BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Heeft er iemand ervaring met aanlopende achter rem. De schijf wordt behoorlijk heet in vergelijking met de schijven voor. Schijf en blokken zijn onlangs vervangen.

Gewoon even teruggaan, naar waar je ze hebt laten vervangen, die moeten dat maar oplossen.
Heb je ze laten vervangen bij een BMW dealer, of bij een handelaar. O-)
 
Goedemiddag, na de laatste jaren(11) een r1200gs uit 2005 gereden te hebben, die sinds vorige week opeens verkocht is '(
vandaag de knoop doorgehakt na op een ktm adventure 1190/1290 gereden te hebben en op een s1000xr is de keuze toch gevallen op een r1200r uit 2016 met alle opties en 4000km op de klok:

120814-2015-bmw-r1200r-f.jpg


Standaard zadel is wat laag maar deze ga ik nog aan laten passen, verhogen met steviger schuim en een gelpad erin.
Verder nog even een toerschermpje zoeken voor de buitenland ritjes en kijken voor koffers of een andere bagage oplossing.
De 12e kan ik hem ophalen.
*O*
 
Goedemiddag, na de laatste jaren(11) een r1200gs uit 2005 gereden te hebben, die sinds vorige week opeens verkocht is '(
vandaag de knoop doorgehakt na op een ktm adventure 1190/1290 gereden te hebben en op een s1000xr is de keuze toch gevallen op een r1200r uit 2016 met alle opties en 4000km op de klok:

[afbeelding]

Standaard zadel is wat laag maar deze ga ik nog aan laten passen, verhogen met steviger schuim en een gelpad erin.
Verder nog even een toerschermpje zoeken voor de buitenland ritjes en kijken voor koffers of een andere bagage oplossing.
De 12e kan ik hem ophalen.
*O*
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe bike. :] :]
 
Inderdaad, zomervakantie. Net terug van een rondje Luxemburg en een ritje Ierland en terug, waaronder een paar dagen over de Wild Atlantic Way, zeer de moeite.
On topic: de R heeft het uitstekend gedaan, buiten wat licht olieverbruik en bandendrukverlies geen zorgen, zo moet dat! Het olieverbruik viel mee door de lage temperaturen in Ierland, ik heb het al erger geweten. Bandendrukverlies komt door een reparatie van de Road 5 na penetratie door een gyprocschroef. Die reparatie houdt het bij lichtere belasting, maar niet helemaal bij volle belading met duo en bagage.
En zo komen de 70000km wel heel dichtbij!
 
Vandaag een ztechnik vstream scherm ophalen, hopelijk werkt dat goed voor de langere stukken. Die gaat er alleen op voor de stukken snelweg richting het buitenland ;)
Gooi het kleine schermpje wel in de koffer, van de week een setje shad sh36 opgehaald voor aanzienlijk minder dan de nieuw prijs van MP. Koffers waren alleen gepast nog niet gebruikt.
Had de sh23 besteld maar deze passen niet in combinatie met het top bagagerek van BMW. Erg jammer want ze bouwen mooi smal op en het zijn topladers wat eigenlijk mijn voorkeur had.
 
Vandaag een ztechnik vstream scherm ophalen, hopelijk werkt dat goed voor de langere stukken. Die gaat er alleen op voor de stukken snelweg richting het buitenland ;)
Gooi het kleine schermpje wel in de koffer, van de week een setje shad sh36 opgehaald voor aanzienlijk minder dan de nieuw prijs van MP. Koffers waren alleen gepast nog niet gebruikt.
Had de sh23 besteld maar deze passen niet in combinatie met het top bagagerek van BMW. Erg jammer want ze bouwen mooi smal op en het zijn topladers wat eigenlijk mijn voorkeur had.

Ik gok die via Marktplaats. Ik had er ook op geboden, maar bij nader inzien er vanaf gezien. Ophalen was voor mij geen optie en betalen zonder de verkoper te kennen/enige garantie was voor mij een dingetje zeg maar (wordt hij überhaupt opgestuurd en zitten alle schroeven erbij etc). Ben benieuwd naar jouw ervaring. Ik heb zelf momenteel de Puig Touring met extra klein opzetruitje.
 
Hij was compleet, ook met puig op zet schermpje en afdekkapje voor de cockpit. Ook gelijk zijn tanktas maar gekocht, hij was erg schappelijk met zijn prijzen. Prima kerel, uiteindelijk nog 1,5u bij hem gezeten.
 
Hij was compleet, ook met puig op zet schermpje en afdekkapje voor de cockpit. Ook gelijk zijn tanktas maar gekocht, hij was erg schappelijk met zijn prijzen. Prima kerel, uiteindelijk nog 1,5u bij hem gezeten.

Ik hoor graag je ervaring met die ruit, want eerlijk gezegd vind ik hem er niet uitzien. Daarom heb ik die Puig toen gekocht, omdat ik die iets beter vind smoelen. Maar comfort is ook belangrijk
 
Zeker mee eens, ding is zo lelijk als de nacht, maar ik kom van een gs uit 2005 met givi airflow, van die side-flaps enz. Zat volledig uit de wind en dat zag er ook niet uit maar reed wel lekker op de langere afstanden. Ik ga hem alleen gebruiken voor de verdere ritten en dan op de plaats van bestemming gaat het kleine scherm er weer op. Op diverse fora komt deze toch als beste uit alle ervaringen van medegebruikers.
 
zie mijn foto's op pagina 92 en 93. Heb ook een Ztechnik scherm en heb er een vario-opzetruitje bij moeten kopen. Zonder dit opzetstukje niet te harden qua geluid. Met idd beter, schermpje is in te stellen in hoogte en hoek. Verder eens met vorige sprekers; straks in de alpen, gaat deze eraf!
 
Vraag: welke band voor de R: heb nu Pirelli Angel ST. Kiezen tussen de opvolger: Angel GT of Bridgestone T30 Evo. De eerste kwam goed uit de test van MotoPlus, de 2e wordt door de dealer en bandenzaak aanbevolen.
 
Vraag: welke band voor de R: heb nu Pirelli Angel ST. Kiezen tussen de opvolger: Angel GT of Bridgestone T30 Evo. De eerste kwam goed uit de test van MotoPlus, de 2e wordt door de dealer en bandenzaak aanbevolen.

Mijn volgende banden, na Metzeler Roadtec 01, wordt de Angel GT op basis van de MotoPlus test. Je zou ook een Dunlop Roadsmart III kunnen overwegen. De Dunlop is favoriet bij RS rijders....


Roelof.
 
nat weer en Michelin Pilot Road zijn al jaren goede combinaties gebleken.
Ik ben qua bandenkeuze van een Pilot Road 3 overgestapt naar de Continental Road Attack 3.
Ook best een aardig bandje. ze zitten er sinds maart op.
Zijn vrij neutrale banden, maar sturen wel beter in dan de PR 3 2CT.
Ook in de regen geven ze best wel vertrouwen.

PR 5 zal ook best een goede keuze zijn. Banden blijft persoonlijk, dus soms kies je een set waar je wellicht wat minder tevreden over bent.
 
Mijn complete kapotte BMW Garmin met alle steunen en aansluiting voor de luchtgekoelde R1200R's staat per ongeluk als nieuw onderwerp bij 'Naked Bikes'.
Is verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Voor de luchtgekoelde 1200's.

Ben overgestapt van Motul 75W90 naar Motul 75W140, de blauwe. Het zal de levensduur van bak en achterwielaandrijving ten goede komen, maar vooral wordt het opschakelen er weer wat smeuïger mee.

Daarnaast heb ik het fabrieksvoorschrift aan mijn laars gelapt dat je niet aan de stationair afstelling van de linker cilinder mag komen. De procedure na het warmrijden:
- stekker van de stationair stappenmotoren trekken,
- stationair synchroon stellen met een toerental van rond de 1000 omw/min (steeksleutel 7)
- met ongeveer kwart gas synchroon stellen (twee keer steeksleutel 10)
- dopjes en hoesjes terug, klaar.
BMW geeft als maximaal verschil 15 mbar onder belasting en 25 mbar stationair op. Dat is véél te veel. Houd maximaal 5 mbar verschil aan en je zult zien, mooier, smeuiger lopen en oppakken, krachtige motorem en beter schakelen.

Groeten, André
full
 
Voor de luchtgekoelde 1200's.

Ben overgestapt van Motul 75W90 naar Motul 75W140, de blauwe. Het zal de levensduur van bak en achterwielaandrijving ten goede komen, maar vooral wordt het opschakelen er weer wat smeuïger mee.

Daarnaast heb ik het fabrieksvoorschrift aan mijn laars gelapt dat je niet aan de stationair afstelling van de linker cilinder mag komen. De procedure na het warmrijden:
- stekker van de stationair stappenmotoren trekken,
- stationair synchroon stellen met een toerental van rond de 1000 omw/min (steeksleutel 7)
- met ongeveer kwart gas synchroon stellen (twee keer steeksleutel 10)
- dopjes en hoesjes terug, klaar.
BMW geeft als maximaal verschil 15 mbar onder belasting en 25 mbar stationair op. Dat is véél te veel. Houd maximaal 5 mbar verschil aan en je zult zien, mooier, smeuiger lopen en oppakken, krachtige motorem en beter schakelen.

Groeten, André[afbeelding]

Interessant!
Dat ga ik bij gelegenheid eens uittesten!
 
Ik heb het een keer met de GS-911 eraan volgens de procedure gedaan.
Dan worden de stationair regeling servo's uitgeschakeld.

Ik heb het ook wel eens zonder diagnose gedaan.
Beide keren met de Carbtune II als vacuümmeter.
Ik krijg ze bijna gelijk over een redelijk toerenbereik.

Is inderdaad de moeite waard om het eens een keertje uit te voeren.

Ik ben wel alle keren van de fabrieksinstellingen van de gasklep afgebleven en alleen de kabelspanner gesteld.
 
Ik adviseer om juist ook de aanslag van de gaskleppen te synchroniseren. Bij mij stond de linker-aanslag van fabriek af veel te ver uitgedraaid. Na het net zo ver uitdraaien van de rechter aanslag kon ik nauwelijks nog afremmen op de motor.
Nu heb ik ze teruggedraaid en synchroon geteld, zodanig dat het stationair zonder de stappenmotor rond de 1000 toeren ligt. Mooi lopen en oppakken en weer een geweldige motor-rem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan