XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan nog erger Rob XJR in BMW GS uitvoering :+


full
 
zooo pracht bike geworden zo zien we ze graag
staat een geweldige clip op you tube over de TZ flatracker die als inspiratie diende :
Kenny Roberts and the Indy mile (2009)
m
 
Afgelopen week de temp. weer een beetje aangenaam
Na 6 weken weer een stukkie wezen rijden

full
 
Superding, ik vind dit persoonlijk 1 van de mooiste. Als ze dat kontje in het geelzwart leveren.... kom maar door dan. En o ja die voorvork...wil ik ook wel.
Deze is volgens mij van dezelfde bouwer:
full
 
Ik heb sinds kort een probleem(pje) met mijn XJR 1200 ('97), wellicht dat iemand hier de oorzaak weet?

Probleem
Zonder enige aanwijsbare reden heb ik sinds een paar weken een tik in mijn blok zitten:

  • Enkel in de lagere toeren, best hoorbaar rond de 1500 toeren.
  • Bij hogere toeren geen last van.
  • Geluid lijkt vooral vanaf de linkerkant van het blok te komen.
  • Extra goed hoorbaar als ik hem in de versnelling zet en met lage toeren (weg)rij

Vermoedens
  • Kleppen. Alleen: dan zou het ook hoger in de toeren hoorbaar moeten zijn toch?
  • Nokkenasketting. Alleen: die zit midden in het blok en dan zou het geluid niet overwegend links te horen zijn toch?
  • Dynamo. Hier heb ik helaas nog niet al te veel over kunnen vinden.

Ik heb vorige week de olie en het oliefilter vervangen door Belray Mineraal 10W40. Voornamelijk omdat het niet duidelijk was welke olie er door de vorige eigenaar in is gedaan en ik het vermoeden had dat bijv. een halfsyntheet tot luidere kleppen zou kunnen leiden (zeker met dit warme weer). Was helaas niet de oplossing.



Is er iemand die dit bekend voorkomt en hopelijk ook een oplossing weet?
 
Ketting al een keer goed schoongemaakt ?
Wil ook nog wel eens een kraak/tik in zitten als ie vol bagger zit
 
Is het echt spontaan ontstaan? Of na een ritje, of lange tijd stilstaan bijvoorbeeld?

Kleppen kan, NAKS kan ook, maar onwaarschijnlijker, das meer een geratel. Mogelijkheid is ook nog dat het een uitlaatpakken oid is. Je kan een schroevendraaier als stethoscoop gebruiken, hopelijk geeft dat meer duiding voor de locatie van het probleem.

Als de toeren veranderen, neemt ongetwijfeld de frequentie van het getik ook toe/af, maar veranderd het volume ook?
 
Vandaag nog ff in de Ardennen voordat de drukte losbarst, hier Remouchamps, friterie le Ranch. :')

Brug was in orde.
:+
full
 
De Openingspost weer ff aangepast

Gelijk Jos Raak z'n nieuwe aanvulling aan de verzameling erbij gezet :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan