Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Wat was het snel voorbij....veel te snel eigenlijk. Maanden op gewacht, diverse mensen dagen bezig geweest met de voorbereidingen, heen en terug ritten ( niet te vergeten de mooie zaterdag rit ) en dan is het zomaar voorbij. Kan hier wel een bak foto`s neergooien maar zoals vaak moet je erbij zijn geweest om het te beleven zoals het door de mensen die er zijn geweest het hebben beleefd. Helaas was Maarten door ziekte niet van de partij.

Dag begon voor de Noord-Holland groep vanuit Den Helder die naar van Ewijksluis zijn gereden waar Mart met zijn BMW erbij kwam. Eerder dan afgesproken stonden de heren langs de A7 bij de BP Beemster te wachten waardoor ik arriveerde en met mijn camera in de aanslag stond te wachten....tot ik na een kwartiertje ofzo erachter kwam dat ze gewoon verderop al op mij stonden te wachten. Uiteindelijk samen naar Muiden gereden waar Aart erbij zou komen. Daar aangekomen appte Mart naar aart dat wij er waren en exact op hetzelfde moment kreeg Mart een app van Aart dat hij er was, alleen was hij nergens te bekennen. Nu is Aart niet een van de grootste maar je ziet hem niet gauw over het hoofd, uiteindelijk kwam hij uit zijn verstoppertje plek en zijn we met 5 man naar Nijmegen gereden in afwachting van Tanner en Alfred.
33202629yy.jpg

33202630tx.jpg

Het eerste gedeelte van de rit was door dorpjes en ging heel voorspoedig met talloze dorpjes enz enz. Tijdens de lunch in Haltern am See wist Aart zelfs de stratenmakers ertoe te bewegen om het werk een uur stil te leggen zodat wij rustig op het terras konden eten en vooral zodat onze motoren niet stoffig werden door het vegen. Ze keken wel raar toen Aart riep dat ze over een uurtje terug moesten komen maar stopten wel haha.
33202631kz.jpg

Nadat Bas zijn halve koe en mud aardappelen ophad zijn wij verder gegaan richting Dortmund om te kunnen genieten van een stukje Duitse autobahn, alleen jammer dat we alleen file hebben gehad en dat Mart opeens liever 200 meter achter ons bleef rijden ;). Na Dortmund begon de afdaling richting Winterberg via de Möhnesee en Warstein, het rijden werd nu ook een stuk leuker door de heuvelen, bochten en mooie dorpjes.
33202636nr.jpg

Rond 18:30 kwamen we aan bij Hotel Herloh alwaar Jean en Siegie ons verwelkomden, zij waren al iets eerder gearriveerd en zaten al op het terras. De motoren konden allemaal mooi binnen staan en na wat gedronken te hebben konden wij aan tafel....en getafeld hebben we pffff. Heerlijk gegeten waarbij het leek of er geen einde aan kwam, zoveel lekkers.
33202632tf.jpg

Moe maar voldaan, Jean en Siegie blij door de overwinning van België zijn we gaan slapen.
33202633gk.jpg

De zaterdagrit die uitgezet was door Mart leidde ons door mooie dorpjes, over mooie bochtige wegen en weggetjes en langs mooie stuwmeren waarbij we bij de Diemelsee genietend van het uitzicht een soepkom met koffie hebben gedronken en bij de Edersee lekker hebben geluncht.
33202661yl.jpg

Na de lunch verder gereden met Mart nog steeds voorop en Jean en Siegie als ervaren rotten achteraan rijdend om te controleren dat alles goed verliep...en dat deed het! Groot compliment voor ieder die meereed.
33202634vf.jpg

( geen idee waar dit over ging trouwens )
Als het goed is werden we om toerbeurt door Mart gefilmd met de GoPro dus dat beloofd ook nog wel wat.
Terug bij het hotel enthousiast verwelkomd door eigenaar Thomas, die er met zijn personeel ervoor gezorgd heeft dat we echt niets tekort zijn gekomen, en na wat gedronken te hebben en allemaal wat opgefrist te zijn begonnen we aan de BBQ wat later bleek de zwaarste opgave van de dag te zijn, werden bijna gedwongen om halve koeien te eten.

Nadat wij op zondagochtend wederom een heerlijk door de kok neergezette ontbijt voorgeschoteld kregen, waarbij we kiezen konden tussen een vers gebakken eitje of een entrecote, hebben we de motoren bepakt en zijn we teruggereden naar onze thuisplaatsen.
33202635rv.jpg

Net als vorig jaar een mooi weekendje met mensen die dezelfde passie hebben en waarbij de nieuwkomers Bas, Jan en Alfred erbij hoorden alsof zij al jaren bekenden waren....hoe mooi is dat. Toevalstreffer Hotel Herrloh bleek een gouden tent waarvan sommigen al hebben gezegd er nog een keer naar toe te gaan, het weer werkte perfect mee en de omgeving was evenals de zaterdagrit schitterend....al met al een geslaagd weekendje, iedereen bedankt hiervoor!
 
Laatst bewerkt:
Zo dat klinkt goed , heb de planning ff gemist geloof ik maar was waarschijnlijk toch net op vakantie , wie weet als de planning hier voorbij komt en ik kan het inpassen rij ik de volgende keer ook wel mee :]
 
Tuurlijk mag dat. Volgens mij is het hier wel gepost maar zeker op het gsx1400club.eu forum en op verschillende gsx1400 facebook pagina’s. Was wel al in januari ofzo.
 
Als er nog mensen spullen zoeken van een GSX1400 ?
Ik kwam nog wat tegen in een oude doos zag ik zojuist.

250 EURO
f2yutwfq.jpg


Is verkocht
pe1g9icae6.jpg


30 EURO voor 2 voorpoten incluis stofkappen.
ed86j6wp0vk.jpg


Is verkocht
8u9ta1qgbda.jpg


15 EURO
96w4pxioko1.jpg


Heb ook nog stepjes liggen zag ik.

En een complete set voorpoten Chroom 200 EURO.
 
Laatst bewerkt:
Alweer de zoveelste hier...

Ook ik heb m'n bull te koop gezet.
Mocht iemand nog iemand weten die er naar een op zoek is;

≥ GSX 1400 - Suzuki motor - zwart/rood - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Bij vragen hoor ik het wel!

Denk dat de volgende wat meer kuipen krijgt. Wil de Yamaha FJR1300, BMW R1200GT & K1300GT proberen.
de BMW heeft wat meer luxe en electronica. de FJR is wat sportiever en "basic".
Ben benieuwd. Eerst de Bul maar eens verkopen
 
Menig GSX1400 eigenaar heeft dezelfde weg bewandeld. Denk dat de verdeling Yamaha en BMW redelijk gelijk is. Beide merken leveren mooie tourmachines, dat is zeker.
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook de fout gemaakt om de 1400 in te ruilen tegen een bmw (k1200rs), maar toch van terug gekomen. Dat rijden achter een ruit doe ik liever in de auto, zit ik nog droog ook:+! op de motor wil ik werken, en een beetje afzien mag van mij wel:].
 
Terug
Bovenaan Onderaan