Het grote Honda NX250 topic deel 3

Iemand nog een radiateur over trouwens? Moet mooi zijn qua staat, hoeft niet qua lak.
De mijne is wat gehavend (krom) n.a.v. eerder offroad avonturen.

PM maar!
 
Heb de nieuwe ebay stator gemonteerd . Nog niets dus regelaar besteld
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ik heb een andere motor gevonden . Het is een leuk ding maar helaas niet voor mij .
 
Ja klopt ik heb een andere motor gevonden . Het is een leuk ding maar helaas niet voor mij .
Wel een korte liefde! ;)
Wat is het nu geworden en ook wel verbouwen? Succes alvast ermee :)

(Mocht de NX in onderdelen weggaan.. heb evt wel interesse in een aantal onderdelen. Maar snap dat je het liefst in een geheel doet!)
 
Hoi , Ik heb zijn grote broer gekocht , de africa twin :)
Ik heb toch maar besloten een goede spanningsregelaar te bestellen ,
En dan de NX250 te verkopen , als hij elektrish goed is.

2im192r.jpg
 
Hoi , Ik heb zijn grote broer gekocht , de africa twin :)
Ik heb toch maar besloten een goede spanningsregelaar te bestellen ,
En dan de NX250 te verkopen , als hij elektrish goed is.

[afbeelding]
Tja... tegen die keuze kan ik niet ingaan (heb n Twin en een Alp :] )Gaaf hoor de Rd03! Heb zelf de Rd07, inmiddels al 167k op de teller en rijdt nog steeds HEEERLIJK!

Kijk ook ff op het transalpclub forum. Buiten t feit dat het een toffe club is zit er een boel kennis. Officieel is de NX250 ook een clubmotor maar ik ben de enige met de NX in de club :P
 
Dat is de 650 versie toch? Net wat vierkanter en beetje meer onbeholpen uiterlijk dan de 750, dat mag ik wel :-)
 
Laatst bewerkt:
Oke ik zal de transalp club even opzoeken :) . Ding rijdt inderdaad heerlijk . En ik vindt hem ook geweldig kwa styling ( mooier als de nieuwere types ) maar dat is smaak nartuurlijk .

Clement inderdaad 650 :)
 
Laatst bewerkt:
Tja... tegen die keuze kan ik niet ingaan (heb n Twin en een Alp :] )Gaaf hoor de Rd03! Heb zelf de Rd07, inmiddels al 167k op de teller en rijdt nog steeds HEEERLIJK!

Kijk ook ff op het transalpclub forum. Buiten t feit dat het een toffe club is zit er een boel kennis. Officieel is de NX250 ook een clubmotor maar ik ben de enige met de NX in de club :P
Nu niet meer, heb me ook aangemeld. ;) :9
 
Nou breekt mijn klomp , Ik heb de spanningsregelaar binnengekregen van ali express :X .
en weer hetzelfde , stationair 11,9 and volgas zon 12.6 :r , nu zeg een maat van me trek die koplamp er es af , 13,4 volt stationair ..... 13.9 volgas .... *D
ik snap het even niet meer , er was waarschijnlijk niets aan de hand met het oude spul
denk dat de koplamp slechte massa heeft ofzo ? dat hij daarom zoveel stroom trekt ?
Iemand dit eerder meegemaakt ?>
 
Laatst bewerkt:
Nou breekt mijn klomp , Ik heb de spanningsregelaar binnengekregen van ali express :X .
en weer hetzelfde , stationair 11,9 and volgas zon 12.6 :r , nu zeg een maat van me trek die koplamp er es af , 13,4 volt stationair ..... 13.9 volgas .... *D
ik snap het even niet meer , er was waarschijnlijk niets aan de hand met het oude spul
denk dat de koplamp slechte massa heeft ofzo ? dat hij daarom zoveel stroom trekt ?
Iemand dit eerder meegemaakt ?>
Loop de bedrading en dan in het bijzonder de stekkers (en schakelaars) eens goed na. lijkt me ergens een flinke overgangsweerstand te zitten.
 
ik ga toch de NX250 verbouwen tot tracker (levert niets op markplaats of speurders), ik ga mijn armstrong MT500 schorsen / verkopen .
heb me al zitten te verlekkeren op caferaceronderelen :9~
de africa twin is goed , daar wil ik niets aan veranderen .
en moet toch wat te doen hebben deze winter :X
 
Laatst bewerkt:
ik ga toch de NX250 verbouwen tot tracker (levert niets op markplaats of speurders), ik ga mijn armstrong MT500 schorsen / verkopen .
heb me al zitten te verlekkeren op caferaceronderelen :9~
de africa twin is goed , daar wil ik niets aan veranderen .
en moet toch wat te doen hebben deze winter :X
Juiste keuze! Benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Iemand interesse in m'n NX voor onderdelen? Hij is vandaag (toch wel bijna) overleden. In de kop klinkt het alsof alles daar los rondstuitert, maar vreemd genoeg blijft ie wel "gewoon"lopen. Ik ben er rijdend op thuis gekomen. De laatste kilometers zijn pas langzamer als 100 km/u, dus dan hoor je pas wat meer als windruis :+
IK heb er geen zin in om 'm open te trekken en kijken of ik 'm tot leven kan wekken. Ik heb al genoeg projecten staan.

Het beestje ziet er niet uit, het was m'n winter woon/werk-rat. Maar er zitten nog wel diverse (erg) goede onderdelen op/bij:
- vrijwel gloednieuwe kettingset, ik heb er nog geen 200km mee gereden sinds montage.
- extra gloednieuwe remschijf en blokjes, deze stond voor na de winter in de planning en had ik alvast met de kettingset aangeschaft.
- extra werkende CDI
- extra tank
- extra achterwiel (met versleten buitenband en prima binnenband)
- Wilbers 630/640 sportsline achterschokbreker met verstelbare veervoorspanning en instelbare demping.
- andere vorkveren, ik weet zo niet meer of het WP of Hyperpro is, maar iig veeeeeeeeeeeel beter als standaard.
een paar plaatjes:

spreekt voor zich:
40359342_2150344401664874_7221778205877731328_o.jpg


Michelin City street 130/90-16 achterband, ca. 50%
40281978_2150344691664845_6885195156627128320_n.jpg


Conti TKC70 voorband 90%
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=fd23d367004a2f56a8fe8d814a2aa315&oe=5BF34F4E
40159703_2150344854998162_4606745332863205376_o.jpg


Tja, zoals ik zei, hij ziet er niet uit:
40144075_2150344971664817_426578793243607040_o.jpg
40237233_2150345068331474_264154421577908224_o.jpg


Op de foto's staan nog wel een paar zaken die ik er af haal: koffer inclusief givi-bevestiging, originele rekje blijft zitten, Het spatbord-ornament/m'n mascotte, de dubbele koplamp, de luchthoorn, het kettingsmeersysteempje.

Vanwege de opgewaardeerde vering, kettingset en remdelen vraag ik er €200,- voor.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het geld had kreeg je nu meteen een bod :) Ook vanwege de vering. En omdat ik een zadel plus wat klein spul zoek. Is de kettingset originele overbrenging en kettinglengte?

Je hebt vast geen 2 maanden geduld :+
 
Wil je hem even 1 nachtje in het ijs zetten? Ga even Clement porren.. heb een ideetje..
Radiateur is wel helemaal op orde (behalve cosmetisch natuurlijk)?
 
Heb hier in de buurt een rvs uitlaat gevonden van een yamaha xt660. Die verrassend goed past ( wel 2 bochten lassen ) maar dan hoef ik deze winter niet bang te wezen voor pekel en bende . En hij wordt denk ik lekker stil .
Foto
43hqs.jpg


Ja hij is iets groot maar het is wel leuk project .
 
Terug
Bovenaan Onderaan