Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Daar mee bedoelen ze dat je hem niet op een schuine ondergrond op de middenbok moet zetten. Er wordt nergens nadrukkelijker gesproken dat hij terug op de wielen moet. Ik zeg, checken op de middenbok. Wat is anders het nut van het op de middenbok zetten? Kun je hem ook even starten op de zijstandaard of rechtop als je erop zit.

'A slight tilt toward the side can result in
false readings'

Hier hebben ze het duidelijk over een zijwaartse helling, niet een voorwaartse zoals op de bok.

Heb je echt niet goed! meten met beide wielen op de grond!

Als je nu kijkt, met de wielen op de grond, zit er teveel olie in..

:W
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem nu tot aan het bovenste stipje gevuld. Lampje brandt nu niet meer. 450ml is er in gegaan alles bij elkaar. Ik zal de komende tijd even goed kijken of hij olie verbruikt.

Op de middenbok of zelf vast houden lijkt inderdaad niet heel veel te schelen.
Vanaf de 'eerste dag' voor een nieuwe motor verbruikte mijn motor veel olie. Mijn garage heeft besloten om dikkere olie in te doen, geen last meer van.
 
Laatst bewerkt:
Is er ergens een overzicht van modificaties die in de loop der tijd zijn doorgevoerd op de Fazer?
Ik heb vorig weekend een Fazer van 2004 gehuurd een heerlijke motor maar als je laag in toerenzit is die wat onregelmatig zie je ook telkens een blokje bij en afgaan bij het toerental dit schijnen veel merken met de eerste injecties te hebben(was ik al op gewezen door een collega die ook een eens een fazer van 2004 had gehuurd) Is wat hinderlijk als je met nog geen 30 achter een auto sukkelt en je kan er niet voorbij dan voel je hem in z'n 2 onregelmatig lopen en dat merk je ook in het rijden.bij de latere modellen zou dit over zijn nu ben ik benieuwd van af welk bouwjaar want wilgraag een Fazer kopen maar moet dit dan de S2 worden van af eind 2007/2008 of was het al eerder opgelost?
Hopelijk kunnen jullie hier wat meer over vertellen.
 
Is er ergens een overzicht van modificaties die in de loop der tijd zijn doorgevoerd op de Fazer?
Ik heb vorig weekend een Fazer van 2004 gehuurd een heerlijke motor maar als je laag in toerenzit is die wat onregelmatig zie je ook telkens een blokje bij en afgaan bij het toerental dit schijnen veel merken met de eerste injecties te hebben(was ik al op gewezen door een collega die ook een eens een fazer van 2004 had gehuurd) Is wat hinderlijk als je met nog geen 30 achter een auto sukkelt en je kan er niet voorbij dan voel je hem in z'n 2 onregelmatig lopen en dat merk je ook in het rijden.bij de latere modellen zou dit over zijn nu ben ik benieuwd van af welk bouwjaar want wilgraag een Fazer kopen maar moet dit dan de S2 worden van af eind 2007/2008 of was het al eerder opgelost?
Hopelijk kunnen jullie hier wat meer over vertellen.

Jazeker dat is er:
https://www.tapatalk.com/groups/fazerowners/fzs600-fazer-differences-by-year-t5348.html
https://www.yamaha-motor.eu/designc...?segment=Sport_Touring&view=article&id=442642
 
Heb je echt niet goed! meten met beide wielen op de grond!

Als je nu kijkt, met de wielen op de grond, zit er teveel olie in..

:W

Heb het maar eens getest. Eerste foto is op de bok, tweede op de wielen (als ik er op zit).

Zoals ik al zei maakt het geen drol uit. 2 a 3 mm boven de streep afvullen wat je aangaf zou ik dan weer wel afraden.

Ik blijf hem voor het gemak gewoon op de bok pijlen, wel zo handig als je alleen bent.

full
 
Laatst bewerkt:
@spykes: goed dat je het getest hebt. Duidelijker voor iedereen. Lijkt erop dat het niet uitmaakt dus.

@Robert B: mooi dat je er wat aan had. Check ook de begin post van het topic. Daar staat nog veel meer nuttige informatie.

Verder: Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een hugger? Ik heb voor weinig een hugger kunnen kopen en nu vraag ik mij af of het achterwiel er uit moet.
 
Wat is de bedrijfstemperatuur van een FZ6 S2 van 2007?

Ik ben wezen proefrijden met een FZ6 S2 maar wat hoort de bedrijfstemperatuur te zijn?
Ik heb ongeveer een 15 a 20 minuten gereden bij vertrek was het ongeveer 17 graden.
De 30 graden kwam vrij snel maar daarna ging het voor mijn gevoel wat langzaam maar ook rustig gereden.
Bij de 68 graden ging hij terug naar de 63 graden en na de rit was het 73 en is niet hoger geweest.
Ben van plan deze motor te kopen maar kloppen deze temperaturen of wat kan het zijn?
de motor is van 2007 en heeft 22400 gereden.
De laatste 2 jaar is er maar totaal 1000 km mee gereden heeft de laatste beurt gehad bij 16500 km.

Hopelijk hebben jullie tips.

Alvast bedankt.
Robert.
 
Goedemorgen,

Vanochtend heb ik de achterremblokken vervangen, die waren aardig op. Ze konden nog wel even maar als ik eenmaal weet dt ze eraan komen. En ik heb de nieuwe in huis, zijn nieuwe toch wel een prettiger gevoel om mee te rijden. Dit is natuurlijk erg persoonlijk.

Daarnaast heb ik zelf even geprobeerd, of het bij mijn Fazer verschil maakt om hem op de middenbok olie te peilen of op beide wielen. Daar is bij mij duidelijk een verschil. Op de middenbok zit hij duidelijk boven niveau. Met beide wielen op de grond en de motor in de hand (erg wiebelig) en op de middenbok met een blok hout onder het voorwiel. Is bij mijn Fazer het peil precies op niveau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Vanochtend heb ik de achterremblokken vervangen, die waren aardig op. Ze konden nog wel even maar als ik eenmaal weet dt ze eraan komen. En ik heb de nieuwe in huis, zijn nieuwe toch wel een prettiger gevoel om mee te rijden. Dit is natuurlijk erg persoonlijk.

Daarnaast heb ik zelf even geprobeerd, of het bij mijn Fazer verschil maakt om hem op de middenbok olie te peilen of op beide wielen. Daar is bij mij duidelijk een verschil. Op de middenbok zit hij duidelijk boven niveau. Met beide wielen op de grond en de motor in de hand (erg wiebelig) en op de middenbok met een blok hout onder het voorwiel. Is bij mijn Fazer het peil precies op niveau.

Je hebt hem op de middenbok EN daarbij met een blok onder het voorwiel gecheckt? Dan krijg je denk wel verkeerde waarde ja, ik had het voorwiel gewoon aan de grond.
 
Goedemorgen,

Vanochtend heb ik de achterremblokken vervangen, die waren aardig op. Ze konden nog wel even maar als ik eenmaal weet dt ze eraan komen. En ik heb de nieuwe in huis, zijn nieuwe toch wel een prettiger gevoel om mee te rijden. Dit is natuurlijk erg persoonlijk.

Daarnaast heb ik zelf even geprobeerd, of het bij mijn Fazer verschil maakt om hem op de middenbok olie te peilen of op beide wielen. Daar is bij mij duidelijk een verschil. Op de middenbok zit hij duidelijk boven niveau. Met beide wielen op de grond en de motor in de hand (erg wiebelig) en op de middenbok met een blok hout onder het voorwiel. Is bij mijn Fazer het peil precies op niveau.


Lees nu op je gemak even pagina 6-9 van jouw gebruiksaanwijzing nog een keer door.
Daar staat de enige juiste manier om het oliepeil van jouw brommert te controleren.
Daar spreken ze zeker niet over blokken hout onder het voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Lees nu op je gemak even pagina 6-9 van jouw gebruiksaanwijzing nog een keer door.
Daar staat de enige juiste manier om het oliepeil van jouw brommert te controleren.
Daar spreken ze zeker niet over blokken hout onder het voorwiel.~[/quote]

Hoi,

Gedaan, nou dan moet er bij mijn brommert olie uit, mijn eerste meting was op de middenbok. Zoals in de gebruiksaanwijzing en dan is het kijkglas helemaal vol olie. Dus boven het max teken.
 
Ik heb het bok gedeelte onder me Fz1 vandaan geschroefd!
Vond het geen smoel dat brok ijzer onder een naked *D
(Hoef ik ook niet meer te twijfelen met het olie peil) :+

Heb hem nog wel liggen dus als iemand interesse heeft?
hij is te koop voor 50,-

Vet handig! Hoef je niet te klooien met een paddockstand en je kunt gemakkelijk je voorwiel draaien met poetsen enz. :P
 
Ik heb het bok gedeelte onder me Fz1 vandaan geschroefd!
Vond het geen smoel dat brok ijzer onder een naked *D
(Hoef ik ook niet meer te twijfelen met het olie peil) :+

Heb hem nog wel liggen dus als iemand interesse heeft?
hij is te koop voor 50,-

Vet handig! Hoef je niet te klooien met een paddockstand en je kunt gemakkelijk je voorwiel draaien met poetsen enz. :P


Zou je niet bewaren voor verkoop ooit (of verkoop je m nooit).

(als ik een motor 2dehands koop heb ik ook liever een die zo compleet mogelijk is.)
 
Ja dacht ik ook altijd en dat heb ik met 2 van mijn vorige motoren wel gedaan
Vind het zelf ook prettig.

Vervolgens ligt het jaren in de schuur dempers/knipperlichten/rem koppelingshandels kuipruit spatbord enz.
En dat ik ze verkocht, werd het bij 1 achterin de auto gegooid met een blik van “wat moet ik met die rommel” en de ander wilde het niet eens hebben want dan kon hij hem meteen meenemen.

Dus ik heb het bij deze motor allemaal op Mp. Gezet en met het geld wat ik er voor heb gekregen me motor weer meer eigen gemaakt *D *D
 
full

Sinds gisteren avond de trotse eigenaar geworden van een rode FZ6-S2 van 2007.
Hij was van de eerste eigenaar en inclusief de boekjes.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Robert met je aankoop! Uiteraard een foto van je nieuwe Fazer :)

Goed om te lezen dat er wat verduidelijking is over het oliepeilmysterie. Ik meet ook altijd op de bok voor het gemak.

@kalekat
Wees gerust, plaatsen van een hugger is heel eenvoudig. Oude kettingbeschermer eraf en de hugger erop, achterwiel kan gewoon blijven zitten. Ik heb de mijne zo’n 2 jaar geleden gemonteerd dus ik kan je niet uit m’n hoofd uitleggen hoe het zat, maar het is zo gedaan ;)
 
Gefeliciteerd Robert met je aankoop! Uiteraard een foto van je nieuwe Fazer :)

Goed om te lezen dat er wat verduidelijking is over het oliepeilmysterie. Ik meet ook altijd op de bok voor het gemak.

@kalekat
Wees gerust, plaatsen van een hugger is heel eenvoudig. Oude kettingbeschermer eraf en de hugger erop, achterwiel kan gewoon blijven zitten. Ik heb de mijne zo’n 2 jaar geleden gemonteerd dus ik kan je niet uit m’n hoofd uitleggen hoe het zat, maar het is zo gedaan ;)

Mooi misschien vanavond maar eens monteren dan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan