Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Een ander stuur is inderdaad ook een mogelijkheid, iemand een suggestie voor een hoger stuur?

Ben inmiddels wel wat risers tegen gekomen in Google van een Kawasaki Z750/Z1000 -04 , welke ongeveer dezelfde schuinte vertonen qua stuurhouder bouten. Maar of het past is nog een raadsel.
 
Hoi Allen, ik heb de vraag waar kan ik een extendafenda kopen voor mijn raptor? Zo een zwart ding dat mijn voor spartbord langer maakt en er dus minder troep op mijn motor en uitlaat komt in de winter?
 
Jeetje. Dat is al even geleden ;)
Ik zal hier even een foto neerzetten. :)
[
46214748591_54c86d58b9_z.jpg
 
cagiva raptor fork conversion - Google zoeken

Eerste link - klik - doorklikken.

Oude R1s blijkbaar.

Geen idee waarom je dat in godsnaam zou willen. Geef de vork van de raptor een goed onderhoud (moet je met een vervangvork toch ook) en iets zwaardere olie, ze is niet instelbaar maar werkt gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
cagiva raptor fork conversion - Google zoeken

Eerste link - klik - doorklikken.

Oude R1s blijkbaar.

Geen idee waarom je dat in godsnaam zou willen. Geef de vork van de raptor een goed onderhoud (moet je met een vervangvork toch ook) en iets zwaardere olie, ze is niet instelbaar maar werkt gewoon goed.

Nouhou kijk.
Ik heb een Raptor staan met kromme poten.
En aangezien die onderdelen nog wel eens zeldzaam zijn.
Ben ik aan het kijken voor andere die dan dus ook passen. ;)
 
In dat geval zal je inderdaad makkelijker een R1 vork vinden.

Klauwen e.d. mee overnemen.
 
Ik had ook gehoord van eerste generatie rsv mille. Maar niet bevestigd gevonden..
 
Ik heb ook gehoord dat de voorkant van een TL1000S er ook gewoon op zou passen.
Maar heb alles even opgeschoven.
En ga er dit jaar even over denken wat ik er nou mee zou willen doen.
 
Hallo allen,
Het is hier al een tijdje rustig. Ik vroeg me af of iemand nog een (digitale) versie van het werkplaatshandboek heeft liggen? Ben ondertussen twee laptops verder dus kan hem niet meer vinden.
Gr. Bas
 
Hallo allen,
Het is hier al een tijdje rustig. Ik vroeg me af of iemand nog een (digitale) versie van het werkplaatshandboek heeft liggen? Ben ondertussen twee laptops verder dus kan hem niet meer vinden.
Gr. Bas
Hoi Bas,
Ik heb die wel voor je. Stuur me ff een pb dan zal ik ze met Wetransfer naar je sturen. Heb een uitgebreide versie en een kleinere versie. Zal ze wel allebei versturen.
Gr. Dave
 
Hoi Bas,
Ik heb die wel voor je. Stuur me ff een pb dan zal ik ze met Wetransfer naar je sturen. Heb een uitgebreide versie en een kleinere versie. Zal ze wel allebei versturen.
Gr. Dave

Hi Dave,

Ik mag je geen pb sturen volgens MF. Wellicht kan je mij eerst een bericht sturen?

Gr. Bas
 
Hallo, zonet opgemerkt dat mijn schijfrem achteraan volledig gebarsten is, aangezien ik de achterrem niet zoveel gebruik, ben ik aan het kijken voor een alternatief van de originele remschijf... weet er iemand wel merk aan te raden is en waar deze te bestellen of heeft er iemand een gebruikte liggen die weg mag O-)?
Thnx!!
 
Hoi hoi,

Ik heb mij nog niet voorgesteld, maar kijk al even mee op dit forum. Voor mijn eerste motor heb ik ook gekozen voor een Raptor 650, en ik heb inmiddels al een aantal dingen aangepakt. Kosmetisch alleen, kap eraf, andere spiegels, lampjes vervangen, nieuwe banden en nu wil ik graag nieuwe (of tweedehands) uitlaten erop zetten.
Het vermogen en het geluid went wel erg snel, dus iets meer, serieuzer geluid lijkt mij super!

Ik weet niet of er nog veel mensen mee lezen, maar mocht iemand nog uitlaten hebben liggen voor een leuke prijs, of een goede tip dan hoor ik het graag!
Nieuwe Mivv uitlaten lijken mij ook prachtig, maar ik vind de prijzen online te hoog.

De raptor is echt geweldig, maar verwacht dat ik een keer zal overstappen op een 1000cc Raptor.

Overigens zie ik een boel 1000cc uitlaten voorbijkomen, maar had begrepen hier op het forum dat dat geen goed idee is? (Lastig info over te vinden.)

Gegroet!


Sam van Vlerken
 

Bijlagen

  • B9212DB0-4AB6-459A-85D0-045B809F4E73.jpeg
    B9212DB0-4AB6-459A-85D0-045B809F4E73.jpeg
    189,4 KB · Weergaven: 26
Remblokken en remschijf van ebc zijn binnen, ziet er deftig materiaal uit 👌
Nu mijn achterwiel gedemonteerd is ga ik nieuwe banden leggen, ik zie wel dat de maten verschillen met de originele, nu ligt er 180/55 ZR 17 Contimotion in plaats van de originele 160/60 ZR 17.... wat zijn de voor- of nadelen hiervan?
ik denk de banden van Michelin pilot road 4 erop te leggen, ervaringen hiermee?
Thnx
 
Ik zou gewoon voor de originele bandenmaten gaan. 180/55ZR17 is een bredere band (volgens mij originele maat van de 1000?) je zult met de originele maat voelen dat ie net wat sneller de bocht in valt. De voordelen van de bredere band zul je niet snel op straat merken.
De Pilot Road 4 is een prima band, ben zelf voorstander van de Pirelli Angel GT ;)
 
De monteur was ook voorstander voor de originele maten te leggen, het zijn wel geen Michelins maar dunlop roadsmart 3 geworden 😁, straks eens gaan inrijden
 
Meer motor kan je voor dat geld nergens elders vinden.
Ik heb nu een superduke GT en dat is eigenlijk gewoon een opgeblazen raptor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan