Kawasaki ER-5

Net het werkplaats handboek ingekeken maar kan het niet vinden hoe dit te doen.
Had je wat tips voor mij ?

Alvast dank.

Mvg
Mark

Kabeltje van de accu rechtstreeks op de plus van de ventilator Aansluiten
(Plus op plus) aansluiten. Dan weet je of hij het doet. De officiële manier is met de multimeter, maar dit kan ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfelde ook of mijn fan het deed, dus ik had hem stationair ff laten lopen, alleen dan duurt het heel lang voordat ie warm genoeg is. Ik heb een stukje door de stad gereden en toen ik stil stond bij de tankstation hoorde ik hem draaien
 
Ik kom hier redelijk random binnen vallen, maar wil even laten weten dat ik sinds 25 juli 2018 in bezit ben van een blauwe Kawasaki ER5 *O* :] . Ik denk dat het een prima motor is om mee te beginnen en hij ziet er leuk uit!
 
Ik heb een oude lesmotor als motor en kan nu zeggen dat ik er ongeveer de max uit kan halen. Van het ene stepje aan de grond, hoppa over naar het andere stepje aan de grond. Een heerlijke fiets met potentie =)
 
Kan er iemand mij helpen?

Mijn blijdschap begint een beetje te veranderen in een enorme baal bui en twijfel of ik de motor die ik sinds 25 juli 2018 heb, terug te verkopen aan de dealer waar ik hem gekocht heb.

Ik ben al 6 keer bij de garage geweest. Omdat hij bij een koude start (ik laat hem 5 minuten op de choke opwarmen voor ik ga rijden), gemiddeld 6 a 7 keer afslaat. Afslaan gebeurd vaak zodra ik de koppeling loslaat na het schakelen. Ik vind dit oprecht erg vervelend en voel mij erg onzeker op de weg omdat ik bang ben dat overig verkeer niet doorheeft dat mijn motor afslaat tijdens de rit.

Kan iemand mij a.u.b. helpen of vertellen hoe ik dit kan oplossen of dat dit inderdaad normaal is bij de Kawasaki ER 5 (de garage zegt namelijk dat dit normaal is).
 
Iemand van hier interesse in een mooie rode ER-5 van 2004? Ik heb er een te koop en ben eerste eigenaar. Hij is van mijn vrouw en later heeft mijn zoon er nog korte tijd op gereden. De motor is altijd binnen in de garage gestald. Na de laatste kleine beurt door Horeon in Zwanenburg heeft de motor nog zo'n 500 km gereden en staat nu op 27094 km. Bij de beurt zijn de ketting en tandwielen vernieuwd. De motor is voorzien van een Laser uitlaat (de originele demper heb ik ook nog) en een Givi topkoffer waar gemakkelijk een helm inpast. Vraagprijs is € 1799,-

Foto's:

s!AiN-2xZhc7H5hsE4Tj1QVm1pVpxLkQ

s!AiN-2xZhc7H5hsE3jGDiRSbaybkUuw

s!AiN-2xZhc7H5hsE2mCymGqSnIfAFEg

s!AiN-2xZhc7H5hsEz5KklSaEWPaDTAg

s!AiN-2xZhc7H5hsE1o4PX6arEE3HBuQ

s!AiN-2xZhc7H5hsE0TookO8FAEVaVpw
 
Laatst bewerkt:
Kan er iemand mij helpen?

Mijn blijdschap begint een beetje te veranderen in een enorme baal bui en twijfel of ik de motor die ik sinds 25 juli 2018 heb, terug te verkopen aan de dealer waar ik hem gekocht heb.

Ik ben al 6 keer bij de garage geweest. Omdat hij bij een koude start (ik laat hem 5 minuten op de choke opwarmen voor ik ga rijden), gemiddeld 6 a 7 keer afslaat. Afslaan gebeurd vaak zodra ik de koppeling loslaat na het schakelen. Ik vind dit oprecht erg vervelend en voel mij erg onzeker op de weg omdat ik bang ben dat overig verkeer niet doorheeft dat mijn motor afslaat tijdens de rit.

Kan iemand mij a.u.b. helpen of vertellen hoe ik dit kan oplossen of dat dit inderdaad normaal is bij de Kawasaki ER 5 (de garage zegt namelijk dat dit normaal is).

Normaal lijkt het me absoluut niet en het verbaast me dat een garage dat zou zeggen wanneer een motor meerdere keren afslaat in één rit. Ik zou in eerste instantie terug gaan naar je dealer en hier een goed gesprek over beginnen, want binnen een week zo veel problemen is ongehoord. Heb je garantie gekregen van je dealer voor een bepaalde tijd? Ook wanneer je dit niet hebt gekregen ermee terug gaan.

Over het afslaan:
- Gebeurt dit aan het begin van je rit? Of random?
- 5 minuten op de choke warm draaien lijkt me onnodig, bij mij is het hooguit 2 minuten op choke rijden en het gaat prima. Als het afslaan gebeurt wanneer choke aan staat dan kan het misschien zijn dat je motor verzuipt?
 
Inmiddels is het probleem gelukkig opgelost. Ik ben wederom terug gegaan naar de dealer waar ik hem gekocht heb. Deze is er afgelopen zaterdag (koud) mee gaan rijden en belde mij al vrij snel op dat er toch wel iets aparts aan de hand was. De bout in de plus pool van de accu was te lang, hierdoor viel de motor zomaar uit. Dat verklaart ook waarom het erger was met de verlichting aan, dan had de accu het zwaarder.
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe tweewieler :)
Bouwjaar 2005 met bij aankoop 12,5 duizend km. Rijdt heerlijk, en hoeft nog even niks aan te gebeuren!

20181111_104827.jpg
1541975309611.jpg
IMG_20181111_181418_389.jpg
IMG_20181111_181418_382.jpg
 
Even een oud topic nieuw leven inblazen hier!
Een tijdje geleden is mijn spanningsregelaar kapotgegaan en daardoor ook mijn toerenteller, bijna alle verlichting, accu... Ik heb alles kunnen vervangen alle de toerenteller, dat was een probleem. Op het eerste zicht leek er maar een weerstandje doorgebrand, maar omdat die zwartgeblakerd was kon ik niet meer zien welke waarde ze had. Dit was ook nergens te achterhalen.
Ondertussen heb ik in Duitsland een andere toerenteller gevonden voor een schappelijke prijs en dus ook de achterkant eens kunnen bestuderen.
Ik zal hier dan ook de waardes van de weerstanden vermelden voor toekomstige pechvogels, zal tevens een foto'tje van de weerstandjes plaatsen.
De ene (R4) is 10.000 Ohm, de andere (R1) (ik dacht dat dat de kapotte was) is 30 Ohm. Beide met 5% tolerantie.
20190303_165547.jpg
20190303_165547.jpg
20190303_165628.jpg
 
Hallo allemaal!

Ik heb een ER 5 die door de vorige eigenaar is omgebouwd tot café racer. Super mooi ding, maar toen ik hem kocht niet comfortabel of praktisch gebouwd. Nu aardig wat euro's tegenaan gegooid en het begint een hele fijne motor te worden.
Nu heb ik startproblemen gehad, maar niks wat een tikje van de hamer op de startmotor niet kon oplossen. Nu wil ik de startmotor demonteren en kijken hoe het binnenwerk eruit ziet voor mogelijke rebuilt of schoonmaak.
Nu is mijn vraag, kan ik de startmotor demonteren zonder het hele dynamo gebeuren ook te moeten demonteren of is dat de enige manier? Ik vond het als A-technische man zijnde al heel stoer van mezelf dat ik de dynamo cover eraf had gekregen zonder dingen te slopen xD
 
Hallo allemaal

Vandaag begon na het starten van de motor, de benzinekraan wat benzine te sputteren uit een afvoergaatje van de kraan. Waarschijnlijk heeft het niks met elkaar te maken, maar net daarvoor had ik de motorolie en het oliefilter vervangen.

Is dit toevallig een bekend verhaal voor een van jullie? Heb ik een nieuwe kraan nodig, of zou het vervangen van wat rubbers voldoende zijn?

Alvast bedankt!

WhatsApp Image 2019-05-04 at 14.12.32.jpeg
 
Hoi! Ik ben nieuw hier, Kawasaki ER5 (2 stuks) (een A1 en een A2 variant, de laatste oorspronkelijk gekocht voor onderdelen) en een Transalp 750V:

Met mijn Kawasaki heb ik een klein ongeluk gehad, maar wel met grote gevolgen:
  • Verbogen voorvork
    Hiervoor heb ik vervanging vanuit mijn andere ER5.
  • Achtervering zit een 'knik in'
    Heeft iemand hier ervaring mee? De 'zuigers' zijn als het ware uit elkaar
  • Mogelijk radiateur-defect
    Dit moet ik controleren. Iemand met eigenhandige ervaring hiermee?
Van de Kawa's:
  • wil ik de A2 variant weer rijdend maken.
  • moeten grote dingen, maar niet veel gebeuren, de A2 draaide altijd als een zonnetje
Ik ben trouwens ook op zoek naar een garage in Utrecht om te delen (op zijn minst tijdelijk)om hier aan te kunnen klussen. De Transalp kan een zeer grondige opknapbeurt gebruiken, uiteraard vooral visueel - sturdy als die stalen rossen zijn. Met één van de Kawasaki ER5's heb ik een klein ongeluk gehad; beide zijn niet berijdbaar, daar zou ik graag iets aan doen!
 
Iemand op dit forum die interesse heeft in een rode ER-5 uit 2004 met 27000 km op de teller? De motor heeft altijd binnen gestaan en ziet er nog heel netjes uit. Na de laatste beurt bij de Kawa dealer zo'n twee jaar geleden is er weinig meer mee gereden. Tijdens deze beurt is er een nieuwe tandwielset en ketting gemonteerd. Banden zijn goed en onlangs nog een nieuwe accu gemonteerd. Door de stilstand moet wel de carburateur schoongemaakt worden omdat de motor niet helemaal lekker loopt. Ik wil zo'n 1000 euro voor de motor ontvangen.
 
Ik weet dat het hier niet actief is, maar toch even een vraagje.
Past het zadel van het pre 2000 model op het 2001/2002 model?
 
Ik weet dat het hier niet actief is, maar toch even een vraagje.
Past het zadel van het pre 2000 model op het 2001/2002 model?
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij niet! Als je het zeker wilt weten zou ik even met een Kawasaki-dealer bellen, heb je duidelijkheid in een paar minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan