Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Franse (helaas) test van de nieuwe ZT - maar mooie beelden en mannetje kan :]

https://www.youtube.com/watch?v=tSJUpOgKOI8

Refereert aan het blok als "Une cathedral du technique" - mooi! :t
Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.
probleem is dat als er merkelijk veel vooruitgang geboekt is dat je oude dan plots ja ... oud lijkt.
 
Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.
probleem is dat als er merkelijk veel vooruitgang geboekt is dat je oude dan plots ja ... oud lijkt.
Toch maar ff met Marc om tafel gaan zitten dan. ;)
Wanneer komt de Granpasso 2.0? Daar kijk ik wel naar uit.
 
Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.
probleem is dat als er merkelijk veel vooruitgang geboekt is dat je oude dan plots ja ... oud lijkt.

Ik denk dat 't verschil meevalt qua rijbeleving/rijeigenschappen; wellicht voelt 't allemaal wel wat 'geciviliseerder' aan. Kern blijft toch dikke CorsaCorta 2-pitter, compact gebouwd, nagenoeg gelijke geometrie (?) 8-)
 
full

wie heeft nog een rempedaal liggen ter overname?
stuur een PB
DANK!
 
Misschien maar het is eerst getordeerd en daarna afgebroken. Als ik het laat lassen staat ie nog steeds verdraaid. En als je het daarna weer gaat draaien breekt het opnieuw.
 
Melding P0351/352 in het geheugen zijn voor velen een bekende. En blijven, zelfs na wissel vd bobines gewoon vrolijk terugkomen. AAngezien de MoMo er geen klap minder om loopt, altijd geparkeerd onder "italianen en elektronica" ;)

Maar iemand vh duitse forum had een eureka momentje:

Bei meiner Steuerkettenrevision im Frühjahr ist mir mal aufgefallen das der Ventildeckel keine Masseverbindung hat aufgrund der Dichtung und der gummierten Schrauben. Grund war dafür das ich mir mal die Zündspulen angeschaut habe und dachte warum man eine Messinghülse macht am Loch für die Befestigungsschraube. Also Multimeter genommen und Masseanschluss am Stecker und Befestigungsloch auf Durchgang geprüft und siehe da irgendwas um 20Ohm gemessen.

Also schnell mal Stecker raus Masseleitung ans Loch getüdelt und mit der Diagnose die Zündspule angesteuert. Feststellung war... deutlich hellerer Zündfunke mit Masseanschluss am Befestigungsloch.

Also habe jetzt vorne wie hinten einfach eine Leitung am Ansaugstutzen angeschlossen und mit Ringöse an der Zündspule befestigt.

Seitdem steht im Fehlerspeicher auch der Fehler P0351 bzw P0352 nicht mehr drin.

Snel en vrij vertaald:
Weestand gemeten stekker tot bevestigingsschroef bobine (zoals we weten een rubber mof met messing busje tbv massa op het blok). Weerstand 200ohm, dus behoorlijk, waarschijnlijk aangezien het kleppendeksel en ook de besvestigingsinbusjes in rubber hangen.
Mbv draadoogjes 2 aparte massadraadjes onder de schroeven bevestigt: zie daar, betere vonk en meldingen weg uit display.

De moeite vh proberen waard, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Zeg jongens, ik ben eindelijk eens die middenbok onder de Scrambler aan het schroeven, maar nou zit dat lambdading in de weg :( ... die kan ik wel omwisselen met een afdopdop in een ander stukje uitlaat maar kan ik hem ook helemaal weglaten? Ik ben bang dat ik anders net een stukje draad te kort kom.
Ik heb inmiddels gemerkt dat-ie zonder ook gewoon start, maar hoe zit dat met dat spul?
 
Zo, zoals ik al hoopte zat er nog een end kabel aan, verstopt voor het accubakkie, dus ik hoefde niks te verlengen, dat scheelt weer. Bokkie zit er ook op, maar wat een geklooi daar onder dat blok. Toch blij want ik kan nu gewoon de ketting spannen zonder gedoe met een paddockstand, en - iets minder blij - heb ontdekt dat het balhoofd is ingeslagen... Mooi klussie voor de winter.

Hij gaat wel makkelijk op die bok trouwens, ondanks dat ik geen handgreep heb :D
full
 
Mijn rechterknipperlicht is er zowel voor als achter mee opgehouden. Althans, als ik hem aanzet knippert er niks en brand het licht erg zwak. Links doet het wel. Zit de fout in het knipperlicht relais of zijn de knipperlichten dan doorgebrand?

Overigens, vd week aantal keer savonds gereden. En de standaard lichtopbrengt is erg mager. Iemand nog tips voor een H7 LED koplamp die geschikt is voor de Corsaro?
 
Laatst bewerkt:
Gevonden:

Monstro's Led test:

Opstelling
31510501263_a66311f8fb_c.jpg



Links groot licht, koelstrips buiten, rechts dimlicht, strips in de behuizing gefrommeld

31479646494_4175ca1668_c.jpg


Omgevingstemperatuur (dankzij mijn harde werken in de garage ;) )

32201803791_57a322bc81_c.jpg


Meting strips "buiten" (alle metingen na ca. 7 minuten branden van de betreffende lamp, voeler in de lampbehuizing)

31944556750_bbb7ef471c_c.jpg


Strips binnen

32171751252_55776d175a_c.jpg


Temperatuur van het glas in beide gevallen

32171751422_565113e092_c.jpg


maar die meting is waarschijnlijk beinvloed door Monstro's dikke vingers, het glas voelt koeler dan de huid. Sensor van mijn highend meter is een ongeisoleerd stukje draad.....

Aangezien ik normaal m'n motor uitzet bij lang wachten (bruggen/spoorwegovergangen e.d.) verwacht ik niet dat het in de behuizing echt veel warmer dan dit gaat worden. Dus ga ik voor het frommelen.
 
Ah ik had nog gezocht iets te vinden over Led koplampen, maar kwam deze niet tegen :) Dank! Ga er mee aan de slag
 
Terug
Bovenaan Onderaan