Honda X-ADV

Vandaag zin gehad de kappen eens te verwijderen. Dankzij de handleiding van Jan ging dat een stuk gemakkelijker. Veel schroeven, kapjes en clips moeten er losgehaald worden om bij het voortandwiel te kunnen komen. Ik wil graag nog een aanvulling maken op Jan zijn uitleg. Om het grote zijpaneel te verwijderen zitten ter hoogte van de koplamp 3 schuifbevestigingen. Deze heb ik op de tekening rood gemarkeerd. Wanneer verder alles los is moet je het gehele paneel in de richting van de rode pijl schuiven:

HdLNstH.jpg


Nogmaals bedankt voor de info Jan. :t
 
geen dank, en klopt helemaal, idd, naar beneden opschuiven, staat ook op de eerste tekening maar is wat onduidelijk om goed te kunnen zien.

Bandjes:

ben zelf erg tevreden over de fabrieksbanden, maar mocht iemand eens wat anders willen,
overweeg dan de veel gebruikte Pirelli Scorpion Rally STR.

Dit is een waardige band voor de X-ADV en is na de fabrieksversie dus de meest gebruikte band.
o.a. iemand die onlangs de rit Bangkok Amsterdam heeft gereden had ze er ook onder en is
hier helemaal aangekomen zonder een keer lek rijden etc.
Zelf doe ik overigens niet aan banden online kopen.
Ik gun mijn bandenboer Albatrosbanden in IJmuiden ook wel een klusje waarbij ik dan wel vaak enkele tientjes meer kwijt ben.
Wel haal ik ze zelf uit de motor en breng ze langs, kun je dat niet zelf dan doet Albatros dat ook voor een kleine vergoeding van circa 60 euro


9qr.jpg


Willekeurige online webshop:

Pirelli Scorpion Rally STR voorband
120/70 R17 TL 58 H € 97,49

Pirelli Scorpion Rally STR achterband
160/60 R15 TL 67 H € 106,09

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toch maar de originele Honda achterdrager besteld.
Is wel 2 x zo duur als dat ding van Givi maar ziet wel m.i.veel mooier uit.
Nu nog kijken voor een aluminium topkoffer.
Had er 1tje op ebay "gewonnen"
Normale prijs in de eu ongeveer 430 eur,Van Givi,en een paar keer op geboden totdat ik voor 238 euro de winnaar was.
Zou iemand uit Eindhoven zijn volgens de beschrijving.
Kon echter niet rechtstreeks betalen via ebay.zou een mailtje van de verkoper krijgen.
Dat kreeg ik dus daags daarna,een standaard mailtje uit Litouwen met het verzoek om rechtstreeks naar hem te betalen.....
Heb ik dus niet gedaan,gelukkig maar,want savonds kreeg ik dus een mailtje van ebay om vooral niet te betalen.
Ook op ebay word je opgelicht.
 
OEM rek is wel zo mooi,en ook fijn voor passagier vanwegen de grote handgrepen.
Ik heb niet altijd zin om met de topkoffer er op te rijden. Heb een tijdje terug bij RAD dan ook zo'n Held tasje besteld, die zijn ook aan te bevelen om er bij te hebben naast de topkoffer. Er zit zit zelfs een regenhoes bij.

HELD Iconic Evo Medium


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het rek gekregen en geplaatst.
Voor die 300 euro had die wel wat beter aan de maat mogen zijn.
Heb de rvs hulzen van het originele rek er uit moeten laten anders paste hij niet.
 
Waar heb je dat staan Jan?
Zover als ik kon zien kunnen ze er maar op 1 manier er in en dan kom ik aan de achterzijde bijna een centimeter te kort.....
 
@ Theunie

Bijna 1 cm. te kort... zo dat is nogal wat ;(
Ik ken het euvel trouwens zelf niet, heb wel uit voorzorg direct de achterste bussen omgedraaid tijdens het plaatsen van de kofferdrager.

Zie het volgende bericht waar je missschien wat aan hebt

WebEngine in "Honda X-ADV"

Succes gewenst.

p.s.
de afstandbussen zijn dacht ik niet van rvs ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok,maar is niet wat ik bedoel.
Als ik de achterste bussen in het rek plaats komen ze niet overeen met de schroefgaten in het frame.
Dan moet ik het rek echt bijna 1 cm uit elkaar trekken.
Dus heb ik de bussen er uit gelaten dan past het net.
En ja,eigenlijk had ik het ding gewoon terug moeten brengen naar de dealer.....
 
Laatst bewerkt:
Ok,maar is niet wat ik bedoel.
Als ik de achterste bussen in het rek plaats komen ze niet overeen met de schroefgaten in het frame.
Dan moet ik het rek echt bijna 1 cm uit elkaar trekken.
Dus heb ik de bussen er uit gelaten dan past het net.
En ja,eigenlijk had ik het ding gewoon terug moeten brengen naar de dealer.....


hoi dat is toch niet normaal zoiets
zoals je al zegt voor een rek van 300euro. een hoofdprijs vragen voor onderdelen en dan ook nog eens voor geen meter passen

dacht dat yamaha al duur was met zijn onderdelen maar honda is nog erger :( -O-
 
Kan het zijn dat het frame niet nauwkeurig gelast is?
ik had bij installatie van mijn Givi rek , ook grootste moeite bouten erin te krijgen.
eveneens scheelde het ca 1cm op rechter kant. heb na wat vijl werk het pas gekregen.

:(
hoi dat is toch niet normaal zoiets
zoals je al zegt voor een rek van 300euro. een hoofdprijs vragen voor onderdelen en dan ook nog eens voor geen meter passen

dacht dat yamaha al duur was met zijn onderdelen maar honda is nog erger :( -O-
 
Als ik de achterste bussen in het rek plaats komen ze niet overeen met de schroefgaten in het frame.
Dan moet ik het rek echt bijna 1 cm uit elkaar trekken.
Dus heb ik de bussen er uit gelaten dan past het net.
En ja,eigenlijk had ik het ding gewoon terug moeten brengen naar de dealer.....
Kan je een foto plaatsen van hoe het er nu uit ziet?
 
Als je er eerst één helemaal in draaid wordt het op zeker moeilijk en kom je beroerd uit met de andere 3.
Beste is alle 4 de bouten in het rek steken en alle 4 eerst een klein tikkie indraaien.
Of beetje zoeken welke je eerst er een paar slagen in kan draaien b.v eerst 1 links voor daarna 1 rechts achter waarna een volgende mogelijk wel redelijk gaat.
Gebruik ook wat vet op de schroefdraad van de bouten.
Ik zelf doe alles met keramisch-vet.

Nogmaals succes gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Theunie, dat schakelen herken ik wel, als je rustig rijdt schakelt de automaat snel op naar de 6e versnelling, rond de 70 km. Zit je hoger in de toeren schakelt die heel laat door, ga terug in gas, dan schakelt na een seconde of 5 pas op naar een hogere versnelling. Het is denk ik bedoeld om door te kunnen trekken. Ook de kickdown heeft enkele seconden nodig voor dat dit terugschakelt.
 
Kwam hem in maart al eens tegen, en komt uit een niet gangbaar motor onderdelen land Korea dat maakt het tevens onbetaalbaar.
Reken met 233 euro en circa 30 euro verzenden PLUS belasting, douanerechten en inklaringskosten op minimaal 350 euro.
Preventief ziet het er wel uit, maar wordt er voor de rest niet warm van.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Amai het x-adv topic groeit en groeit...

Ik heb dit jaar met een ktm 1090R gereden en een mooie vakantie naar de Alpen gemaakt incl "Col de Sommeiller" een onverharde Alpenpas, maar ondertussen is hij ook weer verkocht na 11000km.


Nu terug op zoek naar iets anders.. x-adv met aangepaste zadel misschien? :-) Ha ha we zien wel...
 
Hi beste Jempie,

ha ha toch is zo'n KTM ook niet verkeerd als het om het gewicht en zijn Pk's gaat.

Moet nog steeds de remkabels vervangen voor staal, wilde eerst een setje brembo M5 er op zetten maar toch maar besloten de remkracht eerst eens te bekijken met staalkabels.
Ben er alleen nog niet uit of ik rondom een kant en klare set van circa 210 euro bestel of dat ik een custom setje laat bouwen, ik moet daar nog eens een offerte voor laten maken om het prijsverschil te bekijken.



Algemene update:
Kreeg vandaag een melding via Ebay dat het BMC filter redelijk betaalbaar was dus direct maar besteld.
Enige reden dat ik altijd graag een sportluchtfilter gebruik is omdat het een duurzaam product is wat veel langer mee gaat als de 12000km. service interval van een OEM filter.
Voor de rest hoef je je (mijn inziens) geen illusies te maken dat het woordje 'sport' een toegevoegde waarde heeft.

Mvg. Jan
 
Theunie, dat schakelen herken ik wel, als je rustig rijdt schakelt de automaat snel op naar de 6e versnelling, rond de 70 km. Zit je hoger in de toeren schakelt die heel laat door, ga terug in gas, dan schakelt na een seconde of 5 pas op naar een hogere versnelling. Het is denk ik bedoeld om door te kunnen trekken. Ook de kickdown heeft enkele seconden nodig voor dat dit terugschakelt.


Ha,ben ik niet de enige :)

Vandaag de rearhugger van powerbronze via eBay gekocht .
Benieuwd hoe lang dat dat weer gaat duren voor ik hem binnen heb.
 
Tot 2 x toe de afgelopen weken bleef het lampje van de brandstofinspuiting na het starten branden.
Na enkele keren stoppen en opnieuw starten ging het ook weer uit.
Gisteren na het tanken wilde ik wegrijden en ging hij niet in de D,overigens ook al voor de tweede keer.
Ook weer motor uit gezet en weer gestart,toen ging het weer wel.
Hoop niet dat ik aan die beroemde Honda kwaliteit moet gaan twijfelen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan