BMW G 310 topic

Motorfreaks - BMW roept G 310 R en G310 GS terug om mogelijk beschadigde zijstandaard - details
gaat dus niet om de zijstandaard maar de gehele ophanging aan het frame een serieus probleem
maar als je het zo schrijft in de pers/media dan klinkt het simpel en niet zo erg
effe nieuwframe overzetten moet dat nodig zijn heb ik nog niet veel voorbij zien komen als terug roep actie :? ;(

eindelijk bmw europa ook wakker geworden 2 maanden geleden al in america en canada bekend pffffff
daarbij de arrogantie van bmw over garantie ivm 1000km beurt en verhaal is compleet
voor mij nooit geen bmw meer hoe lekker deze ook rijdt.

Volgens mij heeft de Triumph Street Twin ook een probleem gehad waarbij het frame vernieuwd moest worden alleen ging het hier dan om de modellen met de optioneel gemonteerde middenbok. Ook meen ik mij te herinneren dat Triumph ooit ook met de Daytona 509 in een ver verleden frame problemen had maar het is wel redelijk zeldzaam. Ach als ze er maar op tijd bij zijn.
Bij Italiaanse motoren noemde ze dit soort problemen vroeger "karakter"... :+

Ik weet niet wat voor problemen je met BMW of je dealer hebt gehad maar vroeger werd door BMW altijd alles netjes geregeld. Jammer dat dit nu niet zo goed gaat.
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater

Het is mijn enige motor op dit moment.
Geen idee hoe ik de andere motoren doorstreep.

Ik rij ongeveer 25000 km per jaar het hele jaar door.
Bijna dagelijks ongeveer 100 km naar mijn vriend en voor de rest allerlei tourtjes.

Deze 2 weken vooral tourtjes zoals de Lekdijk van Krimpen a/d IJssel naar Amerongen en terug door het "Binnenland" naar Noordwijk en langs de kust van NH etc. etc. :]
Gemiddeld verbruik tussen 1 op 30-33. :Y
 
Zojuist de recall brief gehad met het probleempje van de zijstandaard.

Gelijk gebeld met BMW Klantenservice en ook het koelvloeistofprobleem aangekaart.
Wat een professional die dame. :}

Het koelvloeistof probleem moet via BMW Motorrad komen, maar het is wel belangrijk dat dit bij de dealers begint. Ik heb ook de internationale meldingen doorgegeven.
Dit werd door haar goed opgenomen, al kan ze er zelf verder niet zoveel mee schat ik. :P

Ze heeft mij na een behoorlijk gesprek uiteindelijk doorverbonden met een BMW dealer in de buurt.
En dat vond ik wel fijn als nog niet (beurs :+)genoteerd BMW dealer klant. :+

Zodra de onderdelen er zijn wordt het onder het genot van een bakkie koffie gemonteerd. 8-)
 
@Worldbeater

Het is mijn enige motor op dit moment.
Geen idee hoe ik de andere motoren doorstreep.

Ik rij ongeveer 25000 km per jaar het hele jaar door.
Bijna dagelijks ongeveer 100 km naar mijn vriend en voor de rest allerlei tourtjes.

Deze 2 weken vooral tourtjes zoals de Lekdijk van Krimpen a/d IJssel naar Amerongen en terug door het "Binnenland" naar Noordwijk en langs de kust van NH etc. etc. :]
Gemiddeld verbruik tussen 1 op 30-33. :Y
Doorstrepen gaat net zoals bij MF met s en /s voor en achter de zin tussen deze [].
Niet dat het hoeft, maar het kan wel. :)

Ik heb de G310R sinds februari, en vanaf maart woon~werk gereden.
Steeds een gemiddeld verbruik van 1:26~1:28 gehad.

Nu zit ik even in de ziektewet wegens een motorongeluk, maar dat is wel goed voor het verbruik, voor het eerst in de 1:31.
Secundaire wegen bevalt de G310R beter. ;)

Je bent er goed van aan het genieten zie ik! :} :t
 
Laatst bewerkt:
Heb een Puig ruitje [ook immitatie leverbaar via Ali Areyourshop Motorcycle Windshield Windscreen For BMW G310R 2017 2018 ABS Plastic Black Clear 1 Set Motorcycle Accessories Covers-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group] met een Givi deflector [immitatie via Ali Airflow Adjustable Windscreen Wind Deflector Universal Motorcycle Windshield for Kawasaki BMW Ducati honda KTM-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group] er op gezet.
Hierdoor heb ik geen last meer dat mijn helm gelift wordt door de wind boven 90 km/u en is snelweg ook goed te doen.

Bij de 1000km beurt [bij 2181km] hebben ze meteen de zijstandaard vervangen i.v.m. de recall.
Het scharnierpunt en bevestigingsplaatje lijkt nu wel dubbeldik uitgevoerd en moet volgens mij nu wel alles kunnen hebben.

Ik wil een onderstandaard hebben maar daar is op dit moment een leveringstop op.
Zou dit misschien te maken hebben met de vernieuwde zijstandaard ophanging?
 
Dit is onzin van begin tot eind. En als je zelf even nadenkt snap je ook wel hoe een enkele schijf gemonteerd op de conventionele manier nul komma nul invloed kan hebben op de richting van het voorwiel.

Nog nooit van torsie gehoord? Dit was vroeger heel normaal op brommertjes en slappe japanse frames met de trommel of de schijf aan een zijde bevestigd aan de vorkpoot. Generatiekloof?
 
Je weet dat je reageert op een bericht van meer dan een jaar oud?
 
Ruitje was ik alweer vergeten, maar is misschien wel leuk, maar ik mis er ook geen. :+
Goede tips *O* de verkoper 'Areyourshop' zit ook op Ebay trouwens.
Ik heb er al vele zaken gekocht de laatste tien jaar.

Vanaf nu moeten we dus ook Ali in de gaten houden. :t
De deflector is een andere verkoper, DuDuDanQi Store, en een stuk goedkoper bij Ali.
Helaas heeft die niet meer specifieke dingen voor de G310R en is dan wel prijzig. :?
Bij de 1000km beurt [bij 2181km] hebben ze meteen de zijstandaard vervangen i.v.m. de recall.
Het scharnierpunt en bevestigingsplaatje lijkt nu wel dubbeldik uitgevoerd en moet volgens mij nu wel alles kunnen hebben.

Ik wil een onderstandaard hebben maar daar is op dit moment een leveringstop op.
Zou dit misschien te maken hebben met de vernieuwde zijstandaard ophanging?
Wanneer heb je die 1.000 km beurt gehad? ( Bij 2.181 kilometer :o )
Je hebt de motor net twee weken. :+

Goed om te horen dat de onderdelen er dus al zijn. :9
 
Laatst bewerkt:
De BMW was op vrijdag afgeleverd en toen had ik direct een afspraak gemaakt voor de zaterdag 2 weken later voor de 1000 beurt [ik dacht dan pas rond de 1000km te zijn].
Dinsdag daarna direct gebeld of ik eerder terecht kon voor de beurt, omdat er bijna 500km op de teller stond.
Er was voor de rest geen ruimte, dus moest ik gewoon de afgesproken zaterdag komen.
Er werd gezegd dat het geen probleem zou zijn als ik maar niet teveel zou doortrekken in de versnellingen en zodoende hoge toeren vermijden.
Heb meest tijd niet meer dan 7500 toeren max door getrokken, maar meestal nog lager dan 6000.
 
Aha, ik snap het. ;)

Ik rij trouwens zelden boven de 6.000 Rpm. Rijdt gewoon goed. :]

Gisteren met de G310R onderweg geweest, vandaag met de S1000R.
Nergens het verschil kunnen benutten, wat is het toch druk in de randstad. |( :')

Maar morgen even een paar rondjes op Zandvoort draaien, en dan is die 165 PK wel gewenst. :)
 
Helaas. ik moet werken.. :( mn maatjes zijn er als het goed is wel, allebei met een cb500 met veels te grote remklauw en eentje met een rolstoelinvalidesticker op zn motor.
Die zijn goed te herkennen. _O-

Maar ze vielen toch al op en gaan mooi rond. :Y

Met wat voor motor kom jij daar normaal dan? :)
Heb je geen tropenrooster? -O-
 
Nog niet geweest, maar die kerel van wie ik mijn -je raadt het al- cb500 gekocht hebt kwam er ook regelmatig. Zo ken ik het ook.

Ja, heb ik wel, gewoon normale rooster en dan veels te warm
 
Opvallend, ik lees net dat de G310R en de G310GS pas afgelopen maand in India geïntroduceerd zijn.
Wereldwijd zijn ze al meer een jaar te koop. :P

BMW G 310 R and BMW G 310 GS bikes has been finally launched in India today, at Rs. 2.99 lakh and Rs. 3.49 lakh (ex-showroom), respectively, and we have all the launch highlights here. The new BMW motorcycles have been two of the most awaited launches for 2018 and are expected to be volume generators from BMW Motorrad in India. The bikes have been priced very close to our expectations and the specs and features are also what we had expected from the India-spec versions two motorcycles. Bookings for the BMW G310R and BMW G310GS bikes have been underway for over a month now, for a token of Rs. 50,000.

full

full


The bikes are already on sale in several global markets and have been quite well received. BMW hopes to create the same impression in the Indian market as well. Upon launch, the BMW G310R will compete in the same segment as the KTM 390 Duke, while the G310GS doesn't have a direct rival in India, we do have the Royal Enfield Himalayan in the same segment.

full
 
Zojuist de recall brief gehad met het probleempje van de zijstandaard.

Gelijk gebeld met BMW Klantenservice en ook het koelvloeistofprobleem aangekaart.
Wat een professional die dame. :}

Het koelvloeistof probleem moet via BMW Motorrad komen, maar het is wel belangrijk dat dit bij de dealers begint. Ik heb ook de internationale meldingen doorgegeven.
Dit werd door haar goed opgenomen, al kan ze er zelf verder niet zoveel mee schat ik. :p

Ze heeft mij na een behoorlijk gesprek uiteindelijk doorverbonden met een BMW dealer in de buurt.
En dat vond ik wel fijn als nog niet (beurs :+)genoteerd BMW dealer klant. :+

Zodra de onderdelen er zijn wordt het onder het genot van een bakkie koffie gemonteerd. :cool:
Maar het is nog niet binnen. :eek:

Via dit forum weet ik dat er al leden een update hebben.
Dit duurt nu dus al vijf weken. _O-

De bakken met vrije tijd zijn nu ook op de rest van het jaar.
Maar de G310R rijdt nog steeds als de brandweer trouwens.
Rij sinds kort de stepjes aan de grond. :]
 
Mijn dealer (Biqer in Eindhoven) belde vorige week dat ze wel al alles binnen hadden. Binnenkort maar even langs om de modificatie te laten doen.
 
Mijn dealer (Biqer in Eindhoven) belde vorige week dat ze wel al alles binnen hadden. Binnenkort maar even langs om de modificatie te laten doen.
Nog foto's gemaakt van de motor of toerritten gedaan? *O*
 
Nou.. lang verwacht aangezien TVR hem zelf al een tijdje had..
De BMW G310RR supersport. *O*

BMW G310RR Supersport.jpg

BMW G 310 topic

Eigenlijk hoopte ik ondertussen op een G400R met een iets langere eindoverbrenging.
Maar dat zal dan wel 2020 worden, en als G400RR supersport zou ik helemaal blij zijn. :)
 
Nog foto's gemaakt van de motor of toerritten gedaan? *O*
Moet toegeven dat ik de R (te) weinig heb gebruikt de laatste maanden, alle toerritten en vakanties ga ik met de R1200RS en in de hete zomer was de auto toch een fijnere manier om naar het werk te gaan. Nu is het gelukkig weer wat koeler, en drukker op de weg, dus de kleine R zal wel wat meer rijden de komende tijd.
 
Moet toegeven dat ik de R (te) weinig heb gebruikt de laatste maanden, alle toerritten en vakanties ga ik met de R1200RS en in de hete zomer was de auto toch een fijnere manier om naar het werk te gaan. Nu is het gelukkig weer wat koeler, en drukker op de weg, dus de kleine R zal wel wat meer rijden de komende tijd.
Ok, ik heb de afgelopen maanden drieduizend kilometer gereden.
En mocht een dagje met de Motoplus op de Z650 Ninja rijden, Rotterdam - Varseveld ook op de G310R gedaan.
Op de S1000R en cruisecontrol was dat een makkie geweest, je moet wel wat voelen.

Maar verre toerritten en met andere motorfietsen mag het best wat sneller. :D(y)
Al gaat er bijna niets boven de G310R op secundaire wegen. Iets meer grondspeling zou dan wel weer mogen..
Ben al goed aan het afvallen, dat scheelt ook. _O-
 
Gisteren binnen, passen dus niet.
En de kwaliteit is de slechtste ooit.. dit is ongeveer het tiende paar was ik besteld heb en de eerste slechte ervaring dus. :p

full


De adapters aan het mooie CNC handle zijn ook nog eens gepoedercoat. :? :r :)
Gisteren eindelijk op Ebay een Chinese set gespot mèt kommetje!
Bekijk bijlage 1327855
Het blijft nog even afwachten of ze ook echt passen, maar binnenkort in dit theater. ;)
 
Zojuist de veervoorspanning achter met behulp van het boordgereedschap van stand één naar drie gesteld. :9
Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden, met duo mag deze zelfs op vijf. En duo+bagage is al tien.
Standje één is met mijn negentig kilo in ieder geval niet goed.
Eens kijken hoe minder snel de stepjes nu aan de grond komen.

Nog even alle electronica onder het zadel ingespoten.
Pak alleen de verkeerde bus. :X

20180920_144239.jpg
 
En vind een spiksplinternieuw boekje / handleiding in een mapje onder het zadel.
Een andere had ik later nagestuurd gekregen met wat nieuwe dealerstempels.
De verkoper zei dat het oude boekje niet klopte.

Dus ik was benieuwd naar de inhoud, en wellicht fraude. :P
Maar helaas is dit boekje niet afgestempeld. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan