Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kogel is door de kerk, komende winter gaat het blok eruit. Het olie verbruik wordt te gortig na 140.000km, waarvan de laatste 10k zo'n beetje volgas zij gemaakt :+

Nu ben ik me aan het orienteren om nog wat extra vermogens winst uit het blok te halen alleen weet ik nog niet precies hoe en welke mod welk effect heeft.

Ik heb wat dingetjes opgevangen over:
- Kop flowen
- Inlaat vergroten
- Daytona nokkenassen

Momenteel heb ik vanaf stationair 100+ nm koppel en dat wil ik wel zo houden. Waar het vermogen eruit komt (laag, midden, hoog rpm) maakt me niet zoveel uit zolang ik er maar niet ergens op inlever.

Heeft iemand hier ervaring met een van bovenstaande mods of andere, of een forum/topic waarin dit besproken is?


Ik heb de daytona assen mod vrij serieus overwogen, maar het is vrij veel werk En kosten voor piekvermogen. (Variabele tandwielen + afstellen, mengsel aanpassen)

Een set goede inlaat kelken heb je meer aan eigenlijk. Maar ook hier zo 300 lichter en dan moet hij nog afgesteld worden.


Ik weet niet of je je al verdiept hebt in de revisie kosten, maar dat gaat hard.
Triumph onderdelen zijn duur! Alleen aan klep seals was ik al 150 euro kwijt.

Ik weet niet hoe ernstig het verbruik is en hoeveel je zelf kunt, Maar regelmatig een beetje bijvullen is een stuk vriendelijker voor je portemonnee 😉
 
Heren(en dames?),

Vroeg me af of de speed triple 1050 model beetje groot genoeg is voor iemand van 2 meter?

Bezit nu een Bandit 1200 uit '96 al enkele jaren maar heb alles nu wel veranderd wat ik kon veranderen dat ik er beetje op uitgekeken ben.

Groet Otto
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de daytona assen mod vrij serieus overwogen, maar het is vrij veel werk En kosten voor piekvermogen. (Variabele tandwielen + afstellen, mengsel aanpassen)

Een set goede inlaat kelken heb je meer aan eigenlijk. Maar ook hier zo 300 lichter en dan moet hij nog afgesteld worden.


Ik weet niet of je je al verdiept hebt in de revisie kosten, maar dat gaat hard.
Triumph onderdelen zijn duur! Alleen aan klep seals was ik al 150 euro kwijt.

Ik weet niet hoe ernstig het verbruik is en hoeveel je zelf kunt, Maar regelmatig een beetje bijvullen is een stuk vriendelijker voor je portemonnee 😉


Ik ben ook van mening dat je bij de airbox moet beginnen. Das gemakkelijker en goedkoper. Vind het een bizare constructie met die twee hoorntjes. Meer lucht in de cilinder is meer brandstof verstoken is meer vermogen. Een turbo blijkt serieus te helpen.

Gewoon eerder gas geven en later remmen, dan win je al heel veel :P
 
Heren(en dames?),

Vroeg me af of de speed triple 1050 model beetje groot genoeg is voor iemand van 2 meter?

Bezit nu een Bandit 1200 uit '96 al enkele jaren maar heb alles nu wel veranderd wat ik kon veranderen dat ik er beetje op uitgekeken ben.

Groet Otto

Het is een stuk kleiner dan een Bandit. Dat is een riante bankstel, speedy is dan een krukje. Maar probeer het eens. Tis toch persoonlijk.
Maar er zijn genoeg brommers die nog minder ruimte bieden.
 
Toen ik laatst bij Ruud Frederiks was met mijn 955i gaf hij ook aan dat er erg veel winst te behalen was met een 1050 krukas in combinatie met Daytona nokkenassen (en deze dan ook netjes uitklokken).
Ik denk dat je met een beetje pittige vertanding en/of goede afstelling veel meer plezier bereikt dan een modificatie aan je luchtfilterbox.
 
Inderdaad

Trouwens die brigdestone banden zijn wel fijn ze zitten op m'n speed

Ik heb nu achteraan de S21 liggen. Ik Frankrijk goed kunnen testen. Super band, maar stuurt wel iets anders (niet slechter!) dan de PP3 die ik hiervoor had liggen. Ronding is anders dan de PP3, denk dat het daar aan ligt.

MkDjV7p.jpg
 
Mijn Speed 08 had een +2 achtertandwiel, open uitlaat, open luchtfilter en andere mapping en liep 245 op de GPS :] 8-)


Maar mijn Daytona 675 deed gewoon 275.
KTM SD GT ook 275.
Is dus maar een klein verschil in mijn ogen. Maar eens met DarkGimo dat de speed wel vaster op de weg ligt. Weegt dan ook 30kg meer :P

Mijn uitlaatmodje haalde ruim 4 kilo eraf.
 
Ik had bij mijn Tuono wel de vertanding aangepast maar bij de Speed niet, vindt hem super soepel rijden en hij trekt in elke versnelling bruut hard, helemaal nadat Ruud Fredriks zijn trucje er mee gedaan heeft.

Misschien voor de fun eens een keer 2 tandjes erbij achter, blijft het voorwiel helemaal niet aan de grond.. :+

Met mijn nieuwe blijft het voorwiel wel aan de grond :P
 
Ik ben ook van mening dat je bij de airbox moet beginnen. Das gemakkelijker en goedkoper. Vind het een bizare constructie met die twee hoorntjes. Meer lucht in de cilinder is meer brandstof verstoken is meer vermogen. Een turbo blijkt serieus te helpen.

Gewoon eerder gas geven en later remmen, dan win je al heel veel :P

Merk jij verschil dan met de aanzuigrubbers verwijdert?

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat dit geen verschil maakt en heb ze zelf daarom laten zitten.

Er zijn trouwens ook gewoon supercharger setjes te verkrijgen voor de speed O-)
Kan er gelijk een dikkere koppakking tussen om de druk lekker op te kunnen schroeven })
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst en welkom :W
 
Ik zag om 16:30u nog een donkeroranje Speed 08-10 voorbijkomen op de Zevenheuvelenweg richting Nijmegen. Ik was op m'n MTB onderweg en stond bij de kruising in de berm. Iemand van hier? :)
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter
:W :W :W Peter.

Mooi bouwjaar :Y ;)
Bij de mijne zie ik helemaal geen las zitten.
Heb ze nu ook in de verkoop
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter
Welkom hier. Heb je nog niet voorbij zien komen in Hoofddorp. ;)
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter
Welkom *O* *O* *O*
en veel :] plezier straks :t
 
thnx :W

Heeft iemand hier de frame sliders (valdoppen) van Triumph zelf?

Triumph Framebescherm Sliders

vindt deze wel veruit de mooiste en toch wel fijn om te hebben in geval van noodkan alleen nergens een foto op t internet vinden bij montage op de motor.
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter

Gefeliciteerd en welkom! Geen verstand van de DB killers maar je kunt ze vast wel modificeren met een bout en moer o.i.d zodat je ze terug kunt plaatsen.
 
Tegenwoordig schijnen de DB-killers op een manier bevestigd te moeten zijn waarbij ze niet zonder beschadiging te demonteren zijn. Is ook een topic ergens in het techniek deel over.

Het varieert van gat boren in de eindkap tot lassen los slijpen.

Maar ik verwacht dat je dealer er vast meer over kan vertellen hoe deze eruit te krijgen zijn.
 
Tegenwoordig schijnen de DB-killers op een manier bevestigd te moeten zijn waarbij ze niet zonder beschadiging te demonteren zijn. Is ook een topic ergens in het techniek deel over.

Het varieert van gat boren in de eindkap tot lassen los slijpen.

Maar ik verwacht dat je dealer er vast meer over kan vertellen hoe deze eruit te krijgen zijn.

Nagevraagd bij Roke en je hebt gelijk , ze kunnen d’r wel uit maar zijn daarna nooit meer terug te plaatsen volgens hem moet je db killers ook stuk maken om te kunnen verwijderen😩 Zonde want t zijn mooie dempers maar om ze te slopen voor wat meer geluid dan maar voor sc project gaan denk ik en ze verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Kan niet wachten! Deze week eerste test rit met een S3 uit 2007. Hopelijk past het allemaal met 202cm en 120kg (schoon aan de haak :+ ). Vind het namelijk een onwijs mooie motor en helemaal verliefd op het heerlijke driecilinder geluid.

Nu nog over mijn hart verkrijgen om mijn Bandit 1200 te verkopen waar ik afgelopen jaar veel aan heb opgeknapt en gemodificeerd.

Tips waar ik specifiek op moet letten bij S3?

full
 
Laatst bewerkt:
Kan niet wachten! Deze week eerste test rit met een S3 uit 2007. Hopelijk past het allemaal met 202cm en 120kg (schoon aan de haak :+ ). Vind het namelijk een onwijs mooie motor en helemaal verliefd op het heerlijke driecilinder geluid.

Nu nog over mijn hart verkrijgen om mijn Bandit 1200 te verkopen waar ik afgelopen jaar veel aan heb opgeknapt en gemodificeerd.

[afbeelding]
Gewoon erbij houden O-)
 
Dat meende ik ook al maar dacht misschien is het mogelijk om icm de inlaat vergroten en/of kop flowen het koppel ook weer omhoog te krijgen. Als dat het geval is kan ik weer een tandje minder achter en komt er weer wat top vermogen bij ;) Het blijft vervelend dat die 600tjes me bij 225 voorbij rijden :+


Google triumphrath forum en daar zul je een hoop tips vinden.
 
Merk jij verschil dan met de aanzuigrubbers verwijdert?

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat dit geen verschil maakt en heb ze zelf daarom laten zitten.

Er zijn trouwens ook gewoon supercharger setjes te verkrijgen voor de speed O-)
Kan er gelijk een dikkere koppakking tussen om de druk lekker op te kunnen schroeven })

Nee ik heb ze er ook nog gewoon opzitten. Maar ze zijn erg klein qua diameter. Eerder toen Sua nog in NL woonde een dorps genoot veel geholpen om zijn trekker klaar te maken voor de superstock wedstrijden. Hoe rechter en gladder de inlaat kant is hoe meer vermogen. Dit heb je bijna gratis.

Nah een dikkere koppakking gaat nog beter samen met turbo of blower! Dat helpt inderdaad.
 
Goedemiddag Mensen

Zal me even voorstellen , ik ben Peter 40 jaar uit Hoofddorp.

Ik heb een Speed Triple R uit 2017 aangeschaft in mat grijs met rood erg mooie bike en past mooi bij de mat grijze Street Triple R van mijn vrouw🤣

Mijn motor heeft de Arrow dubbele uitlaten d’r onder op zich erg mooi maar beetje tam geluid , zat al te kijken maar DB killer zitten vast (de rechter met een lasje, maar de linker kan ik nergens zien waar die vast zit)

Is vast wel te verwijderen maar wil m ook terug kunnen plaatsen ( misschien iemand van hier al ervaring mee?)

Ga m vrijdag ophalen en zal ik ff een pica posten.

Groetjes Peter


Hoi welkom hier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan