Honda CB650F topic

Foto is te groot, zal hem eens verkleinen. Maar is gewoon de Tri color. Is absolute nieuwstaat!

Iets anders waar ik nog over zit te denken:

uitlaat demper, compleet nieuw uitlaat systeem of aanpassen fabrieks demper
Andere uitlaat, of compleet, zonder power commander, gaat dat? Zo ja welke, heb voorkeur voor een akra.
Wel het een en ander gelezen,maar verschillende antwoorden. Wil net een beetje meer geluid hebben...
Of is oldscool een paar gaten boren, of vergroten op strategische punten ook voldoende?

Pair valve verwijderen
Iemand hier ervaring mee? Garantie is toch al weg, kitjes zijn te koop voor 30,00 euro. Zo te zien een hoop werk, maar niet moeilijk of zo. Wat ik lees ,goede resultaten. Zeker in de lage toeren.

Andere nuttige aanpassingen of modificaties?
Zijn er nog andere modificaties, of veranderingen die het noemen waard zijn?

Alvast bedankt...

Kwa uitlaat is afhankelijk van je budget uiteraard! Ik zou voor een aankoop set gaan aangezien dat gewoon mooier staat en werkt is mijn ervaring.

Als je het mij vraagt is een powercommander een must met een andere uitlaat.

De pair mod ga ik deze winter ook nog even doen. Op voorgaande motoren heb ik dat ook gedaan en het helpt echt wel. Ik maak gebruik van een autotune module dus dan is de pair mod een must. Anders meet de autotune verkeerde waardes.

Overige tips: verstelbare veervoorspanners voor je voorvork. Radiator beschermer zodat deze mooi blijft. Vering aanpassingen zoals een hyperpro streetbox is zeker het geld waard. Led verlichting mooi blauw bij de rest van je koplamp daar zit namelijk wel led verlichting in. Andere tandwiel verhouding de 6e versnelling heeft amper nut standaard en je hebt niks geen dipjes en ja nog meer koppel! Overigens schaf dan wel een speedohealer aan zodat je teller nog klopt. Tja en als je dan nog geld over hebt een Quickshifter is echt de bom O-)
 
Hup weg oma!

De pair mod heb ik inmiddels gedaan het viel me alles mee kwa werk.

Ook een powercommander en autotune zijn inmiddels gemonteerd.

Kortom laat het mooie weer maar komen!!!

Ander mensen nog aan het knutselen/onderhouden geweest?
 
Hallo,

Ik heb even geregistreerd om alle CB650F en CBR650F eigenaren uit te nodigen om eens op

Modbreak:

Spam

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allen, zelf niet heel actief meer op MF maar wel sinds een half jaar in het bezit van een prachtige CB650F mat zwart. helemaal verliefd dus!
Nu ben ik wat aan het zoeken om er een ruitje op te zetten voor de wat langere tochten, in augustus namelijk naar het Harz gebergte en daarom wil ik net even meer uit de wind zitten.

Nu ben ik benieuwd of er nog andere CB gebruikers een ruitje geplaatst hebben zo ja hoe gemonteerd? Dit scherm lijkt me wel wat:
https://www.motea.com/nl/catalog/pr...cherm-Puig-Honda-CB-650-F-14-16--70000041311/

iemand dus ervaring met heet plaatsen van een ruitje op dit type motor, ik hoor het graag
als jullie nog andere ideeën hebben qua ruitje let me know!

alvast bedankt, ga ik nu verder met m'n radiator guard met de montage :)
 
Dat een dergelijk schermpje werkt om je uit de wind te houden ben ik van overtuigd. Wel is mijn ervaring daarmee gebaseerd op een dergelijk ruitje gemonteerd op een CB500.

Nu ook een CB650F en heb daar een MRA touring screen voor gekocht welke ik nog niet gemonteerd heb.
Honda CB 650 F 2014-2016 Touringscreen MRA

In mei een tocht naar Schotland dus dan wil ik hem er wel op hebben.
 
Heb binnenkort examen en zoals er nu uitziet gaat m'n eerste een jong gebruikte CB650F worden. Goede keus, of juist niet? Alternatieven zijn Yamaha MT-7 (ziet er wat suffer uit imo) en Kawasaki Z650 (niet zo'n fan van dat groen). Tips om bepaalde modeljaren te laten liggen, of is 't gewoon een dikke aanrader?
 
Vanwege inruil motor,, heb ik een aantal zaken over.
Deze zijn ALLEMAAL nieuw, en ongebruikt!

Pairvalve block off plates, van smart moto, complete set, dus met dop voor in luchtfilter behuizing aansluiting..

4 pins Knipper relais, van lextek, voor led knipperlichten. kan 1 op 1 verwisseld worden met de originele, op originele plek.

Adapter plaatjes voor de voorkant, zodat je normale knippers kan gebruiken.

4 stuks adapter kabel, met stekkers, zodat je zde knippers makkelijk aan kan sluiten op het stekkerblok van de Honda.

Tail tidy, volledig aanpasbaar in hoek. Zeer kort, steekt niet uit voor achterlicht. Zwart staal, géén alu


Achterlicht met geïntegreerde knipperlichten, maar deze is niet erg fel, gratis als je de hele set neemt.

Pb bij intrese..
 
Laatst bewerkt:
Beste Honda cb650f rijders,ik zal mij even voorstellen,mijn naam is Frank en kom uit antwerpen.
Na jaren met aprilia shiver gereden te hebben ben ik overgestapt naar de CB650F,wat een machine.
Kan je totaal niet vergelijken met de shiver,hij rijd veel soepeler en geen last meer van het bokken en stoten op lage snelheden.
20181201_151007.jpg

20171028_171705_001.jpg
 
Hallo

Mijn cb is helaas weg gegaan.
Ik heb nog wat onderdelen over voor de mensen die interesse hebben.

Quickshifter
Power commander
Autotune
Duo seat cover
Duo seat tas origineel honda
Speedohealer
Tandwiel set 14/44 zgan (must voor de cb als je het mij vraag)
K&N luchtfilter

Hyperpro streetbox met unieke veervoorspanners voorvork origineel honda.

Ixil uitlaat compleet systeem met e keur.
 
Hallo

Mijn cb is helaas weg gegaan.
Ik heb nog wat onderdelen over voor de mensen die interesse hebben.

Quickshifter
Power commander
Autotune
Duo seat cover
Duo seat tas origineel honda
Speedohealer
Tandwiel set 14/44 zgan (must voor de cb als je het mij vraag)
K&N luchtfilter

Hyperpro streetbox met unieke veervoorspanners voorvork origineel honda.

Ixil uitlaat compleet systeem met e keur.

Heb nog liggen de vering en duo seat bag en k&n filter
 
Beste Forumgenoten, mijn naam is Luke en sinds kort heb ik een Honda CB650F van 2017. Mijn vorige motor was een Kawa ninja 600 van 1995 dus dit is wel een verschil.
Omdat ik de motor nog niet zo lang heb, heb ik nog een aantal zaken die ik graag zou willen aanpassen. Zo zou ik bijvoorbeeld graag een ruitje monteren voor langere snelwegritten (vakantie). Ik zag bijvoorbeeld bij MLMparts een MRA ruitje in het assortiment, die je met 4 schroefjes zou moeten monteren. Heeft iemand van jullie ervaring mee?

Ook ben ik nog op zoek naar valdoppen / crashpads. Wellicht hebben jullie ervaringen / adviezen / tips hiervoor? Alvast bedankt voor de reacties.
20190916_164724.jpg
 
Goede middag mede MF-ers.
Gisteren een 2016-er CB650F opgehaald. Rijd geweldig. soepele motor, zonder verrassingen. De street triple daarachter was wel een stuk leuker, maar veel te fel op het gas, in het hele toerengebied.
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een quickshifter op de CB650F?
tips en tricks zijn welkom.
Vooral het lokaliseren van de coils onder de tank is even een dingetje. Ik vrees dat ik alle plastic mag demonteren en de tank eraf mag schroeven.

secundair vraagje; een power commander, gaat die op de diagnose stekker? deze ga ik nodig hebben voor de versnellings indicator. Wat scheelt zo een power commander nu eenmaal? en moet dat inclusief dyno of is het plug en play?
brommer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede middag mede MF-ers.
Gisteren een 2016-er CB650F opgehaald. Rijd geweldig. soepele motor, zonder verrassingen. De street triple daarachter was wel een stuk leuker, maar veel te fel op het gas, in het hele toerengebied.
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een quickshifter op de CB650F?
tips en tricks zijn welkom.
Vooral het lokaliseren van de coils onder de tank is even een dingetje. Ik vrees dat ik alle plastic mag demonteren en de tank eraf mag schroeven.

secundair vraagje; een power commander, gaat die op de diagnose stekker? deze ga ik nodig hebben voor de versnellings indicator. Wat scheelt zo een power commander nu eenmaal? en moet dat inclusief dyno of is het plug en play?
Bekijk bijlage 1508811

Ik heb de CB inmiddels verkocht en mijn eerste niet Honda gekocht (triumph) maar kan je wel advies geven.

Ik heb er een quickshifter van hm op gehad en 1 van healtech. Healtech is ver uit het beste en makkelijk te monteren. De coils vind je achter de rechter kap naast je tank.

Een power comander gaat tussen je injectie stekkers. En maakt met de standaard aangeleverde mappings vanuit dynojet best wat verschil. Het mooiste is om hem op een bank te zetten en laten afstellen of een autotune module te kopen die maakt dan zelf een mapping.

Veel plezier van je cb. 👍
 
De Healtech quickshifter zou op de bout van de bovenkant van de schakelunit gemonteerd moeten worden??? Knipsel.JPG
en niet tussen de schakelstang? bijgevoegde foto is van een andere motorfiets, maar afkomstig van de site van Healtech.
Via Youtube op een FZ1 heb ik deze montage wijze ook al eens gezien.
Ik heb inmiddels de hand weten te leggen op een service manual van de CB650f in PDF. mocht iemand interesse in de Engelstalige versie hebben dan laat maar weten. als het van de moderator mag dan plemp ik m hier. De coils zitten inderdaad aan de rechter kant.
 
Laatst bewerkt:
Hallo CB650F rijders,

Ik ga morgen ochtend kijken bij een CB650F die te koop staat. Hebben jullie nog tips om extra op te letten?
Volgens mij zijn ze zo betrouwbaar als een non want ik kan op internet weinig vinden, wie weet dat een van jullie nog een goede tip heeft.

mvg
 
Idd bullit proof.. Idd
Even de aanslag nokjes op stuur aanslag controleren...

Linkje van adv met foto's?

Heb nog eventueel nog een tail tidy, led relay, en block off plates liggen. Nieuw, mag weg voor klein prijsje
 
Het is m geworden. De CB650F is echt nog in nieuw staat, met wat extra’s zoals barracuda korte kentekenplaat houder, barracuda knippers, en een 12v aansluiting op t stuur :t Nu nog even wachten tot ik m volgende week kan ophalen :]

86B7CCC8-E221-444B-AC6A-9F2450CF1519.jpeg
 
Heb gelijk ook maar even Barracuda valdoppen/sliders besteld :t .

Nu maar eerst de schade van de aankoop van de motor op mn rekening weer herstellen haha. En dan ga ik in de toekomst ook nog even kijken voor een setje bar end spiegels en evt een ander uitlaat systeem 8-) Ik hoef niet perse een luide motor te hebben maar ik vind de originele pijp die er onder zit wel heel erg stil. Wat ook zn charme heeft natuurlijk... Maar ik wil wel horen en gehoord worden. :]

Het is jammer dat ondanks deze motor nog best veel verkocht is dat de (tweedehands) markt qua after-market onderdelen wel tegen valt.
Overigens ook hoe "stil" dit topic is op MF haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan