Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

In het Africa Twin topic kwam ik een link tegen naar het forum van de Transalp Club.

Hier wordt een vergelijkbaar probleem met oplossing bij een Africa Twin DCT beschreven.

Heel kort beschreven:
De DCT kan niet tegen een afwijkend tandwiel configuratie. Dit helpt op de lange duur de DCT helemaal over de zeik.

Een manueel heeft hier geen probleem mee?
-edit:
Er was geloof ik zowiezo al verschil in vertanding voor DCT / Manueel, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat je als je manueel had een tandje minder ofzoiets kon nemen (en daarmee DCT specs?) voor net iets meer topsnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Een manueel heeft hier geen probleem mee?
-edit:
Er was geloof ik zowiezo al verschil in vertanding voor DCT / Manueel, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat je als je manueel had een tandje minder ofzoiets kon nemen (en daarmee DCT specs?) voor net iets meer topsnelheid.

Manueel heeft daar geen problemen mee, alleen maar dat de teller een grotere afwijking heeft.
Ga je vooraan een vertanding hoger dan is de snelheid ook hoger dan op de teller. Ga je een tandje lager is de snelheid lager, en omgekeerd met het achtertandwiel.
Dan moet je een Speedohealer installeren. imho niet echt interessant want het is zo'n 80 euro.
 
Gewoon met m'n telefoon, op ongeveer dezelfde afstand als ze in het echt zouden meten (Dus achter de uitlaat onder een hoek) Het is dus zeker geen super goede meting maar het geeft een idee.

Ik heb trouwens ook niet het idee dat de motor veel meer lawaai maakt dan met een normale uitlaat bij 3000-ish toeren. Hij maakt alleen een diepere roffel tijdens accelereren.. Eenmaal op snelheid neemt het geluid weer af en is hij nog best stil :)

Als je echt wilt weten of je motor nog binnen de marge van het toegestane valt, kun je gewoon een afspraak maken voor een geluidsmeting bij de politie. Blijkt dan dat je toch te hoog zit, krijg je GEEN boete, wel uiteraard het advies om er iets aan te doen.
 
Heb nu een klein maandje met de decat gereden... Ben toch van plan hem weer te de-monteren en de originele bocht erop te zetten. Met mijn uitlaat (DSX-7) vind ik het toch net wat te veel van het goede, Misschien als ik een ander model uitlaat had was het geluid minder.

Dus bij deze te koop aangeboden:

Een Black Widow Decat voorbocht voor de NC750X (2014 > 2017), Mag weg voor een leuk prijsje
( PM even )
 
Vandaag heeft mijn NC750XD zijn 1000 km beurt gehad. Daarna eindelijk wat steviger gas gegeven, heerlijk!
 
@Chris, als je nu eens de dB killer er terug op gooit, is dat dan niet een klein beetje stiller?
 
Haha oeps, dan is het inderdaad wel wat te luid :')

Denk dat als ik een andere demper had (met een werkelijke DB killer)
Bijv. een Akrapovic, Leovince etc.. dan zou het beter zijn.

Hoop dat ik iemand anders blij kan maken met de decat :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag getoerd met een aantal mensen. Ik kreeg van degene die achter mij reed een compliment voor het geluid uit de standaard uitlaat :}
 
52d0667a280a71996d8223c8f4a5b6f3-jpg.jpg


Topkoffer gemonteerd, wel wat eenzaam zo zonder zij-koffers maar die volgen hopelijk snel.
 
  • Geweldig
Waarderingen: OSJ
Wat een nieuwe uitstraling zeg hier op mf is even wennen.

Vandaag dagje sturen in de moesel met de nc is goed te doen met de 50pktjes kon het groepje goed bijhouden ze stonden er nog verbaast over.
Wat idd wel hier al eens gezegd is, in zijn sport stand 3 kan de nc in de toerenbegrenzer ondanks dat die het zelf regeld.
 
Haha wat ben ik jaloers zeg op je fiets chris, veel mods zie ik daar :D

Zelf lang niet meer gereden met m'n NC'tje, gewoon omdat ik nu geen nuttige plaatsen heb om naartoe te rijden.
Mis eigenlijk wel het geluidje van het blokje :(
 
Haha wat ben ik jaloers zeg op je fiets chris, veel mods zie ik daar :D

Zelf lang niet meer gereden met m'n NC'tje, gewoon omdat ik nu geen nuttige plaatsen heb om naartoe te rijden.
Mis eigenlijk wel het geluidje van het blokje :(

Heb al genoeg mods gedaan idd.. Miss nog een bellypan en covers voor de deksels. :)

Zal binnenkort eens een walk around doen en alle mods beschrijven.. en een serieuze fly-by en wat andere shots

Al hadden we allemaal een reden nodig om te rijden dan reed er niemand meer haha.
Misschien eens een motor-app proberen? die maakt routes.. Ik vind Calimoto altijd wel leuk.
 
Heb al genoeg mods gedaan idd.. Miss nog een bellypan en covers voor de deksels. :)

Covers voor de deksel is een idee... al zal het volgensmij qua kosten niet heel veel schelen.
Bij beide ongelukken die ik tot nu toe heb gehad moest de Dynamo-deksel vervangen worden, uit mijn hoofd iets van 50 euro...
En zo'n cover was iets in de 70 euro meen ik....
Keerzijde is dat die kunstof cover bekrast ook nog iet wat zijn functie voldoet, mijn dynamo-deksel was beide keren toch best diep ingekrast (maar niet lek)

(Metalen) bellypan heb ik ook over na zitten denken, had er een gevonden maar die is niet compatibel met de originele honda midden-bok. (helaas)
 
na een aantal dagen sturen in het moesel gebied kreeg ik toch een beetje last van me schouder, als ik me handen iets verdraaide leek het of minder werd, van de week dus me stuur een paar graden naar voren verdraaid, moet zeggen dat rijd echt stukken beter, je hoeft ook niets aan te passen aan je stuur alleen je remhendel iets naar beneden verdraaien wellicht maar heb hem nog laten staan.


Ruitje ben ik ook nog niet blij mee, in de hoogste stand (kan de originele ruit iets stellen met van die verstellers) komt de wind net op de bovenkant van me helm en krijg je gewoon hoofdpijn, ook is de druk dan van je lichaam waardoor je snel moe wordt (ik dan), alles lager tot originele hoogte blijft de wind op me helm komen en in combi met me helm (HJC) geeft dit echt een irritant en hard geluid waar zelfs oordoppen niet genoeg verlichting geven, maar ja straks met de wintertijd is het voor WW verkeer wel lekker dat de koude lucht niet op de lichaam komt, mat lange zomer ritjes wellicht een korte ruit (originele verzagen) proberen.


Al met al wel een goede vakantie gehad, groepje mede rijders waren verbaast over de rijeigenschappen en hoe ik goede bij kon blijven, alleen met uitkomen van lange snelle bochten niet, maar ja waren allemaal sport motoren met 90+ PK.
 
na een aantal dagen sturen in het moesel gebied kreeg ik toch een beetje last van me schouder, als ik me handen iets verdraaide leek het of minder werd, van de week dus me stuur een paar graden naar voren verdraaid, moet zeggen dat rijd echt stukken beter, je hoeft ook niets aan te passen aan je stuur alleen je remhendel iets naar beneden verdraaien wellicht maar heb hem nog laten staan.


Ruitje ben ik ook nog niet blij mee, in de hoogste stand (kan de originele ruit iets stellen met van die verstellers) komt de wind net op de bovenkant van me helm en krijg je gewoon hoofdpijn, ook is de druk dan van je lichaam waardoor je snel moe wordt (ik dan), alles lager tot originele hoogte blijft de wind op me helm komen en in combi met me helm (HJC) geeft dit echt een irritant en hard geluid waar zelfs oordoppen niet genoeg verlichting geven, maar ja straks met de wintertijd is het voor WW verkeer wel lekker dat de koude lucht niet op de lichaam komt, mat lange zomer ritjes wellicht een korte ruit (originele verzagen) proberen.


Al met al wel een goede vakantie gehad, groepje mede rijders waren verbaast over de rijeigenschappen en hoe ik goede bij kon blijven, alleen met uitkomen van lange snelle bochten niet, maar ja waren allemaal sport motoren met 90+ PK.

Afgelopen zondag had ik ook een tourrit, kon ook niet bij blijven na lange bochten/afslagen met een FJR1300.. die vloog gewoon weg.

Over het ruitje.. ik heb zelf het Puig scherm met spoiler + een setje bruudt windschermverstellers. Zeer weinig gebulder / windgeluid en ben er erg tevreden over. Misschien ook iets voor jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan