Aluminium Superbikestuur, 22 of 28mm?

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.094
4.517
Ik overweeg mijn GSXR-1000K7 te voorzien van een superbike stuur.

Nu zijn er 22 en 28mm sturen verkrijgbaar.
Zijn die 28mm sturen aanzienlijk stugger / geven ze meer gevoel met de weg / feedback dan de 22mm sturen ?
 
Laatst bewerkt:
Hou bij het plaatsen van een dergelijke kit ook rekening met het feit dat je vaak een stuk van de kuip en/of de kuipruit in moet korten en dat in sommige gevallen ook de spiegels niet meer op de kuip passen. Ik weet dat dit bij een aantal Gixxers het geval is, maar weet het niet voor de 2007. Dat is wel na te gaan.
 
Het heeft even geduurd.... :$ maar eindelijk de ABM superbike kit besteld met aluminium 28,6mm stuur. Denk dat ik het setje maar naar de dealer breng want als ik het zelf ga doen ben ik weer 5 maanden verder |(
 
Laatst bewerkt:
Het stuur is gemonteerd en de eerste 30km zitten erop.
Moest nog rustig aan doen want er liggen nieuwe banden op.
Maar wat een verschil :t .. totaal geen druk meer op de polsen. Heerlijk.
 
De eerste 150km zitten erop. Eerste indruk:

afwerkijg van de ABM set is goed. Aanpassingen topkuip/ruitje is goed. Het kuipwerk blijft er strak uitzien. Geen naden of kieren.

Zicht door spiegels is minder doordat je armen verder naar buiten zitten.

Door het rechter op zitten krijg je een ander drukpunt van je zitvlak/kont en merk je dat het zadel qua ergonomie ontworpen is voor een voorovergebogen zit.

Totaal geen druk meer op de polsen.

Sturen gaat makkelijker, vooral de krappere bochten.

Het 28mm stuur is stug, geen buiging merkbaar. Goed gevoel aan de voorkant.

Ondakns dat ik rechterop zit, zit ik minder in de wind/ buiten de turbulenties rondom het ruitje (fabri verhoogd ruitje).

Conclusie: zeer tevreden met de ombouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan