BMW C400X

Ik zou het eerst de stander eraf halen want als die stuk gaat kost het je 850 euro.
Niet mijn smaak ook niet op afstand . (over smaken valt niet te twisten)
 
8143 euro vind ik niet meevallen als ze in Frankrijk 6990 kosten.
Voor zo'n BMW met zo'n Chinese Loncin éénpiter.

Er was sprake van 9 a 10 mille en in Frankrijk zijn scooters sowieso goedkoper
BMW logo kost je aardig wat €s
Denk dat de meesten de X-Max 400 verkiezen boven de C400X
 
Het ding is mooi van lelijkheid.
Prijs valt alleszins nog mee,maar sommige opties zijn dan weer schreeuwend duur. Een dikke 700 euro voor connectiviteit,daar ben je er dus niet mee,want daar komt de BT systeem van de helm nog bij dus.Al met al ruim duizend euro voor connectiviteit.Für mich kann DasBaggerWare an meine nase vorbei fahren. :)
 
Laatst bewerkt:
8143 euro vind ik niet meevallen als ze in Frankrijk 6990 kosten.
Voor zo'n BMW met zo'n Chinese Loncin éénpiter.

Ik had voor 343 euro minder en de eerste kleine en grote beurten, een Maxsym 600i executive,incl 5 jaar garantie :t
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Is iemand bekend met de introductie datum?
Ik zoek nieuwe WW middel en zowel deze C400X als de Xmax 400 staan op het lijstje. :)
 
Mooie scooter, en ene die het wachten op waard is lijkt me.
April 2019 riekt ook weer naar de lente dus een mooi begin voor het motorrijseizoen.
Vr Gr
 
Ik heb er een paar weken geleden een testrit mee gedaan. Reed heel goed, FENOMENALE remmen zitten er op (ByBre) en het rijden is goed en een stijf frame. Ik had een full option versie mee gekregen.

Ik wou eentje zonder TFT scherm want die navigatie hoeft niet en keyless hoefde ook niet.

Ik wou eentje met LED koplamp, verwarmde handgrepen en de valbeugels die tegelijkertijd ook heel mooi zijn. Kostenplaatje was net geen 8000€. Basisprijs net zoals in Frankrijk 6990€ maar dan heb je enkel de scooter zonder opties.

Zelf ben ik BMW gezind en ik stond eigenlijk op het punt om er eentje te bestellen maar als je dan kijkt wat Honda, Yamaha e.a bieden voor de prijs is en blijft het duur.
Ik ben toen naar de nieuwe Kymco Xciting S400 gaan kijken en deze heeft navigatie standaard, net iets meer power en voor makkelijk 1000€ verschil met een standaard BMW C400x.
Een te duchten concurrent voor de Yamaha 400

Ik zou denken dat ondanks het BMW logo de occasies snel een nieuwe eigenaar zouden vinden maar dat is dus niet zo. Vele BMW scooters blijven lang te koop staan.

In de bedrijfspolitiek van BMW begrijp ik wel dat elke optie apart kan bijbesteld worden maar ze hadden naar mijn gevoel meer opties in het standaardpakket mogen steken voor die 6990€.
Pluspunt deze periode een C400x kopen is dat je van BMW 5jaar garantie krijgt onbeperkte km’s maar ik heb nog nooit een motor of scooter langer dan 2j gehad dus maakte me niet veel uit.

Ik heb een Piaggio Beverly 350 gekocht. Voor bijna een volle 2000€ minder dan een standaard C400x. Akkoord, de afwerking van een Piaggio is niet hetzelfde als de sublieme afwerking van BMW maar goed genoeg om mij persoonlijk te tevreden te houden.

De 400X versie vind ik geslaagd, de GT versie dan weer helemaal niet
 
De prijs vd Beverly350.......... sowieso is bijna elk motorvoertuig goedkoper in Belgie dan Nederland en hier gaat de BMW 6990€ en de Beverly350 5770€. Bmw geeft geen korting en voor de Beverly heb ik eigenlijk een spelletje gespeeld met 2 dealers en idd een fikse korting gehad.

Maar goed, ik had de BMW c400x eens laten configureren met alles er op en er aan en dan kom je makkelijk aan 8500€ en meer kan zeker ook nog. Geen verstelbaar scherm bijv en toch zo een gepeperde prijs.

Voor ieder wat wils natuurlijk en ondanks de hoge prijs blijft hij er wel leuk uitzien de c400x
 
Ja in Nederland zit nog weer een speciale belasting genaamd bpm, wat die voertuigen een stuk duurder maakt.
Ik zit weleens meer te kijken wat scooters in het buitenland kosten, soms belachelijk veel meer wat niet alleen aan de bpm kan liggen.
Beverly 350 6569 euro NL
4999 Spanje.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, invoeren kan soms voordelig zijn maar zelfs in de meeste gevallen niet vind ik persoonlijk. Ik heb in het verleden wel al 2 motoren verkocht aan Noorderburen. Voorwaarde is telkens wel dat hij minstens 6maanden oude EN meer dan 6000km moet hebben anders aanschouwd de douane het als een nieuw voertuig.

4999€ voor een Beverly350😯 wauw dat wil zeggen mits een korting dat het mogelijk moet zijn om voor 4500€ met een nieuwe 350 te rijden. Maar ook hier weer. Als je hem daar koopt en hier of in Nederland wil invoeren dan valt je voordeel haast weg.

Ach, het is wat het is toch. Valt me wel op dat de prijzen in Nederland van scooters in het algemeen niet zo heel veel schelen met deze in belgie? Als ik dan het vergelijk maak met de prijzen om de “normale” motoren lijkt me dat verschil meer.
 
Korting zal je dan niet meer krijgen want hij is afgeprijst van 5849 euro naar 4999 euro en de beverly 300 3799 euro in Spanje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan