2, of 3 rijd gaat die wel weer wat lusten :]
Als ik gecombineerd rij en niet te gek doe rij ik meest 1 op 14.

Mijn gemiddelde verbruik staat op 7.5, zo een 1 op 13 dus...

Je zal alleen al wel wat vaker bij de pomp staan omdat de tank niet zo heel groot is.

Maar goed zodra je lekker kan rijden sta je om de 160 km bij de pomp :P dan gaat bij mij meest het lampje knipperen en word ik zenuwachtig :+
 
Ik moet dan optrekken vanaf zijn 4 dus :+ Ach ja sportief en zuinig bestaat niet. De Z1000SX zou evenveel verbruiken.
Ben benieuwd. Deze week even de financiering regelen en als dat door gaat dan zit ik er de week daarop misschien op.
 
Ik moet dan optrekken vanaf zijn 4 dus :+ Ach ja sportief en zuinig bestaat niet. De Z1000SX zou evenveel verbruiken.
Ben benieuwd. Deze week even de financiering regelen en als dat door gaat dan zit ik er de week daarop misschien op.
Z1000SX is een stuk zuiniger dan de MT10. Echter is die Z1000SX qua sturen wel een heel andere motor. Stuurt vrij zwaar en log in vergelijking. Maargoed, volgens mij maak jij vrij veel snelweg kilometers dus in die zin maakt dat niet gek veel uit en daarbovenop is de windbescherming van de Z1000SX wel een stuk beter (en in lijn met wat je gewend bent op een Superbike) dan dat de MT10. Ach, wikken en wegen.
 
Al eens ruim 23 kilometer gereden zodra het lampje gaat knipperen, wel handig dat je dagteller op 0 springt zodra het lampje begint te knipperen.

Bij knipperen wordt ik niet zenuwachtig, bij de 20 km werd ik dat wel. _O-

Het uittesten hoe lang je daadwerkelijk kan rijden laat ik graag aan jullie over, ik heb de opzet gedaan :Y
 
Ron98 tanken maakt de MT10 wat zuiniger maar gebruik niet goedkoper :}
Met 98 in de tank haal ik op vakantie, waar we flink doorrijden, net geen 180km voordat ie op reserve schiet.
1x 235km gehaald maar toen zat er ook geen druppel benzine meer in de tank.
 
Ron98 tanken maakt de MT10 wat zuiniger maar gebruik niet goedkoper :}
Met 98 in de tank haal ik op vakantie, waar we flink doorrijden, net geen 180km voordat ie op reserve schiet.
1x 235km gehaald maar toen zat er ook geen druppel benzine meer in de tank.

Mijn MT10 zuipt net zo veel als de 3,7 liter 1825 kg wegende Dodge Nitro waar ik mee rijdt maar die komt vanwege zijn tank inhoud in ieder geval nog 500 km ver |(
 
Misschien kan de dealer hem zuiniger afstellen?

Die van mij gebruikt nu meer lucht dan brandstof :t
 
Goedemorgen allen,

Die van mij gebruikt op het moment veel koelvloeistof B|
Mijn MT kreeg ineens wel heel veel aandacht gisterenavond bij Hans van Wijk, meer dan mij lief was bleek naderhand.

Bij het wegrijden nog wel even gezien dat er veel modder op het spatbord achter zat (lang leve de bruggen die worden natgehouden, welkom in NL anno 2018 waar bruggen bezwijken bij 21+ graden) maar meer dan modder was er niet te zien.

Bij Hans van Wijk op de parkeerplaats waren er toch wat andere sporen te zien, nl groen/gele spetters over de hele voorkant van het blok en de onderkant tot aan de uitlaat aan toe.

Nu raak ik wel eens een bij/hommel/weetikveelwaterallemaalrondvliegt en dat geeft ook wel mooie kleurtjes af en toe, maar dit was beetje formaat condor geweest ben ik bang.

Werkplaats al dicht, maar ze waren zo tof bij Hans om deze toch even te openen en de MT op de brug te zetten.

Voor zover te zien is de aansluiting/kering van de pomp naar het blok flink lek, moeten er pakweg 75 kilo aan onderdelen af om er bij te kunnen en een claim naar Yamaha om het weer op te lossen -O-

Dus nu maar even ridder te voet (met het mooie weer ook niet zo slecht trouwens, maar toch)

Wel blij dat dit gisteren gebeurde want afgelopen weekend reed ik nog in Engeland de plattelandsweggetjes van Cambridge naar Harwich na bij de Flight of the Legends te zijn geweest (was weer werkelijk fantastisch!)

Al met al toch niet leuk, je motor in het hospitaal :N
 
Laatst bewerkt:
Zo eerste nieuwe achterband is een feit. Op de oude zat echt geen profiel meer, eigenlijk schandalig gevaarlijk. Inclusief inrijden toch net 8000km met het bandje gedaan dus best netjes.
De Bridgestone Battlax S20 190/55 op advies van mijn bandenboer gelijk maar vervangen voor een Bridgestone Battlax S21 200/55, een iets bredere band die net wat meer grip zou moeten bieden. Tevens het advies gekregen de bandenspanning achter te verlagen naar 2.5 voor nog meer grip. Nou we gaan het zien ik ben benieuwd.
 
Zo eerste nieuwe achterband is een feit. Op de oude zat echt geen profiel meer, eigenlijk schandalig gevaarlijk. Inclusief inrijden toch net 8000km met het bandje gedaan dus best netjes.
De Bridgestone Battlax S20 190/55 op advies van mijn bandenboer gelijk maar vervangen voor een Bridgestone Battlax S21 200/55, een iets bredere band die net wat meer grip zou moeten bieden. Tevens het advies gekregen de bandenspanning achter te verlagen naar 2.5 voor nog meer grip. Nou we gaan het zien ik ben benieuwd.

Dat is idd erg knap, ik was na 3500 al aan de tweede toe. Een S21.
Bij 9000 weer een nieuwe set S21.
Wel een geweldige band voor mij....
 
Met mijn vorige motor een BMW S1000RR deed ik er 6000 km mee. Dus mijn verwachting is dat dat op de MT10 niet anders zal zijn. Maar 3500 km is wel heel kort. Lijkt mij dat je er dan vermoedelijk mee op het cirquit rijd en/of burnouts mee. Ben wel benieuwd wat je met die band doet. Meer m3nsen hun achterband vervangen met een 200 breedte.?
 
De S20 heeft het bij mij 4500 km volgehouden, de daaropvolgende Metzeler m7rr ging kapot in de Eifel; dwarse scheur van pakweg een cm). De motorzaak waar ik naar opgesleept werd (Yamaha mobiliteits garantie) had geen Metzeler. Daarom er een S21 op laten leggen. Die heeft het pakweg 5000 km volgehouden. Er ligt nu net weer een m7rr op. Ik rij niet op het circuit en doe ook geen burnouts. Spanning achter 2.8 en voor 2.5. De s20 voor heeft is 8000 km meegegaan. Daarna ook een m7rr voor. Ik gok dat die ook na 8000 km aan vervanging toe is.
 
Laatst bewerkt:
De S20 heeft het bij mij 4500 km volgehouden, de daaropvolgende Metzeler m7rr ging kapot in de Eifel; dwarse scheur van pakweg een cm). De motorzaak waar ik naar opgesleept werd (Yamaha mobiliteits garantie) had geen Metzeler. Daarom er een S21 op laten leggen. Die heeft het pakweg 5000 km volgehouden. Er ligt nu net weer een m7rr op. Ik rij niet op het circuit en doe ook geen burnouts. Spanning achter 2.8 en voor 2.5. De s20 voor heeft is 8000 km meegegaan. Daarna ook een m7rr voor. Ik gok dat die ook na 8000 km aan vervanging toe is.

Ik rij ook niet op het circuit en burnouts doe ik ook niet aan.
Verde vind ik het wel leuk om flink gas te geven.....
Nu de derde achterband en de tweede voorband.
Ik hou toch maar de S21 aan na jaren MPR op de diverse brommers. Topband.
 
Ook ik rij met Metzeler 7RR, prima bandjes. Achterband strak op na net geen 8.000km.
Nieuwe 190 7RR ligt al klaar. Voorband kan nog even, ook 7RR.
Wat mij betreft was er geen reden om voor 200 acterband te kiezen, nog nooit gripproblemen gehad met een 190 band.
Bandenspanning 2,3 voor en 2,6 achter.
 
Ja, helemaal opgelost, keerring was blijkbaar stuk, hele zooitje is vervangen incl. de leidingen van en naar de radiator.

Alweer paar ritjes erop zitten, loopt weer perfect.

Nu valt het ook op dat het na de rit niet meer zo stinkt, dacht eigenlijk dat dat de dooie muggen waren, nu blijkt dat je toch een klein beetje vloeistof op het hete blok rook, is dus mogelijk al langer een klein lekje geweest.

Ach opgelost door Hans van Wijk (toppie service, kan niet anders zeggen), betaald door Yamaha, iedereen blij :Y
 
Effe een fototje
3r428.jpg
 
Effe een fototje
[afbeelding]


Mooie schijven inderdaad, worden mij ook steeds aangepraat, zal eens gaan kijken.
Mooie versie ook zo in het zwart :)

bevalt ze?

Nu ik het zo teruglees, pas nog een "discussietje" over gehad, is een motor nu een hij of een zij?
Ik heb het altijd wel over een zij, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik niet graag op mannen zit :N

Hoe zit dat bij de rest?
 
Je geeft het zelf al aan , je zit niet graag op mannen dus, zou ik het lekker op vrouwlijk houden, tenslotte zijn alle handelingen de je er mee verricht vrouwelijker dan mannelijk , vertroetelen, poetsen,smeren,pompen(benzine),sierraden(accessoires) er aan hangen, regelmatig nieuwe schoenen(banden), opgewonden raken van haar kreten (uitlaat geluid) dus ,,, vrouwlijk !

[...]



Mooie schijven inderdaad, worden mij ook steeds aangepraat, zal eens gaan kijken.
Mooie versie ook zo in het zwart :)

bevalt ze?

Nu ik het zo teruglees, pas nog een "discussietje" over gehad, is een motor nu een hij of een zij?
Ik heb het altijd wel over een zij, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik niet graag op mannen zit :N

Hoe zit dat bij de rest?~[/quote]
 
~
Je geeft het zelf al aan , je zit niet graag op mannen dus, zou ik het lekker op vrouwlijk houden, tenslotte zijn alle handelingen de je er mee verricht vrouwelijker dan mannelijk , vertroetelen, poetsen,smeren,pompen(benzine),sierraden(accessoires) er aan hangen, regelmatig nieuwe schoenen(banden), opgewonden raken van haar kreten (uitlaat geluid) dus ,,, vrouwlijk !Dat is wel een duidelijke uiteenzetting ja _O-
 
Sinds kort ook een mt10 gehaald! Wat een monster zeg. Nog een aantal dingen besteld zoals tankpad, comfort Seat, kentekenhouder etc. Wil wel een foto laten zien alleen geeft het aan dat formaat te groot..
 
Terug
Bovenaan Onderaan